/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Synet og godkendt.
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 14:33

I kan lige så godt se det i øjnene.

Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode, hvor I
altså skal slås med dette stykke koreanske skrammel på offentlig gade
og vej.

Da jeg afleverede bilen til service i aftes, og har fri i dag, tænkte
jeg, at jeg lige så godt kunne smutte forbi synshallen på vej hjem.

Altså uden nogen som helst rep., bortset fra, at jeg naturligvis lige
checkede at alle lamper var intakte.

Til gengæld må jeg afsted én gang til, fordi værkstedet havde fået en
forkert kontakt hjem til klima-anlægget. Satans irriterende!

Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
gammel Sierra.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Frank Leegaard (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 31-07-09 14:43

folmer@rasmussen.dk wrote:
> I kan lige så godt se det i øjnene.
>
> Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode, hvor I
> altså skal slås med dette stykke koreanske skrammel på offentlig gade
> og vej.
>
> Da jeg afleverede bilen til service i aftes, og har fri i dag, tænkte
> jeg, at jeg lige så godt kunne smutte forbi synshallen på vej hjem.
>
> Altså uden nogen som helst rep., bortset fra, at jeg naturligvis lige
> checkede at alle lamper var intakte.
>
> Til gengæld må jeg afsted én gang til, fordi værkstedet havde fået en
> forkert kontakt hjem til klima-anlægget. Satans irriterende!
>
> Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
> gammel Sierra.

Hvis de begge er nysynet, tror jeg det vil være en enorm god handel for dig.
En Sjærra fra 86 er jo en raritet.



--
/Frank




folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 14:51

On Fri, 31 Jul 2009 15:43:01 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> I kan lige så godt se det i øjnene.
>>
>> Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode, hvor I
>> altså skal slås med dette stykke koreanske skrammel på offentlig gade
>> og vej.
>>
>> Da jeg afleverede bilen til service i aftes, og har fri i dag, tænkte
>> jeg, at jeg lige så godt kunne smutte forbi synshallen på vej hjem.
>>
>> Altså uden nogen som helst rep., bortset fra, at jeg naturligvis lige
>> checkede at alle lamper var intakte.
>>
>> Til gengæld må jeg afsted én gang til, fordi værkstedet havde fået en
>> forkert kontakt hjem til klima-anlægget. Satans irriterende!
>>
>> Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
>> gammel Sierra.
>
>Hvis de begge er nysynet, tror jeg det vil være en enorm god handel for dig.
>En Sjærra fra 86 er jo en raritet.

>--

Kan du hoppe i havet for egen motor, eller skal jeg bistå med et lille
puf?

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 31-07-09 17:13

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 31 Jul 2009 15:43:01 +0200, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> folmer@rasmussen.dk wrote:
>>> I kan lige så godt se det i øjnene.
>>>
>>> Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode, hvor I
>>> altså skal slås med dette stykke koreanske skrammel på offentlig
>>> gade og vej.
>>>
>>> Da jeg afleverede bilen til service i aftes, og har fri i dag,
>>> tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne smutte forbi synshallen på
>>> vej hjem.
>>>
>>> Altså uden nogen som helst rep., bortset fra, at jeg naturligvis
>>> lige checkede at alle lamper var intakte.
>>>
>>> Til gengæld må jeg afsted én gang til, fordi værkstedet havde fået
>>> en forkert kontakt hjem til klima-anlægget. Satans irriterende!
>>>
>>> Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23
>>> år gammel Sierra.
>>
>> Hvis de begge er nysynet, tror jeg det vil være en enorm god handel
>> for dig. En Sjærra fra 86 er jo en raritet.
>
>> --
>
> Kan du hoppe i havet for egen motor, eller skal jeg bistå med et lille
> puf?

Vil for eftertiden holde øje med hvorvidt Galph Variant bliver "skubbet" ud
over havnekanten af truckere.

Truslen er notoret.



Befærder mig dog sjældent til havne og slige og steder.



--
/Frank




Hans Paulin \(6310\) (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 31-07-09 14:44

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode

Har du overvejet hvorvidt det var fordi synsassistenten havde medlidenhed
med dig!?

Iøvrigt troede jeg at veteranbiler holdt syn i 8 år!?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 14:58

On Fri, 31 Jul 2009 15:44:01 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> Sonata'en blev synet og godkendt for en ny 2-årig periode
>
>Har du overvejet hvorvidt det var fordi synsassistenten havde medlidenhed
>med dig!?
>
>Iøvrigt troede jeg at veteranbiler holdt syn i 8 år!?

>--

Den er jo ikke specielt gammel, Hans. Den er bare fra Korea, og det
véd du jo godt, at det er ikke come il faut på parnasset. .o))

Synsmanden!!??

Han lignede en rigtig PHN'er.

Hvis du ikke lige er opdateret med, hvad det er for en type, så står
det for Pisse Hård Negl. Typisk kendetegnet ved, at morgenbarberingen
foregår ved at man slår skægstubbene ind med en klaphammer, og
derefter bider dem af, indefra.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian Sørup (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 31-07-09 17:31


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:ult575djbl55rur6u89m8qsbn55seiqmvi@4ax.com...
> On Fri, 31 Jul 2009 15:44:01 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
> <me@privacy.net> wrote:
>
> Han lignede en rigtig PHN'er.
>
> Hvis du ikke lige er opdateret med, hvad det er for en type, så står
> det for Pisse Hård Negl. Typisk kendetegnet ved, at morgenbarberingen
> foregår ved at man slår skægstubbene ind med en klaphammer, og
> derefter bider dem af, indefra.
>

Hvordan skal jeg da ellers gøre det ?

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 20:45

On Fri, 31 Jul 2009 18:31:10 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:ult575djbl55rur6u89m8qsbn55seiqmvi@4ax.com...
>> On Fri, 31 Jul 2009 15:44:01 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
>> <me@privacy.net> wrote:
>>
>> Han lignede en rigtig PHN'er.
>>
>> Hvis du ikke lige er opdateret med, hvad det er for en type, så står
>> det for Pisse Hård Negl. Typisk kendetegnet ved, at morgenbarberingen
>> foregår ved at man slår skægstubbene ind med en klaphammer, og
>> derefter bider dem af, indefra.
>>
>
>Hvordan skal jeg da ellers gøre det ?
>

>--

Når der er tale om en hvalp som dig, må det være tilstrækkeligt at
smøre kinderne i fiskeolie, og lade katten ordne resten. .o))

Havde det været en hvilken som helst anden end dig, havde jeg
ordineret fløde, men jeg synes du skal have odeuren med også. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian Sørup (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 31-07-09 23:02


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:s9i675dhrf3aiddbrgbp7p22dmnomi5bvo@4ax.com...
> On Fri, 31 Jul 2009 18:31:10 +0200, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
>>
>>Hvordan skal jeg da ellers gøre det ?
>>
>
>>--
>
> Når der er tale om en hvalp som dig, må det være tilstrækkeligt at
> smøre kinderne i fiskeolie, og lade katten ordne resten. .o))

Houw-houw do ...

>
> Havde det været en hvilken som helst anden end dig, havde jeg
> ordineret fløde, men jeg synes du skal have odeuren med også. .o))
>

Jeg tror dælme jeg skal have kursen på færgen lagt sydover een af de
nærmeste dage......

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Hans Kjaergaard (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 31-07-09 14:52

On Fri, 31 Jul 2009 15:32:32 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
>gammel Sierra.
Forståeligt, men hvorfor ikke overveje en 23 år gammel top model fra
Audi, BMW eller Mercedes ?

/Hans

folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 15:01

On Fri, 31 Jul 2009 17:51:59 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>On Fri, 31 Jul 2009 15:32:32 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
>>gammel Sierra.
>Forståeligt, men hvorfor ikke overveje en 23 år gammel top model fra
>Audi, BMW eller Mercedes ?

>--

Det kan jeg også sagtens blive fristet af, bortset fra at 23 år måske
er liiige i overkanten.

Lad os nu se om et par år, når slutbilen skal anskaffes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 21:32


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:u3s5751h93ko2kb4iqjbtarci7p17j7gq2@4ax.com...

> Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
> gammel Sierra.

Da min var 21 kørte jeg også gennem synet
uden reparation.
Eneste 'men' var et par snoede
bremseslanger til forbremserne samt
en kaburatorjustering...
Spændende at se hvor lidt
du kan nøjes med, HVIS
din æske blir 21...)
(fik desuden skiftet gearolie + diff-olie i dag
og tilsat et skvæt 'du ved nok'...)



Leo_Jensen (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 31-07-09 14:38

On 31 Jul., 22:31, ">> Eque <<" <-> wrote:
> <fol...@rasmussen.dk> skrev i en meddelelsenews:u3s5751h93ko2kb4iqjbtarci7p17j7gq2@4ax.com...
>
> > Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
> > gammel Sierra.
>
> Da min var 21 kørte jeg også gennem synet
> uden reparation.
> Eneste 'men'  var et par snoede
> bremseslanger til forbremserne samt
> en kaburatorjustering...
> Spændende at se hvor lidt
> du kan nøjes med, HVIS
> din æske blir 21...)
> (fik desuden skiftet gearolie + diff-olie i dag
> og tilsat et skvæt 'du ved nok'...)

Tja, jeg er lige blevet indkaldt til 34-års syn af 2CV'en. Jeg skal
vel lige justere håndbremse og forlygter, så skulle den være klar.
Regner med at gøre det 1. september, der har vi sølvbryllup. Altså mig
og bilen...

Leo

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 21:45


"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:df3eb1a5-e19b-4e64-9e79-b65593bb6768@32g2000yqj.googlegroups.com...

Tja, jeg er lige blevet indkaldt til 34-års syn af 2CV'en. Jeg skal
vel lige justere håndbremse og forlygter, så skulle den være klar.
Regner med at gøre det 1. september, der har vi sølvbryllup. Altså mig
og bilen...

Hyggeligt.
Min cykel skal blot ha' strammet kæden.)



folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 21:48

On Fri, 31 Jul 2009 13:38:16 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>On 31 Jul., 22:31, ">> Eque <<" <-> wrote:
>> <fol...@rasmussen.dk> skrev i en meddelelsenews:u3s5751h93ko2kb4iqjbtarci7p17j7gq2@4ax.com...
>>
>> > Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
>> > gammel Sierra.
>>
>> Da min var 21 kørte jeg også gennem synet
>> uden reparation.
>> Eneste 'men'  var et par snoede
>> bremseslanger til forbremserne samt
>> en kaburatorjustering...
>> Spændende at se hvor lidt
>> du kan nøjes med, HVIS
>> din æske blir 21...)
>> (fik desuden skiftet gearolie + diff-olie i dag
>> og tilsat et skvæt 'du ved nok'...)
>
>Tja, jeg er lige blevet indkaldt til 34-års syn af 2CV'en. Jeg skal
>vel lige justere håndbremse og forlygter, så skulle den være klar.
>Regner med at gøre det 1. september, der har vi sølvbryllup. Altså mig
>og bilen...

>--

Godt gået!

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 21:57


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:s2m675lf49ts81603h09i6nleemkkd5pi1@4ax.com...

> Godt gået!

så så..der ER 4 hjul på sårn' CV...



folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 22:19

On Fri, 31 Jul 2009 22:57:16 +0200, ">> Eque <<" <-> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:s2m675lf49ts81603h09i6nleemkkd5pi1@4ax.com...
>
>> Godt gået!
>
>så så..der ER 4 hjul på sårn' CV...

>--

Ja, og din Sierra får røvfuld, hvis du prøver at køre om kap med den i
klitterne. det er den fanneme god til, sådan en fætter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-09 00:24


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:urn675hp05bp6258mvmc00f3hebe1f0l3m@4ax.com...
> On Fri, 31 Jul 2009 22:57:16 +0200, ">> Eque <<" <-> wrote:
>
>>
>><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>>news:s2m675lf49ts81603h09i6nleemkkd5pi1@4ax.com...
>>
>>> Godt gået!
>>
>>så så..der ER 4 hjul på sårn' CV...
>
>>--
>
> Ja, og din Sierra får røvfuld, hvis du prøver at køre om kap med den i
> klitterne. det er den fanneme god til, sådan en fætter.
>
Og har den først fået en tur i smeltet zink, er der ikke meget, der kan gå i
stykker på sådan en fætter
Der er næppe andre motorer, der er ligeså driftsstabile som den 2 cyl
blæsermotor.

Mange af de motorer har fået nyt liv som motor i de der paragliders, hvor
piloten har en motor med propel spændt på ryggen.
2CV motoren kan køre 5000 timer mellem renovering. Rotax motoren, der
normalt bruges skulle renoveres for hver 500 timer.
Og så var den meget billig i indkøb

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


folmer@rasmussen.dk (31-07-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-07-09 21:38

On Fri, 31 Jul 2009 22:31:32 +0200, ">> Eque <<" <-> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:u3s5751h93ko2kb4iqjbtarci7p17j7gq2@4ax.com...
>
>> Alt i alt er jeg glad for automobilet, og vil ikke bytte med en 23 år
>> gammel Sierra.
>
>Da min var 21 kørte jeg også gennem synet
>uden reparation.
>Eneste 'men' var et par snoede
>bremseslanger til forbremserne samt
>en kaburatorjustering...

>--

Karbu... karbo.... karbonader? Det er s'gu da noget man spiser?

>--

>Spændende at se hvor lidt
>du kan nøjes med, HVIS
>din æske blir 21...)

>--

Det bliver i hvert fald ikke i mit ejerskab.

>--

>(fik desuden skiftet gearolie + diff-olie i dag
>og tilsat et skvæt 'du ved nok'...)

>--

Den er jo afhængig, men det er OK med mig. Jeg synes at de gamle skal
have så meget morfin som der skal til, for at de er smertefri. Alt
andet er uværdigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 21:45


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:bal6755ng2t41fcjmami6e9h45547fvan9@4ax.com...

> Den er jo afhængig, men det er OK med mig. Jeg synes at de gamle skal
> have så meget morfin som der skal til, for at de er smertefri. Alt
> andet er uværdigt.

hehe..så længe den kan undvære iltapparatet (læs:turbo)
går det nok.
Den gamle skal ha' hva' den ka' ta', som John Mogensen
synger eet eller ande sted.



Hans Paulin \(6310\) (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-08-09 09:11

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Den er jo afhængig, men det er OK med mig. Jeg synes at de gamle skal
> have så meget morfin som der skal til, for at de er smertefri. Alt
> andet er uværdigt.

ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste