Opfølgning. Bil til person på 205cm
Fra : Mikael

Dato : 21-07-09 15:07

For noget tid siden spurgte jeg til hvilken bil min lillebror skulle
kigge efter for at få sit legme ind i bilen og få en fornuftig
siddeposition.

Valgt blev en Skoda Octavia fra 99 (mener jeg) med 370.000km på
tælleren. Bilen kostede 24.000kr med nye skiver bagi. Den blev købt
hos en Skoda forhandler og han fik derfor tilbudt forsikring for ca.
12.000kr om året med kasko, det er jo meget godt når man er
nybegynder, han havde fået et tilbud på ca.13.000kr kun for ansvar hos
et andet selskab.

Den er passet med alle service hos Skoda og der er derfor stadig
mobilitetsgaranti på den, der er dog kun plads til et stempel mere i
servicebogen.

Prsien og km. taget i betragtning ser den meget fornuftig ud.

Han nåede kun at have den en uge, så blev begge nummerplader stjålet,
men de nye er nye sat ordentligt fast og ikke bare i de sorte rammer
fra forhandleren.

Mikael

Fra : Jensen

Dato : 22-07-09 07:45

On Tue, 21 Jul 2009 14:06:57 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>12.000kr om året med kasko, det er jo meget godt når man er
>nybegynder, han havde fået et tilbud på ca.13.000kr kun for ansvar hos

Øhhh...kasko på en bil til 24.000 kr.? Og så oven i købet 12.000 kr...Damn.

--
Thomas

Fra : Brian H

Dato : 22-07-09 08:46

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Øhhh...kasko på en bil til 24.000 kr.? Og så oven i købet 12.000
> kr...Damn.

Den vil måske blive vurderet højere ifb. med en evt skade, men det lyder da
godt nok voldsomt :)
Kan da tilføje at da jeg købte min Octavia 1.8T var jeg også nybegynder,
23år. Det kostede 10.400 for samme Skoda forsikring, så det er da steget en
hel del

Fra : Esben

Dato : 22-07-09 14:08

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan da tilføje at da jeg købte min Octavia 1.8T var jeg også nybegynder,
> 23år. Det kostede 10.400 for samme Skoda forsikring, så det er da steget

Bilforsikringer er generelt steget 70% siden 2000:
http://www.business.dk/article/20090721/finans/907210378/

--
Esben

Fra : John Sahl

Dato : 22-07-09 10:19

Jensen wrote:
> Øhhh...kasko på en bil til 24.000 kr.? Og så oven i købet 12.000
> kr...Damn.

Sådan er det jo som nystartet bilist, og når tilbudet er billigere end det
kun med ansvar, så er det da klart at der vælges kasko også.

Det er dyrt at være ny bilist, sådan er det jo.

Der ud over kan det jo være bilen er finansieret og så kræves der jo kasko.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 14:47

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dyrt at være ny bilist, sådan er det jo.
>
> Der ud over kan det jo være bilen er finansieret og så kræves der jo
> kasko.

Kun hvis der er pant i bilen, hvilket der næpper er, på en bil til 24.000,-
)

--
http://www.saabklub.dk/