Motoren hakker!
Fra : Peter

Dato : 14-06-09 17:48

Hej NG!

Min motor kører ujævnt i tomgang. Omdrejningerne kører mellem 800 og 1200
o/min. og efter "småture" har den svært ved at starte igen. Er det noger der
tyder i retning af dårlig tænding?. Dårlige tændrør?. Eller måske "noget
helt andet"?.

hilsen
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-09 18:11

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote in

> [...]
> 1200 o/min. og efter "småture" har den svært ved at starte igen. Er
> det noger der tyder i retning af dårlig tænding?. Dårlige tændrør?.

At den kører op og ned i omdrejninger kan godt bare være motorstyringen der
er nået til lige omkring en grænseværdi. Min Yaris laver samme trick lige
efter den har slukket "kold motor" lampen - det er specielt omkring
lyskryds den gør det.

Prøv at fylde v-power på bilen og se om ikke det hjælper mod hakkeriet -
det har jeg haft held med hen over vinteren.

Fra : Brian

Dato : 14-06-09 18:21

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> o/min. og efter "småture" har den svært ved at starte igen. Er det noger
> der tyder i retning af dårlig tænding?. Dårlige tændrør?. Eller måske

På baggrund af problemet med at starte igen på "lunken" motor, vil jeg pege
mod temp. føleren til kølevandet.

/Brian

Fra : Søren

Dato : 14-06-09 18:46

Peter skrev:
> [...]
> tyder i retning af dårlig tænding?. Dårlige tændrør?. Eller måske "noget

Er det motoren i din bil vi taler om - og i så fald - hvilken bil har du?

Det mest sandsynlige er at din tomgangsregulator er kaput, og skal
skiftes - hvis det altså er en bil der er udstyret med en sådan.

mvh Søren

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 19:22

Peter skrev:
> [...]
> tyder i retning af dårlig tænding?. Dårlige tændrør?. Eller måske "noget

Karburator; indsprøjtning eller for den sags skyld diesel, ville være en
rar detalje at kende for at kunne give et bud!

--
Armand.