Fjerne pletter, hvilket Pletfjernemidel ?
Fra : Kim

Dato : 26-07-09 06:21

Har nogen et fif til hvordan man fjerner div
pletter på stoffet på sæderne i en bil ?

Gider ikke eksperimentere med diverse
rensningsmidler fra Thansen, Bildillen
og andre Bilxperten. Der er en jungel
med de forskellige Pletfjernemidler til
forskellige priser.

Mvh Kim

Fra : Tom

Dato : 26-07-09 09:17

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen et fif til hvordan man fjerner div
> pletter på stoffet på sæderne i en bil ?

> [...]

De her Plum/Plulux håndrens med slibemiddel fjerner selv de værste
oliepletter men det er vigtigt at få det godt afrenset bagefter og tørret så
sæderne ikke får "jordslag".

Alle spray og lign fjerner ikke en sk*d....(har selv børn), men de sæber til
at vaske oliefingre med, de virker fortrinligt.

Mener at Harald Skrald lagerfører sæben

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 26-07-09 10:15

Tom skrev:
> [...]
>
> De her Plum/Plulux håndrens med slibemiddel fjerner selv de værste
> oliepletter men det er vigtigt at få det godt afrenset bagefter og tørret så

Områder der ikke kan komme til at blive gennemskyllet for såvel det
sæbeopløsede snavs, som sæbeforekomsten i sig selv (sæbe er noget fedtet
stads der hurtigt danner sin egen snavs-plet hvis ikke fjernet helt) er
problematiske at få vasket effektivt af.
Mit husholdnings-råd #1 omkring snavs og pletter er barberskum!
Barberskum er en udemærket sæbe/pletrenser i sig selv og derudover er
"krible-krable-effekten" mens det tørrer ind ganske effektiv.
Efter at være tørret ind sidder størstedelen af det benyttede sæbe
tilbage som et hvidt lag der er let at tørre effektivt af med en våd klud.
Det er forøvrigt samme princip som såkaldt møbelskum benytter sig af!

Eneste disclaimer er at jeg på en festkjole (efter en "barber ballonen"
-leg) har oplevet at barberskummet ligefrem trak farven ud af stoffet,
så der er en mulighed for afblegning => svært at bruge til pletrensning!

Nu vi er ved det, så er barberskum ,natten over, fantastisk til at
fjerne trafikfilm fra forruden!
Er du i tvivl, så prøv blot med en klat lige midt i synsfeltet: Den er
let at viske/vaske af næste morgen og vil sikkert fremstå som en
irriterende ren plet ved viskerbrug - indtil man tager konsekvensen og
"behandler" hele ruden!

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 26-07-09 10:39

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> Har nogen et fif til hvordan man fjerner div
> pletter på stoffet på sæderne i en bil ?

> [...]

En tæpperenser med møbelmundstykke er effektiv - vasker og suger det
beskidte vand væk igen. Jeg har netop gjort det ved vores egen bil/camper
efter en kop kaffe valgte at fordele sig i sæder/tæppe under ferieturen.
Sæderne ser nu ud som nye.

Fra : Brian H

Dato : 26-07-09 12:37

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> Har nogen et fif til hvordan man fjerner div
> pletter på stoffet på sæderne i en bil ?

> [...]

Skum-spray virket ganske godt for mig og giver en frisk duft i bilen :) Det
har fjernet olie og chokolade.
Den eneste rigtige løsning er som KASO skriver en tæpperenser med
møbelmundstykke... det dur bare og man forbavses over hvor beskidt sæderne
er/var :)

Fra : Kim

Dato : 26-07-09 14:54

"Brian H" <brian@something.com> skrev i
> Den eneste rigtige løsning er som KASO skriver en tæpperenser med
> møbelmundstykke... det dur bare og man forbavses over hvor beskidt sæderne
> er/var :)

Hvem er KASO ?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=KASO+t%C3%A6pperens&btnG=S%C3%B8g&meta=

Yes det må være en tæpperenser der er løsningen.
Går ud fra at det er det standarde rengøringsmiddel man bruger.
Bliver vandet varmt ?
Så tager/suger det måske mere snavs med op.

Og kender nogen her venligst et sted i kkb's området, hvor
man kan leje en tæpperenser i ½-1 time mens man selv gør bilen ren ?

Noget i stil med
drive-in-gør-det-selv-rengøring-med-tæpperenser

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 26-07-09 15:06

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev
> Noget i stil med
> drive-in-gør-det-selv-rengøring-med-tæpperenser

Silvan har den sørme:
http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____25037.aspx#Tapperenser
Tæpperenser
Rens tæpper og møbler i hus, bil, båd, sommerhus mv.
Nem og handy tæpperensemaskine med møbelmundstykke
til alle former for store og små renseopgaver.
Værktøjsudlejning
Pr. time 1. dag Efterflg. dag Depositum
35 138 90 800

Husk et købe ToolMatic´s kvalitets-tæpperens.

Har noger her erfaring med ToolMatic´s kvalitets-tæpperens ?

Mvh Kim

Fra : KASO

Dato : 26-07-09 16:25

> "Brian H" <brian@something.com> skrev i
>
> Hvem er KASO ?

Det er mig...

> http://www.google.dk/search?hl=da&q=KASO+t%C3%A6pperens&btnG=S%C3%B8g&meta=
>
> Yes det må være en tæpperenser der er løsningen.
> Går ud fra at det er det standarde rengøringsmiddel man bruger.

Nej - det, der sælges, hvor maskinen lejes - det fungerer glimrende.

> Bliver vandet varmt ?

Du hælder selv lunkent vand i - det bliver ikke varmet af maskinen.

> Så tager/suger det måske mere snavs med op.

Jeps!

> Og kender nogen her venligst et sted i kkb's området, hvor
> man kan leje en tæpperenser i ½-1 time mens man selv gør bilen ren ?

Silvan, farvehandlere, tæppebutikker, .....

Fra : Kim

Dato : 26-07-09 21:57

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev

> Det er mig...

Davs du :)

> Nej - det, der sælges, hvor maskinen lejes - det fungerer glimrende.

Og der er ikke noget der er bedre ende andet ?
Silvan har en slags, farvehandlere en anden, og tæppebutikker en treide...

> Silvan, farvehandlere, tæppebutikker, .....

Ved du også om man kan "låne" en stikkontakt på en
tankstation ?

Silvan skriver:
Drivkraft
Dette udlejningsudstyr skal tilkobles godkendt 220 V stikkontakt eller en af
ToolMatic's forlængerledninger.
I tilfælde af at der anvendes andre forlængerledninger (med for lille
kvadrat) og udstyret herved brænder
sammen, er dette ikke dækket af servicegarantien og må betales af lejer.
Hvis udstyret er forsynet med separat jordben skal jordstik anvendes.
Hvis udstyret bruges i forbindelse med gamle installationer, kan det
anbefales at anvende 380 V adapter til 220 V
udstyr med jordstik.

Mvh Kim

Fra : KASO

Dato : 26-07-09 22:52

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev

> Davs du :)

Dav-dav!

> Og der er ikke noget der er bedre ende andet ?
> Silvan har en slags, farvehandlere en anden, og tæppebutikker en treide...

Fisk! Jeg købte en flaske hos den lokale farvehandler da jeg lejede maskinen
første gang. Da jeg skulle bruge en maskine forleden, var butikken lukket,
og jeg kørte til det lokale byggemarked, legede en maskine og brugte lidt
mere fra samme flaske (samme fabrikat, som de anbefalede).
Det fungerede fint - jeg tror ikke, at der er den store forskel fabrikaterne
imellem, men man skal nok holde sig til et middel beregnet til tæpperensere.
Skummer det for meget, får du returbeholderen fyldt med skum for hurtigt.

> Ved du også om man kan "låne" en stikkontakt på en
> tankstation ?

Nej - det har jeg ikke prøvet - jeg klarer den slags i indkørslen, så jeg
har ikke haft behovet.

> [...]
> Hvis udstyret bruges i forbindelse med gamle installationer, kan det
> anbefales at anvende 380 V adapter til 220 V

Det lyder som en helgardering beregnet til alt, hvad de udlejer. En
tæpperenser er nært beslægtet med en støvsuger og bruger ca. lige så meget
strøm. Kan du finde et sted, hvor en støvsuger kan tilsluttes, kan du
tilslutte tæpperenseren.

Fra : Lund

Dato : 26-07-09 13:28

Brug det fra Sonax, det virker rimeligt godt, følg vejledningen