Rabatten på DR 1 klokken 19:30
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-09 18:14

Rabatten afprøver tre af de billigste motorcykler på markedet. Vores
eksperter undersøger, om køreglæden og sikkerheden er i orden på de billige
maskiner. Og resultatet er ikke helt betryggende for den ene af
motorcyklerne

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-09-09 18:39

Ole Axelsen skrev:
> [...]
> eksperter undersøger, om køreglæden og sikkerheden er i orden på de
> billige maskiner. Og resultatet er ikke helt betryggende for den ene af

tak

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Per V. Misser

Dato : 10-09-09 23:09

Hej

Jeg er ikke forbavset over at dommen over Dorton falder dårligt ud.
Jeg havde forventet at bedømmelsen af Yamaha og Honda ville falde nogenlunde
ens ud, dog med den præference at jeg forventede at Hondaen tog teten pga.
høj finish i den sidste ende.
At Honda kommer ud med en konstruktion der vibrerer så en RR-kører finder
det kritisabelt kommer bag på mig.
Mig bekendt er Yamahaen lavet i Kina efter Yamaha-specifikationer, og
Hondaen er rent Japansk fabrikeret.
Er der nogen der har en interessant udlægning af udsendelsens resultat.
NB: Priserne blev ikke kommenteret, men de første ca. 8000 er vist helt uden
afgift?

--
Per V. Misser
CX500E82

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-09-09 01:33

On 11 Sep., 00:09, "Per V. Misser" <per_mis...@mail.dk> wrote:
> [...]
> NB: Priserne blev ikke kommenteret, men de første ca. 8000 er vist helt uden

Honda'en bygges i Indien. Men det er første gang jeg hører om den
skulle have så mange vibrationer.
Og jo, til den pris Dorton ligger på, er der slet ingen afgift. På de
2 andre er der 105% afgift af beløbet mellem de ca. 9.000,- og 16.000,-

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-09-09 01:37

> [...]
> NB: Priserne blev ikke kommenteret, men de første ca. 8000 er vist helt uden

Og mht priserne, så er det da interessant at de finder det relevant at
sammenligne en Dorton med en MC der 65% dyere... Sammenligner man en
85.000 kroner Bandit 650 eller CBF600 med en MC der koster 140.000,-
og mener de er i samme prissegment, ja så er der smæk til de billige
maskiner...

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-09 12:32

Jesper Pedersen wrote:
> Og mht priserne, så er det da interessant at de finder det relevant at
> sammenligne en Dorton med en MC der 65% dyere...

Kriteriet hedder "under 25k"

> Sammenligner man en
> 85.000 kroner Bandit 650 eller CBF600 med en MC der koster 140.000,-
> og mener de er i samme prissegment, ja så er der smæk til de billige
> maskiner...

Det kommer da an på hvad man vil undersøge. Hvis udgangspunktet er "kan en
af de billige til 20K være god nok?" og man finder ud af at "jo, det kan
godt lade sig gøre", så er det da nærliggende at sige "ok, kan vi komme
endnu længere ned?".

/jim