Den tjekkiske kasse imponerer mig sgu :o)
Fra : Peter Juul

Dato : 20-07-09 12:34

Daw gruppe !

Netop hjemvendt fra de varme lande (med Østrig som undtagelse...) er jeg
sgisme noget imponeret over Octavia'en.

Vi har kørt små 3600 km med en gennemsnitsfart på knap 100 (Meget, rigtig
meget vejarbejde og deraf følgende køer), og ikke desto mindre har bilen
over hele turen holdt et forbrug på 5,8 l/100km (jvf. tripcomputer) og brugt
0,4 liter olie...

Bedste delresultat var strækningen Allersberg (Nürnberg) - Ejer Bavnehøj,
hvor den ifølge triptæller og lommeregner havde kørt 17,8 km/liter. På den
strækning havde jeg endda over et længere stræk kunne holde ca. 160 km/h i
marchfart, lige indtil en Audi A8 4,2 med Gammelsmølf ved roret pludselig
hoppede op af asfalten lige bagved mig og gerne ville videre.... Jeg lyver
ikke når jeg siger at han næsten blæste mig af vejen da han strøg
forbi...... De kommer altså raskt, når de kommer..

VenHils
PeterJ (der nu har prøvet at starte bilen i Italien i 30 graders varme og
høj sol, for 4 timer efter at stå i regnvejr og 5 grader i Brennerpasset..)

Skoda Octavia Tour TDI 100 '06
Ford Transit 130 T300 Kombi GLX '07

Fra : oz3bto

Dato : 20-07-09 16:17

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PeterJ (der nu har prøvet at starte bilen i Italien i 30 graders varme og
> høj sol, for 4 timer efter at stå i regnvejr og 5 grader i

Den får da brugt noget olie ..

Terranoen bruger max ½l olie pr olieskift som sker efter 10-12000km

Fra : Peter Juul

Dato : 23-07-09 16:52

"oz3bto"skrev

> Den får da brugt noget olie ..

Det hører måske med til historien, at det var på det første stræk fra
Aalborg til Fuhrberg v/ Hannover, at oliepinden blev lidt kortere.. Derefter
var der intet synligt forbrug. Olien var ca. 6.000 km gammel, da vi startede
odyseen..

> Terranoen bruger max ½l olie pr olieskift som sker efter 10-12000km
Normalt bruger Octaviaen mellem en halv og 3/4 liter på 30.000

VenHils
PeterJ

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-09 22:44

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Aalborg til Fuhrberg v/ Hannover, at oliepinden blev lidt kortere..
> Derefter var der intet synligt forbrug. Olien var ca. 6.000 km gammel, da

Sidste sommer - 3.500 km rundt i Europa: DK -> Italien -> Prag -> Berlin ->
DK.
Ved start hjemmefra var olien 7.500 km "gammel". Ved hjemkomsten til DK, var
der intet synligt olieforbrug. Bilen var fuldt læsset, ligesom der blev kørt
en del stærkt (200+ km/t).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 24-07-09 09:32

> [...]
> Ved start hjemmefra var olien 7.500 km "gammel". Ved hjemkomsten til DK,
> var der intet synligt olieforbrug. Bilen var fuldt læsset, ligesom der

Det må have været træls at stå syd for Berlin og skifte olie på bilen midt i
ferien - eller var "10.000Km mellem olieskift" mantraet sat midlertidigt i
bero ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-09 16:29

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i meddelelsen

> over hele turen holdt et forbrug på 5,8 l/100km (jvf. tripcomputer) og
> brugt 0,4 liter olie...

Godt man kører med en motor, hvor olieforbruget ikke er målbart på pinden,
mellem hver olieskift (10.000 km).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 20-07-09 16:44

> Godt man kører med en motor, hvor olieforbruget ikke er målbart på pinden,
> mellem hver olieskift (10.000 km).

Jeg ved ikke, hvor "godt" det er - nogle bilproducenter mener det modsatte.
At det er godt, at motoren bruger olie således, at de lange olieterminer i
princippet reduceres vha. en skvæt olie i ny og næ...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-09 17:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> modsatte. At det er godt, at motoren bruger olie således, at de lange
> olieterminer i princippet reduceres vha. en skvæt olie i ny og næ...

Som du ser, kører jeg ikke med "marketingsafdelingsskifteinterval", men
derimod med 10.000 km skift... )
Og at motoren skulle have behov for løbende udskiftning, viser vel netop, at
man strækker den for længe..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : TGJ

Dato : 20-07-09 20:57

> [...]

ROTF!!!!
/Thomas

Fra : Peter Juul

Dato : 23-07-09 16:55

"Mogens" skrev

> Jeg ved ikke, hvor "godt" det er - nogle bilproducenter mener det
> modsatte. At det er godt, at motoren bruger olie således, at de lange
> olieterminer i princippet reduceres vha. en skvæt olie i ny og næ...

Netop...
Med mine erfaringer med netop VW's 1,9 TDI PD - maskine, er olieforbruget
nærmest massivt. Jeg har førhen løbende kørt i 130hk's Passat'er, og de tog
rask væk en liter pr. 10kkm.. VW ku' ikke se noget odiøst i det...

VenHils
PeterJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-09 17:38

"Henrik B." skriver:

> Godt man kører med en motor, hvor olieforbruget ikke er målbart på pinden,
> mellem hver olieskift (10.000 km).

Jeps, så bruger man kun 3 gange så meget olie som dem der bruger lidt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-09 18:32

> "Henrik B." skriver:

> Jeps, så bruger man kun 3 gange så meget olie som dem der bruger lidt.

Ja, men man slipper for at skænke det en tanke, og for at tjekke olie, hver
anden gang man tanker...
Og det blot fordi nogle motorkonstruktører ikke kan lave tingene ordentligt.
)

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-09 21:41

"Henrik B." skriver:

> Ja, men man slipper for at skænke det en tanke, og for at tjekke olie, hver
> anden gang man tanker...

Hvem i alverden gør da også det?

Selvom jeg har en "oliebrænder" (i dobbelt betydning) betyder det langt
fra at olipinden er oppe mere end 2 gange om året.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-09 21:53

> Hvem i alverden gør da også det?
>
> Selvom jeg har en "oliebrænder" (i dobbelt betydning) betyder det langt
> fra at olipinden er oppe mere end 2 gange om året.

Du er én af de heldige. Man kan rende på VW-motorer, som brænder olie af fra
en kant...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-07-09 21:59

Henrik B. wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4A64D64C.CFBB35FB@du.kan.finde.den...

> Du er én af de heldige. Man kan rende på VW-motorer, som brænder olie
> af fra en kant...

Vrøvl. Enkelte 2 liters benzin gør. Ellers ingen.

Derudover er der da oliestandsføler på de nyere.

Saab havde nogle modeller der blandede olie og vand og døde af det svjh.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 06:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Vrøvl. Enkelte 2 liters benzin gør. Ellers ingen.

Der er massar af dieselmotorerne som gør det også. Jeg har været i to
firmaer, hvor man begge steder kørte TDI. Begge steder havde man to biler,
hvoraf den ene var forslugen (med motorolie), og den anden brugte næsten
intet.

> Saab havde nogle modeller der blandede olie og vand og døde af det svjh.

Nope...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-07-09 01:00

Henrik B. wrote:
> [...]
> firmaer, hvor man begge steder kørte TDI. Begge steder havde man to
> biler, hvoraf den ene var forslugen (med motorolie), og den anden

Nåda mm

http://www.rebuiltautoengines.com/saab-articles.html

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 06:22

> Nåda mm
>
> http://www.rebuiltautoengines.com/saab-articles.html

Jeg er ked af at måtte skuffe dig, men de to omtalte motorer - på 2,5 og 3,0
liter (6 cyl) - er begge Opel (GM) maskiner!
Saab's egne motorer er R4 på enten 2,0 eller 2,3 liter...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:01

Henrik B. wrote:
> [...]
> og 3,0 liter (6 cyl) - er begge Opel (GM) maskiner!
> Saab's egne motorer er R4 på enten 2,0 eller 2,3 liter...

Lam undskyldning.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 06:25

> Lam undskyldning.

Fordi? Glemmer du at læse hvad jeg skriver? Eller læser du det du tror jeg
skriver?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:31

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi? Glemmer du at læse hvad jeg skriver? Eller læser du det du
> tror jeg skriver?

Det er sgu da Saabs ansvar at de mener at en GM motor er god nok.

Var lortet ikke røget på røven - og hvorfor er det mon det? - var det da
endt med lutter GM dele

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:10

> Det er sgu da Saabs ansvar at de mener at en GM motor er god nok.

Ikke når man er ejet af GM, og det er GM som træffer beslutningerne...

> Var lortet ikke røget på røven - og hvorfor er det mon det? - var det da
> endt med lutter GM dele

Tjah, GM har virkelig forvaltet egen og andres potentiale rigtig dårligt...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 08:52

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke når man er ejet af GM, og det er GM som træffer beslutningerne...

Det er jo sådan set det jeg hele tiden har sagt.

> Tjah, GM har virkelig forvaltet egen og andres potentiale rigtig
> dårligt...

Så når alt kommer til alt, er vi enige i at Saab fra stikke op over
"flokken" er temmelig gennemsnitlig?
--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:45

> Så når alt kommer til alt, er vi enige i at Saab fra stikke op over
> "flokken" er temmelig gennemsnitlig?

Kommer an på, hvilke område du mener er gennemsnitligt?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-07-09 09:09

Hej

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Enkelte 2 liters benzin gør. Ellers ingen.

Det er ikke korrekt....

Arbejder i et firma, med en stor flåde af VW Transporter T5 med 1,9 TDI
motor - de bruger alle store mængder olie.

Det er ligefør man ikke behøver at få udført olieskift, da alt olien
alligevel er brændt af ;)

VW er dog flinke, og er gode til at sælge oliedunke, når man er til service
;)

T5'eren er dog indrettet, når man får besked når oliestanden er på min.

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-07-09 09:11

> T5'eren er dog indrettet, når man får besked når oliestanden er på min.

T5'eren er dog indrettet, _så_ man får besked når oliestanden er på min.

hehe

Fra : Peter Juul

Dato : 23-07-09 16:58

"Frank Leegaard" skrev

> Vrøvl. Enkelte 2 liters benzin gør. Ellers ingen.

De gamle Passater med 130hk TDI PD drak olie som en kat lapper fløde, og de
første 2,0 TDI PD var osse pænt tørstige

Min 100hk TDI PD ta'r mellem en halv og 3/4 liter på 30 kkm.

VenHils
PeterJ

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 21:21

> De gamle Passater med 130hk TDI PD drak olie som en kat lapper fløde, og
> de første 2,0 TDI PD var osse pænt tørstige

Hvor meget drak de da ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-07-09 22:00

> Du er én af de heldige. Man kan rende på VW-motorer, som brænder olie af
> fra en kant...

Min VW motor har nu ikke brugt målbart olie på de to år/30 000 km der er
mellem skift - men den sidder så også i en Skoda.
I løbet af de første 10 000 km tog den en lille halv liter - derefter holdt
den helt op med det pjat. Så jeg hiver kun pinden op en gang eller to om
året, og stoler ellers på at den elektroniske niveaukontrol vil afsløre et
pludseligt forbrug.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-09 22:38

"Henrik B." skriver:

> Du er én af de heldige. Man kan rende på VW-motorer, som brænder olie af fra
> en kant...

Slet ikke som Opel motorer.

Mine 2 motorer drikker omkring 0,3-0,4 liter per 15.000 km

Min Astra begyndte at drikke mere olie og vand end diesel...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-07-09 16:08

Mon, 20 Jul 2009 23:38:13 +0200, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 19
linier, i <4A64E3C5.6EA80797@du.kan.finde.den>, :

>"Henrik B." skriver:

>Slet ikke som Opel motorer.

Kommer anpå hvilken
0,1 L pr 15000 2,0 Dti
0,3L pr 15000 (Kun pga 0-30 olie)1,6 16v Benzin med defekt toppakning.
(+60L vand)

2,2 Benzin kan endnu ikke se noget efter 5000 km efter olie skift.

>Mine 2 motorer drikker omkring 0,3-0,4 liter per 15.000 km

>Min Astra begyndte at drikke mere olie og vand end diesel...

Ja min sidste tur i Astra'en brugte mere vand end Benzin
Så gennerelt kan man ikke sige alle motorer fra Opel bruger Olie.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 12:46

Karsten Andersen skriver:

> Kommer anpå hvilken

1,6 turbodiesel i en tidlig årgang Astra.

Vi havde 4 i firmaet, de 3 af dem havde smidt motoren efter ca 100.000
km. Så fik jeg en Sportsvan i stedet - det var dejligt.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-07-09 15:19

Mon, 27 Jul 2009 13:46:29 +0200, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 16
linier, i <4A6D9395.6F421DDB@du.kan.finde.den>, :

>Karsten Andersen skriver:

>1,6 turbodiesel i en tidlig årgang Astra.
>
>Vi havde 4 i firmaet, de 3 af dem havde smidt motoren efter ca 100.000
>km. Så fik jeg en Sportsvan i stedet - det var dejligt.

Du mener vel 1,7 TD
Og hvis jeg skulle forsætte denne fine gang mudder de køre her.
Kan jeg jo sige det ikke er en opel motor.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 16:43

Karsten Andersen skriver:
> Du mener vel 1,7 TD

S'føli..... (my mistake)

> Og hvis jeg skulle forsætte denne fine gang mudder de køre her.
> Kan jeg jo sige det ikke er en opel motor.

Isuzu?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-07-09 07:43

Mon, 27 Jul 2009 17:43:00 +0200, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 16
linier, i <4A6DCB04.18092DE8@du.kan.finde.den>, :

Yep

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 21-07-09 21:04

> Og det blot fordi nogle motorkonstruktører ikke kan lave tingene
> ordentligt. )

Er det så her at man skal stikke til dit Saab hjerte, og henvise til oil
sludge og højt olieforbrug på visse motorer ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 21-07-09 21:19

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Er det så her at man skal stikke til dit Saab hjerte, og henvise til oil
> sludge og højt olieforbrug på visse motorer ?

Eller et hav af motorhavarier i de unge turbo-år :)
(årrække)

Jeg finder dog Saab et godt produkt nu om stunder - ville selv vælge en V70,
men det skyldes den ekstra cylinder, Volvo-serien leveres med...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 21:24

> Eller et hav af motorhavarier i de unge turbo-år :)
> (årrække)

Nok ikke særlig relevant i dén sammenhæng, eftersom det ligger små 30 år
tilbage...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 21-07-09 21:31

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Eller et hav af motorhavarier i de unge turbo-år :)
> (årrække)

Problemerne jeg hentyder til, går ikke længere tilbage end 10-12 år og nogle
år fremefter. Sig "Oil sludge" til en 9-5 ejer, og han bliver fjendtlig og
bleg

> Jeg finder dog Saab et godt produkt nu om stunder - ville selv vælge en
> V70, men det skyldes den ekstra cylinder, Volvo-serien leveres med...

Jeg har selv været den heldige ejer af en 9-3 Sport Sedan, som jeg ofte
savner. Jeg var (som mange andre) ikke overbevist om Saab's
fortræffeligheder, før jeg selv fik en i hænderne.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-07-09 01:03

Brian wrote:
> [...]
> ofte savner. Jeg var (som mange andre) ikke overbevist om Saab's
> fortræffeligheder, før jeg selv fik en i hænderne.

Du gjorde en dyd ud af nødvendigheden

En Saab er da intet særligt. Slet ikke efter GM har været inde i billedet.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 06:23

> Du gjorde en dyd ud af nødvendigheden
>
> En Saab er da intet særligt. Slet ikke efter GM har været inde i billedet.

Du er også en af dem, som mener at vi skal tøffe rundt i nogle gamle kasser,
fordi tingene var bare lavet bedre i "gamle dage"?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:03

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Du er også en af dem, som mener at vi skal tøffe rundt i nogle gamle
> kasser, fordi tingene var bare lavet bedre i "gamle dage"?

Du har jo selv sådan set leveret et af beviserne. Saab er ikke længere noget
særligt andet end en faceliftet Opel.

Lad os håbe for mærket at det opnår lidt af fortids aura.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 06:26

> Du har jo selv sådan set leveret et af beviserne. Saab er ikke længere
> noget særligt andet end en faceliftet Opel.

Igen - du følger ikke emd i, hvem som skriver hvad....!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:33

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Igen - du følger ikke emd i, hvem som skriver hvad....!

Du klager jo over at motorene er fra Opel. Jeg formoder du ved hvad du taler
om?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:11

> Du klager jo over at motorene er fra Opel. Jeg formoder du ved hvad du
> taler om?

Jeg skriver at de motorer du henviser til, er Opelmotorer - og?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 08:54

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg skriver at de motorer du henviser til, er Opelmotorer - og?

Og du skriver andetsteds at alle beslutninger tages om andre valg af GM
komponenter. GM og SAAB sammen har ikke bidraget til noget fantastisk.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:46

> Og du skriver andetsteds at alle beslutninger tages om andre valg af GM
> komponenter. GM og SAAB sammen har ikke bidraget til noget fantastisk.

Vi talte olieforbrug. Og hér har Saab's egen motorer aldrig haft et
problem..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:10

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Vi talte olieforbrug. Og hér har Saab's egen motorer aldrig haft et
> problem..

Du afviste at Saab kunne blande olie og vand.

Jeg påviste det. Hvem underleverandøren af motorer var, er sagen
uvedkommende.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:37

> Du afviste at Saab kunne blande olie og vand.
>
> Jeg påviste det. Hvem underleverandøren af motorer var, er sagen
> uvedkommende.

Ja, ja, du får din vilje, så du ikke græder dig selv i søvn i aften, nu dine
argumenter ikke holder vand længere..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:06

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, ja, du får din vilje, så du ikke græder dig selv i søvn i aften,
> nu dine argumenter ikke holder vand længere..

Det var vel GMs motorer og ikke SAABs ... Fnizz ..

De sad godt nok i en SAAB....

Andre komponenter i en SAAB du vil fraskrive garanti overfor?

--
/Frank

Fra : Posten

Dato : 25-07-09 00:28

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in news:4a6945ea$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Igen - du følger ikke emd i, hvem som skriver hvad....!

Hvornår mon Tossen tager sig sammen, mon han trænger til briller eller en
større skærm.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 20:52

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os håbe for mærket at det opnår lidt af fortids aura.

Hvordan skulle det lykkes ?
Der skal MANGE penge til sådan noget..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:38

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle det lykkes ?
> Der skal MANGE penge til sådan noget..

Enig. Omvendt KAN entusiatester nogen gange udrette mirakler.

Men enig i at det tenderer det for at skulle lykkedes. Men lige nu ser jeg
som sagt en Saab som en Opel med idosynkrasier

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:14

> Enig. Omvendt KAN entusiatester nogen gange udrette mirakler.
>
> Men enig i at det tenderer det for at skulle lykkedes. Men lige nu ser jeg
> som sagt en Saab som en Opel med idosynkrasier

Synd du ikke har større indsigt i tingene...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 08:56

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Synd du ikke har større indsigt i tingene...

Eller måske er jeg bare ikke hjernevasket?

Du lyder jo næsten som en Jehovas Vidne der beklager at jeg går fortabt.

Kan du ikke selv høre hvor enøjet og dum du lyder?

--
/Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 11:39

Frank Leegaard skrev:

> Kan du ikke selv høre hvor enøjet og dum du lyder?

I skal tage hensyn til Frank!

Han kan ikke holde sin mudderkastning i dk.snak.mudderkastning.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> I skal tage hensyn til Frank!
>
> Han kan ikke holde sin mudderkastning i dk.snak.mudderkastning.

Stakkels Thorbjørn er kongen derovre - altså den med de blindes rige,
eftersom han er een af de få der vistnok har bil derovre.

DSM er ikke til at holde ud at færdes i. Thorbjørn bruger det som snik snak
forum til at hyggesnakke med andre tabere.
Så brydes der fundatser, er det ikke kun her.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:49

> Eller måske er jeg bare ikke hjernevasket?

Hjernevasket af? Jeg kender bilerne helt ind under huden, så jeg véd, hvor
meget der er Opel, og hvor meget der ikke er. Du drager blot konklusioner,
ud fra egne holdningerm og hvad du læser i avisen...

> Du lyder jo næsten som en Jehovas Vidne der beklager at jeg går fortabt.

Er du ikke lidt fortabt? Betaler ekstra for et produkt, som bygges bedre -
og billigere - med et andet logo på? )

> Kan du ikke selv høre hvor enøjet og dum du lyder?

Nej, men jeg kan høre hvor naiv du lyder...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:16

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Er du ikke lidt fortabt? Betaler ekstra for et produkt, som bygges
> bedre - og billigere - med et andet logo på? )

Øh .. Hvornår er en Saab blevet billigere end en Opel?

> Nej, men jeg kan høre hvor naiv du lyder...

Jeg skal ikke beklage at blive kaldt naiv, af en der åbenlyst er
mærketosse.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:38

> Jeg skal ikke beklage at blive kaldt naiv, af en der åbenlyst er
> mærketosse.

Igen lufter du din snæversynethed og uvidende fordomme - uden reelt at ane
en skid om det...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:08

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Igen lufter du din snæversynethed og uvidende fordomme - uden reelt
> at ane en skid om det...

Jeg havde ikke lige forstillet mig at du af alle ville kalde mig snæversynet

Er du løbet ind i en ny modbydelig mutation af lidelsen "projection
horribilis"?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:13

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle det lykkes ?

Bl.a. ved at Saab igen balancerer, p.g.a. den akkord der er aftalt med
leverandørerne....

> Der skal MANGE penge til sådan noget..

Og de findes, ligesom de tre modeller der er klar til introduktion, nok skal
give penge i kassen. Derudover vil noget af produktionskapaciteten blive
udnyttet af Koenigsegg...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:00

Henrik B. wrote:
> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Bl.a. ved at Saab igen balancerer, p.g.a. den akkord der er aftalt med
> leverandørerne....

Den akkord er en kortsigtet saltvandsindsprøjtning. Ikke noget varigt.

> Og de findes, ligesom de tre modeller der er klar til introduktion,
> nok skal give penge i kassen. Derudover vil noget af
> produktionskapaciteten blive udnyttet af Koenigsegg...

Det vil teoretisk kunne give en smule indtjening.

Men bemærk at fra før finanskrisen hvor Porsche havde muskler til at købe
VW, er det nu lige omvendt.

Krisen har berøvet mange MEGET rige mennesker der formue.

Koenigsegg vil dog kunne give Saab noget af auraen fra pre-GM tiden tilbage.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:52

> Den akkord er en kortsigtet saltvandsindsprøjtning. Ikke noget varigt.

Nej, det varige kommer fra de nye investorer...

> Det vil teoretisk kunne give en smule indtjening.

Produktionsudnyttelse og effektivisering. Saab var kun små 20.000 biler om
året fra at give overskud. SÅ kan du jo selv regne ud, hvor lidt der skal
til..

> Men bemærk at fra før finanskrisen hvor Porsche havde muskler til at købe
> VW, er det nu lige omvendt.

Glem dén sammenligning, den er skide irrelevant i dén sammenligning, da det
handler om noget helt andet...

> Krisen har berøvet mange MEGET rige mennesker der formue.

Du lyder akkurat ligesom >>eque<<, som også tror at hele verdens befolkning
af rige, nu ikke længere ejer en klik. I kunne begge ikke tage mere fejl!!

> Koenigsegg vil dog kunne give Saab noget af auraen fra pre-GM tiden
> tilbage.

Ingen tvivl om det - også ud fra de planer og idéer, som allerede er lagt på
bordet.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:23

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det varige kommer fra de nye investorer...

Som sagt af andre. Bilfabrikation er BIG business. Det er lidt som en
førstegangsbilkøber der tror de kan regne sig frem til hvad det koster at
have bil. Stort set alle skyder under målet.

> Produktionsudnyttelse og effektivisering. Saab var kun små 20.000
> biler om året fra at give overskud. SÅ kan du jo selv regne ud, hvor
> lidt der skal til..

Kalkulationerne vil givetvis være andre når man ikke kan læne sig op af en
storspiller. Det er almen logik.

> Glem dén sammenligning, den er skide irrelevant i dén sammenligning,
> da det handler om noget helt andet...

Nåda - så at når Königsegg går på røven, betyder det intet for Saab?

> Du lyder akkurat ligesom >>eque<<, som også tror at hele verdens
> befolkning af rige, nu ikke længere ejer en klik. I kunne begge ikke
> tage mere fejl!!

Ork nej. Men som du selv er inde på, er marginalerne mellem break even og
bancrupt ret små.

> Ingen tvivl om det - også ud fra de planer og idéer, som allerede er
> lagt på bordet.

Jeg vil da håbe at Saab overlever. Det synes jeg mærket fortjener. Men jeg
ser ikke helt så lyst på fremtiden som du gør.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:42

> Som sagt af andre. Bilfabrikation er BIG business. Det er lidt som en
> førstegangsbilkøber der tror de kan regne sig frem til hvad det koster at
> have bil. Stort set alle skyder under målet.

Nu bliver man ikke multimilliardær uden at vide bare en smule om tingene.
Men det er da godt at du er så skide go', til at drage paralleler som holder
vand. Du må jo være multimilliadær selv, med din kolosale viden?

> Nåda - så at når Königsegg går på røven, betyder det intet for Saab?

Porshe's dundrende underskud har intet med deres bilsalg at gøre - derfor
stadig skide irrelevant i denne diskussion...

> Ork nej. Men som du selv er inde på, er marginalerne mellem break even og
> bancrupt ret små.

Kommer an på, hvordan man laver sine investeringer, eller tjener sine
penge...

> Jeg vil da håbe at Saab overlever. Det synes jeg mærket fortjener. Men jeg
> ser ikke helt så lyst på fremtiden som du gør.

Fordi du ikke kender nok til mærket, historien, folkene, idéerne...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:10

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nu bliver man ikke multimilliardær uden at vide bare en smule om
> tingene.

Hvem er da multimilliardær?

> [...]
>
> Porshe's dundrende underskud har intet med deres bilsalg at gøre -
> derfor stadig skide irrelevant i denne diskussion...

Hvor stammer Porsches dundrende underskud fra?

> Kommer an på, hvordan man laver sine investeringer, eller tjener sine
> penge...

> Fordi du ikke kender nok til mærket, historien, folkene, idéerne...

Mit postulat er jo netop at du kender det hele FOR godt. Du anskuer det ikke
objektivt og køligt.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:48

> Hvem er da multimilliardær?

Pengemændene som kommer til at stå bag Saab...

> Hvor stammer Porsches dundrende underskud fra?

Deres håbløse aktieopkøb i VAG...

> Mit postulat er jo netop at du kender det hele FOR godt. Du anskuer det
> ikke objektivt og køligt.

Dit postulat er forkert...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-09 23:46

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Pengemændene som kommer til at stå bag Saab...

> Deres håbløse aktieopkøb i VAG...

Som igen ikke har spor med finanskrisen at gøre?

> Dit postulat er forkert...

Vi får se. FSV håber jeg da du får ret. Det er jeg bare alvorligt bange for
jeg ikke gør.

--
/Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 26-07-09 19:06

On Sat, 25 Jul 2009 18:42:14 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Men det er da godt at du er så skide go', til at drage paralleler som holder
>vand. Du må jo være multimilliadær selv, med din kolosale viden?

Jamen det er han skam også... Deet er utroligt hvad den mand har af
penge.. Og så kører han alligevel rundt i en VW Golf. Det må være en
_rigtig_ god bil.

Volger

Fra : Brian

Dato : 22-07-09 15:12

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> En Saab er da intet særligt. Slet ikke efter GM har været inde i billedet.

Nææ, det er sikkert også holdningen blandt mange hardcore Saab entusiaster.
De holdninger kan vel overføres til de fleste bilmærker - at det var bedre i
gamle dage.

Det er muligt at en gammel Saab for nogen har mere charme end de nyere. Jeg
vil hellere hilse udviklingen velkommen, og nyde en moderne bil - især hvis
bilen skal bruges til hverdag.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:05

Brian wrote:
> [...]
> nyere. Jeg vil hellere hilse udviklingen velkommen, og nyde en
> moderne bil - især hvis bilen skal bruges til hverdag.

Sådan synes jeg det bestemt ikke. Men lige med Volvo og Saab og andre
luksusmærker, er de blevet lidt udvandet i kvaliteten ved at blive opkøbt af
konsumfabrikanter.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 05:04

Frank Leegaard skriver:

> Sådan synes jeg det bestemt ikke. Men lige med Volvo og Saab og andre
> luksusmærker, er de blevet lidt udvandet i kvaliteten ved at blive opkøbt af
> konsumfabrikanter.

Måske derfor de heller ikke scorer højest i crashtests længere?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 06:27

> Måske derfor de heller ikke scorer højest i crashtests længere?

I EuroNCAP nej, men i virkeligheden jo...

Vent og se, når den nye 9-5'er kommer forbi EuroNCAP...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:40

Henrik B. wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4A6932B2.693205A7@du.kan.finde.den...

> I EuroNCAP nej, men i virkeligheden jo...
>
> Vent og se, når den nye 9-5'er kommer forbi EuroNCAP...

og må se sig slået af en Citroën eller Renault?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:15

> og må se sig slået af en Citroën eller Renault?

Tror du også på horoskoper...?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:02

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Tror du også på horoskoper...?

Næe - jeg tror bare ikke på GM ... Fniz

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:54

> Næe - jeg tror bare ikke på GM ... Fniz

Det behøver du heller ikke, da Saab selv har stået for integrationen af
sikkerhed i den nye 9-5.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:24

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det behøver du heller ikke, da Saab selv har stået for integrationen
> af sikkerhed i den nye 9-5.

Er det noget "Ældsterådet" i Saabklubben fortæller?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:43

> Er det noget "Ældsterådet" i Saabklubben fortæller?

Da jeg ikke er medlem af Saab Klubben, så skal jeg ikke kunne sige det.
Men de kilder jeg har, véd hvad de taler om...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:11

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Da jeg ikke er medlem af Saab Klubben, så skal jeg ikke kunne sige
> det. Men de kilder jeg har, véd hvad de taler om...

Så det er et andet "ældsteråd"?

Tør man spørge om kildens beskaffenhed?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:46

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så det er et andet "ældsteråd"?
>
> Tør man spørge om kildens beskaffenhed?

EN som er ansat i udviklingsafdelingen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-09 23:49

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> EN som er ansat i udviklingsafdelingen...

Og sådan en fætter er naturligvis objektiviteten selv ..

Altså en inhabil kilde.

Fortsæt endelig med jeres ønsketænkning. Desværre er markedet meget ligeglad
med hvad en Saabtosse og en ansat i udviklingsafdelingen mener om en
kommende models fortræffeligheder.

Desværre for Saab er 2 gode markeder lidt i knæ. US & UK.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 25-07-09 11:27

Henrik B. skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4A6932B2.693205A7@du.kan.finde.den...

> I EuroNCAP nej, men i virkeligheden jo...
>
> Vent og se, når den nye 9-5'er kommer forbi EuroNCAP...

DU har måske været til snigpremiere?

Eller er du måske bare lidt forudindtaget??

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:54

> DU har måske været til snigpremiere?

Nej...

> Eller er du måske bare lidt forudindtaget??

Indsigt i, hvordan Saab arbejder, når det gælder sikkerhed..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:26

Henrik B. wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nej...

> Indsigt i, hvordan Saab arbejder, når det gælder sikkerhed..

Er det noget at "Ældsterådet" i Saabklubben siger i skal gå ud og
missionere?

Betaler du tiende?

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:25

Armand wrote:

> DU har måske været til snigpremiere?
>
> Eller er du måske bare lidt forudindtaget??

Forudindtaget er vist for mild en betegnelse.

Saabchauvinist er vist en bedre.

--
/Frank

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-09 10:27

> Frank Leegaard skriver:

> Måske derfor de heller ikke scorer højest i crashtests længere?

Hold nu op med de der Crash-test peptalks....

Saab og Volvo laver biler der er sikre at køre i, de fleste andre laver
biler der klarer sig godt i en Euro NCAP-test.

EOD.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 15:05

Brian Sørup skriver:

> Saab og Volvo laver biler der er sikre at køre i, de fleste andre laver
> biler der klarer sig godt i en Euro NCAP-test.
>
> EOD.

Og en Golf er en dyr bil uden udstyr.

Fra : Volger Garfield

Dato : 25-07-09 15:42

On Fri, 24 Jul 2009 16:04:44 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Brian Sørup skriver:

>Og en Golf er en dyr bil uden udstyr.

Golf er en fritidsbeskæftigelse for ældre.
En VW Golf derimod, er en dyr bil uden udstyr.

Volger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 12:50

Volger Garfield skriver:

> En VW Golf derimod, er en dyr bil uden udstyr.

Dyr - ja.
Uden udstyr - så har du vidst ikke fulgt med i udvilkningen i de sidste
6-8 år....

Fra : N/A

Dato : 27-07-09 17:37

Fra : Volger Garfield

Dato : 27-07-09 17:37

On Mon, 27 Jul 2009 17:22:46 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Mon ikke det er de sidste 50?
>
>HulGer er født gammel ..

Sådan er det med Fronken - Kan man ikke andet, kan man da bare
quotefuck'e. Det er jo trods alt det billigste.
Og så scorer man jo også flere points på sådanne stunts.

Men det vil da glæde mig da at se en 50 årig gammel VW Golf (inden for
de næste, lad os sige, 15 år. (Selv kønne piger skal på lokum))

Volger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 17:44

Volger Garfield skriver:

> Sådan er det med Fronken - Kan man ikke andet, kan man da bare
> quotefuck'e. Det er jo trods alt det billigste.
> Og så scorer man jo også flere points på sådanne stunts.

Måske du så kunne svare mig og holde dig til emnet?

Fra : Volger Garfield

Dato : 28-07-09 16:37

On Mon, 27 Jul 2009 18:44:04 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Nej det har jeg nok ikke.

Volger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-09 16:41

Volger Garfield skriver:

> Nej det har jeg nok ikke.

Vil du ?

Fra : Volger Garfield

Dato : 29-07-09 18:40

On Tue, 28 Jul 2009 17:41:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Volger Garfield skriver:

>Vil du ?

??
Havde du glemt "spørgsmålet"?
Men jeg skærer da gerne ud: Nej, jeg har nok ikke fulgt så meget med
de sidste 6-8 år!

Volger

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-09 21:10

> Brian Sørup skriver:

> Og en Golf er en dyr bil uden udstyr.

Nå, det er endelig gået op for dig..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 12:50

Brian Sørup skriver:

> Nå, det er endelig gået op for dig..

Ja, hvor mange der stadig holder ved den skrøne......

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-07-09 15:18

> Brian Sørup skriver:

> Ja, hvor mange der stadig holder ved den skrøne......

Så du ikke min smiley ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-07-09 16:23

Brian Sørup wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4A6D947F.BC2C703D@du.kan.finde.den...

> Så du ikke min smiley ?

Så du ikke den var slettet i hans svar?

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 16:44

Brian Sørup skriver:

> Så du ikke min smiley ?

Jo, jo.
Så du at andre var gået i "fælden", før du smilede?

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 20:55

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Saab og Volvo laver biler der er sikre at køre i, de fleste andre laver
> biler der klarer sig godt i en Euro NCAP-test.

Hvordan det ?
En ny "mindre bil" er da mere sikker
end en ældre STOR Volvo ??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:44

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan det ?
> En ny "mindre bil" er da mere sikker
> end en ældre STOR Volvo ??

Bilprogrammet der lavede et crash mellem en volvo 9xx og en snoldet Renault
fra begyndelsen af årtusindet.

Det var skræmmende at se som Volvoen fik klø ...

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:17

> [...]

> Renault fra begyndelsen af årtusindet.
>
> Det var skræmmende at se som Volvoen fik klø ...

Egentlig ikke! Det må nødvendigvis være sådan, eftersom
sikkerhedsudviklingen de seneste 5 - 7 år er gået meget stærkere, end i de
foregående 10 - 15 år tilsammen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:03

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Egentlig ikke! Det må nødvendigvis være sådan, eftersom
> sikkerhedsudviklingen de seneste 5 - 7 år er gået meget stærkere, end

og i den årrække har Saab været eget af en sekondafabrikant ..

Godaw do ...

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:55

> og i den årrække har Saab været eget af en sekondafabrikant ..

Ja, men har stadig forestået udviklingen af sikkerhedsstrukturen, så det...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:28

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men har stadig forestået udviklingen af sikkerhedsstrukturen, så
> det...

og derfor de knap så imponerende NCAP?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:44

> og derfor de knap så imponerende NCAP?

Jep, for Saab er det virkeligheden der gælder - ikke to "opsatte" studier, i
et laboratorie.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:15

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, for Saab er det virkeligheden der gælder - ikke to "opsatte"
> studier, i et laboratorie.

Og den virkelighed betyder at man ikke magter et godt NCAP resultat.

Kan du nævne mig et eksempel hvor de 2 ting direkte er på "kollisionskurs"

For "sikkerhedseksperter" som SAAB lyder det som en overkommelig opgave at
implementere begges krav på en gang.

I mine øren lyder det som lamme undskyldninger at man ikke kan opfylde
målbare mål, medens diffuse mål påståes opfyldt.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:16

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Hvordan det ?
> En ny "mindre bil" er da mere sikker
> end en ældre STOR Volvo ??

Ja, det kaldes udvikling, intet nyt i det. Men prøv så med en ny stor Volvo,
og en ny "mindre bil"...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:04

Henrik B. wrote:
> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Ja, det kaldes udvikling, intet nyt i det. Men prøv så med en ny stor
> Volvo, og en ny "mindre bil"...

Gætter du - eller har du "beviser"

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:56

> Gætter du - eller har du "beviser"

Det er simpelt matematik, hvilket jeg ikke forventer at du har sat dig ind
i. Din mangel på kildekritik er slående...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:29

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er simpelt matematik, hvilket jeg ikke forventer at du har sat
> dig ind i. Din mangel på kildekritik er slående...

Du gætter altså ...

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:50

> Du gætter altså ...

Tag en Volvo XC60 og smask den mod en Corolla, Golf, 308 m.v. af nyeste
aftapning. Volvo'en vil vinde, fordi 7% af kollisionskræfterne, for hver 100
kg. mervægt, overføres fra det tunge til det lette køretøj - derfor!

Jeg har læst og studeret kollisionskræfter, og bilers sikkerhed i 25 år nu,
så jeg har bare en smule viden om emnet - mere end det du har læst om i BT.

Din måde at argumentere på, din overlegne og påståelig facon, og den måde du
drager konklusioner ud fra egen overbevisning, mere end fakta, stemmer meget
godt overens med det andre debatører fortæller om dig. Der er ganske enkelt
tale om for meget Troll. Så der EOD!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 22:17

Henrik B. wrote:
> [...]
> fakta, stemmer meget godt overens med det andre debatører fortæller
> om dig. Der er ganske enkelt tale om for meget Troll. Så der EOD!

Sjovt hvorfor det så endte så sørgeligt for den Volvo 9xx mod den sølle
Renault.

Jeg giver dig ret i din hovedpointe. Det ændrer bare ikke ved at sagen ikke
er så forud givet som du gerne vil fremstille den.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:43

> Sjovt hvorfor det så endte så sørgeligt for den Volvo 9xx mod den sølle
> Renault.

Fordi du forhelv*** taler om en tyve år gammel Volvo...
Og vægten var garanteret ikke meget højere en på dagens lille Renault.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-09 23:50

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi du forhelv*** taler om en tyve år gammel Volvo...
> Og vægten var garanteret ikke meget højere en på dagens lille Renault.

Jeg kan forstå at du ikke har sat dig ind i tingene. Modelforskellen i
årgang var vel cirka 10 år.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:42

Brian Sørup wrote:
> [...]
>
> Saab og Volvo laver biler der er sikre at køre i, de fleste andre
> laver biler der klarer sig godt i en Euro NCAP-test.

Har du noget materiale fra uafhængige institutter til at støtte din påstand.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:18

http://www.folksam.se/ er et godt sted at starte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-09 07:49

"Henrik B." skriver:

> http://www.folksam.se/ er et godt sted at starte...

Som knapt har nogen mening omkring eksempelvis VW biler fra dette
årtusinde. Altså ud over at de anbefaler biler der i EuroNcap har fået
en god placering og har whiplash beskyttelse (hvilket de åbenbart ike
har fundet du af at Golf V har).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 13:33

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> [...]
> årtusinde. Altså ud over at de anbefaler biler der i EuroNcap har fået
> en god placering og har whiplash beskyttelse (hvilket de åbenbart ike

Hvad var det jeg skule bruge Folksam til sagde du?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:06

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.folksam.se/ er et godt sted at starte...

og det var så det med uafhængigheden.

Det tenderer vel landsforæderi hvis et svensk institut slagtede Saab og
Volvo.

Man skal ikke tilbringe megen tid på uni, inden man indser at stort set alle
undersøgelser kan bringes til at blive negative eller positive overfor en
given sag, hvis man opstiller præmisser korrekt.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 15:57

> og det var så det med uafhængigheden.
>
> Det tenderer vel landsforæderi hvis et svensk institut slagtede Saab og
> Volvo.

Måske derfor at Toyota Avensis i de seneste to undersøgelser er blevet
overall sikreste bil?

> Man skal ikke tilbringe megen tid på uni, inden man indser at stort set
> alle undersøgelser kan bringes til at blive negative eller positive
> overfor en given sag, hvis man opstiller præmisser korrekt.

Kom igen..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:32

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Måske derfor at Toyota Avensis i de seneste to undersøgelser er blevet
> overall sikreste bil?

Overhovedet ikke. Læs hvad jeg skriver.

> Kom igen..

Læs du hvad jeg skriver - og kom så igen.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:44

> Overhovedet ikke. Læs hvad jeg skriver.

Netop det jeg har gjort - men du fattede ikke min pointe - prøv igen..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-09 23:54

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Netop det jeg har gjort - men du fattede ikke min pointe - prøv igen..

Og du mener at det at de vælger en Toyota giver sikkerhed for at de ikke
holder hånden over Volvo og Saab?

Sig mig - tror du svindlen er på højde med valget i Iran og sådan?

Det er da perlelet. De undlader da bare at være kritiske.

De skyder jo ikke i den fod, de selv skal gå på.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 24-07-09 09:42

> [...]

> Sådan synes jeg det bestemt ikke. Men lige med Volvo og Saab og andre
> luksusmærker, er de blevet lidt udvandet i kvaliteten ved at blive opkøbt

Konsumfabrikanter ? Jeg tror nu altid at Volvo og Saab har produceret biler,
for at tjene penge.

Hvilken kvalitet tænker du på er blevet udvandet ? Samlekvalitet,
komponentkvalitet eller... ?

Jeg har kun haft en enkelt Saab, som var produceret under GM's vinger, så
jeg skal ikke kunne udtale mig om kvaliteten i "gamle dage". Men jeg havde
nu den forestilling, at den samlede kvalitet er idag er noget højere (pga.
bedre produktionsmetoder og kvalitetskontrol), end den var for f.eks 20 år
siden.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:46

Brian wrote:

> [...]
> idag er noget højere (pga. bedre produktionsmetoder og
> kvalitetskontrol), end den var for f.eks 20 år siden.

Saab og Volvo var sammenligningsmæssigt noget særligt engang.

Nu er det bare "another Ford or Vauxhall"
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:22

> Saab og Volvo var sammenligningsmæssigt noget særligt engang.
>
> Nu er det bare "another Ford or Vauxhall"

Og du fortsætter med din tågesnak...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:13

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Og du fortsætter med din tågesnak...

Desværre er jeg jo nok ikke ene om "dommen"

For ellers var de vel ikke gået på røven?

Hvad har du at til at støtte din påstand?

Tag dig nu sammen mand. Du står med i princippet 2 krakkede firmaer.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 25-07-09 14:48

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Saab og Volvo var sammenligningsmæssigt noget særligt engang.
>
> Nu er det bare "another Ford or Vauxhall"

Okay, men det besvarede jo ingen af mine spørgsmål.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 21:04

> Sådan synes jeg det bestemt ikke. Men lige med Volvo og Saab og andre
> luksusmærker, er de blevet lidt udvandet i kvaliteten ved at blive opkøbt
> af konsumfabrikanter.

Hvad mener du med konsumfabrikanter ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:51

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med konsumfabrikanter ?

og det kan du ikke selv udlede?

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:53

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med konsumfabrikanter ?

Opkøbet fra Königsegg er vel næppe andet end en front for at skabe aura
omkring Saab igen.

Lad os vente at se hvad praktisk der kommer ud af det. Om noget

Et er sikkert - Saab behøver et imageløft hvis tiden med GM ikke skal blive
dets endeligt.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:23

> Lad os vente at se hvad praktisk der kommer ud af det. Om noget
>
> Et er sikkert - Saab behøver et imageløft hvis tiden med GM ikke skal
> blive dets endeligt.

Endnu højere kvalitet og finish kommer allerede til april næste år, med den
kommende Saab 9-5 - og den er endda udviklet under GM...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:15

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Endnu højere kvalitet og finish kommer allerede til april næste år,
> med den kommende Saab 9-5 - og den er endda udviklet under GM...

Siger din astrolog? Eller er det ældsterådet i Saabklubben?

Kan du virkelig ikke selv høre at du lyder som en stakkels Jehovas Vidne?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 16:04

> Siger din astrolog? Eller er det ældsterådet i Saabklubben?
>
> Kan du virkelig ikke selv høre at du lyder som en stakkels Jehovas Vidne?

Du véd bedre, i dit snærversynede univers? For du har kendskab til, at det
er ringere end i dag? Hvor har du dén viden fra?

Jeg ved til gengæld fra folk som har set og prøvet bilen, hvad den nye 9-5
står for...

Men jeg må indrømme at du været go' til at vende et forsvar til et angreb!
Som tråden startede, så er det stadig et faktum, at VW har et problem med en
del motorer som er glade for motorolie...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:48

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Du véd bedre, i dit snærversynede univers? For du har kendskab til,
> at det er ringere end i dag? Hvor har du dén viden fra?

Det er sgu da ikke mig der postulerer noget som helst. Det er sgu da dig.
Jeg spørger hvor du ved det så sikkert fra.

> [...]
> angreb! Som tråden startede, så er det stadig et faktum, at VW har et
> problem med en del motorer som er glade for motorolie...

Som Saab - nåe nej - det var jo Opelmotorer i en Saab.. Fnizz

Så vidt jeg husker er det også indenfor VW et begreb de kalder
Brasilianermotorer på LT og muligvis Transporter.

Du har ikke hørt mig pive over at det var deres skyld. Vælger en fabrikant
at bruge en komponent, står fabrikanten inde for den.

Længere er den ikke. Dit piv med Opelmotorerne hjælper dig ikke.

Jeg tør roligt påstå at VAG generelt ikke har store problemer med
olieforbrug, selvom det jo er logik for høns at en af verdens største
fabrikanter ville have større chancer for nittere end en nichefabrikant som
Saab.

--
/Frank

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 24-07-09 21:37

Fra : N/A

Dato : 24-07-09 21:37

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 21:23

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Er det så her at man skal stikke til dit Saab hjerte, og henvise til oil
> sludge og højt olieforbrug på visse motorer ?

Jep.....skide marketingsafdelinger og miljøfrelste!!
Det skyldes til gengæld ikke dårlig fremstillingsteknik. )
Selv BMW og Toyota har haft problemer med oil sludge...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:37

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Jep.....skide marketingsafdelinger og miljøfrelste!!
> Det skyldes til gengæld ikke dårlig fremstillingsteknik. )
> Selv BMW og Toyota har haft problemer med oil sludge...

Og BMW med klaprende ventiler selvom
netop motorene (de 6 cyl) var (måske er)
deres varemærke..

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 21:41

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Og BMW med klaprende ventiler selvom
> netop motorene (de 6 cyl) var (måske er)
> deres varemærke..

Og M3'ere med motorproblemer...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 24-07-09 21:37

Fra : N/A

Dato : 24-07-09 21:37

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-07-09 21:58

> Godt man kører med en motor, hvor olieforbruget ikke er målbart på
pinden,
> mellem hver olieskift (10.000 km).
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

hej henrik.

har du fået cyklen udskiftet med bil igen ?

hvad har du fået?

mvh
tom jensen

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-07-09 12:48

On 20 Jul., 13:33, "Peter Juul" <pFJE...@baanFJERNdby.dk> wrote:
> [...]
> høj sol, for 4 timer efter at stå i regnvejr og 5 grader i Brennerpasset..)

Ja, jeg er lige returneret fra Provence. 4500 km kørt, 600 liter
benzin brugt = 7.5 km/l.
Og ved I hvad ? Jeg er da ligeglad, tanken er nemlig dejligt
stor...

Hvis jeg investerede 400.000 kr i en bil af passende størrelse kunne
jeg spare højst halvdelen af det brændstofforbrug. Det ville være
svært at forrente den investering med baggrund i brændstofbesparelsen,
og så snakker vi SLET ikke om afskrivningen på en nyere potte.

Og olieforbrug ? Jaguars AJ6-motor er elendigt konstrueret på det
punkt. Olien sejler rundt i et bundkar, der er en lille meter langt,
så det kræver et 100% vandret underlag for at checke oliestanden
ordentligt, så jeg hældte en liter på dernede, og den mangler i hvert
fald ikke noget nu.

MVH Leo

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-07-09 14:52

On 20 Jul., 22:40, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>
> Selvom jeg har en "oliebrænder" (i dobbelt betydning) betyder det langt
> fra at olipinden er oppe mere end 2 gange om året.

Det kommer jo an på hvor mange (deci)liter olie, der er fra maks til
min på pinden. Og så olie- og brændstofforbrug og tankstørrelse,
naturligvis. Der er jo nogle biler, der kører op mod 1000 km på en
tank, og der er da også biler, der bruger et par dl olie på den
distance. Så er en efterfyldning af olie hver anden gang du tanker
ikke helt urealistisk...

Leo

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-09 11:28

> Netop hjemvendt fra de varme lande (med Østrig som undtagelse...) er
> jeg sgisme noget imponeret over Octavia'en.
Godt at høre, har selv en Combi 1.9TDI :)

> [...]
> har bilen over hele turen holdt et forbrug på 5,8 l/100km (jvf.
> tripcomputer) og brugt 0,4 liter olie...
Ja, køres der i en nogenlunde hastighed, så kan man godt opnå nogle gode
tal.

> [...]
> mig og gerne ville videre.... Jeg lyver ikke når jeg siger at han
> næsten blæste mig af vejen da han strøg forbi...... De kommer altså
Ja mon ikke. Kan huske da jeg for et par år siden, på den tyske autobahn
skulle se hvad Audien kunne rende(havde audi dengang). Da GPS'en sagde
211km/t synes jeg ikke det var sjovt længere og begyndt at tage farten lidt
af. Jeg lå i det midterste spor ud af tre og så brøler der bare en stor audi
forbi i yderste spor. Kæft han gik stærkt forbi og jeg kørte immervæk stadig
~200km/t. Så ja, der er fandeme fart på ;)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Per

Dato : 24-07-09 01:02

On 23 Jul., 17:57, "Peter Juul" <pFJE...@baanFJERNdby.dk> wrote:
> [...]
> første 2,0 TDI PD var osse pænt tørstige
>
> Min 100hk TDI PD ta'r mellem en halv og 3/4 liter på 30 kkm.

Jeg skiftede i efteråret vores Octavia 2,0 TDI fra 2005 ud med en ny
(samme slags). Den gamle brugte 0,5 l pr 5000 km og på sommerferie med
campingvogn, lidt mere. Vi har nu været på sommerferie med den nye 2,0
TDI. På de første 20.000 inden sommerferien og olieskift, havde den
ikke brugt noget synlig olie. På sommerferie, hvor vi kørte lidt over
6000 km (ca. 5000 km med campingvogn), så står oliepinden 1 mm fra
maks, så her er heller ikke noget olie forbrug. Så VW kan godt.

Fra 2003 til 2005 havde vi en Octavia I 1,9 TDI (90 HK) og den brugte
heller ikke noget olie. På 75.000 km havde jeg hældt 2,5 l olie på.

Fra : Peter Juul

Dato : 24-07-09 13:17

"Per" skrev

> [...]
>6000 km (ca. 5000 km med campingvogn), så står oliepinden 1 mm fra
>maks, så her er heller ikke noget olie forbrug. Så VW kan godt.

Jeg tror osse at de har fået styr på det, men de første PD-maskiner med høj
ydelse tog kraftigt fra. Jeg har kørt i en Passat 115 TDI PD, der rundede
300 kkm som taxa uden efterfyldninger. Den blev efterfulgt af 2 130 hestes,
der begge tog min. 1 liter/10.000km, med de samme chauffører.

>Fra 2003 til 2005 havde vi en Octavia I 1,9 TDI (90 HK) og den >brugte
>heller ikke noget olie. På 75.000 km havde jeg hældt 2,5 l olie på.

Det er dog osse 1 liter pr. 30.000 km. - En anelse højere end min. Svjv
er der dog ikke noget alarmerende i at en turbomotor bruger lidt olie.

VenHils
PeterJ
Skoda Octavia Tour Combi TDI 100 PD '06

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-07-09 03:07

On 24 Jul., 07:27, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> I EuroNCAP nej, men i virkeligheden jo...

Måske

> Vent og se, når den nye 9-5'er kommer forbi EuroNCAP...

Haad så, scorer den så mere end sin tvillingebror Insignia?
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall/insignia.aspx

Eller kan den opnå flere points end en skaldet Golf?
http://www.euroncap.com/tests/vw/golf.aspx

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 07:11

On 24 Jul., 10:32, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Det må have været træls at stå syd for Berlin og skifte olie på bilen midt i
> ferien - eller var "10.000Km mellem olieskift" mantraet sat midlertidigt i
> bero ?

Jep, det blev til 11.500 inden skift - det var jo mange laaange
kilometer - ikke de sædvanlige korte ture. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 07:13

On 24 Jul., 11:06, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Måske

> Haad så, scorer den så mere end sin tvillingebror Insignia?http://www..euroncap.com/tests/opel_vauxhall/insignia.aspx

Det tror jeg du skal regne med - der er mere karosse at arbejde
med. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:41

Henrik B. wrote:

> Det tror jeg du skal regne med - der er mere karosse at arbejde
> med. )

Tror du også på horoskoper?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Tror du også på horoskoper?

Nope, men det er sagen irrelevant..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:01

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nope, men det er sagen irrelevant..

Nejda - rart at vide hvor du opsamlede din viden ..

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 07:15

On 24 Jul., 10:41, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> [...]
> bedre produktionsmetoder og kvalitetskontrol), end den var for f.eks 20 år

Korrekt! Saab 9-3 SS er den bedst samlede, og mest fejlfri, Saab
nogensinde har bygget...
Det er blot Frank som igen snakker tågesnak.. )

--
http://www.saabklub.dk

Fra : Brian

Dato : 24-07-09 20:35

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er blot Frank som igen snakker tågesnak.. )

Tjoo, han har jo lov til at have sin mening. Uden at vide det, vil jeg gætte
på at han er VAG ejer

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:48

Brian wrote:

> Tjoo, han har jo lov til at have sin mening. Uden at vide det, vil
> jeg gætte på at han er VAG ejer

Natürlich ....

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 25-07-09 14:58

> Natürlich ....

Er du så den fattigfine slags, eller kører du Audi ?

Jeg ved godt at det er en meget fordomsfuld udlægning af tingene, men VAG
ejere har ofte sådan et syn på sagen, at der dårligt er plads til andre
mærker. Hvorfor det lige er sådan med VAG ejere, ved jeg ikke. F.eks BMW og
Alfa chauffører er mindst lige så mærkeloyale, men der er ikke samme
"arrogance" omkring deres valg af bil.

Mit indtryk er forøvrigt ikke kun dannet udfra gruppens sammensætning, men
også fra familie og omgangskreds.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:35

Brian wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Er du så den fattigfine slags, eller kører du Audi ?

Galph ..

> [...]
>
> Mit indtryk er forøvrigt ikke kun dannet udfra gruppens
> sammensætning, men også fra familie og omgangskreds.

Jeg har bestemt intet mod andre bilmærker, men bliver deres ejere David
Koresh-agtige, får jeg ubændig lyst til at "udvide deres horisont"

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 12:53

Brian skriver:

> [...]
> mærker. Hvorfor det lige er sådan med VAG ejere, ved jeg ikke. F.eks BMW og
> Alfa chauffører er mindst lige så mærkeloyale, men der er ikke samme

Jo, og langt mere.

> Mit indtryk er forøvrigt ikke kun dannet udfra gruppens sammensætning, men
> også fra familie og omgangskreds.

Læs evt DCU (nå nej FDM's) autoindex....

Fra : Brian

Dato : 27-07-09 14:16

> Brian skriver:

> Jo, og langt mere.

Nej, ikke som jeg oplever det. Jeg synes at mange VAG ejere er meget
selvretfærdige omkring deres valg af vogn, og har svært ved at se
fortræffeligheder i andre mærker også.

Måske det hænger sammen med at andre mærkeloyale er meget selvbevidste
omkring den bil de har valgt, og hvorfor de netop kører dén bil - mere
entusiasme omkring valget.

Der er jo selvfølgelig den mulighed at VAG bilerne virkelig ér perfekte -
men det er bare ikke det indtryk jeg er efterladt med, efter ejerskab af 2
mærker fra VAG.

> Læs evt DCU (nå nej FDM's) autoindex....

Hvilket jeg netop har taget udgangspunkt i, omkring min kommentar ang.
mærkeloyalitet.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 14:30

Brian skriver:

> Nej, ikke som jeg oplever det. Jeg synes at mange VAG ejere er meget
> selvretfærdige omkring deres valg af vogn, og har svært ved at se
> fortræffeligheder i andre mærker også.

Jeg kender en del VAG ejere, men syntes langt fra at de opfører sig
sådan. Okay en har lige skiftet fra Lupo til Fabia, men ellers. Vi taler
Skoda og VW, samt Audi ejere. Bevares en af dem (Passat-ejer) skiller
sig ud og er yderst kritisk overfor alt andet. En anden skiftede fra
netop omtalte BMW til Audi og var bedre tilfreds med den end med BMW'en
der led af diverse fejl.

> Måske det hænger sammen med at andre mærkeloyale er meget selvbevidste
> omkring den bil de har valgt, og hvorfor de netop kører dén bil - mere
> entusiasme omkring valget.

Måske?

> Der er jo selvfølgelig den mulighed at VAG bilerne virkelig ér perfekte -
> men det er bare ikke det indtryk jeg er efterladt med, efter ejerskab af 2
> mærker fra VAG.

Jeg kan kun sige at jeg har været godt tilfreds. Har sideløbende med
mine egne biler kørt firmabiler af fabrikaterne Toyota, Opel, VW og
Mercedes. Herudover har det løbende været prøvekørsler i næsten alt
muligt andet.

> Hvilket jeg netop har taget udgangspunkt i, omkring min kommentar ang.
> mærkeloyalitet.

Jeg oplever det netop med Lafa og BMW ejere. De har købt
"perfektionismen", men sådanne ting som serieproblemer med motorer eller
elektronik betyder intet. En kollega har stået på hovedet i sin BMW for
at lave eltilslutning omking batteri, fordi der sidder noget elektronik
der går i stykker. En tidligere kollega kørte ofte konebilen, fordi hans
156'er holdt på værksted.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-09 14:52

> ....En anden skiftede fra
> netop omtalte BMW til Audi og var bedre tilfreds med den end med BMW'en
> der led af diverse fejl.

Man indrømmer vel også sjældent, hvis man har fået købt noget, som rent
faktisk er ringere end det man havde i forvejen. Hvordan er han bedre
tilfreds med Audi? Er køregensbakerne bedre? Komforten bedre? Eller er den
blot bedre, som i at den har færre fejl?

> [...]
> mine egne biler kørt firmabiler af fabrikaterne Toyota, Opel, VW og
> Mercedes. Herudover har det løbende været prøvekørsler i næsten alt

Som jeg husker det, har din MB firmabil været en kassevogn, som på ingen
måde er at sammenligne med personbilerne.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 14:54

"Henrik B." skriver:

> Man indrømmer vel også sjældent, hvis man har fået købt noget, som rent
> faktisk er ringere end det man havde i forvejen.

Hvorfor ikke?

> Hvordan er han bedre
> tilfreds med Audi? Er køregensbakerne bedre? Komforten bedre? Eller er den
> blot bedre, som i at den har færre fejl?

Det hele

> Som jeg husker det, har din MB firmabil været en kassevogn, som på ingen
> måde er at sammenligne med personbilerne.

En del af kørslen har også været i nyere Mercedes personbiler, men "min"
bil var som du selv skriver en "kassevogn" (nej - bus).

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-09 15:09

> Hvorfor ikke?

Dunno. De fleste mennesker indrømmer ikke gerne, hvis de har lavet en dårlig
handel/bytte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 15:10

"Henrik B." skriver:

> Dunno. De fleste mennesker indrømmer ikke gerne, hvis de har lavet en dårlig
> handel/bytte...

Vi taler ganske frit og godt og dårligt ved de biler vi har.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-07-09 16:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:

> Vi taler ganske frit og godt og dårligt ved de biler vi har.

Jeg oplever ikke at nogle af dem som har VW ikke gerne kritiserer de
svagheder de nu engang har.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-07-09 16:27

Henrik B. wrote:
> [...]
> meddelelsen news:4A6DB168.D9FADDAB@du.kan.finde.den...

> Dunno. De fleste mennesker indrømmer ikke gerne, hvis de har lavet en

Så een gang Saab altid Saab, bunder i en initial-dumhed?

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 27-07-09 15:48

> [...]
> sig ud og er yderst kritisk overfor alt andet. En anden skiftede fra
> netop omtalte BMW til Audi og var bedre tilfreds med den end med BMW'en

Vi ser det så også fra hver sin side af hegnet, så at sige...

> Måske?

Du synes det lyder helt tosset, eller hvordan skal det tolkes ?

> [...]
> mine egne biler kørt firmabiler af fabrikaterne Toyota, Opel, VW og
> Mercedes. Herudover har det løbende været prøvekørsler i næsten alt

Jeg har ejet biler fra 8 forskellige fabrikanter, og ved nogen af dem flere
forskellige modeller. Jeg synes selv at jeg er rimelig neutral i mærke
diskussioner, da jeg kan se både gode og dårlige ting, ved alle de biler jeg
har ejet.

Selvfølgelig har jeg som dig, et mærke jeg brænder mere for end andre. Hvis
jeg står og mangler en bil i en helvedes fart, eller ikke lige ved hvad
næste "legetøjsbil" skal være, vender jeg mig mod Opel.
Da jeg var knægt, kørte alle i familien Opel, og de første 2 biler jeg
havde, var også Opel - sådan har vi det jo nok alle.

> Jeg oplever det netop med Lafa og BMW ejere. De har købt
> "perfektionismen", men sådanne ting som serieproblemer med motorer eller
> elektronik betyder intet.

Det er jo netop sådan jeg har det med VAG ejere - det blinde øje vendes til.

Det er da også tendensen her i gruppen. Siger man noget grimt og Skoda/VW,
har man straks 10 personer i forsvarsposition

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-07-09 16:30

Brian wrote:
> [...]
> Det er da også tendensen her i gruppen. Siger man noget grimt og
> Skoda/VW, har man straks 10 personer i forsvarsposition

Er det værre end andre mærker?

Lige med Opel har de jo indtil for ganske nyligt været den ene fiasko efter
den anden.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 27-07-09 16:38

> Er det værre end andre mærker?

Ja, sådan oplever jeg det ihvertfald.

> Lige med Opel har de jo indtil for ganske nyligt været den ene fiasko
> efter den anden.

Jeps.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 16:51

Brian skriver:

> Vi ser det så også fra hver sin side af hegnet, så at sige...

Næh, jeg er sku da ikke bleg for at kritisere de slæder jeg selv ræser
rundt i.

> Du synes det lyder helt tosset, eller hvordan skal det tolkes ?

At som VAG ejer må man ikke være enthusiastisk med sit mærke, men med
BMW, eller Alfa må man godt - ja, det syntes jeg lyder tosset.

> [...]
> diskussioner, da jeg kan se både gode og dårlige ting, ved alle de biler jeg

Mener du da ikke at jeg forholder mig rimelig neutral?

> Da jeg var knægt, kørte alle i familien Opel, og de første 2 biler jeg
> havde, var også Opel - sådan har vi det jo nok alle.

Da jeg var knægt kørte mine forældre i hver deres Opel Kadett, nå ja,
min far havde også en Simca 1100 ind i mellem, men den rustede væk - og
min mor fik smadret sin Kadett og skiftede den ud med en 12-7'er. Morfar
kørte Lada 1600, 2100 og til sidst en Samara. Så der prøvede jeg ldit af
hvert......

> Det er jo netop sådan jeg har det med VAG ejere - det blinde øje vendes til.

Du skal være velkommen til at kigge forbi mine VW's og se om du kan
finde andre fejl end dem jeg selv har disket op med her.

> Det er da også tendensen her i gruppen. Siger man noget grimt og Skoda/VW,
> har man straks 10 personer i forsvarsposition

Er det så slemt?

Er det værre end hvis man siger noget om SAAB, eller Ford (antallet af
SAAB ejere taget i mente)?

Sidste bil jeg foreslog en at købe var en Getz - falder jeg så udenfor
det hele?

Fra : Brian

Dato : 27-07-09 18:31

> At som VAG ejer må man ikke være enthusiastisk med sit mærke, men med
> BMW, eller Alfa må man godt - ja, det syntes jeg lyder tosset.

Så du mener at folk der køber VAG/BMW/Alfa, køber ud fra de samme kriterier
?

> Mener du da ikke at jeg forholder mig rimelig neutral?

Jow, du er ikke så fanatisk som du har været

> Du skal være velkommen til at kigge forbi mine VW's og se om du kan
> finde andre fejl end dem jeg selv har disket op med her.

Naa, jeg tror på dig.

> Er det så slemt?
>
> Er det værre end hvis man siger noget om SAAB, eller Ford (antallet af
> SAAB ejere taget i mente)?

Ja, jeg synes faktisk at det er værre, end med andre mærker - det er jo det
jeg har skrevet hele tiden.

Af Saab ejere, er der vel kun Henrik - men han råber dælme højt

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-09 18:45

> Af Saab ejere, er der vel kun Henrik - men han råber dælme højt

Hov hov! )

Man er vel nødt til at åbne ignoranternes øjne.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 28-07-09 13:33

> Hov hov! )
>
> Man er vel nødt til at åbne ignoranternes øjne.

Så absolut - alt for man skribenter i gruppen, udtaler sig på baggrund af
formodningen, og hvad de har hørt ude i byen.

Som tidligere tilfreds Saab ejer, kan jeg naturligvis kun støtte din iver, i
at formidle det gode budskab

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 16:51

> Så absolut - alt for man skribenter i gruppen, udtaler sig på baggrund af
> formodningen, og hvad de har hørt ude i byen.

Ja som Frank, som er levende bevis på, at alt hvad der står i avisen er
sandhenden... *LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 18:01

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-07-09 18:01

Henrik B. wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Ja som Frank, som er levende bevis på, at alt hvad der står i avisen
> er sandhenden... *LOL*

Jeg forstår ikke at du ikke er ansat af fx Goldman-Sach som deres analytiker
udi autobranchen. Du har jo et klarsyn som ingen andre.

og jow. Jeg tror mere på det en journalist skriver end en enøjet
Saabfanatiker gør-

Sorry Henrik. Havde du været mere nuanceret i dit syn på foretagendet er jeg
ikke et øjeblik i tvivl om at du har en række indsigter i foretagende.

De indsigter får dig bare til at lave analyser som datagrundlaget ikke på
nogen måde giver dig baggrund for at lave.

Ingen djævel i denne verden kan lave de analyser du har lavet de seneste
dage.

Derfor kommer dine udmeldninger til at fremstå som ønsketænkning fra en
Saabtosse.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-09 21:23

Brian skriver:

> Så du mener at folk der køber VAG/BMW/Alfa, køber ud fra de samme kriterier
> ?

Nej, dem der køber VAG biler køber solide velkørende biler der ike skal
på værksted hele tiden. Modsat dem der køber "køremaskiner" fra Alfa og
kun har dem hjemme 3/4 af året.

> Jow, du er ikke så fanatisk som du har været

He......

> Ja, jeg synes faktisk at det er værre, end med andre mærker - det er jo det
> jeg har skrevet hele tiden.

Det er nok fordi folk har for mange forudindtagede holdninger om mærker
de ikke selv kører. Sel selv den angående udstyr. Forskellen er bare at
VAG i dag dækker 4 "almindelige" bilmærker" og dermed et bredt sprektrum
og dermed flere ejere i denne gruppe

> Af Saab ejere, er der vel kun Henrik - men han råber dælme højt

Han er sku mere enøjet og inkarneret end mig.....

Fra : Mogens

Dato : 27-07-09 21:50

> [...]
> de ikke selv kører.

> Han er sku mere enøjet og inkarneret end mig.....

Hvis man læser dit skriv, har du vist ikke noget at lade nogen høre. Mere
een-øjet og forudfattet skal man sgu lede længe efter. Hvor mange Alfa'er
har du ejet dels i alt og dels i nyere tid ??

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-09 21:57

> Han er sku mere enøjet og inkarneret end mig.....

Nope - Jeg kunne eksempelvis godt tænke mig en A4, A6, Gaålf GTI - og flere
andre biler...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-09 05:52

"Henrik B." skriver:

> Nope - Jeg kunne eksempelvis godt tænke mig en A4, A6, Gaålf GTI - og flere
> andre biler...

Hvad er det ved en A4 der tiltaler dig?

Jeg forstår en A6, hvor pladsen kunne tiltale mig, eller en Golf GTI,
hvor køreegenskaberne kunne. Men en A4?

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 06:18

> Hvad er det ved en A4 der tiltaler dig?

Udseende, motor (2,0 TFSI) og instrumentbordet.
Men korrekt, det ville nok blive nødvendigt med en Stw.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-09 07:02

"Henrik B." skriver:

> Udseende, motor (2,0 TFSI) og instrumentbordet.

Ud over udseendet kan du få det samme i en Passat, men til langt
billigere penge. I en A4 er selv fartpilot ekstraudstyr

> Men korrekt, det ville nok blive nødvendigt med en Stw.

Den er meget lille. 4 voksne ombord har det svært. 5 er en umulighed.
(been there done that og var glad for at jeg havde et forsæde)

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 14:55

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-07-09 01:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> bredt sprektrum og dermed flere ejere i denne gruppe

> Han er sku mere enøjet og inkarneret end mig.....

Mjow .. han er for Saabklub.dk hvad "komiske Ali" var for Saddam Husseins
Irak.

Det er fint nok at nægte at amerikanerne er i landet. Det duer bare ikke
rigtigt at benægte det, når man i billedet kan se amr. tanks rykke frem i
baggrunden.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 06:19

> Mjow .. han er for Saabklub.dk hvad "komiske Ali" var for Saddam Husseins
> Irak.

Blah, blah, blah, du lufter stadig dine fordomme lystigt, uden at ane en
hujende fis om, hvad det er for noget gylle du sætter sammen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-07-09 09:57

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Blah, blah, blah, du lufter stadig dine fordomme lystigt, uden at ane
> en hujende fis om, hvad det er for noget gylle du sætter sammen...

Fordomme?

Næe. Det er jo netop dig der lufter fordomme (ganske vist af positiv slags)
når du mener at Saab vil klare sig godt i fremtiden, selvom fortiden jo
netop har været et bevis for det modsatte.

Grunden til at GM købte Saab var jo at mærket var billigt til salg.

Du er også skråsikker på at nye modeller vil klare sig godt.

Din ønsketænkning er netop som "Komiske Ali" fuldstændig afrevet en
virkelighed og realitetssans, og er totalt faktaresistent.

Indse det dog mand. Saab er købt af en rigmand på gode lånevilkår. Det er
stadig en virksomhed i dyb krise.

Kundesegmentet som Saab henvender sig til, er i dyb krise da produkterne
anses for dyre at købe og at anvende.

Du har intet at have din jubeloptimisme i - andet end et lønligt håb, som du
prøver at pakke ind personlige relationer til ledende Saabfolk.

Indse det dog Henrik. Folk trækker på smilebåndet når du fyrer såden en
løgner af.

--
/Frank

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 14:55

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:18

> Tjoo, han har jo lov til at have sin mening. Uden at vide det, vil jeg
> gætte på at han er VAG ejer

Så er det dérfor han snakker tågesnak - han ved ikke bedre... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:09

Henrik B. wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Så er det dérfor han snakker tågesnak - han ved ikke bedre... )

Mon ikke jeres tågesnak stammer fra at i er endt på "fallentholdet"

Et eller andet sted er det vel den ultimative ydmygelse og dermed
forståeligt at hjernen fogger lidt til ..

--
/Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-07-09 21:37

Henrik B. skrev:

> Det er blot Frank som igen snakker tågesnak.. )

Der er en teori om at det er fordi han gerne vil tænde tågelygterne
døgnet rundt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:50

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der er en teori om at det er fordi han gerne vil tænde tågelygterne
> døgnet rundt.

Nu kører jeg jo temmelig mange kilometer om året og har vel tændt dem
omkring en 40.000 del af tiden.

Men ellers var det jo et fint forsøg på Thågesnak.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 23:48

Henrik B. wrote:

> Korrekt! Saab 9-3 SS er den bedst samlede, og mest fejlfri, Saab
> nogensinde har bygget...
> Det er blot Frank som igen snakker tågesnak.. )

Du glemmer bare at de andre bilfabrikker heller ikke står stille.

Derfor halter Saab - læs GM - bagefter ..

Hvorfor gider folk ikke købe lortet når nu det er så god en kvalitet.

Forklar lige det ....

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:21

> Du glemmer bare at de andre bilfabrikker heller ikke står stille.
>
> Derfor halter Saab - læs GM - bagefter ..

Det er slut med den kommende Saab 9-5...

> Hvorfor gider folk ikke købe lortet når nu det er så god en kvalitet.
>
> Forklar lige det ....

Der er de seneste 7 - 9 år solgt flere Saab'er, end nogensinde før - bare
for at ødelægge din "teori".

Hvis kvaliteten skulle være så fremragende hos VW, hvordan kan nogle
tjekkiske bilbyggere så samle skidtet bedre, end tyskerne kan?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 09:11

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er slut med den kommende Saab 9-5...

og hvor ved du lige det fra? Er det astrologen igen?

> Der er de seneste 7 - 9 år solgt flere Saab'er, end nogensinde før -
> bare for at ødelægge din "teori".

Sjovt at de så gik på røven.

Forklar hvordan det kunne ske - det gik jo fremragende .. Fnizz

> Hvis kvaliteten skulle være så fremragende hos VW, hvordan kan nogle
> tjekkiske bilbyggere så samle skidtet bedre, end tyskerne kan?

VAG er en glimrende koncern. Det får du mig aldrig til at modsige.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 16:00

> og hvor ved du lige det fra? Er det astrologen igen?

Fra forhandlere, journalister og andre som har prøvet bilen..

> Sjovt at de så gik på røven.
>
> Forklar hvordan det kunne ske - det gik jo fremragende .. Fnizz

Fordi GM ikke ville/havde penge til, at foretage den udvikling som skal
til...

> VAG er en glimrende koncern. Det får du mig aldrig til at modsige.

Det er blot kunderne som er for dumme så - eller hva'?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-09 17:40

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Fra forhandlere, journalister og andre som har prøvet bilen..

og en prøvetur er nok?

Tag dig nu sammen !!

> Fordi GM ikke ville/havde penge til, at foretage den udvikling som
> skal til...

Men det er der nu?

Jeg ville ønske at finansverdenen ville have dit jubeloptimistiske syn på
sagerne.

> Det er blot kunderne som er for dumme så - eller hva'?

Hvad får dig til at tro at de er dumme. Det er vel bare smag og behag.

Man skal vist være hjernevasket for at lukke sådan en gang sludder ud.

--
/Frank

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 15:04

"Henrik B." skriver:

> Det tror jeg du skal regne med - der er mere karosse at arbejde
> med. )

Der er jo også forbedringer at gøre, kan man se.....

Fra : N/A

Dato : 24-07-09 21:37

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 03:32

On 28 Jul., 08:01, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Henrik B." skriver:
>
> Ud over udseendet kan du få det samme i en Passat, men til langt
> billigere penge. I en A4 er selv fartpilot ekstraudstyr

Sikkert, men nu er jeg ved at kaste op, hver gang jeg ser en Passat,
så dét er ikke en option.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-09 10:34

"Henrik B." skriver:

> Sikkert, men nu er jeg ved at kaste op, hver gang jeg ser en Passat,
> så dét er ikke en option.

Okay, Passaten er heller ikke en bil der "tænder" mig voldsomt. De der
blegfesne diodebaglygter og kedelige udseende gør det ikke bedre.

A4 er pæn, men lille. Så hellere en Accord.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 14:55

> A4 er pæn, men lille. Så hellere en Accord.

Accorden er helt sikker af høj kvalitet - har prøvet den, da jeg lejede en
sådan, da jeg hentede 9-5'eren i Tyskland. Men når man er vandt til et
ordentligt moment, hjælper Honda'ens redline ved 8.000 rpm sgutte..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 04:11

On 28 Jul., 10:56, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
> prøver at pakke ind personlige relationer til ledende Saabfolk.
>
> Indse det dog Henrik. Folk trækker på smilebåndet når du fyrer såden en

Whatever - fjols!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-09 11:19

Henrik B. skrev:

> Whatever - fjols!

Jeg beklager på Franks vegne. Han har ikke let ved at begå sig udenfor
mudderet.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-07-09 12:41

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg beklager på Franks vegne. Han har ikke let ved at begå sig
> udenfor mudderet.

Vrøvl Thoddy. Du beklager jo intet. Din tale er lige så hul som Henriks
"ekspertise"

--
/Frank

Fra : Newt Bridges

Dato : 28-07-09 18:06

On 2009-07-28 12:18:31 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Jeg beklager på Franks vegne. Han har ikke let ved at begå sig udenfor
> mudderet.

Du har nu skrevet 3 indlæg i denne tråd, hvoraf ingen har nogetsomhelst
med biler at gøre men udelukkende går ud på at angribe Frank.

Jeg kender ikke nogen af jer og jeres historie, men du fremstår utrolig
infantil.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-09 18:49

Newt Bridges skrev:

> [...]
> med biler at gøre men udelukkende går ud på at angribe Frank.
>
> Jeg kender ikke nogen af jer og jeres historie, men du fremstår utrolig

Tjah, ingen er jo forpligtet over evne, og jeg har åbenbart heller ikke
let ved at begå mig udenfor mudderet. Det beklager jeg naturligvis.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 00:04

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Tjah, ingen er jo forpligtet over evne, og jeg har åbenbart heller
> ikke let ved at begå mig udenfor mudderet. Det beklager jeg
> naturligvis.

Du kunne jo prøve at bidrage konstruktiv med forslag og løsninger i stedet
for evige OT indlæg.

Sagens natur i news er og skal jo være at man naturligvis ikke er enige. Det
ændrer dog ikke ved at indlæg helst ikke konstant skal være OT.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 00:07

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Tjah, ingen er jo forpligtet over evne, og jeg har åbenbart heller
> ikke let ved at begå mig udenfor mudderet. Det beklager jeg
> naturligvis.

Hvis man da ikke kan sige det som det ville siges i DFDH:

Han lægger sig på ryggen.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 00:10

Frank Leegaard wrote:

> Hvis man da ikke kan sige det som det ville siges i DFDH:
>
> Han lægger sig på ryggen.

Ups .. Forkert gruppe.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-07-09 12:40

Henrik B. wrote:

> Whatever - fjols!

Det er da dig der viser dig som et fjols. Du prøver at udvise en ekspertise
som ikke engang de fremmeste analytikere i branchen har.

Skråsikkerheden omkring Saabs fremtid er jo rent gætværk fra din side af.
Nåe - ja - tilsat lidt lønligt håb.

--
/Frank

Fra : N/A