Pris på ny forrude ?
Fra : Kim

Dato : 20-07-09 05:36

Har fåer repareret et lille stenslag på min forrude p
min WV Polo 1,6 fra 1995, 3 dørs, limet forrude.

Fik en pris fra et værksted, 4500,- kr alt incl.

Fik så en anden pris fra et andet firma 2500,- kr alt incl.

Hvad er grunden til den store prisforskel ?

Jeg kan forstå det hvis den første prøver at tage røven på en.
Den anden til 2500 mødte jeg ude ved min mor, han var ved
at skifte forruden på en anden bil.

Hvilke priser kender I til mht til dette stk arbejde ?

Nogen der er billigere og stadig laver et godt arbejde ?

Mvh Kim
Kbh

Fra : KASO

Dato : 20-07-09 06:50

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvilke priser kender I til mht til dette stk arbejde ?
>
> Nogen der er billigere og stadig laver et godt arbejde ?

Jeg fik skiftet forrude i min forrige bil - en Renault Grand Scenic med
specielt lyddæmpende forrude og regnsensor (der skiftes samtidig). Jeg
mener, at det kostede ca. 3.300kr. Det var et af de store
kommer-og-skifter-firmaer - Mobilglas tror jeg.

De 2500kr. lyder derfor ikke urealistisk.

Kvaliteten afhænger af den enkelte mand, der skifter.....

Fra : TDN

Dato : 20-07-09 07:30

> [...]
>
> Hvilke priser kender I til mht til dette stk arbejde ?
>
> Nogen der er billigere og stadig laver et godt arbejde ?

Hvorfor skifte ruden ved et lille stenslag? jeg har da masser af små
stenslag på min forrude (dog ingen i udsynsfeltet), min forsikring giver en
reperation hos en af dem der reperarer stenslag for 300-350 kr. (GF
forsikring), jeg ville blive ruineret hvis jeg skiftede ruden hvergang jeg
fik et lille stenslag

Mvh
Thomas

Fra : Kim

Dato : 20-07-09 17:09

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev

> Hvorfor skifte ruden ved et lille stenslag?

Fordi det næsten sidder lige i synsfeltet.

>jeg har da masser af små stenslag på min forrude (dog ingen i
>udsynsfeltet),

Det har jeg, samt der er masser af ridser i forruden.
Folk er også forskellige. Jeg kender nogen der kan kører,
også i mørke, med 40-50 fugleklatter på forruden, incl
masser af div snavs, samt hans visker/vasker tværer bare
det hele ud, uden problemer. Det første jeg gør når jeg skal
køre hans bil er at vaske forruden på en tank, og det fatter
hanbare ikke.

> min forsikring giver en reperation hos en af dem der reperarer stenslag
> for 300-350 kr. (GF forsikring), jeg ville blive ruineret hvis jeg
> skiftede ruden hvergang jeg fik et lille stenslag

Jeg har ikke kasko på min, den har jeg fravalgt.
Og hvis stenslaget sad i højre side, eller ville være
næste forsvundet ved stenslags-rep jeg fik gjort i
sidste uge, ville det også være ligemeget.

Har du nogle erfaringer med nogle der er billigere og stadig laver et godt
arbejde ?

Mvh Kim

Mvh Kim