75-årig mandlig turist dræbte kvinde på mc~
Fra : Jan A Jensen

Dato : 22-09-09 17:38

En 75 årig turist er da heldigvis blevet sigtet for uagtsomt manddrab efter
dødsulykken på Bornholm
her kan læsesom ulykken: http://www.bornholm.nu/?Id=25783

og tv indslag ses her:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=504760&r=8

og bemærk at journalisten siger: han nåede ikke at se motorcyklen.!!!! Den
undertone kan jeg brække mig over... Lyder som om de havde kørt forstærkt på
mc'en.

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : H&M

Dato : 22-09-09 18:57

> [...]
>
> og bemærk at journalisten siger: han nåede ikke at se motorcyklen.!!!!
> Den undertone kan jeg brække mig over... Lyder som om de havde kørt

Det burde tæskes ind i hovedet på alle trafikanter at der ikke er noget der
hedder "Jeg så den ikke"
Det skal hedde "Jeg kunne se at der ikke var nogen/noget" det er døden
til forskel, og så bør alle køre hen til et kryds med intentionen om at
stoppe helt op, istedet for intentionen om at kunne køre kvikt hvis der er
frit.
Føler med familien. Pas på jer selv derude, ingen andre gør.......

Fra : Ulvir

Dato : 22-09-09 19:35

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i meddelelsen

> og bemærk at journalisten siger: han nåede ikke at se motorcyklen.!!!!
> Den undertone kan jeg brække mig over... Lyder som om de havde kørt
> forstærkt på mc'en.

3 mulige grunde til at han ikke så motorcyklisten:

1) Motorcyklisten var usynlig.

2) Bilisten var blind.

3) Bilisten så slet ikke efter.

Dommeren burde ha' spurgt ham hvilken model passede best til situationen, og
sandheden..

Fra : Per Christiansen

Dato : 23-09-09 16:59

Ja jeg har før set billister hænge i bremsen halvt ude på vejen, fordi de
ikke lige regnede med der kom en lille mcer kørene, man hiver sku noget
efter vejret bag efter.

Moget mere oplysning i tv om mcer ville hjælpe så billisterne ikke glemmer
at vi er der.

Fra : ulrich

Dato : 23-09-09 19:28

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og bemærk at journalisten siger: han nåede ikke at se motorcyklen.!!!!
> Den undertone kan jeg brække mig over... Lyder som om de havde kørt

Det er vel heller ikke utænkeligt?
Palle

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 24-09-09 04:16

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel heller ikke utænkeligt?
> Palle
>
>xxxxxxxxxxxxxxx

Nææhh.. Der er jo brodne kar i alle grupper, men jeg har endnu ikke set
beviser for at fart gør objekter usynlige.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : Craner

Dato : 24-09-09 06:59

"Jon&Ann-Rikka" <spam@sapm.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ann-Rikka & Jon Søgaard
> www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
> Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt

Nææhh, for at bruge dine egne ord, men det er da ikke mange måneder siden,
vi så en wideo her på siden om en mc, der kørte direkte ind i siden på en
bil. Når vi følger trafik kameraet så er vejen fri og ved en fart på de 50
til 60 km i timen (som formodentlig var hastighedsbegrænsningen på stedet)
var det ikke noget problem at se, hvad der kørte på vejen. (en blød kurve)
Denne her gut kørte måske det 3 dobbelt og så skulle det gå galt, hvad det
så også gjorde.
Desværre har jeg ikke link til wideo mere.
Jeg vil ikke tage nogen i forsvar, men en mand på 75år har nok ikke helt
den reaktion og synsevne som en 18 årig.
Vi ved jo ikke hvem der holder i bilen ved sidevejen.

vh
Poul
Honda shadow VF1100
Nissan X-Trail

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 24-09-09 14:17

> [...]
> den reaktion og synsevne som en 18 årig.
> Vi ved jo ikke hvem der holder i bilen ved sidevejen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Enig. men ( og dette er min egen mening, og man behøves ikke være enig) det
virker som om at når en skal vurdere om det er forsvarligt at køre ud,
vurderes der ofte " jeg er i tvivl om jeg kan nå det, men det går sq nok
lige " hvor man efter min mening burde tænke: Jeg er i tvivl, jeg bliver
lige holdende lidt længere.
Når man når en hvis alder, og ved at synet måske ikke er hvad det har været,
burde man netop være langt mere opmærksom, eller slet ikke sætte sig bag
rattet. Sidstnævnte mulighed er nok den sværeste beslutning at tage for
mange, da det jo er at fratage sig selv en frihed.

Når dette er sagt, så er der selvfølgelig dem der vælger at frasorterer sig
selv livet, ved at bryde loven så meget, selvom ulykker ved lavere hastighed
også kan koste liv, afhængig af hvor (u)heldig man er.

Fra : Craner

Dato : 25-09-09 07:57

> [...]
> Ann-Rikka & Jon Søgaard
> www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
> Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt

En lille tillægs historie
For et par år siden holdt jeg bag ved em stor lastbil som skulle svinge til
venstre ved dyreklinikken i Gistrup (T-kryds V/Aalborg)
Vejen var næsten, fri bortset fra en lastbil som nok var endnu større, kom
fra højre og skulle fortsætte.
Pludselig kørte lastbilen foran mig frem, og torpedere ind i førerhuset på
den anden.
Der skete heldigvis ikke personskade, selv om førerhuset næsten blev rykket
af.
Efter ulykken sagde ham som var kørt ud. "Jeg så dig sku ikke"
Lastbilen var så stort som et hus, og jeg tror sku på at chaufføren ikke
havde set den, Havde han set den var han jo nok ikke kørt ud. Der sker noget
i en hjerne som ikke altid kan forklares.
Begge chauffører var omkring de 35

vh
Poul

Fra : N/A

Dato : 25-09-09 00:46

Fra : Glente45

Dato : 24-09-09 14:14

On 24 Sep., 15:16, "Jon&Ann-Rikka" <s...@sapm.dk> wrote:
> [...]
> Ann-Rikka & Jon Søgaardwww.home1.stofanet.dk/tikasminde/
> Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt

En vurdering af ulykken giver følgende data

MC fører 50 år
MC passager 54 år - ægtefælle til fører
MC ligner på billederne ældre japansk chopper
Fører bil 75 år
Fører af bil på ferie = ubekendt med forholdene

Jeg vil godt gætte på at der næppe er blevet kørt specielt stærkt og
ulykken alt andet lige alt overvejende skyldes uopmærksomhed hos
billisten - måske kombineret med manglende evne til at vurdere
hastigheden på en mindre objekt end en lastvogn eller en bus...

Jeg har tidligere konfronteret en billist der kørte ud foran mig (jeg
var forberedt og derfor intet uheld) som bestemt mente jeg kørte ALT
for stærkt og derfor selv var skyld i "risikoen"... Jeg kørte såmænd
det man måtte, men er selvfølgeligt hurtigere deroppe end ham i ladaen
der kom fra samme kryds - men jeg kørte I K K E F O R H U R T I G

Bent
GSF1200S

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 00:46

Glente45 skrev:

> [...]
> det man måtte, men er selvfølgeligt hurtigere deroppe end ham i ladaen
> der kom fra samme kryds - men jeg kørte I K K E F O R H U R T I G T

Det er ikke en persons umiddelbare refleks at forklare en oplevelse med
at han/hun har været blind - Enhver der mener at have orienteret sig og
efterfølgende alligevel oplever en trafikant passere eller køre ind i
siden (hvis ikke, som du, akkurat når at stoppe inden impact), vil have
en opfattelse af at vedkommende må have kørt for stærkt eftersom at
han/hun har kunnet nå ind i hans orienterings-zone/afstand.
Derfor vil alle de der vitterligt kører ud foran en motorcykel stå med
opfattelsen at motorcyklen har kørt for stærkt :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 25-09-09 00:46