Hvad koster en forsikring (ca)? ? ?
Fra : wk

Dato : 01-08-01 17:21

Hvad koster en forsikring (ca)? ? ?
Jeg har ikke kørekort til bil og vil til sommer tage stort
motorcykelkørekort.
Jeg er 32 år gammel og jeg påregner kun at køre 8 måneder om året.
Jeg køber en ny GS500EY (kr.55.000)
Hvad bliver forsikringspremien ca om året, når jeg tegner en kaskoforsikring
(jeg har i forvejen en ansvarsforsikring).?
Mvh
Thomas

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 01-08-01 17:50

"wk"
skrev
> Hvad koster en forsikring (ca)? ? ?
SNIP
*********************
Der er jævnligt mange forespørgsler på forsikringer herinde.
Konklusionen bliver som regel, at man bør tage telefonen og ringe rundt til
samtlige selskaber for at se hvem der lige nøjagtig vil give dig den
billigste forsikring.
Primært fordi:
Nogle selskaber giver rabat til specielle faggrupper.
Nogle selskaber giver rabat hvis man samler flere forsikringer.
Nogle selskaber takserer ud fra din alder.
Nogle selskaber kigger på størrelsen (af maskinen .
Nogle selskaber kigger på ny-prisen.
Nogle selskaber giver rabat hvis du er medlem af MCTC eller DMC.
Nogle selskaber har specielle statistikker over uheldsfrekvenser og sætter
derfor prisen helt underligt fra model til model.
Nogle selskaber vil ikke tegne kasko til nybegyndere.
Osv. osv.

Derfor: Brug 1 time foran telefonen - ring til de selskaber du kan finde, og
husk at spørge om de har nogen specielle rabatordninger - det er de vist
nemlig forpligtet til at oplyse iflg. markedsføringsloven. Butikker skal
ihvertfald have skilte på dørene hvis der ydes "organiseret" rabat !

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Jens U

Dato : 02-08-01 00:23

Jens S skrev...
>en rigtig god Konklusion

om man så er 18 eller 75, bor i campingvogn eller i Whisky-bæltet,
har en unge som er født med guldske i munden eller masser af børn med nogle på papegøjeplader.
o.s.v.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X