Garmin Bluechart Atlantic v. 6,5
Fra : blueocean

Dato : 10-08-09 07:29

Hej Ng.
Jeg har fået en Cd med dette navn Garmin Bluechart Atlantic, det er
helt nyt aldrig været brugt. Men jeg synes ikke at kunne se hvordan
det virker, er det søkort eller er det også et program som kan vise
søkort fra Garmin.
Jeg er helt på bar bund her., nogen der ved noget om dette.

Har været på Garmins hjemmeside, der fandt jeg ikke noget info om hvad
det er og kan.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-08-09 08:23

Prøv at se dette link:

http://www.technordica.com/product.asp?product=64

Du skal have unlock nøglen med for at kunne anvende den.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 11-08-09 06:26

On 10 Aug., 16:22, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Prøv at se dette link:
>
> http://www.technordica.com/product.asp?product=64
>
> Du skal have unlock nøglen med for at kunne anvende den.
>
> Mvh/Harding

> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej

Ja jeg er godt klar der skal en kode til at aktivere kortne, men mit
spørgsmål er mere hvordan bruges det , følger der et program med
somvise disse kort, eller hvad, hovrdan virker det, nogen som ved det.

Gert

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-09 16:52

Den Tue, 11 Aug 2009 05:26:15 -0700 (PDT) skrev blueocean:

> Ja jeg er godt klar der skal en kode til at aktivere kortne, men mit
> spørgsmål er mere hvordan bruges det , følger der et program med
> somvise disse kort, eller hvad, hovrdan virker det, nogen som ved det.

Man indlæser kortet i sin Garmin GPS-modtager.

Det kan også bruges på PC, fx til planlægning af ruten, men så ryger
det meste af fidusen IMHO.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : HEME

Dato : 11-08-09 22:45

Hvis du vil benytte dine Garmin Bluechart Atlantic i en PC, skal du have fat
i Garmins Mapsource program og have en version der er ældre eller identisk
med verion 6.5 idet Garmin har fjernet GPS tracking faciliteten i de senere
versioner (Bemærk at 6.5 er ældre end fx. 6.15).
Har du den originale CD så ligge Mapsource programmet på ( jeg ved ikke
hvilken version) og installeres samtidigt med kortene, men du kan også
download programmet Nroute som kan benyttes til at læse kortene. Det var
Garmins tanke at man skulle benytte PC til atplanlægge sin rejse på, og
derefter overføre de kort der skal benyttes til sin Garmin kortplotter (mod
betaling af oplukningsgebyrer for de respektive kort) men en del sejlere
benyttede idstedet PCen som kortplotter sammen med Mapsource programmet.
Bemærk at såfremt du vil benytte en PC som kortplotter sammen med Garmins
program skal "koderne" som programmet modtager være i "Garmin" format,
ellers forsvinder alle kortdetaljerne (dybder, linier osv). Har du "kun" en
almindelig gps med nmea format, kan du finde programmet Fransons GPS gate
der kan konvertere alm. nmea til Garmin format.
HEME

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 14-08-09 22:07

Det hele ligger på cd'en. Bare kør instalaationen og så bliver det hele
installeret.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige