Lappeløsninger - spray?
Fra : kristoffersen06@yaho~

Dato : 12-06-09 09:34

Hej,

I næste uge har jeg planer om en lidt længere MC-tur, hvor det ville
være højst upraktisk hvis jeg var så uheldig at jeg punkteret
undervejs.

Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle
holde indtil man komme hjem.

Men hvad er nemmest/bedst/billigst?

På forhånd tak

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 12-06-09 18:29

kristoffersen06@yahoo.dk skrev:
> [...]
> undervejs.
>
> Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle

Jeg har en gang prøvet et produkt på spray da jeg punkterede i
Sønderborg og skulle til Esbjerg en lørdag eftermiddag.
Om det var fordi min slange var fyldt op med skidt og møg indvendigt,
pga. alder ved jeg ikke.
Men produktet som skulle forestille at lappe hjulet samlede sig i nogle
klumper, og efter ca. 100km var mit baghjul ligeså fladt som før jeg
pumpede det i. Jeg husker ikke hvad produktet hed. Det blev købt på statoil.
Til gengæld husker jeg, at jeg blev stoppet 2 gange af politiet i Ribe,
da jeg nåede så langt. Det passede nemlig med at der var tulipanfest i
byen denne weekend, og med en lav hastighed kunne jeg jo godt ligne en
der var lidt fuld.

Med venlig hilsen
Benjamin R. Giversen.

--
Nu med hjemmeside: www.brgiversen.dk
Ja tak til frivillig organdonation.

Fra : PMH

Dato : 12-06-09 23:18

<kristoffersen06@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Men hvad er nemmest/bedst/billigst?

>På forhånd tak

Jeg har en makker som punkterede for nogen tid siden.
Det var et meget lille hul, da den kunne holde luft i en
dags tid.
Han pumpede dækket med en spray med skum, og har
kørt på det siden.
Han har nok kørt i omegnen af 4000 km siden den fik sprayen.
Der iblandt en tur til syd Tyskland, på 3000 km på 5 dage.
Så kan det modstå det, så tror jeg på det holder..

PMH

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-06-09 09:40

PMH skrev:
> [...]
> Der iblandt en tur til syd Tyskland, på 3000 km på 5 dage.
> Så kan det modstå det, så tror jeg på det holder..

På flasken står det tydeligt at det er en "nødløsning" - så det er vel
>især på MC< usmart at køre touring på det efterfølgende _også_ selv om
det gik godt!

Når det er sagt, så her jeg selv anvendt det på den gamle madkasse, og
jeg fik ikke ligefrem ros af min mekaniker da jeg kom ind for at få
skiftet dækket Det koste en ½ værkstedstime ekstra for afrensning af
fælg :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 10:17

On Sun, 14 Jun 2009 10:40:12 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> jeg fik ikke ligefrem ros af min mekaniker da jeg kom ind for at få
> skiftet dækket Det koste en ½ værkstedstime ekstra for afrensning af

Jup, det f......... klister sidder overalt, også i ventilen, så fremtidig
pumpning er umuliggjort. I øvrigt er det ikke særligt virkningsfuld dér
hvor det skulle virke. Man skulle sikre sig parkering med skaden nedad.

Men det reddede da én tur til Skagen, før dækket så alligel måtte lade
livet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : PMH

Dato : 14-06-09 16:36

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> På flasken står det tydeligt at det er en "nødløsning" - så det er vel
> det gik godt!

Jeg er helt enig..
Jeg ville heller ikke tage chancen hvis det var mig, men det
ville han, også selv om vi var flere der frarådede det..
Men nu gik det jo godt..

Og det skal siges, at han stadig kører på det, og ikke har
planer om et nyt dæk..

PMH

Fra : Western

Dato : 13-06-09 13:22

> [...]

>undervejs.

>Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle

Hvis der er tale om slangeløse dæk, så vil jeg anbefale Tip-Tops
reparationssæt.
Det har jeg haft glæde af 3 gange, i løbet af mine 83 kkm på slangeløse
dæk. Sættet koster ca. 250 kr. hos dækpushere.

Sjovt nok har jeg aldrig punkteret på mine 110 kkm på dæk med slanger.

--

Leif Westen

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 13-06-09 18:44

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dæk. Sættet koster ca. 250 kr. hos dækpushere.
>
> Sjovt nok har jeg aldrig punkteret på mine 110 kkm på dæk med slanger.

Er "tip-top" sættet bedre, eller meget anderledes, end det man kan købe hos
Louis for 18 euro? (varenummer: 10032076)

http://www.louis.de/_1067bbb85551ce5e63e94b4ddd39b87db7/index.php?topic=search&searchterm=10032076&cmd.x=8&cmd.y=7

Fra : Western

Dato : 14-06-09 21:22

"Christian Bøge Mikkelsen" <cbm@mail.dk> skrev

> Er "tip-top" sættet bedre, eller meget anderledes, end det man kan
> købe hos Louis for 18 euro? (varenummer: 10032076)

> [...]

Om det er bedre ved jeg ikke, men "gummipropperne" ser meget anderledes
ud. Jeg holder mig foreløbig til det jeg har gode erfaringer med.

--

Leif Westen

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-09 23:06

kristoffersen06@yahoo.dk wrote:
> [...]
> undervejs.
>
> Det findes vist mange forskellige lappeløsninger som gerne skulle

Jeg er punkteret 2 gange på 21 år. En gang på nyt dæk, 1 gang på 6.000km
gammelt dæk. Begge gange var det større fremmedlegemer der krævede nyt
dæk der var årsagen - ikke noget jeg ville satse på at lappeskum kunne
holde lukket.

Kør, og løs problemerne når de opstår.

--
vh