Ny Lader
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-08-09 10:29

Hej NG

Min lader brændte af i Ærøskøbing under et heftigt tordenvejr... her i
sommerferien...

Efter at have undersøgt om den gamle kunne laves, er jeg på udkig efter en
ny!!!

Nogen der har nogle gode erfarringer... i området omkring 20A-25A.

Har surfet lidt på nettet og til min overraskelse er det jo sket en hel del
på ladersiden også...

C-Tek postulerer bl.a. at de kan lede helt flade natterier op... og de kan
afsulfatere dem!!!
Så der er altså kommet en række nye teknikker...

Men et godt tilbud ville være sagen lige nu....

Mvh
JR

Fra : Steffen

Dato : 03-08-09 11:37

O-Høj
Sidste år købte jeg en C-tek 25000. Den er dyr, men rigtig god (bedre end
min gamle Tystor). Hele vinteren har den været lånt ud til venner i havnen,
som var parat til at udskifte deres batterier. En god feature er, at man kan
frakoble ladefunktionen og kun bruge den som 12V strømforsyning.
Afsulfatering virker perfekt, det tager bare lang tid. Jeg har absolut ikke
fortrudt investeringen.
Hilsen Steffen
"E´BAAD", Pd26, Århus
nuværende pos.: Langballigau.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-08-09 13:27

"Steffen" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømforsyning. Afsulfatering virker perfekt, det tager bare lang tid. Jeg
> har absolut ikke fortrudt investeringen.

Jeg har set på Ctek M300 fra Hellers. de sælger den til 2549 Dkr. Jeg tror
umiddelbart at 25000 som du har og M300 er den samme lader.
der medfølger blot en ekstra lader (XS 800) til ladning af startbatteriet i
M300 pakken.

Alternativt var jeg inde at kigge på Kjøller, de har et kampagne tilbud på
deres Tystor 1218 model til 2495 Dkr. men modellen er udgående
og med ringkerne teknologi.

Istedet introducerer de deres WP modeller, som jeg umiddelbart synes ligner
den teknologi som Ctek bruger.
men Tystor laderen er bare noget dyere, Vejl. 3450 Dkr. Jeg kan ikke
gennemskue om merprisen er det værd?

Tystor har dog ingen blæser i deres lader, og dermed ingen larm.

Mvh
JR

Fra : Steffen

Dato : 03-08-09 15:43

O-Høj
Blæseren kører ikke ret meget, men hvorfor ved jeg ikke. Blæseren starter
når der er fuld knald på opladningen, i næste trin stopper den. Jeg kan
finde både elektronik og børn, der larmer, men ikke Ctek.
Hilsen Steffen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-08-09 16:45

> [...]
> når der er fuld knald på opladningen, i næste trin stopper den. Jeg kan
> finde både elektronik og børn, der larmer, men ikke Ctek.

Har da også et køleskab der giver sig tilkende!!!

Nu har jeg bestilt en Ctek M300. som er en 25A lader med en mindre lader til
startbatteriet. og droppet Tystor fra Kjøller da jeg ikke rigtigt kan få
øje på fordele mellem disse ladere, andet end navnet...

Mvh
JR