ICE.NET dækning
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-08-09 14:57

Nu kan jeg da overhovedet ikke se land længere og vi er stadig
'connected'....

http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-08-09 15:01

På 'antenne level 6', så det tegner ikke til at vi mister forbindelse
foreløbig ....

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-08-09 08:21

Hej Bjarke,

Du skal langt ud inden du mister kontakten se:

http://ing.dk/artikel/98912-kom-paa-3g-netvaerk-120-kilometer-ude-i-vesterhavet?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-08-09 15:44

maxi999.escape-krølleA-gmail.com tastede følgende:
> Nu kan jeg da overhovedet ikke se land længere og vi er stadig

Du burde da kunne se Kullen hvis der er god sigt.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-08-09 16:39

Sigten er ikke super .... lidt diset....

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 17:57

Den sidste positionsangivelse for Escape, jeg kan se er fra kl. 18:12:
Godt halvejs til Anholt ... Nu er klokken 18:56 ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-09 23:19

Når jeg ser nærmere på ice.nets dækningskort, passer det vel i
virkeligheden meget godt med deres angivelse af dækningen udendørs med
retningsantenne: Der skulle være dækning ca. halvvejs til Anholt fra
Helsingør ... Så måske antennen ikke er så ringe endda?

Det er først nu, det går op for mig, hvor ringe dækningen ifølge
dækningskortet er med USB-modem'et er i det sydfynske område ...

http://www.ice-net.dk/pages/13/dækning

Spørgsmål til Bjarke, JN og Steffen:

Ved I, om de er forskel i "modtage-effekten" på om man vælger USB-D50
modem eller Gateway D35?
Jeg ved godt der er forskel i prisen og antal brugere, men er der ellers
forskel på de effektive up- eller downloadhastigheder?
Jeg forudsætter under alle omstændigheder at have en antenne - f.eks.
Procomm, som nævnt andetsteds - i masten til fremtidigt brug.

Iøvrigt morsomt, at JN synes at "Kristianopel er et hul i jorden" ...
Enig, mage til trist og idéforladt sted skal man dog lede længe efter
Så jeg forstår godt, at dækningen dér ikke er særlig god ... ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Tillykke til Bjarke med en flot 3. plads - vel nok feltets mindste båd
med et lystal på 1,15 - lige efter en X-342 på andenpæadsen - ...

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-09 08:44

> [...]
> med et lystal på 1,15 - lige efter en X-342 på andenpæadsen - ... ...
>
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

Hej Flemming,

jeg har ingen sammenligningsgrundlag i forhold til D50 - for jeg startede
med det lille (og ganske utroligt billige) D10, havde det 1-2 uger og fandt
at det ikke var det jeg søgte - skiftede derefter til D35 som jeg har været
ret godt tilfreds med.

Sidste års tur til Stockholm gav nogle forrygende up/download hastigheder -
men faktisk oplevede jeg i år knap så høje hastigheder - dog stadigt fine,
men som sagt ikke noget der blæste håret tilbage. Måske det skyldes at Ice
Nets brugere er blevet flere og mere aktive.

Jeg har ingen intentioner om at skifte fra D35 - det arbejder rigtigt godt
og selv om placeringen er nede i salonen er det kun få steder der er
problemer... og i de tilfælde kan det som regel løses ved at smide skidtet i
en pose og hejse det op i stor-faldet. Det kunne være en løsning for mig at
placere en antenne i mastetoppen... men... der er ikke plads (i forvejen
ligner den en russisk spiontrawler - også selv om antenneskoven er barberet
ned i forhold til sidste år) - og så længe det kun er de få steder jeg ikke
kan få dækning med routeren nede i salonen, så lever jeg med det.

Og så iøvrigt: jeg har altså ikke spor imod Kristianopel - mine
tidligere kommentarer om "sort hul" gik udelukkende på
internet/mobiltelefon-dækningen. Det er en hyggelig lille havn/by, med en
sjov tandløs havnefoged - selve byen er velbevaret og historiens vingesus er
spændende lige netop dét sted (tidligere dansk område) - der forefindes en
rigtigt god cafe på havneområdet og der er kun 150 meter til
indkøbsmuligheder. I selve havnen råder der normalt en hyggelig afslappet
stemning og man slipper for det hysteriske musik- og festhelvede man bliver
udsat for i mange af de svenske turisthavne.
Læ mæssigt kunne den være bedre men nu har jeg prøvet den i totalt
"tæskevejr" og i svag vind og solskin - begge gange var en rar oplevelse.

Til gengæld er det andet "sorte hul" Sandhamn... faktisk et sort hul på alle
områder - grå, kedelig og uendeligt trist at opholde sig i - og hvis
man begiver sig ud på de ca. 2 km´s gåtur til købmanden, risikerer man at
opleve et "havenissehelvede" - adskillige haver var overbroderet med
disse så afskyelige skabninger og jeg fortrak inden det satte sig til
traumer. Retfærdigvis skal siges at havnen jo på intet tidspunkt udgiver sig
for at være mere end den er - en tidligere (også lidt for nuværende)
fiskerihavn - men den ligger djævelsk godt som transithavn når man er
nord/sydgående.

Nå men det var vist et sidespor...sorry

venlig hilsen

JN

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 27-08-09 22:30

Det ved jeg ikke. har aldrig prøvet D35 .....

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-08-09 15:34

Den 2009-08-21, skrev maxi999.escape-krølleA-gmail.com:
> Nu kan jeg da overhovedet ikke se land længere og vi er stadig
> 'connected'....
>
> http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

Smart, men spøjs hastighedsangivelse:
3,8 m/s ~ (3,8*3,6)/1,853 kn = 7,4 kn

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-08-09 16:39

Passer fint. Vi har lidt medstrøm ....

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-08-09 15:51

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-08-09 15:55

Ole Pagh skrev:
Undskyld genudsendelserne - fejl 40

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 18:03

Ja, det er nok fordi GPS-Gate er meget anvendt blandt vognmænd,
speditører osv. ...

Jeg tror Bjarke snyder lidt - han bevæger sig 5,9 m OVER havet ... Eller
er det dér antennen sidder? ...

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-08-09 18:51

Flemming Torp:

> Jeg tror Bjarke snyder lidt - han bevæger sig 5,9 m OVER havet ... Eller er
> det dér antennen sidder? ...

Jeg ser kun navn, hastighed, kurs og tidspunkt for sidste opdatering.
Hvor ser du altituden?

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 20:33

Bjarke står i min "GPS-Gate Buddies List" ...

Escape

Lat: 56.39056
Lon: 11.81676
Altitude: 5.9 m
Heading: NW (310.5°)

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 20:39

Lidt mere her fra "GPSGate.com/gimles buddies":

Username: Escape Latitude: 56.39056 Speed: 11.3 Km/h
Name: Bjarke M. Longitude: 11.81676 7.0 Mph
Altitude: 5.9 meters
Last updated: 2009-08-21 18:12:36 Heading: NW, 310.5°

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 09:16

Nu tror GPSGate, at Bjarke sejler i en undervandsbåd ... ...:

Username: Escape Latitude: 56.14551 Speed: 14.3 Km/h
Name: Bjarke M. Longitude: 12.40131 8.9 Mph
Altitude: -5.5 meters
Last updated: 2009-08-22 10:13:37 Heading: SE, 117.3°

Fra : blueocean

Dato : 22-08-09 03:45

On 22 Aug., 10:15, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark>
wrote:
> [...]
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Hej Bjarke

Det er ret fedt at se på GPSGATE den dynamiske opdatering at se
hvordan du flytter dig, lige nu

Username: Escape Latitude: 56.04192 Speed: 2.6 Km/h
Name: Bjarke M. Longitude: 12.62363 1.6 Mph
Altitude: -8.1 meters
Last updated: 2009-08-22 11:42:37 Heading: W, 287.7°

Du må være tæt på mållien

\Gert

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 11:06

Bjarke ER i mål nu ...

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 23-08-09 07:57

Ja, vi var der 11:37. 5-6 timer hurtigere end sidste år, men det gjorde de
andre jo desværre også, så vi må sejle hjem uden præmie i år. Vi blev bare
slået af 2 der sejlede bedre. Ikke noget ynk om tilfældigheder og
marginaler. Der var stor spredning i resultaterne i løb 8, så det må bare
tilskrives dygtighed og rigtig taktik.

Lidt skøn sejlads. 45-50 sm på en spilerskæring hvor vi næsten konstant lå
højere end båden skroghastighed og tog nogle gode surfture er da sjovt.....
Gør en træt på den fede måde ...

Og hyggeligt at møde dig Flemming !!

Fra : blueocean

Dato : 22-08-09 11:14

On 22 Aug., 12:05, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark>
wrote:
> [...]
>    Altitude:   -8.1  meters
>    Last updated:   2009-08-22 11:42:37   Heading:   W, 287.7°

ja ja .. jeg kan jo ikke se mållinien................)

Gert

Fra : Flemming Torp

Dato : 22-08-09 13:46

On 22 Aug., 19:13, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> ja ja .. jeg kan jo ikke se mållinien................)
>
> Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg snød også lidt ... tjekkede positionen og kunne se, at Bjarke lå i
havnen, da jeg kiggede ... ...

---
mvh Flemming Torp

Fra : blueocean

Dato : 22-08-09 15:57

On 22 Aug., 21:46, Flemming Torp <gimle...@gmail.com> wrote:

> Jeg snød også lidt ... tjekkede positionen og kunne se, at Bjarke lå i
> havnen, da jeg kiggede ... ...
>
> ---
> mvh Flemming Torp- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

snyder.....:0))