Revnet tændspole - kritisk?
Fra : Simon

Dato : 12-09-09 01:30

Har opdaget at den ene tændspole på min ER6'er har en revne i plasticen.
Da sådan en fætter har en liste-pris på ca 1200,- vil jeg spørge, om nogen
vil advare mig mod blot at smøre lidt epoxy i, og så lade det være godt
indtil næste tændrørs-check (næste år, måske om 4-6000 km)?

http://img43.imageshack.us/img43/6369/230820091106ri.jpg

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 12-09-09 07:50

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> vil advare mig mod blot at smøre lidt epoxy i, og så lade det være godt
> indtil næste tændrørs-check (næste år, måske om 4-6000 km)?

Hej Simon
Har selv med godt resultat brugt "Liquisole" fra Casco til
reperationer/tætninger af eldetaljer på mc og båd. En flydende gummi
(PU-basis) der klæber fantastisk, er vandtæt og meget fleksibel (Jeg har
også brugt den til at lime såler på sko og mc-støvler fast med, til tætning
af waders og surfdragt mm).
Kan varmt anbefales til dit problem. Det holder meget længe, hvis du renser
ordentligt af først.
Pøj-pøj
Henrik Damgaard

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-09-09 08:36

Led efter dem på ebay. Der tror jeg du kan finde en til et par 100kr.
Her er en:
http://cgi.ebay.de/Zuendspule-Denso-Kawasaki-ER-6N-ER-6-N-ER650A_W0QQitemZ260469933606QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3ca537c626&_trksid=p3286.c0.m14

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Simon

Dato : 14-09-09 09:16

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Led efter dem på ebay. Der tror jeg du kan finde en til et par 100kr.

Jo tak, det bliver nok også den endelige løsning - lidt research for at
finde ud af hvilke andre modeller min cykel deler tændspole med, gør
mængden af brugte en del større...

Der er en go håndfuld af lignende tilfælde på udenlandske cykler. -- Lidt
humor at Denso (producenten) så har et patent for netop : "Stick-type
ignition coil having improved structure against crack or dielectric
discharge"...!
http://www.google.dk/patents?id=Z9J3AAAAEBAJ&zoom=4&pg=PA1#v=onepage&q=&f=false

--
Simon | __o