BroBizz og MC
Fra : Steen Gruby

Dato : 12-09-09 16:03

Hej.

Inspireret af tråden om brug af BroBizz på MC skulle det naturligvis
prøves nu der var inviteret til Italienertræf (Bella Itatali) på
Nyborg Slot i dag.
Jeg havde kigget lidt på min Paso for at finde et passende sted at
sætte "hylebassen", men der er ingen åbentlyse steder at sætte sådan
en æske fast på et løbehjul der er totalt indpakket i plastic.
Hvorfor skal den nu sidde på køretøjet?.
Det er da meget lettere at sætte den på piloten, så den blev fæstnet
til en skulderstrop til rygbeskytteren, højt ved højre skulder - Altså
under læderdragten - Det burde virke, læder dæmper ikke HF.
Således armeret - Af sted mod Nyborg.
Betalingsanlæg - Intet problem - Meget lav hastighed, så lav at jeg
ville kunne stoppe før bommen, men sørme - Sesam Sesam luk dig op, og
det gjorde bommen så - Længe før beregnet.
Samme på hjemturen, lige bortset fra at "Embedsmanden" i neonfarvet
vest på den anden side af bommen, så ud som han ville sige noget da
jeg passerede ham, hvortil jeg blot hilste og fortsatte min tur.
Nu er det sændende at se hvad fakturaen lyder på
God tur for i øvrigt, masser af nostalgi fra støvlelandet, Alfa, Fiat,
Ferrai, Lambugini, Masserati, Guzzi, Aprilia, MV Agusta, Bimota,
Morini, Ducati og gode venners selskab - Jeg har aldrig set så mange
Ducati MC samlet på et sted - Heller ikke på klubbens
generalforsamling der ellers er noget af et tilløbsstykke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 13-09-09 16:40

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Betalingsanlæg - Intet problem - Meget lav hastighed, så lav at jeg
> ville kunne stoppe før bommen, men sørme - Sesam Sesam luk dig op, og
> det gjorde bommen så - Længe før beregnet.

Hej Steen.

Tjae, jeg havde jo netop gjort mig den erfaring, at Bizz'en funker optimalt
til mc.

I fredags mod Sjælland, var der da heller ikke noget problem; meeeeen i dag,
på vej mod Fyn, kørte jeg stille og roligt mod bommen. Lyset skiftede til
grønt og bommen gik op; men gik ned igen med det samme og lyset blev rødt.

Jeg holdt der 10-20 sek og skubbede mc lidt frem og tilbage; men det hjalp
ikke ;-(

En embedskvinde i neon kom gående, og jeg forventede at få en belæring i
korrekt Bizz brug; men hun gjorde blot et eller andet, så bommen gik op, og
jeg kørte igennem.

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-09-09 21:51

On Sun, 13 Sep 2009 17:40:07 +0200, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> wrote:

Hej Knud.

> [...]
>grønt og bommen gik op; men gik ned igen med det samme og lyset blev rødt.

Det er derfor at man skal ned i stop hastighed, men åbenbart ikke for
langt
Jeg havde dog, til min overraskelse, ingen problemer desangående.

>En embedskvinde i neon kom gående, og jeg forventede at få en belæring i
>korrekt Bizz brug; men hun gjorde blot et eller andet, så bommen gik op, og
>jeg kørte igennem.

Blondinen vil os det godt ;.)

Fra : OFH

Dato : 16-09-09 15:23

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ducati MC samlet på et sted - Heller ikke på klubbens
> generalforsamling der ellers er noget af et tilløbsstykke.

Det ville være interessant at vide hvad du kom til at betale. Det er jo ikke
nogen fordel hvis man kommer til at betale for en bus med trailer.

Hilsen Ove