Batterityper
Fra : Preben Andersen

Dato : 04-08-09 10:47

Jeg har købt en batterilader (Trident TBB-12), hvor der en del DIP'er, der
skal stilles før brug. Et par af dem skelner mellem batterityper R/C eller
R/D. Hvad betyder det?
--
mvh/Preben

Fra : Henrik K

Dato : 04-08-09 05:22

Hej Preben,

Det må være om dit batteri er af "gel" typen eller alm syrebatteri.

Sådan er det ihvertfald på min lader.

Mvh
Henrik

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-08-09 12:26

"Henrik K" <henrikndk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Hej Preben,

Det må være om dit batteri er af "gel" typen eller alm syrebatteri.

Sådan er det ihvertfald på min lader.

Det tror jeg ikke, for der er andre DIP'er hvor der kan vælges mellem
Flooded, Freedom, GEL eller AGM, så det må være noget andet.
--
mvh/Preben

Fra : Steffen

Dato : 04-08-09 12:59

O-Høj
Fik du ikke en manual med ved købet? Prøv Google efter en.
http://dacon.dk/daconladere.htm
Hilsen Steffen
"E`BAAD", Pd26 nr.18, nuv.pos. Langballigau

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-08-09 13:21

"Steffen" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> O-Høj
> Fik du ikke en manual med ved købet? Prøv Google efter en.
> http://dacon.dk/daconladere.htm
> Hilsen Steffen

Jo, jeg fik en manual med og nu løste problemet sig, da jeg fik læst lidt
videre i manualen
R/C står for Remote Control, og R/D står for Remote Display, noget
ekstraudstyr, som kan tilsluttes laderen.
--
mvh/Preben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-08-09 06:10

Oprindeligt stod R/C for rechargeable car-batteri og R/D for
rechargeable NiCd batterier.
Betydningen R/D anvendes i da for vedligeholdelsesfrie batterier.
De to indstillinger giver forskellige opladningskurver beregnet på de
to typer.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-08-09 06:27

Hej,

Som du så har opdaget, giver det altid problemer med forkortelser hvis
det ikke lige efter står, hvor den første gang skrives og der står
hvad den skal betyde i det sammenhæng den anvendes.
Men OK du har fundet forklaringen i manualen.

Mvh/Harding