Bremser piver
Fra : Jens Jensen

Dato : 23-08-09 19:33

Hej

Når jeg trækker med cyklen, piver det fra forbremsen. Højt og irriterende.
Når cyklen kører er der ikke noget at høre, lyden forsvinder efter en vis
hastighed - 5 km/t.
Piber også lidt ved opbremsning i fart.

De hænger nok meget lidt, for hjulet er let at dreje.

Men er der noget at gøre ved den høje pivelyd der kommer når jeg lige vil
skubbe mc ind og ud af garagen, på p-plads osv.

Har lige fået nye bremseklodser, så måske de bare skal slides lidt ? Kørt
500 km ca.

Nogen der har haft samme "problem".
Eller kender noget til bremserens på spray.

MVH

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-08-09 20:03

Jens Jensen skrev:
> [...]
> 500 km ca.
>
> Nogen der har haft samme "problem".
> Eller kender noget til bremserens på spray.

hejsa,

jeg havde samme problem med min ZX9r da jeg havde skiftet klodser.
Det var lige inden jeg havde stoppet helt når jeg bremsede.

Jeg snakkede med en mc mekker som godt kendte til det problem fra hans
GSX-R 750. Vi havde begge brugt SBS sinter metal.
Han havde haft fat i SBS gennem sit arbejde og de havde sagt at de
kendte til problemet på nogle 6 stemplede kalibere, som det er hvad der
sidder på de to maskiner.
De foreslog man skulle skifte de almindelig gade sinterklodser ud med
Racing Sinter, og det hjalp for os begge.

Hvad forskellen er på de to klodstyper ved jeg ikke, men det hjalp altså

Ellers plejer man jo bare at smørre bagsiden af klodserne og
glidepindene ved montering.
Det har jeg gjort på alle mine maskiner og har ikke haft piven, bortset
med det på min ZX9, som så ikke ikke skyldtes manglede smørring.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-08-09 08:32

> Når jeg trækker med cyklen, piver det fra forbremsen. Højt og
> irriterende.
> Når cyklen kører er der ikke noget at høre, lyden forsvinder efter en
> vis hastighed - 5 km/t.

Hvis det blik der trykker ind på klodserne er blevet slapt, så kan
kloderserne vibrere og der er det der skaber hyle lyden. Prøv at bøj
blikket lidt, så det trykker hårdere ind på klodserne.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Aprilia RSV Mille - Til salg

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-08-09 01:58

On Aug 24, 9:32 am, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:
> Hvis det blik der trykker ind på klodserne er blevet slapt, så kan
> kloderserne vibrere og der er det der skaber hyle lyden. Prøv at bøj
> blikket lidt, så det trykker hårdere ind på klodserne.

Der er også lavet nogle tykke "klistermærker" af blødt plastic, man
kan kæbe på bagsiden af klodserne, de koster så vidt jeg husker ikke
alverden.
Og så er der nogle der siger, at det hjælper at slibe bremseklodsernes
kanter med sandpapir.

Selv har jeg ikke problemer med Yamahaens bremser, hvorimod madkassen
fik hylende bremser efter sidste store service, hvor den fik nye
bremseklodser. Måske fordi de nye klodser ikke er original Toyota
kvalitet. Jeg har dog ikke gidet at gøre noget ved det.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-09-09 19:39

Tak for hurtige svar - jeg vil prøve mig frem og se hvad der hjælper.

MVH

Fra : Armand

Dato : 02-09-09 19:03

Aprospos forbremsen og dens givne dårligdomme:
I klubben fik én ny bremseskive på og fandt ud af hvor ringe at
caliberen var: Den nye skive blev kun slidt på et meget smalt område
yderst (eller var det inderst) på begge sider =

Problemet bliver nu at passe på ikke at blokere med den nyrenomalede
caliber der får klodsen til at træde på hele fladen!

--
Armand.