Lidt Aygo spørgsmål
Fra : Kåre

Dato : 18-06-09 18:49

Hej

Da det jo ser ud til (i tidligere tråd) at jeg kan få cykler med på en Aygo,
så bliver det nok i den retning vi kigger.

Nu har jeg så være på Bilbasen for at kigge hvad man kan få.
Der dukker så lidt spørgsmål op:

1. Der er jo tre års fabriksgaranti på sådan en. Det må betyde at selvom jeg
køber privat, så har jeg f.eks. 1-2 års garanti stadigvæk. Det er jo normalt
det man betaler for når man handler ved forhandler. Er der noget jeg
overser?
Hvilken forhandler skal jeg gå til hvis der er noget der går i stykker
indenfor garantien? Bare nærmeste autoriserede Toyota?

2. MMT automatgear. Jeg har set et par enkelte med dette. Er det noget der
fungerer?

mvh
Kåre

Fra : Knud

Dato : 18-06-09 18:56

Det kan kun anbefales at du vælger en af Aygo's lidt billigere
fætre/kusiner. Der sker alligevel intet seriøst de første 3 år, som du ikke
selv (eller en anden bilist) er skyld i.
Vores 107 bliver meget snart 3 år - og vi har da haft et par udgifter på
den - men det var lidt svært at putte det ind under garantien :--)

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-09 17:19

"Knud" <knud.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Vores 107 bliver meget snart 3 år - og vi har da haft et par udgifter på
> den - men det var lidt svært at putte det ind under garantien :--)

Fordi?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-09 17:39

"Henrik B." skriver:

> Fordi?

Fordi garantien ikke dækker buler og lignende skader....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knud

Dato : 19-06-09 20:06

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> "Knud" <knud.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi?

1. gang fordi en nabo ikke kunne finde ud af at parkere sin Hundai uden at
'flytte' lidt på 107'eren.

2. gang fordi min kone absolut skulle op og hænge på en kampesten ud for en
indkørsel - forhjulet blev lidt firkantet af det.

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-09 21:28

> [...]
> en
> indkørsel - forhjulet blev lidt firkantet af det.

*LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-09 19:00

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indenfor garantien? Bare nærmeste autoriserede Toyota?
>
> 2. MMT automatgear. Jeg har set et par enkelte med dette. Er det noget der

Så lige en Yago med anhængertræk i dag!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 19:08

"Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote in

> Så lige en Yago med anhængertræk i dag!

Det gjorde du helt sikkert ikke. Trillingerne er ikke godkendt til
anhængertræk.

Man kan derimod godt få en kugle til at montere et cykelstativ på.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-06-09 19:18

On Thu, 18 Jun 2009 19:48:33 +0200, Kåre wrote:

> [...]
> Hvilken forhandler skal jeg gå til hvis der er noget der går i stykker
> indenfor garantien? Bare nærmeste autoriserede Toyota?

Yep. Check at service er overholdt for god ordens skyld.

> 2. MMT automatgear. Jeg har set et par enkelte med dette. Er det noget
> der fungerer?

Mjaøh. Det er vist ikke nogen storsællert (demobil?). På den anden side
har vi da vist heller ikke hørt at de går i stykker for et godt ord.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-06-09 19:21

On Thu, 18 Jun 2009 19:59:38 +0200, Erik wrote:

> "Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så lige en Yago med anhængertræk i dag!

Var det ikke en Ayris?

(Aygo er ikke typegodkendt til træk, men som en anden var inde på så er
der noget typer cykelholder der kan sidde på en afblændet krog.)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-06-09 19:25

On Thu, 18 Jun 2009 18:20:37 +0000, Peter Dalgaard wrote:

.... noget typer cykelholder ...

Hold da k... Sådan går det, når man påååster under TopGear, lige efter at
have klippet hæk.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-09 17:21

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg køber privat, så har jeg f.eks. 1-2 års garanti stadigvæk. Det er jo
> normalt det man betaler for når man handler ved forhandler. Er der noget

Du skal sørge for at bilen har fuldstemplet servicebog!

> Hvilken forhandler skal jeg gå til hvis der er noget der går i stykker
> indenfor garantien? Bare nærmeste autoriserede Toyota?

Jep!

> 2. MMT automatgear. Jeg har set et par enkelte med dette. Er det noget der
> fungerer?

Tjah, både og.
Det skifter ikke så hurtigt, ligesom an skal ændre en smule på sin
pedalbetjening, for at det skifter fornuftigt/blødt. Så jeg vil anbefale en
rigtig lang prøvetur...

--
http://www.saabklub.dk/