ATT: Tom Vandhund
Fra : Fly Christensen

Dato : 31-07-09 16:53

Hejsa!

Kan det passe, at det var din Mondeo, som jeg kørte forbi på B200
omkring klokken 14.30 idag? Den lignede meget og havde en ordentlig bule
i begge døre på venstre side.
Det så godt nok ikke særligt pænt ud. Hvordan får man lavet så bredt et
arrangement?

Fly

Fra : Tom

Dato : 31-07-09 18:11

> [...]
> i begge døre på venstre side.
> Det så godt nok ikke særligt pænt ud. Hvordan får man lavet så bredt et

Ja den er god nok, var lige i flensborg i dag
Dørene er lige til at kassere, men det værste er at bunden/panelet også er
slået skæv og sikkert også B-søjlen, kan ikke åbne døren i forreste venstre
side.
Mekanikeren sagde at det ikke kunne svare sig at reparere den, men
taksatoren vil have en fuldstændig opgørelse af hvad en rep koster før han
vil kassere den.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 18:47

Tom skrev:

> taksatoren vil have en fuldstændig opgørelse af hvad en rep koster
> før han vil kassere den.

Sådan har det været siden kongen var knægt ; har selv gjort potentielle
totalskader op stump for stump til taksator da jeg var i lære
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 31-07-09 19:41

> Sådan har det været siden kongen var knægt ; har selv gjort
> potentielle totalskader op stump for stump til taksator da jeg var i lære

hehe, ja lidt spændende at høre hvor meget det løber op i

Den har også en underlig knæk lyd når man bremser hårdt, så det er vist ikke
alt for godt.
Er heller ikke sikker på om den ene selestrammer er udløst, det lugtede godt
nok ikke a krudt, men selen var lidt anderledes første gang jeg skulle bruge
den efter uheldet.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 20:38

Tom skrev:

> Den har også en underlig knæk lyd når man bremser hårdt, så det er
> vist ikke alt for godt.

1. gang du kommer ud i sne sætter den 4 spor!

> Er heller ikke sikker på om den ene selestrammer er udløst, det
> lugtede godt nok ikke a krudt, men selen var lidt anderledes første
> gang jeg skulle bruge den efter uheldet.

Den sidder måske dér i stolpen hvor den har fået et tryk 16!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-07-09 20:49

On Fri, 31 Jul 2009 20:41:12 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>nok ikke a krudt, men selen var lidt anderledes første gang jeg skulle bruge

Er det forsvarligt at køre rundt i sådan noget?

Desuden synes jeg vi mangler en udførlig forklaring på, hvorledes du
har fået bilen til at se sådan ud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 31-07-09 23:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Er det forsvarligt at køre rundt i sådan noget?

Kører ikke så vildt i den

> Desuden synes jeg vi mangler en udførlig forklaring på, hvorledes du
> har fået bilen til at se sådan ud.

en taxa i lufthavnen og jeg ville samme vej men der var kun plads til en af
os, det koster ham vist en ny kofanger og lygte mens hele siden på mondeo'en
er trykket

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-08-09 12:14

Tom wrote:

Kan man da ikke være væk bare i kort tid inden der bliver lavet ulykker?

Det lyder som om 'deo ikke har det for godt

Ophæng der er blevet trykket sidelæns?

Kan det mon hænge sammen med knæk lyden?

Øv

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 01-08-09 12:55

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tom wrote:
>

> Kan man da ikke være væk bare i kort tid inden der bliver lavet ulykker?
>
> Det lyder som om 'deo ikke har det for godt

Svært at se, da det meste er på dørene, forskærm er 100% intakt og stykket
ved bagagerum har kun overfladiske ridser, men B stolpen er også ramt.

> Ophæng der er blevet trykket sidelæns?

Nej det er helt uden for ophængene, men tror noget af svejsnigen mellem
sidepanel og B stolpe er knækket, den kommer med en hul dyb knæk lyd ved
hård opbremsning, så det lyder som et større stykke metal der arbejder.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-07-09 21:30

On Fri, 31 Jul 2009 19:10:44 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Ja den er god nok, var lige i flensborg i dag

Sjovt nok, havde jeg kort forinden fortalt konen om dit uheld og
forsikringsodyssé - og så ser jeg en ældre Mondeo med 2 rør uden
markeringer

>Dørene er lige til at kassere, men det værste er at bunden/panelet også er
>slået skæv og sikkert også B-søjlen, kan ikke åbne døren i forreste venstre
>side.

Så det er ind gennem passagersiden?

>Mekanikeren sagde at det ikke kunne svare sig at reparere den, men
>taksatoren vil have en fuldstændig opgørelse af hvad en rep koster før han
>vil kassere den.

Det er da en helt ny halv bil. Det er vel mere end den er værd?

Fly

Fra : Tom

Dato : 31-07-09 23:14

> Sjovt nok, havde jeg kort forinden fortalt konen om dit uheld og
> forsikringsodyssé - og så ser jeg en ældre Mondeo med 2 rør uden
> markeringer

Så var det mig

> Så det er ind gennem passagersiden?

ja og det er vildt besværligt

> Det er da en helt ny halv bil. Det er vel mere end den er værd?

Ja jeg tror heller ikke det kan svare sig at reppe, så det bliver nok en
bimmer jeg snart skal ud og hente

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 02-08-09 16:37

> [...]
> i begge døre på venstre side.
> Det så godt nok ikke særligt pænt ud. Hvordan får man lavet så bredt et

Fik taget et par billeder af det i dag

http://img178.imageshack.us/img178/3386/p8027749.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/3034/p8027750.jpg

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 02-08-09 17:01

Tom skrev:

> Fik taget et par billeder af det i dag
>
> http://img178.imageshack.us/img178/3386/p8027749.jpg
> http://img193.imageshack.us/img193/3034/p8027750.jpg

Auch!
Har du blå mærker på højre balde efter at være hoppet til højre og over
på håndbremsegrebet?

Med alt det gummi-afsmøring: Var det et lastvugn der masserede fordens
sidestykke?

--
Armand.

Fra : Tom

Dato : 02-08-09 17:15

> Auch!
> Har du blå mærker på højre balde efter at være hoppet til højre og over på
> håndbremsegrebet?

Der er intet at se på indersiden af døren. Jeg tror det skal tillægges at
Ford fra 97' mondeo har valgt at forstærke sidekollision med en tværstolpe i
døren. Man kan se at den ligger lige bag sidelisten

> Med alt det gummi-afsmøring: Var det et lastvugn der masserede fordens
> sidestykke?

Ikke sikker jeg husker rigtigt, men mener det var en mercedes A klasse taxa

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 18:28

Tom skrev:

> http://img178.imageshack.us/img178/3386/p8027749.jpg
> http://img193.imageshack.us/img193/3034/p8027750.jpg

Ka taksator ikke finde et billigt værksted?

Ikke at jeg ønsker det for dig - ville sq hellere trille rundt i en 3'er BMW

Mine forældres folkepotte blev i tidernes morgen erklæret totalskadet efter
en taxa havde slået den til lirekassevogn; dødsdommen faldt hos P. Borne i
Sønderborg.

Senere blev den dog bygget op ude hos Jensen i Nordborg!?

Vi forstod ik en ski!

Men min far fik da sine penge, så han ku være ligeglad.

Det var i øvrigt 3. gang den blev smadret i venstre side; 1. gang af en Fiat
600; den slog ikke så hårdt; 2. gang af en lastbil; dét ku ses! - så den
endte med at være halv-god.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 02-08-09 18:42

> Ka taksator ikke finde et billigt værksted?

GF sagde at jeg selv måtte bestemme hvilket værksted jeg ville køre bilen
til. Ford kan jeg ikke li at komme til, og de små værksteder som måske kunne
redde bilen er jeg ikke så vilde med da de ikke har lånebil.
Jeg er fløjtende ligeglad om mondeo'en kan reddes eller jeg skal ud og finde
en anden bil. Jeg har pengene til at kunne betale den næste bil kontant, så
det er egentlig dejligt befriende at være ligeglad med hvad dommen bliver.

> Ikke at jeg ønsker det for dig - ville sq hellere trille rundt i en 3'er
> BMW

Kunne jeg også venne mig til

> [...]
>
> Vi forstod ik en ski!
>
> Men min far fik da sine penge, så han ku være ligeglad.

Samme her

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 19:13

Tom skrev:

> [...]
> og finde en anden bil. Jeg har pengene til at kunne betale den næste
> bil kontant, så det er egentlig dejligt befriende at være ligeglad

Men vi kunne måske "slippe" for at høre om flere rustproblemer på Deoen hvis
du steg om til en Bimmer
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 02-08-09 19:18

> Men vi kunne måske "slippe" for at høre om flere rustproblemer på Deoen
> hvis du steg om til en Bimmer

Ja der nærmer sig jo spam, med så mange rustproblemer som mondeo'en
har(haft) ¨
fame uhyggeligt at Ford laver SÅ ringe en rustbeskyttelse, men det gør så
også at jeg ikke regner med at købe Ford næste gang.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 19:22

Tom skrev:

> [...]
> fame uhyggeligt at Ford laver SÅ ringe en rustbeskyttelse, men det
> gør så også at jeg ikke regner med at købe Ford næste gang.

Når jeg savner min Kadett GSi behøver jeg bare at se området ved soltaget
for mig; det kogte godt!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-08-09 23:21

On Sun, 2 Aug 2009 19:42:11 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>til. Ford kan jeg ikke li at komme til, og de små værksteder som måske kunne
>redde bilen er jeg ikke så vilde med da de ikke har lånebil.

Hvad med Ford Aabenraa? Det er da ikke alt for lang væk.

Fly

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-09 07:17

Fly Christensen skrev:

> Hvad med Ford Aabenraa? Det er da ikke alt for lang væk.

Eller Erling Høj i Sønderborg; super service!

Eget opretter-, maler- og undervognsværksted.
Hans
www.zofiaoghans.dk