Afmelde i vinter?
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 16-09-09 14:39

Hej
Vil høre om I andre afmelder cyklen mens den er i vinterhi, for at spare
ejerafgift og forsikring mv. ?

Hvis man afmelder snart, og skal have ny plade til næste forår, hvad koster
så den nye EU-plade?

Fra : Grunnet

Dato : 16-09-09 14:57

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> ejerafgift og forsikring mv. ?
>
> Hvis man afmelder snart, og skal have ny plade til næste forår, hvad

Husk lige at hvis du afmelder og cyklen er over 5 år gammel, skal den synes
når du vil have plade på igen til foråret.
(medmindre den er synet indenfor 2 år og hvis den er over 10 år gammel skal
den være synet indenfor det sidste år)
Hvad der er sparet i forsikring og ejerafgift kan meget hurtigt blive sat
til, og hvis cyklen bliver stjålet i vinterpausen er der ingen forsikring
til at betale.
EU pladen koster vel det samme som den nuværende plade - 380 DKK.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 16-09-09 16:15

> [...]
> ejerafgift og forsikring mv. ?
>
> Hvis man afmelder snart, og skal have ny plade til næste forår, hvad

Hvis ikke din forsikring automatisk har en stilstandsperiode, så kontakt
selskabet og forhør om ikke du kan tegne en sådan.
Så sparer du en hel del i forsikringspræmie og du kan beholde din
nummerplade.
Af hensyn til vægtafgiften kan det ikke svare sig at afmelde cyklen.
Afgiften er på 585,- pr. år, hvis jeg ikke husker forkert. Af dem får du så
kun tilbagebetalt for de måneder du har afmeldt. Bagefter skal du ud at købe
en ny nummerplade igen.
Og så vidt jeg husker, så koster en ny nummerplade 590,-

Hilsen Matthias

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-09-09 17:20

SnipSnapSnude skrev den 16 sep 2009 i news:h8qpov$74l$1@news.eternal-
september.org:

> Hej
> Vil høre om I andre afmelder cyklen mens den er i vinterhi, for at spare
> ejerafgift og forsikring mv. ?

Har lige forsikret CBFén hos Top for c.3700 med vinterdækning (400 ekstra)
- med de vintre vi har ville det være ærgerligt ikke at være køreklar.

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 16-09-09 17:58

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har lige forsikret CBFén hos Top for c.3700 med vinterdækning (400 ekstra)
> - med de vintre vi har ville det være ærgerligt ikke at være køreklar.

Det kan du have ret i, men på et eller andet tidpunkt kører de sikkert ud
med saltbøssen. Og så synes jeg ikke jeg vil køre mere på min "fine" cykel.
Så kommer vintercyklen i brug.
Og den er bestemt ikke for køn i forvejen.
Hilen Matthias

Fra : S.B.

Dato : 16-09-09 20:51

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cykel. Så kommer vintercyklen i brug.
> Og den er bestemt ikke for køn i forvejen.

Man kan kun få EU plader til biler..
Men MC kommer vel engang

Søren

Fra : Bo

Dato : 16-09-09 21:24

Ifølge denne side hos skat kan man få EU-nummerplader til (næsten) alle typer
registreringspligtige køretøjer:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826638

/Bo

Fra : S.B.

Dato : 16-09-09 22:17

"Bo" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> Ifølge denne side hos skat kan man få EU-nummerplader til (næsten) alle
> [...]

Ja ok
nok bare mig der misforstod børsen så

"citat børsen"
Bilejere skal fra 12. oktober tage stilling til, om de vil have nummerplade
med EU-symbol eller ej. Men det gælder kun bilejere, der fra denne dato skal
have indregistreret en bil, oplyser Skat.

Med EU-symbolet på nummerpladen behøver man ikke længere at sætte et separat
DK-klistermærke på bilen, når man kører i EU-lande, Norge, Island eller
Liechtenstein.

Kører man i andre lande, skal man stadig have nationalitetsmærke på bilen,
uanset hvilken type nummerplade man har.

Også biler, der allerede er registrerede, kan skifte til EU-plader, men så
skal der ske en omregistrering. Det betyder en udgift på 1180 kroner til et
sæt nye nummerplader.

Prisen for nummerpladerne er den samme, uanset om de har EU-symbolet eller
ej.

EU-nummerpladerne starter med bogstaver AF og derefter AG, AW, BF. Det
betyder, at der anvendes bogstavkombinationer, der ikke tidligere har været
anvendt i det danske nummerpladesystem.

Papegøjeplader er den eneste serie, der kommer til at afvige fra disse
kombinationer. De vil starte ved FA.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-09-09 18:54

Matthias H Matthiessen skrev den 16 sep 2009 i

> Det kan du have ret i, men på et eller andet tidpunkt kører de
> sikkert ud med saltbøssen. Og så synes jeg ikke jeg vil køre mere på
> min "fine" cykel. Så kommer vintercyklen i brug.

Min MC kommer ej heller ud på saltet vej, men her på vestegnen (af
jylland blev der faktisk ikke saltet ret meget sidste vinter. Ok,
måske mest ude på landevejene, men der var bestemt dage og perioder
hvor det var muligt at få sig en tur.

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183