Fra benzin til dieselmotor
Fra : Per Christiansen

Dato : 31-07-09 06:59

Hej jeg skal til at skifte min motor ud med en diesel motor
så jeg har lige et par spørgsmål.

Min båd er en searay 270 sd fra 2001 med en mercruiser
7,4 mpi 310 hk og bravo 3 drev

Den motor jeg har kik på er en mercruiser cummins 220 hk fra 1993.

Det er det elektriske jeg er i tvivl om, diesel motoren har et rundt
multistik, kan det mun passe sammen med det der sider i min båd så
instrumenterne kommer til at virke
eller vil der blive problemer med omdriningstælleren osv.

Er der problemer i at køre udstødningen ned igenmen drevet når det er en
diesel.

Er det andre problemer jeg vil støde ind i.

Fra : blueocean

Dato : 31-07-09 04:07

On 31 Jul., 07:59, "Per Christiansen" <p...@lite.dk> wrote:
> [...]
> diesel.
>
> Er det andre problemer jeg vil støde ind i.

Jeg tror ikke du imiddelbart kan udskifte motor med en anden type,
fondament og osv. skal passe sammen. drev gearkasseect. skal også
passe sammen.
Kontakt en fagmand, hvis du er så meget i tviel, jeg ville ikke bare
tilslutte en anden type motor til det eksisterende elktriske system.