900 km i en i10
Fra : Steen

Dato : 29-07-09 17:06

I løbet af de seneste dage, har jeg tullet 900 km rundt i en Hyyndau
i10, som egentligt er købt til konens kørselsbehov (til/fra arbejde,
lidt indkøb etc.)!

Udover den behagelige fornemmelse af at køre i en ny bil, så var der en
smertende ryg/læn som bonus. Konen syntes den var helt fin at køre
i...men nu er hun også kun 168 cm høj.

Jeg er ikke ualmindelig høj, 182 cm burde ikke være et problem i en
moderne bil.

Er der andre i10-ejerne herinde - og har de (eller Picanto, C1, Aygo
eller lignende størrelser) rygproblemer ved længere kørsel?

--
Steen

Fra : Brian Lund

Dato : 29-07-09 19:41

> [...]
>
> Er der andre i10-ejerne herinde - og har de (eller Picanto, C1, Aygo
> eller lignende størrelser) rygproblemer ved længere kørsel?

Jeg har en Mazda 2 og har kørt 1400 km i den på under et døgn (2 gange).
Havde ingen problemer med ryggen eller andet og er selv 185cm...

Brian

Fra : Carsten

Dato : 29-07-09 20:25

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Udover den behagelige fornemmelse af at køre i en ny bil, så var der en
> smertende ryg/læn som bonus

Du sidder sandsynligvis bare en smule anderledes end i din anden bil og
ligesom når du begynder at løbe igen efter vinteren så er der nogle muskler
hist og her der lige skal vænne sig til den nye situation.

Da jeg skiftede bil (2 år siden) fik jeg også altid ondt i lænden af at køre
i den nye. Det sker ikke mere. Rygmusklerne har vænnet sig til den
anderledes sidestilling.

Carsten

Fra : Steen

Dato : 29-07-09 21:30

Carsten <carsten@noexists.dk> wrote:

> [...]
>
> Da jeg skiftede bil (2 år siden) fik jeg også altid ondt i lænden af at køre
> i den nye. Det sker ikke mere. Rygmusklerne har vænnet sig til den

Det er sikkert dér hunden ligger begravet. I min "anden" bil, har jeg
nærmest siddet sædet til, så det er formstøbt
I en helt ny bil, er sæderne stadig lidt stive i det
--
Steen