Halløj med blinklys - Skoda Octavia 2003
Fra : Paw

Dato : 23-07-09 11:35

Hej ng.

Håber I kan hjælpe?

Jeg har en Skoda Octavia 2003 med følgende problem.

Blinklyset virker kun periodevis. Dvs. når jeg blinker til højre ell.
venstre holder den op med at blinke efter 1-2 eller flere gange. Nogle
gange starter den med at blinke igen, uden at jeg rører ved
kontakten.
Det er det samme ved aktivering af havariblink.

Jeg har forsøgt udskiftning af blinkrelæet, men det er stadig det
samme.

Er der en der har et godt forslag?

Vh. Paw

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-07-09 12:19

"Paw" <pallewindfjernmig@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er det samme ved aktivering af havariblink.
>
> Jeg har forsøgt udskiftning af blinkrelæet, men det er stadig det

Ja, et forslag:

Hvis bilen har mange km på klokken, kan det være en slidt kontakt, jeg havde
problemer med en visker der havde sit eget liv, startede og stoppede som den
selv ville
Dog kan kontakten også bare være defekt og ikke slidt
!
--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Brian H

Dato : 23-07-09 12:40

"Paw" <pallewindfjernmig@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er det samme ved aktivering af havariblink.
>
> Jeg har forsøgt udskiftning af blinkrelæet, men det er stadig det

Hvor sad det blinkrelæ du skiftede?

Fra : Paw

Dato : 23-07-09 20:02

On Thu, 23 Jul 2009 12:34:56 +0200, Paw
<pallewindfjernmig@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Det er det samme ved aktivering af havariblink.
>
>Jeg har forsøgt udskiftning af blinkrelæet, men det er stadig det

Det blinkrelæ jeg skiftede sat til helt til venstre under rattet.

Vh. Paw

Fra : Brian H

Dato : 23-07-09 21:31

> Det blinkrelæ jeg skiftede sat til helt til venstre under rattet.

Det du skal skifte er blinkrelæet bag katastrofelyskontakten... du kan evt.
skifte det til en model med overhalingsblink.
Hvem har vejledt dig til at skifte det andet?

Fra : Paw

Dato : 24-07-09 10:22

On Thu, 23 Jul 2009 22:30:41 +0200, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

> [...]
>skifte det til en model med overhalingsblink.
>Hvem har vejledt dig til at skifte det andet?

Det var det der var itu. Nu virker det. Tak for hjælpen!

Vh. Paw

Fra : Brian H

Dato : 24-07-09 10:38

> Det var det der var itu. Nu virker det. Tak for hjælpen!

En kendt fejl på Octavia :)

> Tak for hjælpen!

Det var så lidt.

Fra : NHF

Dato : 23-07-09 21:30

Hej

Nok et kendt VW problem (på min Passat). Jeg skiftede advarselblink
kontakten på Passaten som også indeholder blinkrelæ, og herefter var
problemet løst.

NHF, Århus

Fra : Paw

Dato : 23-07-09 21:44

> [...]

>Det er det samme ved aktivering af havariblink.
>
>Jeg har forsøgt udskiftning af blinkrelæet, men det er stadig det

Jeg vidste ikke der var så mange blinkrelæer på en Skoda Octavia.

Jeg prøver at skifte det andet i morgen.

Tak for hjælpen. Jeg siger til om det har hjulpet.

Vh. Paw

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-07-09 23:54

Paw wrote:

> Jeg vidste ikke der var så mange blinkrelæer på en Skoda Octavia.
>
> Jeg prøver at skifte det andet i morgen.
>
> Tak for hjælpen. Jeg siger til om det har hjulpet.

Overvej et system med komfortblink. Så skifter du relæet svjv også.

Et eftermonteringssæt koster 300 cirka

--
/Frank