Trafikmeldinger? Kø ved genbrugsstation?
Fra : Nicolai

Dato : 23-07-09 13:06

På vej over sjælland igår omkring slagelse, retning mod kbh, afbryder
radioen min dvd musik.

Nå tænker jeg, nu er der nok kø et eller andet andet uheldigt sted...

Melding lyder noget i retning af: "Vær opmærksom på at genbrugsstationen ved
fakse* er lukket, så brug venligst andre."

* - er usikker på om jeg husker rigtigt med fakse.

Hvor relevant er det for 99.9% af trafikanterne??!!

Fra : hanzen

Dato : 23-07-09 13:20

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> * - er usikker på om jeg husker rigtigt med fakse.
>
> Hvor relevant er det for 99.9% af trafikanterne??!!

Du kunne jo være på vej med storskrald.
Og du var - sådan nogenlunde - i området.
Forleden blev jeg generet med en melding om kø på motorring 3 da jeg befandt
mig få km fra den dansk-tyske grænse i Sønderjylland.

De vile være rart hvis de kun udsendte meldinger i de berørte områder.
--
hilzen
hanzen

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-09 13:38

> Og du var - sådan nogenlunde - i området.

Ikke i nærheden imho? Desuden er det jo langt fra relevant for "pøblen" ?

> De vile være rart hvis de kun udsendte meldinger i de berørte områder.

Det oplever jeg sjældent.

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-07-09 12:03

On Thu, 23 Jul 2009 14:19:41 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

> [...]
>mig få km fra den dansk-tyske grænse i Sønderjylland.
>
>De vile være rart hvis de kun udsendte meldinger i de berørte områder.

Det gør de også. Du skal indstille din radios RDS til TA=L, den står
sikkert til TA=D. TA - Traffic Announcement; L - Local; D - Distant.

Min står på TA=L,og jeg får kun dem, som er relevante for mit område,
undtaget spøgelsesbilister, som afbryder alle programmer.

Fly

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-07-09 17:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Hvor relevant er det for 99.9% af trafikanterne??!!

Hvorfor tror du der ikke var kø der hvor du kørte? de holdt allesammen ved
Fakse Genbrugsplads og undrede sig over den var lukket ;)

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-09 20:26

> Hvorfor tror du der ikke var kø der hvor du kørte? de holdt allesammen ved
> Fakse Genbrugsplads og undrede sig over den var lukket ;)

Hehe det var også min tanke :) - Men seriøst, hvem beslutter hvad der sendes
ud? Vagthavende tilfældig journalist?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-07-09 20:41

On Thu, 23 Jul 2009 21:25:49 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>Hehe det var også min tanke :) - Men seriøst, hvem beslutter hvad der sendes
>ud? Vagthavende tilfældig journalist?

Det styres lokalt på de enkelte regioner.
For gennemkørende på vestmotorvejen eller sydmotorvejen er det jo
ikke jordens vigtigste oplysning - men det kunne det være for
lokaltrafikken i Faxe. (den er nok ikke så slem som Paris, men tre
biler på række er jo en kø )
Normalt smutter sådan en melding kun med en gang - jeg har da også
hørt Kbh. fortælle om en spærret lille vej i det nordsjællandske, så
måske handler det om, hvem der ringer noget brugbart ind og hvor meget
øvrigt presserende stof der er. Sådan en morgen med et par "morgenkys"
og et par sorte lyskryds er der ikke tid til andet - så får vi ikke at
vide, hvor lang tid det tager fra Kokkedal til Gl. Holte eller ind
langs Køge Bugt )

Fra : MicDK

Dato : 24-07-09 04:43

On 23 Jul., 21:40, Ivan Madsen wrote:
> Sådan en morgen med et par "morgenkys"
> og et par sorte lyskryds er der ikke tid til andet - så får vi ikke at
> vide, hvor lang tid det tager fra Kokkedal til Gl. Holte eller ind
> langs Køge Bugt )

Ja, desværre - for så bevæger man sig ud på M3 i sikker forvarring om
at der er god plads - og så står det hele mere stille end det plejer :
(

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-07-09 16:25

On Fri, 24 Jul 2009 03:43:27 -0700 (PDT), MicDK <bil@lortecitroen.dk>
wrote:

>Ja, desværre - for så bevæger man sig ud på M3 i sikker forvarring om
>at der er god plads - og så står det hele mere stille end det plejer :
>(

Det gjorde det sq her til morgen - en minibus havde lagt sig på tværs
lige over Jyllingevej. Trafikmeldingen kom 30 sekunder for sent, så
jeg nåede forbi Roskildevej ;-( Det tog lige 45 minutter at komme til
Jyllingevej og blive smidt af der.

Nu kan man så ikke kalde gendarmerne for geniale - de spærrede M3 ved
Roskildevej blev det sagt, men der var da efter spærringen livlig
trafik ad den nordgående tilkørselsrampe, så folket blev åbenbart
smidt af og besluttede sig så for at køre på igen.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 25-07-09 00:27

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trafik ad den nordgående tilkørselsrampe, så folket blev åbenbart
> smidt af og besluttede sig så for at køre på igen.

Det siger vel også en del om der der kører på igen.

"Nåååh... De står nok bare og øver sig... Jeg kører lige udenom".

At der også burde have været spærret på tilkørslen er så en anden sag

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-07-09 21:45

> Hvor relevant er det for 99.9% af trafikanterne??!!

For en køwenhavner er alt hvad der sker inden for deres andedam relevant
for resten af verden