Først tur med GT'en ud og møde jer andre :~
Fra : Lars Molnit

Dato : 31-07-01 22:54

Hej Alle,
Så fik vi endelig fikset motoren på GT'en... nu lider den bare af
diverse tunings sygdomme, ala Røvdårligt batteri, ladesystem osv... og så er
kaburatorene ikke liiige helt stillet som de skal :(

Nå, men som i fleste ved, så smadrede jeg krumtappen, venstre cylll +
stempel i den, sidste efterår... og jeg har nu gennem det sidste års tid
samlet de dele ind igen...

Da vi fik skildt den ad, opdagede vi en del... som vi i de vildeste
drømme ikke havde forestillede os der ku være galt, eller at nogen ved
normal forfatning ville kunne finde på at gøre... alt hva der igennem tiden
var blevet fikset på de mest fuskede måder :( æv æv ... og vi fandt da også
flere gode grunde til hvorfor at det gik så galt...

Listen er som sådan :

1. Manglende pakninger i 2 cyll... både bund og top. samt boltende
var ikke strammet.

2. Olieslangen til venstre cyll. var knækket i enden.

3. Recirculationsslangerne i så dårlig stand at de var utætte, samt
sad forkert monteret.

4. Koblingens kablet og vippearmen sad sammen med et klamt
spændebånd ????

5. Ledninger som var sat sammen med tape og strips ???

6. Ustillet laderæle, som derved lader med 16-17Volt i stedet... og
derved kostede batteriet livet :(

7. 2 stks. knækkede skruer i Motorblocken.

Og man kan blive ved...

Nå, men motoren er nu på, og ved at lade batteriet natten over, så
fik jeg i dag mulighed for at fyre den blå raket af :) så hved 18 tiden kom
Tommy Fer og hentede mig, og vi kørte så til rødovre og hentede M... øh,
pinligt mig og navne... er det Mikkel eller Michael ??? nå, men begge er jo
her fra DFM :) og så til gladsakse... :)

Jeg må nu nok sige at man bliver imponeret over sådan en tur :) især når
man kommer på noget så utraditionelt som en Suzuki GT-380K fra 1975(74) ??
for da Tommy og mig parkerede ved siden af hinanden, væltede folk hen for at
se den kære 3 cyll. 2 takter :) og mindes om dengang de havde en, tog kort
på en, eller andet med den tid :)
jeg havde ikke i min vildeste fantasi trode at der ku være så meget
interesse i en så gammel maskine, med flænger i sædet, uoriginal farve,
knallert blink lys... osv.. :)
Men jeg må indrømme at med den interesse i den, gir det mig endnu mere
blod på tanden for at få den restaureret tilbage, så den ligner originalen
mest muligt :)

VH
Lars Molnit :)
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GT-380K 1975'er og med mål for at få den i så nær god stand som
en ny fra dengang :)

Fra : Armand

Dato : 05-08-01 03:07

Lars Molnit <news@molnit.com> skrev i en
> [...]
> var blevet fikset på de mest fuskede måder :( æv æv ... og vi fandt da
> også flere gode grunde til hvorfor at det gik så galt...

Á la: "Godt gammeldags "RD350-forskruet"

--
Armand.
(der advarer imod totaktere, som alt for mange "knallertfingre" har haft

Fra : moller

Dato : 05-08-01 10:09

> Á la: "Godt gammeldags "RD350-forskruet"

Tjaaaa.... men som det ser ud nu, så er den på vej tilbage til den
normal igen :) eneste uoriginalt som sådan den ender med er Elektronikken...
og måske et sæt uoriginale udstødninger :) de har langt federe lyd, men lidt
mindre effect... så det er lidt svært at vælge :)

> Armand.
> (der advarer imod totaktere, som alt for mange "knallertfingre" har haft
> ved)

Tjaaa... det må jeg detsvære give dig ret i :( nu har jeg aldrig været
knallert ejer, eller rode med nogen :) alt hva jeg ved om motorcykler, er
lært inden for de sidste 3-4år... men jeg har jo haft 2 goe personer til at
oplære mig :) Kurt Johansen fra www.specfaxe.dk og Tommy Fer herinde :) men
den viden jeg har fået, gør at jeg ALDRIG vil købe en maskine mere, hvor den
sidste ejer tror at Thansen er det bedste sted til indkøb, samt at ledninger
sættes sammen med strips :) samt pakninger er noget som kan undværs *GG*)

Lars Molnit
(der advare imod både 2 OG 4 taktere, som er bleve vedligeholdt af
"knallertfingre")