"259 bilister i tysk sammenstød"
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-09 10:54

http://kortlink.dk/6t8t :

"Flere massesammenstød indenfor få kilometer søndag aften resulterede i to
døde og 66 kvæstet. Heraf blev 10 bilister så forbrændte, at de er i
livsfare, fortæller det tyske brandvæsen til bild.de.
259 biler forulykkede
Ulykkernes omfang var så stort, at omkring 340 frivillige brand- og
redningsfolk måtte sættes ind for at hjælpe de 259 forulykkede biler. De
omkringliggende sygehuse var i konstant alarmtilstand det meste af natten,
og omdirigeringen af trafikken skabte en kø på 30 kilometer.

En af de største uheld i tysk historie
Pressemedarbejder hos ADAC, Klaus Reindel, fortæller til DR Nyheder, at
gårsdagens ulykke nu betegnes som en af de største trafikale ulykker i
Tyskland.

Ulykken skete på grund af en kombination af feriebilister, høj fart, et
pludseligt skybrud og en lavtstående sol, siger Klaus Reindel."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 20-07-09 11:06

> [...]
>
> Ulykken skete på grund af en kombination af feriebilister, høj fart, et
> pludseligt skybrud og en lavtstående sol, siger Klaus Reindel."

Imponerende, at der ikke har været mere end 1 person i en eneste af bilerne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Seth

Dato : 20-07-09 12:03

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Imponerende, at der ikke har været mere end 1 person i en eneste af
> bilerne.

Og hvordan konkluderer du så det?
_
Seth

Fra : Brian H

Dato : 22-07-09 09:31

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvordan konkluderer du så det?

>>> 259 biler forulykkede

Subj.: "259 bilister i tysk sammenstød"

259bilister / 259 biler = 1bilist/bil :)

Fra : Seth

Dato : 22-07-09 10:23

"Brian H" <brian@something.com> wrote in news:4a66ce50$0$48234$14726298
@news.sunsite.dk:

> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Subj.: "259 bilister i tysk sammenstød"
>
> 259bilister / 259 biler = 1bilist/bil :)

Det er lige det jeg leder og leder efter i artiklen.
Når jeg læser den står der "259 biler......".
_
Seth

Fra : Lars G

Dato : 20-07-09 11:03

Ok så fjerner jeg lige min indlæg. Du var hurtigst.

\Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-09 12:11

Lars G skrev:

> Ok så fjerner jeg lige min indlæg.

Det er længe væk - bortset fra

http://kortlink.dk/6t8z

> Du var hurtigst.

Sagde hun osse i går.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars G

Dato : 20-07-09 17:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Det er længe væk - bortset fra
>
> http://kortlink.dk/6t8z

Lol ja det er svært at gemme sig for google

\Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-09 17:35

Lars G skrev:

> Lol ja det er svært at gemme sig for google

Hæ hæ
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 20-07-09 13:27

"Hans Paulin (6310)" <>
> [...]
>
> Ulykken skete på grund af en kombination af feriebilister, høj fart, et
> pludseligt skybrud og en lavtstående sol, siger Klaus Reindel."

259 bilister der ikke holdt afstand.

Aage

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-09 13:56

Aage Andersen skrev:

> 259 bilister der ikke holdt afstand.

....eller 258...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-07-09 15:52

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@email.dk> wrote in

> 259 bilister der ikke holdt afstand.

Det er nok det kun er hver anden. At der var et skybrud indblandet har
sikkert været en kraftig medvirkende faktor.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-07-09 21:20

Aage Andersen wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <>

> 259 bilister der ikke holdt afstand.
>
> Aage

Og så kører mange hurtigt som død og helvede......
Jeg kender den strækning (Braunschweig, Peine, Hannover). Sidst jeg var
der var der vejarbejde hvor man skulle vælge spor og køre på hver sin
side af vejarbejdet - og de er næppe blevet færdige siden sidste år.

(Men den vestfynske motorvej er nu lige så vemmelig at køre på når solen
står lavt i vest og folk kører tæt.)

/Lars

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-07-09 15:43

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> Ulykken skete på grund af en kombination af feriebilister, høj fart, et
> pludseligt skybrud og en lavtstående sol, siger Klaus Reindel."

Så mangler vi blot at finde ud af hvordan de vil løse dette problem med
restriktioner for - lastbilerne.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-09 16:13

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Så mangler vi blot at finde ud af hvordan de vil løse dette problem med
> restriktioner for - lastbilerne.

Lastbiler forurener, forurening påvirker vejret, vejret var skyld i
ulykkerne - restriktioner i lastbilernes kørsel giver altså bedre vejr og
hvis ikke lastbilerne var opfundet ville ulykken ikke være sket.

Hva har jeg vundet? :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-07-09 21:00

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> ulykkerne - restriktioner i lastbilernes kørsel giver altså bedre vejr og
> hvis ikke lastbilerne var opfundet ville ulykken ikke være sket.

En fodtur til Vejle og en pose jord, uden bund.

Nåååh nej, det må vi ikke her, så det må blive et antal overristede
virtuelle skumbananer.

Fra : Mogens

Dato : 20-07-09 19:46

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> http://kortlink.dk/6t8t :

Og hér er så lidt video fra ulykken
www.bt.dk/bttv/clip/1/3775

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-09 20:28

Mogens skrev:

> Og hér er så lidt video fra ulykken
> www.bt.dk/bttv/clip/1/3775

Tak

(missede "Brisant"s beretning, men så andetsteds at der var tale om 73
forskellige sammenstød)
Hans
www.zofiaoghans.dk