Lidt ... Lidt anderledes i Tyskland åbenba~
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 17-09-09 11:00

Der kan man bare se, hvordan tyskerne griber tingene an

http://www.fyens.dk/article/1321508:Kloden-Rundt--Motorcyklist-doemt-for-manglende-hensyn-til-fuld-fodgaenger

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : daniel

Dato : 19-09-09 13:53

On Sep 17, 11:59 am, Michael Vilhelmsen
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREM...@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> wrote:
> Der kan man bare se, hvordan tyskerne griber tingene an

> [...]

er der forskel ? de bløde trafikanter har altid fordelen.

Fra : daniel

Dato : 20-09-09 12:43

On Sep 19, 9:52 pm, daniel <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:

> er der forskel ? de bløde trafikanter har altid fordelen.

Idag kørte jeg igennem Berlin...på de der trafik advarsels skilte stod
der idag:
"Fodboldkamp
Pas på tilskuerne"
(I ved de der advarselsskilte som man også har omkring Kbh, hvor der
står om der er kø osv.)

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-09-09 07:15

daniel has brought this to us :

> er der forskel ? de bløde trafikanter har altid fordelen.

Altså - hvis den bløde trafikant bare sådan uden videre vader over for rødt lys, og jeg så får halvdelen af skylden....
Hvad fanden skal vi så med lyskryds!

Så kan vi bare sige, at den svageste altid har fortrinsret

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : H. P. Holm

Dato : 21-09-09 07:57

Michael Vilhelmsen skrev:
> [...]
> Hvad fanden skal vi så med lyskryds!
>
> Så kan vi bare sige, at den svageste altid har fortrinsret

Der har udviklet sig en kedelig tendens i Danmark gennem de seneste
20-25 år til at alting skal skæres ud i pap. Hvis færdselsloven skal
skrives ganske kort, så bliver det "Det er forbudt at lave ulykker!"

Regler for al færdsel

Grundregler m.v.

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så
at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre,
og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal
også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Stk. 2. Særligt hensyn skal vises over for børn, skolepatruljer, ældre
mennesker samt personer, der ifølge særligt af trafikministeren fastsat
kendetegn eller i øvrigt, efter hvad der fremgår af omstændighederne,
lider af svækket syn eller hørelse eller anden legemlig mangel eller
sygdom, som er til ulempe for dem i færdslen.

Fra : daniel

Dato : 21-09-09 01:48

On Sep 21, 8:15 am, Michael Vilhelmsen
> [...]
>
> Best Regards / Venlig hilsen
> Michael Vilhelmsen
> This is an automatic signature of MesNews.

Prøvede at google færdelsesloven, men uden resultat :/ skulle sådan
noget ikke værer online ?
nå anyways, mener det er paragraf 2, min MC underviser undrestregede
dette så meget at det hænger ved (det er ca. 11 år siden nu).
Og ja, men nu er det jo sådan har du MC kort så har du faktiskt fået
undervisning...en gående fik noget politi sjov i 2.nde klasse med at
se sig for og det er det, så man skal ikke regne med folk kan mere end
det..
Farve/Lysregulering kom først som en slags "godt råd" og i starten
ikke lovpligtigt at holde tilbage for rødt hvis der var fri
bane...senere blev det ulovligt, jeg vil tro at derfor kan man ofte se
sydpå (tyrkiet, italien, spanien osv.) folk bare drøner over for rødt
(eller vadder)...deres "senere" var nok ikke så lang tid siden...

så ja, pas på hinanden :) men det forbyder en ikke i at have det
sjovt ;)

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-09-09 09:53

> [...]
> (eller vadder)...deres "senere" var nok ikke så lang tid siden...
>
> så ja, pas på hinanden :) men det forbyder en ikke i at have det

Ja, jeg kan godt se, hvad I begge siger.
Loven siger jo, man skal passe på hinanden - Og det med rette.

Men alligevel - Jeg ville nu blive en anelse sur, hvis jeg kom kørende under de tilladte 50 km/t, havde set personen, og han pludselig vader ud foran mig, så jeg kører ham ned.
Påvirket, fuld eller hvad fanden årsagen nu end er - Sker det, om jeg ikke kan reagere pga. afstanden til ham, ja så vil jeg altså stadigvæk ikke have skylden for det.

Havde jeg kørt for stærkt, snakket i telefon eller hvad fanden der nu kan stjæle min opmærksomhed, så er det en anden sag.

Men så længe, at jeg ikke kunne have gjort mere end det jeg gjorde på nogen måde, så vil jeg sgu håbe, at jeg ikke får skyld for noget.