Jern og metal
Fra : Nicolai

Dato : 06-09-09 11:32

Hej!

Jeg leder efter nogle mindre metalplader (måske et par mm tykke) som skal
bruges i forbindelse med restaureringen af min gamle honda cb500. Ligeledes
leder jeg efter nogle "jernstænger" som jeg kan bygge en "holder" til min
motor når den er ude af cyklen. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i
disse dele? Jeg har kigget i byggemarkeder, men der kan jeg ikke rigtigt
finde hvad jeg søger...

Jeg bor i Vedbæk 15 km nord for kbh.

Nicolai

Fra : PMH

Dato : 06-09-09 12:27

"Nicolai" <nicolai@neesgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bor i Vedbæk 15 km nord for kbh.
>
> Nicolai

Har du ikke en smed i nabolaget..??
Sanistål måske..??

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4399 (20090905) __________

http://www.eset.com

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-09-09 15:33

On Sun, 6 Sep 2009 12:32:26 +0200, "Nicolai" <nicolai@neesgaard.dk>
wrote:

Hej Nicolai.

> [...]
>disse dele? Jeg har kigget i byggemarkeder, men der kan jeg ikke rigtigt

Prøv her:

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-09-09 15:35

On Sun, 6 Sep 2009 12:32:26 +0200, "Nicolai" <nicolai@neesgaard.dk>
wrote:

Hej Nicolai.

> [...]
>disse dele? Jeg har kigget i byggemarkeder, men der kan jeg ikke rigtigt

Prøv Her:

Bagsværd Jernhandel A/S
Brudelysvej 3
2880 Bagsværd.

De har det mest utrolige.

Fra : Finn

Dato : 06-09-09 19:09

Jem og Fix, Bauhaus - tentorstålpæle kan bruges til
alle former for stativer.
Byggeforretningerne har også matalplader.
Der er også genbrugsbutikken ved aflevringspladsen for
affald m.v.
Finn VFR800

Fra : Per V. Misser

Dato : 06-09-09 20:57

Hej !
> [...]
> jeg kan få fat i disse dele? Jeg har kigget i byggemarkeder, men der kan
> jeg ikke rigtigt finde hvad jeg søger...

Vinkelprofiler med "øjehuller" som bruges til at bygge industri-reoler eller
arbejdsborde eller whatever er perfekte.
Det kan skæres til i rette dimensioner, og samles med simple bolte, skiver
og møtrikker fx. M6 fra byggemarkedet. Du behøver ikke andet end en
nedstryger samt en fil til graterne. På grund af de mange huller er det let
at samle, og at spænde emnet (motoren) op.
De kan garanteret findes hos en produkthandler som fx. den af Gruby
foreslåede. De findes i mere spinkle dimensioner i metalreoler fra fx.
Harald Nyborg.
Hos produkthandleren skal du nok regne med at have værktøj med, og selv
skille reolerne ad. Hylderne er så de metalplader du også efterspørger.
Metalpladestumper finder du ellers i metalcontaineren hos den lokale smed
eller automekaniker. Spørg om lov til at entre containeren først, og hav et
par 1,5 liters colaer med. Det er ikke længere in at stille en øl-sixpack.
Hvis der også er plader eller profiler i aluminium i containeren kan disse
være værdifulde til fremstilling af småprofiler og beslag i forbindelse med
et restaureringsprojekt.
Synd at du ikke bor på Djursland, for så fandt vi ud af det.

--
Per V. Misser
CX500E82

Fra : OFH

Dato : 07-09-09 18:24

"Nicolai" <nicolai@neesgaard.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg kan få fat i disse dele? Jeg har kigget i byggemarkeder, men der kan
> jeg ikke rigtigt finde hvad jeg søger...

Prøv på genbrugspladesen eller hos den lokale smed eller VVS'er. De har som
regel en skrotbunke som de ikke er sarte med at lade folk tage af.

Hilsen Ove