Bernhard skrev:
> Hej folkens.
>
> Jeg har lidt kig på en xj 600 fra 86 med omkring 65k kørte km
> Er der nogen af jer der har erfaring med hvad der typisk kan være et
> problem på en xj600 fra 86? (eller evt. link til en side med sådanne
> informationer)
Hmm
De sædvanlige med "ældre" MC'er
Lejer! --> Kronrør, bagsvinger, hjullejer kan være slidte.
Rust! Kontrollér først og fremmest at tanken ikke er tæret i samlingen,
og under bunden.
Gummi-manchetterne mellem blok og karburatorer kan være gamle og mørnede
og dermed utætte.
>
> Jeg har fået oplyst at den bruger ca. ½ liter olie pr 1000 km og
> lækker en anelse olie i den ene side af motoren - lyder det sådan
> nogenlunde fornuftigt eller?
>
Olieforbrug er på modellen afhængig af køremåde. Får den tæsk, og helt
fra kold-start vil forbruget være stort og stigende. Køres der moderat
når den er kold, og tæskes den ikke nævneværdigt, er det begrænset. - en
halv liter pr 1000 siger således ikke meget umiddelbart.
Hvad siger komperssionen? - min tidligere XJ holdt 9,6 på alle fire
cylindre ved 105.000 km _uden_ nogensinde at være "åbnet" - hvilket vil
være ok IMO.
Hvis motoren lækker olie vil det sikkret være fra ventildækslet, (svjh i
højre side) der hvor pakningen lukker for udfræsningerne til knasterne i
blokken - det kan godt være "tricky" at få tæt når der har været
justeret ventiler. Det er egentlig "ok" hvis det er det (ja det skal
selvfølgelig udbedres!) kommer det alle andre steder fra ville jeg lade
den stå!
Jeg var selv meget glad for min XJ'51J'er
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC:
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/