Ska vi ha diesel mc :-)
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-09 19:51

SÅ kan man da ligge og cruise ved lave omdrejninger...

http://www.bike.dk/content/2663/

Fra : Snuske Basse

Dato : 20-08-09 13:57

Diesel motorcykel, ja tak, lidt f.eks. på:

http://www.dieselkrad.info/

mvh Erik

Fra : Anders Majland

Dato : 21-08-09 08:36

> Diesel motorcykel, ja tak, lidt f.eks. på:
> http://www.dieselkrad.info/

Der er jo også det hoolandske projekt
http://www.dieselmotorcycles.eu/

Motoren kender jeg - Den holder herude med 4 hjul

Min smart kostede ca 60000kr før afgifter og moms. Det gav en pris på ca
105.000kr med moms og afgifter men plus extraudstyr og
leveringsomkostninger. Havde den været en mc til 60.000kr havde prisen med
afgifter været 175.000kr istedet.

Motorcykler får jo ingen rabat for at køre langt på literen, eller fradrag
for partikelfilter så der er det bare 105 pct. af værdien mellem
8.900-24.900 kr. og 180 pct. af resten. Så baseret på prisen i holland på
17500 euro og det er med 19% moms vil prisen med danske afgifter og 25 %
moms være ca 350.000kr

Så kan det vist være ligemeget hvor langt den kører literen ....

Men yamaha'en er da interessant. Det skal nok bare kombineres med vario
gearet fra en aprilia mana da dieselen jo har et temmelig snævert
arbejdsområde...

Kunne jeg få en diesel mc til samme pris som min smart var jeg da temmelig
interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke
bliver interessante i dk ...

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 09:44

<snip> Motorcykler får jo ingen rabat for at køre langt på literen, eller
> [...]
> interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke

HVad med abs og katalysator. er der slet ingen fradrag?
Anyway, man må formode at der er mere metal / flere hjul etc. på en bil end
en mc, så hvis den nu ender på 40k før afgift..
En anden ting er, at rigtigt mange maskiner ligger på 200.000kr, og det ser
ikke ud til at skræmme købere, og kunne man nu køre 30km/l, lave vilde
accelerationer (godt træk fra lave omdr.) og ellers køre langt med lave
omdrejninger (mindre støj, mindre vibrationer), så er 200k vel ikke slemt?

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-08-09 10:16

news.tele.dk wrote:

> [...]
> vilde accelerationer (godt træk fra lave omdr.) og ellers køre langt med
> lave omdrejninger (mindre støj, mindre vibrationer), så er 200k vel ikke

For mig ville det ikke betyde det store. Jeg fravælger diesel næsten
alene udfra stanken og de fedtede fingre.

Jeg havde "fornøjelsen" af en Touran TDI på ferien - kort et snavert
arbejdsområde. I en bil er der en pointe i lavere motorstøj - ikke på MC.

--
vh
Torben

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-08-09 15:22

> For mig ville det ikke betyde det store. Jeg fravælger diesel næsten
> alene udfra stanken og de fedtede fingre.

Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-08-09 22:38

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!
>

> --
> Mvh.
> Dennis Pedersen.
> 99' BMW R 1150 GS
> 06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)

Den var sgu under bæltestedet

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-08-09 08:21

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hemmmm ....He-he........... så dyrker du heller ikke sex mere!

Well, sex giver i det mindste en gevinst

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-08-09 08:23

Torben Scheel wrote:

> Well, sex giver i det mindste en gevinst

Og - lugten kan (snuser lidt til indexfinger) - vaskes af.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 02-09-09 18:53

Torben Scheel skrev:

> Og - lugten kan (snuser lidt til indexfinger) - vaskes af.

Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-09 07:27

Armand wrote:

> Hvad med smagen, har du også testet for dén ved samme lejlighed?

Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 09:22

Torben Scheel skrev:

> Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej

Vil det sige at ligesom at bremsevædske smager af ørevoks(!) så smager
diesel som . . . . ?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-09 12:32

Armand wrote:

> Vil det sige at ligesom at bremsevædske smager af ørevoks(!) så smager
> diesel som . . . . ?

....fisk? Arj - det kan jeg ikke tro

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 12:38

Torben Scheel skrev:

> ...fisk? Arj - det kan jeg ikke tro

Hæ!
Bio-diesel kan vel egentlig godt være baseret på fiske-olie :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-09-09 12:41

Armand wrote:

> Hæ!
> Bio-diesel kan vel egentlig godt være baseret på fiske-olie :-/

Alm. fyringsolie er vel også primært lavet af havdyr.

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-09-09 12:40

On Thu, 03 Sep 2009 08:27:03 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

Hej Torben.

>Jeg kan som sagt ikke lide diesel, så nej

Jeg er også lidt valen når det gælder Diesel til MC, men jeg vil
aldrig eje en bil der ikke er udstyret med en Diesel motor.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 13:00

On Thu, 03 Sep 2009 13:40:24 +0200, Steen Gruby wrote:

Hej Steen

> Jeg er også lidt valen når det gælder Diesel til MC, men jeg vil
> aldrig eje en bil der ikke er udstyret med en Diesel motor.

Så'en HDI/TDI/TCI med 24 gear for at kompencere for det elendige
omdrejningsområde.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-09-09 13:37

On Thu, 3 Sep 2009 13:59:33 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Så'en HDI/TDI/TCI med 24 gear for at kompencere for det elendige
>omdrejningsområde.

Tjaeh, I disse moderne remtrækstider, så hvorfor ikke et SimplaBelt
gear - Du ved DAF type
Med sådan et kan du holde motoren på toppen af momentkurven under hele
accellerationen, og lade den smutte ned på laveste mulige omdrejninger
ved cruise - Så er det problem løst.

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 13:52

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Med sådan et kan du holde motoren på toppen af momentkurven under hele
> accellerationen, og lade den smutte ned på laveste mulige omdrejninger

Og det er vel egentlig dét at Aprilia har taget hånd om på Mana'en.
Men det holder vel ikke til meget mere end déns ca 9Nm og dét er jo ikke
et tal der lyder særlig TD-agtigt
Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
bredt spænd i hastighed :-/

I øvrigt mener jeg nu ikke at husstandens Pu'gøjt 206hdi ligefrem har et
totalt ubrugeligt smalt omdrejningsområde, og det er vel i grunde så'en
en motor at Yamaha's ideer skal sammenlignes med!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 13:57

On Thu, 03 Sep 2009 14:51:35 +0200, Armand wrote:

> Turbo D's gode moment vil jo kunne udnyttes til en ekstrem høj gearing,
> hvorved at et givent smalt omdrejnings-område vil svare til et meget
> bredt spænd i hastighed :-/

Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.

> I øvrigt mener jeg nu ikke at husstandens Pu'gøjt 206hdi ligefrem har et
> totalt ubrugeligt smalt omdrejningsområde, og det er vel i grunde så'en
> en motor at Yamaha's ideer skal sammenlignes med!?

Nu er HDI'en ikke værst, men VW er nu oppe på 7 gear til deres common-rail
TD'er :-/

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 15:19

Orla Pedersen skrev:

> Nix, det er lige så ringe som en V2, om ikke ringere.

Momentet?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 18:26

On Thu, 03 Sep 2009 16:18:47 +0200, Armand wrote:

> Momentet?

Jup, momentets udbredelse. 0 - 1.500 omdrejninger/min. er ubrugeligt.
Allerede ved 3.000 omdrejninger/min. er festen forbi, derfor de mange gear.
Husk på, at alle totaludvekslinger tager udgangspunkt i 0
omdrejninger/min., et smalt område "langt" fra 0 kan ikke bringes til virke
bredt, uanset totalgearing.

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 21:52

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> Husk på, at alle totaludvekslinger tager udgangspunkt i 0
> omdrejninger/min., et smalt område "langt" fra 0 kan ikke bringes til virke

ÅH ja!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-09-09 19:15

> Nu er HDI'en ikke værst, men VW er nu oppe på 7 gear til deres common-rail
> TD'er :-/

Sikkert primært bestemt af marketingsafdelingen (alle de andre har jo 6) og
for at få et fornuftigt eu-forbrug

Men hollænderen med 0,8 turbo diesel motor og vario gear ala mana'en er en
diesel mc jeg gerne ville prøve og evt eje (men ikke til de aktyuelle
priser)

Smarten har kun 5 gear til den motor ...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-08-09 14:00

> [...]
> interesseret .... Men ovenstående afgiftsbetragtninger gør nok at de ikke
Jamen helt klart jeg også skal ha' en diesel-mc.
Så skal den vold-chippes, så jeg kan svare igen med samme størrelse røgskyer
som alle de tåge-Åger nu gør i deres biler og kassevogne.

Fordelen ved selv at køre diesel vil jo så også være at man for een gangs
skyld kan lægge røgskyen bag sig i stedet for at få det hele i hovedet som
nu

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-08-09 17:56

news.tele.dk skrev:
> SÅ kan man da ligge og cruise ved lave omdrejninger...
>

> http://www.bike.dk/content/2663/

nej :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 19:17

> nej :-\

jo !

Fra : mig selv

Dato : 18-08-11 06:18

Jamen vi har da allerede Diesel MC

Her i det nordjyske, lige omkring Aalborg kører der 4 diesel
motorcykler rundt

2 MZ med 1 cyl 400cc motor
1 russer med 3 cyl 800cc motor
og en englænder med 2 cyl 650cc motor

Det er ikke så svært, man skla bare gå i gang

eks:

http://www.youtube.com/watch?v=FG785VM7MEc&feature=feedu

eller

http://www.youtube.com/watch?v=noYpTIWSVwg

begge lidt syd for aalborg

Fra : mig selv

Dato : 18-08-11 06:30

Min egen diesel MZ registreret med diesel som drivmiddel ¶;)

Fra : Leif

Dato : 18-08-11 16:05

"mig selv" <skoleskibe@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min egen diesel MZ registreret med diesel som drivmiddel ¶;)

Hvordan får du den til at gå på diesel?
Hvor meget er lavet om?
Kompression, tænding karburator?

/Leif

Fra : Per V. Misser

Dato : 18-08-11 22:11

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse

> "mig selv" <skoleskibe@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan får du den til at gå på diesel?
> Hvor meget er lavet om?
> Kompression, tænding karburator?
>
> /Leif

Nej, en benziner kan ikke laves om til diesel. Kompressionen er meget
anderledes. Der er ingen tænding, der tændes ved kompressionsvarmen. Der er
ikke karburering. Men der er indsprøjtning fra en pumpe via dyse(r) i
cylinderen på rette tidspunkt, hvorved brændstoffet antændes ved
kompressionsvarmen.
Eneste mulighed er at der er indbygget en dieselmotor som erstatning for den
oprindelige.

--
Per V. Misser
CX500E82

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 18-08-11 22:36

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> wrote:
> [...]
> kompressionsvarmen.
> Eneste mulighed er at der er indbygget en dieselmotor som erstatning for den

Rigtigt, der er monteret en 400cc 1 cyl blæserkølet dieselmotor, der
trækker gennem en variator.

--
brassball