Sejle på Donau
Fra : Niels

Dato : 14-09-09 15:29

Vores båd ligger i øjeblikket i Grækenland .
Vi havde tængt at sejle den hjem i 2011 gennem Sortehavet og så op ad donau
til Rinen og så ud i Lybæk.
Jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaring med sådan en tur.
Båden er en Maxi 95 og kan sejle max 6,5 knop for motor. Problemet er om
strømmen er for stærk til den type båd.

Niels Hansen
www.elnito.dk
niels@elnito.dks

Fra : blueocean

Dato : 15-09-09 02:01

On 14 Sep., 16:29, "Niels" <n...@elnito.dk> wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaring med sådan en tur.
> Båden er en Maxi 95 og kan sejle max 6,5 knop for motor. Problemet er om

Jeg vil snare tro det er jeres dybdegang der bliver udfordringen.

Gert

Fra : thl

Dato : 16-09-09 18:41

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Niels Hansenwww.elnito.dk
> ni...@elnito.dks

Jeg vil snare tro det er jeres dybdegang der bliver udfordringen.

Kanalen har en bredde på 55 meter og en dybde på 4 meter

mvh
Thorbjørn

Fra : blueocean

Dato : 17-09-09 01:56

On 16 Sep., 19:40, "thl" <lykkeb...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Gert
>
> Kanalen har en bredde på 55 meter og en dybde på 4 meter

Hej

Har den det hele vejen op gennem europa. ??

\Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-09-09 05:11

En gammel navigationslærer der har båd liggende i Chr. havns kanal,
Per Bruun, holder foredrag om hans ture gennem kanaler og floder ned
til Sortehavet.
Det er meget informativt hans foredrag.
Du kan evt. prøve at tage kontakt til ham.
Jeg har desværre ikke lige hans adr./tlf nummer lige ved hånden, måske
kan andre hjælpe?

Mvh/Harding

Fra : JesperÅrhus

Dato : 17-09-09 05:20

Her er en P1 udsendelse om Kai Nielsen, der har sejlet fra Danmark til
Sortehavet - blandt andet med Donau :

http://www.dr.dk/P1/Arkiv/P1+Sommer+2004/2004/07/30/000039.htm

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-09-09 05:56

Her er info vedr. kontakt til Per Bruhn på 3254 0817 eller 2148 8744.

Mvh/Harding