Fra Ring Djursland
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 18:22

Jeg har lagt nogle billeder op fra weekendens træning, tidtagning og løb på
Ring Djursland. De kan ses her:
http://clapet.dk/RoadracingDjursl/RRDjursl09.htm

Mvh. Claus Petersen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 11-06-09 21:21

"Claus Petersen" <clapet AT bnaamail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har lagt nogle billeder op fra weekendens træning, tidtagning og løb
> på Ring Djursland. De kan ses her:
> http://clapet.dk/RoadracingDjursl/RRDjursl09.htm
>
> Mvh. Claus Petersen

Hold kæft, de er flotte!!!!
Respekt. Fanger virkelig intensiteten på en helt anden måde, end alt det vi
lige nu sidder og ser live!!
Henrik Damgaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 22:13

"Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hold kæft, de er flotte!!!!
> Respekt. Fanger virkelig intensiteten på en helt anden måde, end alt det

Tak for kommentaren, Henrik. Det glæder mig du kan li' billederne

Mvh. Claus Petersen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 11-06-09 22:13

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i meddelelsen

> "Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for kommentaren, Henrik. Det glæder mig du kan li' billederne
>
> Mvh. Claus Petersen
Har smidt et link på klubbens hjemmeside (gilleleje-mc.dk), så resten af
drengene kan nyde dem.
Henrik Damgaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 22:33

"Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> skrev i en meddelelse

> Har smidt et link på klubbens hjemmeside (gilleleje-mc.dk), så resten af
> drengene kan nyde dem.
> Henrik Damgaard

Det er fint. Rart at billederne bliver set

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Simon

Dato : 12-06-09 16:27

Henrik Damgaard wrote:
> Hold kæft, de er flotte!!!!
> Respekt. Fanger virkelig intensiteten på en helt anden måde, end alt det

Helt enig.... :D

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-06-09 22:53

On Thu, 11 Jun 2009 19:22:07 +0200, Claus Petersen wrote:

> Jeg har lagt nogle billeder op fra weekendens træning, tidtagning og løb på
> Ring Djursland. De kan ses her:
> http://clapet.dk/RoadracingDjursl/RRDjursl09.htm
>
> Mvh. Claus Petersen

Nu var jeg jo en tur med Claus på Ring Djursland og fik også en del i
kassen. Jeg har dog kun uploadet billeder taget om lørdagen, da jeg ikke
har overkommet at kigge på billederne fra fredag. Men dem jeg har uploadet
indtil nu kan ses på
http://www.stadsgaard.com/billeder/sport/motorcykel/index.php

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-06-09 23:29

Jens Stadsgaard <jens@invalid.dk> writes:

> [...]
> har overkommet at kigge på billederne fra fredag. Men dem jeg har uploadet

Fine billeder! - af ren nysgerrighed, hvad slags objektiv skyder I med
(mm?) og lukkertider/blænder bruger I til sådanne billeder? jeg kæmper
hårdt med at få tingene til at stå skarpt med min 70-200mm f/4L, så
jeg er ret misundelig

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 05:36

Hvor er det dejlig at I lægge de billeder frem, det er en fornøjelse at
kikke på.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 09:26

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor er det dejlig at I lægge de billeder frem, det er en fornøjelse at
> kikke på.

Hej Poul

Det glæder mig at du kan li' billederne

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-09 15:40

On Fri, 12 Jun 2009 06:36:00 +0200, Poul Dam wrote:

> Hvor er det dejlig at I lægge de billeder frem, det er en fornøjelse at
> kikke på.
>
> Hygge PD CBR1100t

Tak for kommentaren. Så har det trods alt ikke været forgæves at tage
afsted.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 07:56

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (mm?) og lukkertider/blænder bruger I til sådanne billeder? jeg kæmper
> hårdt med at få tingene til at stå skarpt med min 70-200mm f/4L, så

Hej Kai

Glæder mig at du kan li' billederne.

Jeg har brugt en 70-200 2,8L og en 400 5,6L på en 1Ds

Lyset afgør jo, hvad der er af muligheder for eksponering. Og motivet afgør
jo, hvad vi gerne vil have frem. Om det skal stå knivskarpt eller om
baggrunden skal være udhvisket med fart på. Det kommer også an på, hvor på
banen, billedet tages, for der køres jo ikke lige stærkt hele vejen rundt.
Men i et sving f.eks. f11 og 1/125 eller deromkring vil give fart, og f4 og
1/1000 vil give knivskarpt, hvor man kan se hullerne i bremseskiven osv.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-09 15:39

On Fri, 12 Jun 2009 00:29:06 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> (mm?) og lukkertider/blænder bruger I til sådanne billeder? jeg kæmper
> hårdt med at få tingene til at stå skarpt med min 70-200mm f/4L, så

Først tak.

Da det er første gang jeg har fotograferet motorcykler var jeg lidt
overrasket over at så mange blev skarpe. Det er noget helt andet med
fodbold.

Det jeg har brugt er et 40d og så med enten en 300 f2.8 L eller en 70-200
f2.8 L IS. Til nogle af dem har jeg også haft en Teleconverter monteret.

Især om lørdagen kørte jeg meget sikkert med en hurtig lukketid på mellem
1/500 og 1/1000 sek for at billeder blev skarpe. Jeg har eksperimenteret
meget mere under søndagens løb, men jeg har ikke haft tid til at kigge
billederne igennem.

Glem alt om at bruge basis programerne og skynd dig over i kreative zone
hvor du får mere kontrol over kameraet. Jeg bruger AV, TV og M. Manuelt
bruger jeg gerne indendørs hvor der er ens belysning. Jeg er dyb tilhænger
af AV da jeg gerne vil bestemme dybdeskarpheden. Men vil man gerne lave
panninger (der hvor man kan se hjulene dreje rundt mens køreren skarp), så
kan TV være en stor fordel. Til panninger fandt jeg ud af at jeg var bedst
til på ca. 1/125 sek.

Desuden bruger jeg kun centerfokuspunktet samt servofokus. Jeg holder
gerne fokus på genstanden jeg vil fotografere et stykke tid før jeg
trykker på udløseren. Jeg har også valgt at flytte fokus væk fra
udløserknappen og lagt den over på *-knappen. Det er den måde det fungerer
bedst for mig.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-09 19:37

Jens Stadsgaard <jens@invalid.dk> writes:

> Da det er første gang jeg har fotograferet motorcykler var jeg lidt
> overrasket over at så mange blev skarpe. Det er noget helt andet med
> fodbold.

Så prøv du Taekwondo - indendørs

> [...]
> 1/500 og 1/1000 sek for at billeder blev skarpe. Jeg har eksperimenteret
> meget mere under søndagens løb, men jeg har ikke haft tid til at kigge

Min primære frustration har været at jeg ikke har kunne få særligt
føreren/hjelmen til at stå skarp (nok).

> Glem alt om at bruge basis programerne og skynd dig over i kreative zone
> hvor du får mere kontrol over kameraet.

I know. Jeg bruger stort set aldrig basis - er "opvokset" på et
Nikkormat EL hvor jeg var heldig nok til at have lysmåler og blænde-
prioriteret - alt andet var manuelt.

> [...]
> kan TV være en stor fordel. Til panninger fandt jeg ud af at jeg var bedst

1/125 - 1/250 sek er min tommelfinger regel. Jeg har dog haft store
kvaler med mit gamle 10D hus, hvor autofokusen simpelthen ikke kunne
følge med til at holde det skarpt.

Jeg håber at det bliver bedre med mit 50D (har ikke fået prøvet MC
foto endnu), så dine 40D billeder giver mig håb

> Desuden bruger jeg kun centerfokuspunktet samt servofokus.

Altså AI servo?

Takker for tips!

Kai

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-06-09 21:53

On Fri, 12 Jun 2009 20:36:33 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Så prøv du Taekwondo - indendørs

tror nu ikke meget vanskeligere end håndbold indendørs.

> Min primære frustration har været at jeg ikke har kunne få særligt
> føreren/hjelmen til at stå skarp (nok).

Der er jo lidt med at vælge en blændeåbning der er lille nok, så
dybdekskarpheden bliver stor nok.

Jeg vil tro at en del af mine billeder her også vil være uskarpe på
hjelmen hvis størrelsen bliver stor nok. UnSharpMask efter en resizing
reder meget i den hensende ved de her web kopier.

> [...]
>
> Jeg håber at det bliver bedre med mit 50D (har ikke fået prøvet MC
> foto endnu), så dine 40D billeder giver mig håb

Jeg tror nu godt at AF på et 10d kan følge med, men AF på et 40d/50d er
mere præcis. Svjh er det den samme AF enhed der sidder i både 40d og 50d
men jeg er ikke sikker. Jeg synes nemlig ikke at det var det værd at
opgradere kamera fra 40d til 50d. Så ville jeg nemlig hellere købe et
brugt 1d mark 2 N.

> Altså AI servo?

Jep.

> Takker for tips!

Det var så lidt.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-09 22:27

> [...]

> hjelmen hvis størrelsen bliver stor nok. UnSharpMask efter en resizing
> reder meget i den hensende ved de her web kopier.

Ja USM kan rede en del til webkopier. Jeg gider bare ikke bruge så
meget tid i PS bagefter - syns det er sjovere at tage billederne

> Jeg tror nu godt at AF på et 10d kan følge med, men AF på et 40d/50d er
> mere præcis.

Har du prøvet en 10D'er? Jeg havde mere success med mit analoge 500N i
sin tid.

> [...]
> men jeg er ikke sikker. Jeg synes nemlig ikke at det var det værd at
> opgradere kamera fra 40d til 50d. Så ville jeg nemlig hellere købe et

40D/50D deler rigtig meget elektronik. Jeg ville heller ikke have
opgraderet fra en 40D til en 50D - der er faktisk lidt mere støj ved
høje ISO tal på 50D ift 40D, pga den mindre pixel-størrelse.

Jeg overvejede en 1D Mk2 istedet for en 50D inden jeg købte min 50D'er
sidste år. Foto/C havde flere 1Dmk2 huse til salg from 7000Kr sidste
år!

Kai

Fra : Kai Gustafson

Dato : 13-06-09 06:49

On 12 Jun., 06:36, "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

> Hvor er det dejlig at I lægge de billeder frem, det er en fornøjelse at
> kikke på.
>
> Hygge PD CBR1100t

Hej Poul

Hyggelige at se dig og Knud på Djursland, ser frem til d. 7/7

Nå men der kom da også et skud eller to fra mig på Djursland, ja også
lidt af Kim i sandkassen,
håber han er ok efter turen derud.

http://fotoit.gustafson.dk/FOTOIT/Bane-Foto.html

Hilsen Kai.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-06-09 20:49

On Thu, 11 Jun 2009 23:52:33 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> har overkommet at kigge på billederne fra fredag. Men dem jeg har uploadet

Nu har jeg så fået taget mig sammen og har været alle billederne igennem
fra både lørdag og søndag og lagt dem online. Se dem alle på

Fra : Jan A Jensen

Dato : 12-06-09 09:59

________________________________________________ Med venlig hilsen: Jan A
Jensen.
"Claus Petersen" <clapet AT bnaamail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har lagt nogle billeder op fra weekendens træning, tidtagning og løb
> [...]
Jeg ved godt at jeg ikke er den første der roser dine billeder.. Men jeg ku'
nu alligevel ikke lade vær.!!!

De billeder er ufattelig flotte. en virkelig sand fornøjelse at sidde at se
på... så fantastisk skarpe og med rette lys

Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 10:41

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> se
> på... så fantastisk skarpe og med rette lys

Hej Jan

Tak for dine ord.

Mvh Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 16:57

Jeg har nu kikket dem igemmen flere gange , uden at finde fejl

Prøver sku lige igen igen

Virkelige gode billeder, og de lyn du fanger i deres øjne er geniale

Ikke som en Grrrrrrr fotograf som var i Allingåbro Dragracing og tage
billeder og fik skudt en af der var væltet og smadret sin MC for 62000 kr
,at betale 250 kr pr billede kom han og sagde

Han kommer ikke ind mere til noget som helst , eller han kommer ikke ud med
noget mere som der blev sagt

PE

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 17:48

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i meddelelsen
> [...]
> ,at betale 250 kr pr billede kom han og sagde
>
> Han kommer ikke ind mere til noget som helst , eller han kommer ikke ud

Hej PE

jeg takker da for de fine ord. Og jeg kvitterer med en række billeder, jeg
tog i 2007.
http://clapet.dk/Drag-Alling07/drag-07.htm

Med venlig hilsen
Claus Petersen