Fiat dybt i rødt...
Fra : Henrik B.

Dato : 30-07-09 23:31

Andet kvartal 2008 havde Fiat et overskud på 955 mio. Euro.
Andet kvartal 2009 har Fiat en underskud på 16 mio. Euro.

Og nej, det skyldes IKKE købet af Chrysler.

Jeg er iøvrigt rigtig glad for, at jeg ikke kører i dét amerikanske stykke
lo**(Chrysler, Jeep, Dodge)......stumperne udgår efter ganske få år, bremser
som holder 12.000 km, udskiftning af bærekugler som koster K A S S E N,
massere af dele de ikke (kan) leverer i øjeblikket o.s.v....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-07-09 23:42

Henrik B. wrote:
> [...]
> få år, bremser som holder 12.000 km, udskiftning af bærekugler som
> koster K A S S E N, massere af dele de ikke (kan) leverer i

DET kan vi vist ikke blive uenige om.

--
/Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-07-09 23:51

Den Fri, 31 Jul 2009 00:42:08 +0200 skrev Frank Leegaard:

> DET kan vi vist ikke blive uenige om.

Tager lige et screenshot af denne samtale.. den markerer en episk milepæl
i usenet's nyere historie

Fra : Jensen

Dato : 31-07-09 09:18

On 30 Jul 2009 22:50:40 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Tager lige et screenshot af denne samtale.. den markerer en episk milepæl
>i usenet's nyere historie

Du mener, at nogen har givet Henrik B. ret?

--
Thomas

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 01:24

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> få år, bremser som holder 12.000 km, udskiftning af bærekugler som
> koster K A S S E N, massere af dele de ikke (kan) leverer i øjeblikket

Kilde?
_
Seth

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-07-09 09:27

On 31 Jul 2009 00:23:34 GMT, Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

>Kilde?

>--

Hvorfor ikke bare stole på hvad der bliver sagt?

Ellers kan du jo researche selv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 12:54

folmer@rasmussen.dk wrote in news:2ka575dvvfggs5jmokjdvov76h9ig6kggh@
4ax.com:

> Hvorfor ikke bare stole på hvad der bliver sagt?
>
> Ellers kan du jo researche selv.

Jamen så kan jeg fortælle dig at jeg har lavet research på det og det er
også det rimelige at man selv gør det når man tvivler på et postulat.

Til gengæld er det ikke rimeligt at et postulat er så langt ude i skoven
som det her.

Mine research resultater viser helt andre tal end dem i åbningsposten.

Reuters, ADVFN, Market Watch, Hoovers, MarketWire og flere andre analyser
viser helt andre resultater med positivt outcome end hvad Henrik B har
postet i tråden.
_
Seth

Fra : Ivar

Dato : 31-07-09 12:51

Seth skrev:

> Kilde?

Jeg kan godt forstå du spørger. Her står et tal der er 10 gange
større: http://epn.dk/brancher/transport/article1760972.ece

Det samme her:
http://www.freep.com/article/20090722/BUSINESS01/90722013/

Ivar Magnusson

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-07-09 09:25

On Fri, 31 Jul 2009 00:30:41 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Andet kvartal 2008 havde Fiat et overskud på 955 mio. Euro.
>Andet kvartal 2009 har Fiat en underskud på 16 mio. Euro.

>--

16 mio. euro er peanuts i den butik, men forskellen er jo selvfølgelig
også tæt på 1 mia. Euro.

Men forskellige bogføringsmetoder kan udrette "mirakler".

Det kan jo ikke afvises, at man har haft brug for et underskud.

>--

>Og nej, det skyldes IKKE købet af Chrysler.

>--

Købet?? Den biks har de vel for hævlede ikke givet penge for?

> [...]

>som holder 12.000 km, udskiftning af bærekugler som koster K A S S E N,
>massere af dele de ikke (kan) leverer i øjeblikket o.s.v....

Jeg har en svensk kollega, der kører rundt i en lånelastbil på 2.
måned, fordi han ikke kan få sin egen tilbage efter en påkørsel.
Årsag: Man kan ikke få de nødvendige dele ti en bil der stadig er i
produktion!!

Hvad det er for en lastbil??

Det er såmænd en Volvo FH 12.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-07-09 10:42

Den Fri, 31 Jul 2009 10:17:35 +0200 skrev Jensen:

> Du mener, at nogen har givet Henrik B. ret?

Både det at "nogen" har, men også hvem denne "nogen" er - det er 2
sammenfald man bare ikke ser hver dag

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-07-09 10:43

> Hvorfor ikke bare stole på hvad der bliver sagt?

Fordi hvis man siger noget uden at vedlægge mindst 3 uafhængige kilder,
så er man pr. automatik fyldt med løgn.. Den eneste grund til man har
oprettet et indlæg uden kilde er jo for at fylde verden med løgn og latin
og tage røven på enhver herinde..

Eller.. det er ihvertfald hvad jeg har "lært" i mine år på usenet.

> Ellers kan du jo researche selv.

Hørt.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-07-09 11:08

On 31 Jul 2009 09:43:27 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>så er man pr. automatik fyldt med løgn.. Den eneste grund til man har
>oprettet et indlæg uden kilde er jo for at fylde verden med løgn og latin

Sådan er det nemlig skruet sammen.

Ligesom det er fastslået herinde, at erfaring ikke er noget der kan
anvendes til noget som helst, fordi det vil svække enhver ungersvends
tro på, at han bare kan alt.

>--

>Eller.. det er ihvertfald hvad jeg har "lært" i mine år på usenet.

>--

Den skole har jeg også gået på.

>--

>Hørt.

>--

Ved nærmere eftertanke er det måske et urimeligt forlangende. så skal
der jo udvises initiativ, og en eller anden form for selvstændig
tankevirksomhed, hvor man ikke umiddelbart skal regne med at kommunen
træder til med en hjælpende hånd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 11:51

folmer@rasmussen.dk skrev:

> så skal
> der jo udvises initiativ, og en eller anden form for selvstændig
> tankevirksomhed, hvor man ikke umiddelbart skal regne med at kommunen
> træder til med en hjælpende hånd.

Folmer, Folmer!

Har du overvejet at træde ind i politik!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-07-09 14:04

Hans Paulin (6310) wrote:

> Folmer, Folmer!
>
> Har du overvejet at træde ind i politik!?

Bare han ikke bliver midtsøgende. Der er intet værre end midtsøgende
lastbiler.

--
/Frank

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 12:54

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 12:59

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> Reuters, ADVFN, Market Watch, Hoovers, MarketWire og flere andre
> analyser viser helt andre resultater med positivt outcome end hvad

Jeg kan lige tilføje, om Fiat, et citat fra Nieuws Bank:

2009 SECOND QUARTER RESULTS

IN AN EXTREMELY DIFFICULT TRADING ENVIRONMENT, FIAT GROUP CLOSES QUARTER
WITH 310 MILLION TRADING PROFIT (2.4% TRADING MARGIN).
_
Seth

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-07-09 14:07

Seth wrote:
> [...]
>
> IN AN EXTREMELY DIFFICULT TRADING ENVIRONMENT, FIAT GROUP CLOSES
> QUARTER WITH 310 MILLION TRADING PROFIT (2.4% TRADING MARGIN).

Tror du ikke bare Henrik mener 4. kvartal. Manden er jo branchens førende
astrolog og kaffegrumskigger.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 17:52

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> også det rimelige at man selv gør det når man tvivler på et postulat.
>
> Til gengæld er det ikke rimeligt at et postulat er så langt ude i skoven

Så skal jeg hjælpe dig med, hvad DU anser som værende et "langt ude i skoven
postulat". Vil du f.eks. stole på svenske "Dagens Industri"??
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c07%255c22%255c345806%26SectionId%3DBilmotor%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter%26o%3Dsp4

> [...]
>
> Reuters, ADVFN, Market Watch, Hoovers, MarketWire og flere andre analyser
> viser helt andre resultater med positivt outcome end hvad Henrik B har

Tjah, blot en understregning af, hvilke seriøsitet - eller rettere mangel på
samme - Frank Leegaards udprægede mangel på kildekritik, giver ham sit
forskruede verdensbillede...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 19:57

> [...]
> mangel på samme - Frank Leegaards udprægede mangel på kildekritik,
> giver ham sit forskruede verdensbillede...

Det er jo så spørgsmålet om det er den ene svale af kildeinformation du
henviser til eller om det er de mange kilder som samstemmende er uenige med
din kilde som man skal stifte sin lid til?
_
Seth

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 20:20

> [...]
> med
> din kilde som man skal stifte sin lid til?

Og Ivar's link fortæller om endnu større minus, så deeeet....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 20:11

Henrik B. skrev:
> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så skal jeg hjælpe dig med, hvad DU anser som værende et "langt ude i
> skoven postulat". Vil du f.eks. stole på svenske "Dagens Industri"??

Uanset hvad så har enhver avis (økonomi såvel som sensations -centreret)
deres oplysninger fra et af de centrale nyhedsbereauer, hvoraf Reuters
hører blandt.

Så selvom de er tilfreds med at kunne præstere en kilde vil jég nok
lægge mere vægt på hvad Reuter skriver :-|

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 20:23

> Så selvom de er tilfreds med at kunne præstere en kilde vil jég nok lægge
> mere vægt på hvad Reuter skriver :-|

Det vil jeg derimod ikke. I gennem det seneste halve år, har Reuters flere
gange været ekstremt langsomme i deres nyhedsformidling, når det galt Saab's
situation. Og i en del tilfælde, var deres nyhedsmeddelelser deciderede
faktuelle forkert. Så min lid til Reuters er ikke den største...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-08-09 00:27

Henrik B. wrote:
> [...]
> mangel på samme - Frank Leegaards udprægede mangel på kildekritik,
> giver ham sit forskruede verdensbillede...

Det kræver da ingen kildekritik at se at folk gætter.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 19:39

Henrik B. skrev:
> Andet kvartal 2008 havde Fiat et overskud på 955 mio. Euro.
> Andet kvartal 2009 har Fiat en underskud på 16 mio. Euro.

"Dybt i rødt" er vel så meget sagt :-/
Med lidt andre tal: Hvis de sidste år havde et overskud på 9½ millioner,
skulle der så ikke være belæg for et underskud på 160.000 kroner i år?!

> [...]
> år, bremser som holder 12.000 km, udskiftning af bærekugler som koster K
> A S S E N, massere af dele de ikke (kan) leverer i øjeblikket o.s.v....

Dét er vel et spørgsmål om leverandørens vilje, for det gør sig vel ikke
gældende for en given amerikansk chrysler-ejer :-/

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 20:26

> "Dybt i rødt" er vel så meget sagt :-/
> Med lidt andre tal: Hvis de sidste år havde et overskud på 9½ millioner,
> skulle der så ikke være belæg for et underskud på 160.000 kroner i år?!

Nu er difference jo så langt større! Fra et plus sidste år, på ca. 7,2 mia
kr. Til et underskud i år, på 110 mio.
Et fals altså, på godt 8 mia. kr.

> Dét er vel et spørgsmål om leverandørens vilje, for det gør sig vel ikke
> gældende for en given amerikansk chrysler-ejer :-/

Leverandøren er Chrysler, så...
Og jo, amerikanerne lider også under at dele udgår allerede efter 5 - 8 år.
De er blot bedre stillet m.h.t. brugt dele, da vognparken er langt større
"over there".

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 20:45

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er difference jo så langt større! Fra et plus sidste år, på ca. 7,2
> mia kr. Til et underskud i år, på 110 mio.
> Et fals altså, på godt 8 mia. kr.

Jeg refererer til tallet nævnt i førgående indlæg, hvilket du har quotet
væk!

--
Armand.

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 21:00

> [...]
> Og jo, amerikanerne lider også under at dele udgår allerede efter 5 -
> 8 år. De er blot bedre stillet m.h.t. brugt dele, da vognparken er

Jeg gentager gerne mit citat fra tidligere:

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 21:31

> [...]
>
> IN AN EXTREMELY DIFFICULT TRADING ENVIRONMENT, FIAT GROUP CLOSES QUARTER
> WITH 310 MILLION TRADING PROFIT (2.4% TRADING MARGIN).

Det bliver ikke mere relevant af at blive gentaget. )

Som jeg læser det, så er det Fiat Gruppen, som har overskud, hvor selve
personbilsdivisionen giver nævnte underskud.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 21:34

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in news:4a7354a6$0$15876
> [...]

> Som jeg læser det, så er det Fiat Gruppen, som har overskud, hvor selve
> personbilsdivisionen giver nævnte underskud.

Er du revisor eller på anden måde uddannet til at gennemskue regnskaber?
_
Seth

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 21:38

> Er du revisor eller på anden måde uddannet til at gennemskue regnskaber?

Nej, men læs dog hvad du selv citerer: "Fiat group"...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 21:39

http://www.fiatgroup.com/en-us/Pages/default.aspx

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 21:45

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hér kan I selv læse Fiat's regnskabs-offentliggørelse:
http://www.fiatgroup.com/en-us/shai/banns/3/Documents/2009/2nd_Quarter_included_in_the_Half-yearly_Financial_Report.pdf

BEMÆRK venligst side 6: "The loss before taxes was ?16 million (?955 million
profit for Q2 2008), reflecting a significantly lower operating result (down
?973 million) and a decrease in the result from investments (down ?68
million), partially offset by lowernet financial expense."

Hvordan stemmer det overens med de tal jeg kom frem med?? Så hvordan var det
med Reuters og alle de andre kloge
"kilder"??????????????????????????????????????

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 22:17

> [...]
> var det med Reuters og alle de andre kloge
> "kilder"??????????????????????????????????????

Du læser regnskabet som fanden læser biblen.

Her er de reelle tal fra dit link side 6 øverst:

Total overskud i millioner Euro: 310
Samme kvatal 2008 var overskuddet 1.131 millioner Euro.
Det er en nedgang med 821 millioner Euro men det er stadig i plus.

Kan vi så få nogle kvaje bajere (beer summit) og få afsluttet den her
latterlige debat som kun baseres på fejlkilder og fejlagtig tolkning af
reelle kilder?
_
Seth

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 22:37

> Du læser regnskabet som fanden læser biblen.

Tak i lige måde. )

> Her er de reelle tal fra dit link side 6 øverst:
>
> Total overskud i millioner Euro: 310
> Samme kvatal 2008 var overskuddet 1.131 millioner Euro.
> Det er en nedgang med 821 millioner Euro men det er stadig i plus.

Du læser stadig ikke tallene for Fiat Automobiler, men for den samlede Fiat
Group.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 31-07-09 22:38

> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak i lige måde. )

> Du læser stadig ikke tallene for Fiat Automobiler, men for den samlede
> Fiat Group.

Hvor i din åbningspost skelner du mellem de to?
_
Seth

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-09 22:50

> Hvor i din åbningspost skelner du mellem de to?

Jeg kan godt se, at det ikke fremgår tydeligt, men underforstået, da det som
regel er det man tænker på, når man siger Fiat. Men det er ret åbenlyst i
den finansrapport du linker til, at dér er tale om Fiat Gruppen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 01-08-09 00:54

Henrik B. skrev:

> Du læser stadig ikke tallene for Fiat Automobiler, men for den samlede
> Fiat Group.

Og du er sikker på at de øvrige røde tal man har hørt om indenfor
branchen, og som er dém at indeværende tråd vil sammenligne med, er for
bil-afdelingerne specifikt og ikke for koncernerne som helhed ?

--
Armand.

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-07-09 21:35

> Du er for sensitiv og din hverdag er dermed besværlig for dig.

Ork nej der skal mere til

Men nu skal du ikke gøre din mere besværlig end den allerede er ved, at
lave psykoanalyse på folk du aldrig har mødt ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-07-09 21:45

> Men analyserer du folks reaktioner på usenet, endten ved hjælp af lidt
> bevidst 'trykken på maven' eller blot alm. anskuelse, så danner du dig
> meget hurtig et godt billede af personen bag som type..

Hehe ;)