Hollandsk politi
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-09 22:01

Hej
Jeg var en tur i Holland i går for at hente en hobie 18
Jeg har den naturligvis læsset på traileren, som er dertil indrettet.
I Groningen bliver jeg stoppet af politiet som påstår at min mast er for
lang.

Den må ikke gå foran traileren (altså henover bilens tag).... Det har jeg
sgu ligegodt aldrig hørt før.

Traileren kan gøre længere ved at skubbe lygtebommen 1 meter bagud, men det
er desværre ikke nok, for en anden hollandsk regel siger at længden fra
hjulet på traileren (inkl. fragt) max må være halvdelen af længden af
traileren

Spørgsmålet er så nu : Hvad hulen gør 150000 hollændere nu med deres 9 meter
master ?

Nogen som har hørt det før ?

Jeg slap med en advarsel og måtte køre mine 40 km til grænsen

/karsten

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 22-09-09 22:58

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg var en tur i Holland i går for at hente en hobie 18
<snip>

I danmark siger reglerne 2.5m bred, 4m høj og 18,75m lang. Ved udhæng over 1
meter skal der markering på.
Der står ikke noget (har søgt på fstyr, men intet fundet) om gods foran
trailer/trækkende køretøj.

At de enkelte lande har forskellige regler kommer vel ikke bag på nogen. I
tyskland kræver det f.eks. sær-tilladelse at kører med en mast og den koster
100?.

Mvh
Leon