Er det korrekt at EU lukker alle havne f~
Fra : bosol

Dato : 17-09-09 00:59

Som man har gjort i alle havne i Grækenland se billedet "teksten
oversat til dansk af Translate Google"
http://imageshack.dk/imagesfree/YXe70447.jpg

Fra : blueocean

Dato : 17-09-09 01:12

On 17 Sep., 08:59, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:
> Som man har gjort i alle havne i Grækenland se billedet "teksten
> oversat til dansk af Translate Google"http://imageshack.dk/imagesfree/YXe70447.jpg

Hej
Det er lidt svært at forstå hele meningen i teksten da oversættelsen
er lidt spøjs, men rigtigt man har vedtaget i EU at lukke havnene af
for offentligheden, således at man ikke kan pakere store lastbiler som
evt. kan fragte bådflygtninge vidrere, dette for at forhindre
menneskesmugling, det er kun de havne som er såkaldte schenge grænser
alså hvane der ligge udtil åbent hav til eks. den afrikanse kyst der
bliver lukket af på den måde, men man kan stadigvæk anløbe disse
havne, der er bare mere vagtpersonale og opsyn, måske godt for
sejlerene.
I de 13 år vi opholdt os i Middelhavet oplevede vi disse forhold ændre
sig til strenger kontrol med indførelse af sejlads tilladelser og
cruise permissions, og kontrol med hvor du sejler hen, og hvis du
ændre sejlads rute skal du afgive meldning til coastgarden. Ikke helt
efter den frie verdens forbillede om frit at færdes rundt i eks. EU.
For bådfolket er der ikke fri bevægelighed på den måde, du er hele
tiden under observation.

\Gert

Fra : bosol

Dato : 17-09-09 04:50

On 17 Sep., 10:12, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> efter den frie verdens forbillede om frit at færdes rundt i eks. EU.
> For bådfolket er der ikke fri bevægelighed på den måde, du er hele

tak - Jeg havde gættet at der snart skulle ske et eller andet, fordi i
PATRAS havn, kan du kun komme ind vha. forevisning af Ticket til
færgerne der sejler til Italien mv. Desværre ser jeg at "de unge
mænd" klipper hul i trådhegnet der omkranser havneområdet og kravler
ind, løber hen til lastbilerne !
Konstant kører havnepoliti rundt og forsøger at fange "de unge mænd".
Derfor tror jeg at det hjælper ikke ret meget. Der er nok ingen anden
udvej end at bygge en betonmur højt nok og med pigtråd oven på - ala
fængslerne.
vh Bo

Fra : blueocean

Dato : 19-09-09 09:20

On 17 Sep., 12:49, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Derfor tror jeg at det hjælper ikke ret meget. Der er nok ingen anden
> udvej end at bygge en betonmur højt nok og med pigtråd oven på - ala

Ja.. sådan er der jo så meget, men det kan være man i Grækenland
hellere vil have alle havne afspærret som skrevet, problemet som du
nævner er de unge mænd, som desværre ikke forstår et vink men en
vognstang. Så en høj beton mur med pigtråd på toppen og censore der
udløse et maskingevære, så kan de lære det kan de, når så dragtisk går
de nok ikke tilværks, men det er jo næsten det de beder om. Om
Politiet kan holde dem væk ved at køre rundt må stå ubesvaret.
Men sådan er realiteterne nu engang.

\Gert

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-09-09 11:35

[...]