|
| Koenigsegg køber Saab Fra : Martin Bak |
Dato : 11-06-09 17:01 |
| | |
Tom (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 11-06-09 17:25 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
> blive meget bedre, når det nu skal være
>
> http://politiken.dk/erhverv/article730568.ece
lad os håbe et det vil medføre et redesign af instrumentbrædtet i SAAB, som
må beteges som verdens grimmeste IMHO....
--
Tom
| |
Henrik B. (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-06-09 18:09 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:4a312fca$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> lad os håbe et det vil medføre et redesign af instrumentbrædtet i SAAB,
> som må beteges som verdens grimmeste IMHO....
Sikkert for nogle - men det fungerer langt bedre end hos de fleste andre...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-09 17:30 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
> blive meget bedre, når det nu skal være
Må håbe de har den økonomiske baggrund
på plads.
Koenigsegg har i sin tid ikke
lavet mere end ca. 80 biler ialt.
Gad vide, hvilke pengefolk
Hr. Koenigsegg har lavet aftalen med.
| |
Mogens (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-06-09 17:36 |
| | |
Mogens (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 12-06-09 15:17 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:_naYl.9419$U5.134158@newsb.telia.net...
>> Ham hér: http://e24.no/naeringsliv/article3070931.ece
> Var det ham der viste interesse for No: 472 af en ældre førsteudgave af en
> europærisk E28 M5 for nogle år siden? /Mark.
Hej gamle ven
Du optræder ikke vha. min newsreader, men jeg så tilfældigt dit indlæg vha.
google, som jeg sjældent bruger, men altså idag. Jeg ved ikke, om gutten var
"ind over" vedr. din fantastiske bil
| |
Mark (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Mark |
Dato : 13-06-09 08:03 |
|
"Mogens" skrev i meddelelsen:
>> Var det ham der viste interesse for No: 472 af en ældre førsteudgave af
>> en europærisk E28 M5 for nogle år siden? /Mark.
>
> Hej gamle ven
Hej og i lige måde
> Jeg ved ikke, om gutten var "ind over" vedr. din fantastiske bil
Kan ikke helt huske hvem den "svensker" med eget tuningsfirma var.
Men den kom istedet hjem til Tyskland igen, takket være din hjælp
Savner dog bilen en gang imellem som hobby om sommeren når solen skinner.
/Mark.
| |
Mogens (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-09 08:10 |
|
"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4a334ef8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg ved ikke, om gutten var "ind over" vedr. din fantastiske bil
> Kan ikke helt huske hvem den "svensker" med eget tuningsfirma var.
Åh ja - nu husker jeg. Det var salgschefen fra Koenigsegg, der ringede til
mig
> Men den kom istedet hjem til Tyskland igen, takket være din hjælp
Takker :)
> Savner dog bilen en gang imellem som hobby om sommeren når solen skinner.
Ja det forstår jeg - det var en utrolig flot og velholdt M5.
Blev selv lun på en Alpina B6 forleden, da jeg var til service hos Jarl's
Bilservice: www.jarlsbilservice.com/Bilar%20till%20salu.html
| |
Mark (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Mark |
Dato : 13-06-09 09:16 |
| | |
Henrik B. (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-06-09 18:09 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
> blive meget bedre, når det nu skal være
Det var nok bedst mulige køber, af de tilbageværende. ))
--
http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (11-06-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 11-06-09 20:29 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a313a4b$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
>> blive meget bedre, når det nu skal være
>
> Det var nok bedst mulige køber, af de tilbageværende. ))
>
De har vel efterhånden også ca. samme salgstal
- Men Koenigsegg skifter model lidt oftere
| |
Ukendt (11-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-09 23:04 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a315b05$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> De har vel efterhånden også ca. samme salgstal
>
> - Men Koenigsegg skifter model lidt oftere
SAAB blir' et dyrt bekendskab for Koenigsegg.
Vent og se. Et lig i lasten af slæbe rundt på.
SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
Sådan blir' dêt.
Slår de nuværende modeller på tegnebrædtet fejl,
så er det slut finale og der er ikke penge til nyudvikling.
Det lyder flot med rigmænd osv., men herregud...ca. 80 solgte
biler indtil nu og et par rigmænds opsparing forslår ikke i længden
i dên branche.
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-06-09 04:56 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> SAAB blir' et dyrt bekendskab for Koenigsegg.
> Vent og se. Et lig i lasten af slæbe rundt på.
> SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
> Sådan blir' dêt.
"min bil er i perfekt stand"
"TEC2000 virker"
Okay, jeg er helt rolig, SAAB skal nok overleve.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik B. (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 12-06-09 06:41 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A31D1BF.A6E25AC7@du.kan.finde.den...
>> SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
>> Sådan blir' dêt.
>
> "min bil er i perfekt stand"
>
> "TEC2000 virker"
>
> Okay, jeg er helt rolig, SAAB skal nok overleve.
*ROFL*
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-06-09 22:41 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a31ea65$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:4A31D1BF.A6E25AC7@du.kan.finde.den...
>> Okay, jeg er helt rolig, SAAB skal nok overleve.
>
> *ROFL*
I er så barnligt naive, det er en provokation
at omgåes jer...
Fandt flg. link som understøtter MIT postulat:
http://nordjyske.dk/udland/forside.aspx?ctrl=10&data=3%2c3290835%2c5%2c2
Bemærk ordene:
"Oplysningerne er dog blevet mødt med skepsis fra eksperter, der ikke anser
det for muligt for det lille Koenigsegg at overtage Saab. Koenigsegg
producerer kun 15-20 biler om året og har en omsætning på under 100
millioner kroner om året."
Sådan er dêt.
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 15:28 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a32cb59$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fandt flg. link som understøtter MIT postulat:
>
> http://nordjyske.dk/udland/forside.aspx?ctrl=10&data=3%2c3290835%2c5%2c2
>
> Bemærk ordene:
>
> "Oplysningerne er dog blevet mødt med skepsis fra eksperter, der ikke
> anser det for muligt for det lille Koenigsegg at overtage Saab. Koenigsegg
> producerer kun 15-20 biler om året og har en omsætning på under 100
> millioner kroner om året."
>
> Sådan er dêt.
*ROFL* Ja, iflg. "Nordjyske". Og hvis du gad sætte dig ind i tingene, inden
du udspydede dine fordomme, så ville du vide at Koenigsegg kun står bag, som
et navn. Det er en norsk rigmand (Bård Eker), men frem for alt to
amerikanske investorer, med milliarder x mange, som reelt står bag...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 21:29 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a3508ee$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> *ROFL* Ja, iflg. "Nordjyske".
Ih ja du griner, men så kan du jo
læse artiklen her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/06/11/215514.htm
Googl' selv efter flere kilder som har taget det til sig...
> Og hvis du gad sætte dig ind i tingene, inden du udspydede dine fordomme,
> så ville du vide at Koenigsegg kun står bag, som et navn. Det er en norsk
> rigmand (Bård Eker), men frem for alt to amerikanske investorer, med
> milliarder x mange, som reelt står bag...
Et navn uden gavn.
Rigmænd som lynhurtig
brænder deres småmønter af
på en gang fake.
En kort og kedelig historie er
alt dêt kan blive til.
Og hvis du tror, disse 'investorer'
vil miste deres mange 'X milliarder'
i en dårlig forretning som SAAB,
så tror du fejl ! SAAB kommer aldrig
til at tjene penge og snart er de væk igen...
| |
Mogens (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-09 21:54 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a355d9d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ih ja du griner, men så kan du jo læse artiklen her:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/06/11/215514.htm
Begge aviser har artiklen fra Ritzau - henvisningen står "oven-i-købet" på
siden, som det skal.
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 21:59 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:wrdZl.9564$U5.134602@newsb.telia.net...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>news:4a355d9d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ih ja du griner, men så kan du jo læse artiklen her:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/06/11/215514.htm
>
> Begge aviser har artiklen fra Ritzau - henvisningen står "oven-i-købet" på
> siden, som det skal.
Udmærket.
Ritzau virker i nogens øjne sikkert
mere troværdig end 'Nordjyske'....
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 22:12 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a356488$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Ih ja du griner, men så kan du jo læse artiklen her:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/06/11/215514.htm
Nu har jeg læst den - og? Der står stadig ikke en skid mere end man fik at
vide for én uge siden. Der er kommet meget nyt til siden...
> Udmærket.
> Ritzau virker i nogens øjne sikkert
> mere troværdig end 'Nordjyske'....
Ikke når det er gamle nyheder! Svenske og norske aviser og TV er væsentlig
mere pålidelig. Og der er skrevet meget siden da!
Pengene kommer som nævnt ikke fra Koenigsegg! Ej heller fra nordmanden Bård
Eker (Eker Group), som ejer 49% af aktierne i Koenigsegg. Derimod vil de
være to amerikanske investorer som leverer de store kugler!
Eker Group og Koenigsegg skal blot være tovholder og idémænd bag det nye
selskab, da de er i besiddelse af ekspertisen fra branchen...
Iflg. Eker vil man med Saab genskabe det nicheprodukt det engang var, og
fylde det med innovative løsninger!
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 22:54 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a3567a0$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu har jeg læst den - og? Der står stadig ikke en skid mere end man fik at
> vide for én uge siden. Der er kommet meget nyt til siden...
Der er ikke mere kød på dên pølse.
SAAB's historier er ved at være skrevet færdig.
>> Udmærket.
>> Ritzau virker i nogens øjne sikkert
>> mere troværdig end 'Nordjyske'....
>
> Ikke når det er gamle nyheder! Svenske og norske aviser og TV er væsentlig
> mere pålidelig. Og der er skrevet meget siden da!
Hvis det var noget V_I_G_T_I_G_T, så ville det allerede
være spredt på nettet.
Og da dette ikke er tilfældet, er det en løgn, altså
der ikke er mere saft og kraft at komme efter i i den sag.
> Pengene kommer som nævnt ikke fra Koenigsegg! Ej heller fra nordmanden
> Bård Eker (Eker Group), som ejer 49% af aktierne i Koenigsegg. Derimod vil
> de være to amerikanske investorer som leverer de store kugler!
Smukt.
Finanskrisen er også kommet til USA...og om de er nordmænd
eller usa-mænd er sagen ligegyldig. De skal af med store summer
og håber på at tjene endnu flere penge. Det er derfor en dårlig
idê at satse på noget halvdødt som SAAB.
> Eker Group og Koenigsegg skal blot være tovholder og idémænd bag det nye
> selskab, da de er i besiddelse af ekspertisen fra branchen...
HA HA HA..Ekspertise ?
Hvordan fanden vil de kombinere denne selvbyggerekspertise
til SAAB som er noget af det mest konservative som findes. ))
Det parløb er der INGEN penge i overhovedet !
Det er blot en fiks idê og intet andet.
> Iflg. Eker vil man med Saab genskabe det nicheprodukt det engang var, og
> fylde det med innovative løsninger!
smuk tanke. Smuk tilbagevenden til fordums tid
som ikke var nok.
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 23:02 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a35717a$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis det var noget V_I_G_T_I_G_T, så ville det allerede
> være spredt på nettet.
> Og da dette ikke er tilfældet, er det en løgn, altså
> der ikke er mere saft og kraft at komme efter i i den sag.
Whatever Olesen....
>> Eker Group og Koenigsegg skal blot være tovholder og idémænd bag det nye
>> selskab, da de er i besiddelse af ekspertisen fra branchen...
>
> HA HA HA..Ekspertise ?
> Hvordan fanden vil de kombinere denne selvbyggerekspertise
> til SAAB som er noget af det mest konservative som findes. ))
Du har øjensynligt ikke en bønne forstand på, hvordan firmaer er opbygget...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 23:04 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a357340$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>news:4a35717a$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvis det var noget V_I_G_T_I_G_T, så ville det allerede
>> være spredt på nettet.
>> Og da dette ikke er tilfældet, er det en løgn, altså
>> der ikke er mere saft og kraft at komme efter i i den sag.
>
> Whatever Olesen....
Nej kom nu.
Du løber vel ikke tør for argumenter allerede ?
>>> Eker Group og Koenigsegg skal blot være tovholder og idémænd bag det nye
>>> selskab, da de er i besiddelse af ekspertisen fra branchen...
>>
>> HA HA HA..Ekspertise ?
>> Hvordan fanden vil de kombinere denne selvbyggerekspertise
>> til SAAB som er noget af det mest konservative som findes. ))
>
> Du har øjensynligt ikke en bønne forstand på, hvordan firmaer er
> opbygget...
Det er sagen irrellevant.
SAAB er død og du er godt klar over det.
Da det er DIT mærke, piner det dig, og desto
federe er det at se, du prøver at undvige for at
undgå yderligere ubehageligheder og bitre sandheder.
Og så tyr du til slige billige tricks.. Taberniveau som SAAB.
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 23:11 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a3573d5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Og så tyr du til slige billige tricks.. Taberniveau som SAAB.
Du diskuterer for at diskutere...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 23:16 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a357590$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du diskuterer for at diskutere...
Mine udsagn bakkes op.
Det gør dit vrøvl som sædvanligt ikke...
Expressen's automotive reporter Jan-Erik Berggren was more direct in
expressing his concerns about Koenigsegg's suitability for Saab, despite the
professed excitement from Saab enthusiasts, who for months have expressed
their keenness for a Saab- Koenigsegg tie-up on blogs and internet forums.
"For them, Koenigsegg is like a wet dream," writes Berggren.
"But it's time for them to wake up."
According to Berggren, it's "totally unrealistic" that a company with a
turnover of around 100 million kronor per year ($13 million) could pull off
a deal expected to be worth 5 to 10 billion kronor, no matter how much money
the group of Norwegian investors rumoured to be behind the deal have in
their pockets.
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 23:21 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a35769d$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mine udsagn bakkes op.
Det er gamle artikler du læser - hvor ikke hele sammenhængen endnu er kommet
frem!
> Det gør dit vrøvl som sædvanligt ikke...
Læs nu op på de nyeste artikler,, som jeg tidligere har linket til..
Og fordi du har røven i vandskorpen, p.g.a. finanskrisen, sammen med mange
andre - også folk med penge. Så er det ikke det samme som at alle i hele
verden er uden penge - get real!
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (15-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-06-09 20:06 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a3577c7$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>news:4a35769d$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Mine udsagn bakkes op.
>
> Det er gamle artikler du læser - hvor ikke hele sammenhængen endnu er
> kommet frem!
Hele sammenhængen ?
SAAB's endeligt ?
Med mindre der er kommet
yderligere investorer til, så
er det irrellevant med 'nyt'
sålænge vi ved det er to
pengepurer som står bag.
Andet nyt behøver vi ikke pt.
>> Det gør dit vrøvl som sædvanligt ikke...
>
> Læs nu op på de nyeste artikler,, som jeg tidligere har linket til..
Deri står, der er kommet flere til eller ?
> Og fordi du har røven i vandskorpen, p.g.a. finanskrisen, sammen med mange
> andre - også folk med penge. Så er det ikke det samme som at alle i hele
> verden er uden penge - get real!
Vandskorpen ?
Næh du. Fik 10.000,- tilbage i skat
uden at ane det og nu 10.000,- i SP...
OG så fik jeg nyt job for 4 måneder siden
da det foregående gik concours...
Så jeg klarer mig tak.
Uanset hvad, så mærker jeg nu
du er klar over, deres spareskillinger
ikke kan redde SAAB på sigt.
Passer mig trâvligt.
| |
Jensen (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 12-06-09 08:03 |
|
On Fri, 12 Jun 2009 05:55:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> SAAB blir' et dyrt bekendskab for Koenigsegg.
>> Vent og se. Et lig i lasten af slæbe rundt på.
>> SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
>> Sådan blir' dêt.
>
>"min bil er i perfekt stand"
>
>"TEC2000 virker"
>
>Okay, jeg er helt rolig, SAAB skal nok overleve.
He he he, ja, Olesen er sgu som en filmanmelder:
Hvis han mener noget er godt, så holder jeg mig langt fra det...og omvendt.
--
Thomas
| |
KASO (12-06-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 12-06-09 09:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A31D1BF.A6E25AC7@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> SAAB blir' et dyrt bekendskab for Koenigsegg.
>> Vent og se. Et lig i lasten af slæbe rundt på.
>> SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
>> Sådan blir' dêt.
>
> "min bil er i perfekt stand"
>
> "TEC2000 virker"
>
> Okay, jeg er helt rolig, SAAB skal nok overleve.
>
Hmm - jeg havde nu heller ikke den store tillid til Saab - men du har
pludselig stillet overlevelseschancerne i et helt nyt perspektiv
| |
Henrik B. (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 12-06-09 06:44 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a317f31$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> SAAB blir' et dyrt bekendskab for Koenigsegg.
> Vent og se. Et lig i lasten af slæbe rundt på.
Jow jow....
> SAAB er, som jeg skrev for et par måneder siden, F_Æ_R_D_I_G_E.
> Sådan blir' dêt.
Ok, hvad er lottotallene lørdag, for dem må du jo også kende...
> Det lyder flot med rigmænd osv., men herregud...ca. 80 solgte
> biler indtil nu og et par rigmænds opsparing forslår ikke i længden
> i dên branche.
80? Du taler meget, men siger ingenting! Du aner ikke en skid ud fra danske
salgstal. Saab skal efter sommerferie genansætte en del af de tidligere 700
opsagte medarbejdere, da de er nødt til at starte et skift mere op...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (12-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-06-09 22:41 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a31eb06$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>> Det lyder flot med rigmænd osv., men herregud...ca. 80 solgte
>> biler indtil nu og et par rigmænds opsparing forslår ikke i længden
>> i dên branche.
>
> 80? Du taler meget, men siger ingenting!
Eller 81. Whatever. Hvis Koenigsegg
mener de kan drive SAAB ved hjælp
af en evt. rigmands spareskillinger og
indtjeningen af et par biler årligt, så tror de fejl.
Det er simpel business.
SAAB blir' dermed aldrig en spiler
på bilbanen. Det blir' en niche i mindre
stil end før (om muligt) og kun navnet står tilbage
fra en svunden tid.
> Du aner ikke en skid ud fra danske salgstal.
Det er dig som snakker DK salgstal.
> Saab skal efter sommerferie genansætte en del af de tidligere 700 opsagte
> medarbejdere, da de er nødt til at starte et skift mere op...
Vi får se.
Læs igen:
"Oplysningerne er dog blevet mødt med skepsis fra eksperter, der ikke anser
det for muligt for det lille Koenigsegg at overtage Saab. Koenigsegg
producerer kun 15-20 biler om året og har en omsætning på under 100
millioner kroner om året."
Det minder mig om en dansk slagteri, som ansætter folk blot fordi
de får en ordre på 2 svin ind af døren...
| |
Armand (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-06-09 10:03 |
|
>> Eque << skrev:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a31eb06$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>
>>> Det lyder flot med rigmænd osv., men herregud...ca. 80 solgte
>>> biler indtil nu og et par rigmænds opsparing forslår ikke i længden
>>> i dên branche.
>> 80? Du taler meget, men siger ingenting!
>
> Eller 81. Whatever. Hvis Koenigsegg
> mener de kan drive SAAB ved hjælp
> af en evt. rigmands spareskillinger og
> indtjeningen af et par biler årligt, så tror de fejl.
> Det er simpel business.
> SAAB blir' dermed aldrig en spiler
> på bilbanen. Det blir' en niche i mindre
> stil end før (om muligt) og kun navnet står tilbage
> fra en svunden tid.
>
Jeg synes at have læst her på gruppen at SAAB's økonomi er begrundet i
GM's ditto, men at afsætningen ikke er ringere end tidligere, omend at
dét nok hører under niche-produktionen. Så bilmærket kan da godt tænkes
at være ganske levedygtigt :-/
Men hvor SAAB tidligere markedsførte sig på primært sikkerhed og siden i
en vis grad turboladning, er dét ikke længere områder hvor de kan skille
sig ud og problemet kan godt blive at finde en ny gimmick der skal
markedsføre det marginale mærke - Men hér kan Koenigsegg tænkes at
spille ind med et par originale ideer :-/
Letbyg, måske!?
--
Armand.
| |
Ukendt (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-06-09 10:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a336afe$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Men hvor SAAB tidligere markedsførte sig på primært sikkerhed og siden i
> en vis grad turboladning, er dét ikke længere områder hvor de kan skille
> sig ud og problemet kan godt blive at finde en ny gimmick der skal
> markedsføre det marginale mærke - Men hér kan Koenigsegg tænkes at spille
> ind med et par originale ideer :-/
> Letbyg, måske!?
Der er ikke penge til leg og slet ikke for et mærkes vedkommende,
som bare ikke 'er' noget længere. SAAB har altid været et lille
mærke, og at få det op i omrdrejninger er der slet slet ikke penge til.
Derfor vil SAAB's evt. fremtid blive kortvarigt som vi kender det nu,
og langsomt vil det tone helt væk.
Det koster kassen at drive den form for business idag, og
ham Christian fra Ânglaholm hinsidans magter ikke den slags
produktion. Så snart han indseer, hans metiêr er hvor han
plejer at være, dvs. selvbyg med Ford-motorer indtil
for nyligt.. , så sælger han SAAB igen og så er det
over'n out. Så køber FIAT for en slik.
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-06-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-06-09 15:08 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> Der er ikke penge til leg og slet ikke for et mærkes vedkommende,
> som bare ikke 'er' noget længere. SAAB har altid været et lille
> mærke, og at få det op i omrdrejninger er der slet slet ikke penge til.
Og det ved du ud fra?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 15:31 |
|
>> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>> news:4a33707b$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er ikke penge til leg og slet ikke for et mærkes vedkommende,
> som bare ikke 'er' noget længere. SAAB har altid været et lille
> mærke, og at få det op i omrdrejninger er der slet slet ikke penge til.
> Derfor vil SAAB's evt. fremtid blive kortvarigt som vi kender det nu,
> og langsomt vil det tone helt væk.
>
> Det koster kassen at drive den form for business idag, og
> ham Christian fra Ânglaholm hinsidans magter ikke den slags
> produktion. Så snart han indseer, hans metiêr er hvor han
> plejer at være, dvs. selvbyg med Ford-motorer indtil
> for nyligt.. , så sælger han SAAB igen og så er det
> over'n out. Så køber FIAT for en slik.
Blah, blah, blah.......læs nu op på tingene, i stedet for at blive ved med
at lukke lort ud....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-09 21:29 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a35099b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Blah, blah, blah.......læs nu op på tingene, i stedet for at blive ved med
> at lukke lort ud....
Du har omsider indset jeg har ret (igen).
Derfor din simple reaktion...
| |
Henrik B. (14-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-06-09 22:13 |
|
">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a355d9e$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Blah, blah, blah.......læs nu op på tingene, i stedet for at blive ved
>> med at lukke lort ud....
>
> Du har omsider indset jeg har ret (igen).
> Derfor din simple reaktion...
di.se
aftenposten.no
automotorsport.se
expressen.se
Vend tilbage når du fået noget konkret og opdateret viden...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Lars Hoffmann (21-06-2009)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 21-06-09 15:22 |
|
On Jun 13, 11:03 am, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Men hvor SAAB tidligere markedsførte sig på primært sikkerhed og siden i
> en vis grad turboladning, er dét ikke længere områder hvor de kan skille
> sig ud og problemet kan godt blive at finde en ny gimmick der skal
> markedsføre det marginale mærke - Men hér kan Koenigsegg tænkes at
> spille ind med et par originale ideer :-/
Ja for fanden - lad os se en saab med 1000hk, dører der åbner hen imod
fordækkene og tag der kan være i bagagerummet.
Med venlig hilsen
Lars
| |
Henrik B. (21-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-06-09 22:34 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsen
news:d22acaf7-b61f-49b1-b61c-bf6ed73fb38c@x6g2000vbg.googlegroups.com...
> Ja for fanden - lad os se en saab med 1000hk, dører der åbner hen imod
> fordækkene og tag der kan være i bagagerummet.
Den fedeste døråbning der er lavet på en bil, de seneste tyve år, er den på
prototypen Saab Aero X...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Torben Scheel (22-06-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 22-06-09 09:56 |
|
Henrik B. wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsen
> news:d22acaf7-b61f-49b1-b61c-bf6ed73fb38c@x6g2000vbg.googlegroups.com...
>
>> Ja for fanden - lad os se en saab med 1000hk, dører der åbner hen imod
>> fordækkene og tag der kan være i bagagerummet.
>
> Den fedeste døråbning der er lavet på en bil, de seneste tyve år, er den
> på prototypen Saab Aero X...
>
Muligvis. Praktisk er det ikke - men det er vel meningen at man skal
køre med hjelm anyways, så hovedet ikke lider overlast.
Kan man kalde modellen for Limbodøre?
--
vh
Torben
| |
BJ (15-06-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 15-06-09 15:29 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
> blive meget bedre, når det nu skal være
>
> http://politiken.dk/erhverv/article730568.ece
Det kan da slet ikke gå galt, da Volvo så også blive medejer af Saab...
mvh/Bjørn J.
| |
Tom (15-06-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 15-06-09 17:45 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4a365a9e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:h0r9mu$oki$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> KLIP
>> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
>> blive meget bedre, når det nu skal være
>>
>> http://politiken.dk/erhverv/article730568.ece
>
> Det kan da slet ikke gå galt, da Volvo så også blive medejer af Saab...
På sigt vil det eneste rigtige nok være at fusionere de 2 selskaber.
--
Tom
| |
BJ (15-06-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 15-06-09 18:33 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4a367a98$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
>>> Den lille ekslusive producent køber det store firma. Det kan vel dårligt
>>> blive meget bedre, når det nu skal være
>>>
>>> http://politiken.dk/erhverv/article730568.ece
>>
>> Det kan da slet ikke gå galt, da Volvo så også blive medejer af
>> Saab...
>
> På sigt vil det eneste rigtige nok være at fusionere de 2 selskaber.
Begge fabrikaters hovedmarked er jo Nordamerika, så det ville sikkert ikke
være så tosset.
Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
mvh/Bjørn J.
| |
Claus Frørup (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 16-06-09 13:52 |
|
Isang tao pinangalanan, BJ nagsulat:
>
>Begge fabrikaters hovedmarked er jo Nordamerika, så det ville sikkert ikke
>være så tosset.
>
>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>
De har en køber her i Danmark, men jeg skal lige vinde i lotto først.
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
BJ (16-06-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 16-06-09 15:34 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:795f355h2l8lh43tuvriuvdqn3121mq9bo@4ax.com...
KLIP
>>Begge fabrikaters hovedmarked er jo Nordamerika, så det ville sikkert ikke
>>være så tosset.
>>
>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>
>
> De har en køber her i Danmark, men jeg skal lige vinde i lotto først.
Du *har* altså råd til drift og vedligehold allerede..?..
mvh/Bjørn J.
| |
Claus Frørup (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 17-06-09 03:14 |
|
Isang tao pinangalanan, BJ nagsulat:
>
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
>news:795f355h2l8lh43tuvriuvdqn3121mq9bo@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>Begge fabrikaters hovedmarked er jo Nordamerika, så det ville sikkert ikke
>>>være så tosset.
>>>
>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>>
>>
>> De har en køber her i Danmark, men jeg skal lige vinde i lotto først.
>
>Du *har* altså råd til drift og vedligehold allerede..?..
>
>mvh/Bjørn J.
>
Ja,ja..... den får lige en hund i tanken, lige som alle mine andre
biler altid har fået, inden vi kører en tur...
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
BJ (17-06-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-06-09 09:49 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:s9kg35loq3pmdnl8eta2pclm2df0fji2b6@4ax.com...
> Isang tao pinangalanan, BJ nagsulat:
KLIP
>>>>Begge fabrikaters hovedmarked er jo Nordamerika, så det ville sikkert
>>>>ikke
>>>>være så tosset.
>>>>
>>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>>>
>>>
>>> De har en køber her i Danmark, men jeg skal lige vinde i lotto først.
>>
>>Du *har* altså råd til drift og vedligehold allerede..?..
>>
>>
> Ja,ja..... den får lige en hund i tanken, lige som alle mine andre
> biler altid har fået, inden vi kører en tur...
Ha, I har altså ikke mere så langt mellem tankstationerne....der ovre på
prærien..
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-06-09 17:02 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4a38ae0d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>>> De har en køber her i Danmark
> Ha, I har altså ikke mere så langt mellem tankstationerne....der ovre på
> prærien..
I DK har Koenigsegg solgt een bil - jeg har info fra Koenigsegg, som jeg har
talt med. Køberen vil ikke ha sit navn frem.
| |
Claus Frørup (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 17-06-09 18:35 |
|
Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:
>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>news:4a38ae0d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>>>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>
>>>>> De har en køber her i Danmark
>
>> Ha, I har altså ikke mere så langt mellem tankstationerne....der ovre på
>> prærien..
>
>I DK har Koenigsegg solgt een bil - jeg har info fra Koenigsegg, som jeg har
>talt med. Køberen vil ikke ha sit navn frem.
Nej, ellers har jeg jo folk rendende dagen lang og tigge om en
Prøvetur.....
Ps.
Drømme har man vel lov at ha' ?
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
BJ (18-06-2009)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-06-09 20:13 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:k7ai35lgh7rqo3g4re6a7vupi3279oqcjp@4ax.com...
KLIP
>>>>>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>
>>>>>> De har en køber her i Danmark
>>
>>> Ha, I har altså ikke mere så langt mellem tankstationerne....der ovre på
>>> prærien..
>>
>>I DK har Koenigsegg solgt een bil - jeg har info fra Koenigsegg, som jeg
>>har
>>talt med. Køberen vil ikke ha sit navn frem.
>
> Nej, ellers har jeg jo folk rendende dagen lang og tigge om en
> Prøvetur.....
Den er go´med dig Claus.
Det er naturligvis Stein Bagger (som jeg dog ikke har talt med).. ))
mvh/Bjørn J.
| |
Claus Frørup (18-06-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 18-06-09 21:26 |
|
Isang tao pinangalanan, BJ nagsulat:
>
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
>news:k7ai35lgh7rqo3g4re6a7vupi3279oqcjp@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>>>>>Koenigsegg har sikkert også flere købere der, end i Europa.
>>>
>>>>>>> De har en køber her i Danmark
>>>
>>>> Ha, I har altså ikke mere så langt mellem tankstationerne....der ovre på
>>>> prærien..
>>>
>>>I DK har Koenigsegg solgt een bil - jeg har info fra Koenigsegg, som jeg
>>>har
>>>talt med. Køberen vil ikke ha sit navn frem.
>>
>> Nej, ellers har jeg jo folk rendende dagen lang og tigge om en
>> Prøvetur.....
>
>Den er go´med dig Claus.
>
>Det er naturligvis Stein Bagger (som jeg dog ikke har talt med).. ))
>
>mvh/Bjørn J.
Nåehh.... Har han også en? )
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Henrik B. (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-06-09 10:31 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4a3a91b3$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er naturligvis Stein Bagger (som jeg dog ikke har talt med).. ))
Nope - han havde bestilt en 500 CLS, med for en halv mio. i ekstraudstyr.
Den skulle have været leveret ugen efter korthuset væltede! "Vi" nåede dog
at beholde den.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-06-09 11:50 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a3cac76$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nope - han havde bestilt en 500 CLS, med for en halv mio. i ekstraudstyr.
> Den skulle have været leveret ugen efter korthuset væltede! "Vi" nåede dog
> at beholde den.
Det var da en skam - havde været fedt at få handlen. Han betalte jo de ting,
han købte !
| |
Henrik B. (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-06-09 14:27 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:d93%l.9753$U5.135192@newsb.telia.net...
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a3cac76$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Nope - han havde bestilt en 500 CLS, med for en halv mio. i ekstraudstyr.
>> Den skulle have været leveret ugen efter korthuset væltede! "Vi" nåede
>> dog at beholde den.
>
> Det var da en skam - havde været fedt at få handlen. Han betalte jo de
> ting, han købte !
Som du sikkert er bekendt med, er boet efter ham (IT Factory) blevet solgt
på auktion, så den var blot blevet en del af den sum, som skulle deles
mellem kreditorerne...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-06-09 14:37 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a3ce3cc$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Som du sikkert er bekendt med, er boet efter ham (IT Factory) blevet solgt
> på auktion, så den var blot blevet en del af den sum, som skulle deles
> mellem kreditorerne...
Mit udsagn er naturligvis betinget af, at I havde solgt bilen kontant til
ham. I så fald havde I som sagt haft jeres på det tørre
| |
Armand (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-06-09 15:02 |
|
Henrik B. skrev:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:d93%l.9753$U5.135192@newsb.telia.net...
>> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a3cac76$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Nope - han havde bestilt en 500 CLS, med for en halv mio. i
>>> ekstraudstyr. Den skulle have været leveret ugen efter korthuset
>>> væltede! "Vi" nåede dog at beholde den.
>>
>> Det var da en skam - havde været fedt at få handlen. Han betalte jo de
>> ting, han købte !
>
> Som du sikkert er bekendt med, er boet efter ham (IT Factory) blevet
> solgt på auktion, så den var blot blevet en del af den sum, som skulle
> deles mellem kreditorerne...
>
- - - Hvoriblandt at Mogens antyder at der ikke befandt sig bil eller
båd -forhandlere!
--
Armand.
| |
Mogens (20-06-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-06-09 17:08 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4a3cebd1$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> - - - Hvoriblandt at Mogens antyder at der ikke befandt sig bil eller
> båd -forhandlere!
Eller smykkehandlere og lignende. Grejet er betalt med klingende mønt,
hvorfor handleren ikke skal aflevere pengene, men istedet Bagger og frue.
Den eneste handler, som lider, er bådproducenten, som var igang med at bygge
en båd. Nu kræver kurator udbetalingen retur, men det er der tilsyneladende
heller ikke belæg for !
| |
Martin [6000] (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 16-06-09 12:20 |
|
> lad os håbe et det vil medføre et redesign af instrumentbrædtet i SAAB,
> som må beteges som verdens grimmeste IMHO....
Nej lad os håbe de IKKE gør det. Instrumentbrædtet på en SAAB _virker_ og
ligner, i forhold til 90% andre mærker, ikke bare plastik og "alu".
| |
|
|