Le Mans
Fra : HB

Dato : 11-06-09 12:50

Så nu rykker det for alvor i race-genet her... Skal se Le Mans på Eurosport
1 i aften fra kl 22.00. Damn at vi ikke kan tage eurosport 2 - De sender
også en del.

--
/HB
combi camp købes - max 3000kr.

Fra : Mogens

Dato : 11-06-09 17:13

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Så nu rykker det for alvor i race-genet her... Skal se Le Mans på
> Eurosport 1 i aften fra kl 22.00. Damn at vi ikke kan tage eurosport 2
> - De sender også en del.

Jep - fulgte løbet fra kl. 19 til 24 igår. Danskerne dominerer jo med de
hurtigste biler, så det er jo kanon. Iaften er det så tidskørsel -
spændende.

Fra : HB

Dato : 11-06-09 20:20

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Jep - fulgte løbet fra kl. 19 til 24 igår. Danskerne dominerer jo med de
> hurtigste biler, så det er jo kanon. Iaften er det så tidskørsel -
> spændende.

Jeg så blot nogle klip fra træning igår på Eurosport 1 så mener jeg har
noget tilgode idag.
God fornøjelse!

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 11-06-09 20:44

> Jeg så blot nogle klip fra træning igår på Eurosport 1 så mener jeg har
> noget tilgode idag.

Status efter Q1:
Tom K på plads 1, men bilen er iflg. Audi ikke race-klar, og de udskifter
mange reservedele på bilen.
Jan M slået ned på 2. pladsen af den sorte Corvette
Team Essex styrer totalt deres klasse
Bakerud i gruset, men bilen kører

> God fornøjelse!

Jow tak - lige over :)

Fra : Mogens

Dato : 11-06-09 20:56

> Jan M slået ned på 2. pladsen af den sorte Corvette

Slået tilbage igen på overtid - plads 1 til Magnussen

Fra : HB

Dato : 12-06-09 10:20

> [...]
> mange reservedele på bilen.
> Jan M slået ned på 2. pladsen af den sorte Corvette

Takker for opdatering.

Nå ja Pøjgot ville have den pole - Tror faktisk at Audi er lidt ligeglad med
at lade franskerne vise flaget under selve starten på lørdag. Derefter er
det formentlig slut og der står Audi over det hele - ihvertfald i toppen.
Ham Pescorolo har da vist også fået fat i en diesel i år - måske han kan
blande sig lidt... Det er ham vel ondt synes jeg. Han er evig taber dernede
men han giver skqette op. Spændende

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 12-06-09 15:11

> Takker for opdatering.

Your welcome :)

> Nå ja Pøjgot ville have den pole - Tror faktisk at Audi er lidt ligeglad
> med at lade franskerne vise flaget under selve starten på lørdag.

Når man så de 2 kvalifikationer igår, sloges de om pole position. Audi
lavede samme trick i Q1, som Peugeot gjorde i Q2. Der kører jo lige nu en
protest, hvor Peugeot protesterer mod Audiens aerodynamik. Imidlertid blev
det godkedt for 3 mdr siden iflg. Tom K.

> Derefter er det formentlig slut og der står Audi over det hele

Jeg tror det ikke i år. Som sagt kører Audi'erne ikke, og motorsportschefen
indrømmer, at der udskiftes rigtig mange reservedele på bilerne.

> Ham Pescorolo har da vist også fået fat i en diesel i år - måske han kan
> blande sig lidt... Det er ham vel ondt synes jeg. Han er evig taber
> dernede

Du ved godt, hvem han er - ik' !!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Pescarolo

Fra : HB

Dato : 12-06-09 18:06

> [...]
> protest, hvor Peugeot protesterer mod Audiens aerodynamik. Imidlertid blev
> det godkedt for 3 mdr siden iflg. Tom K.

Det missede jeg så. hørte godt noget om den protest men ikke konkret hvad
den gik ud på

> Jeg tror det ikke i år. Som sagt kører Audi'erne ikke, og
> motorsportschefen indrømmer, at der udskiftes rigtig mange reservedele på
> bilerne.

Det er spin - Snyd og bedrag tror jeg

> Du ved godt, hvem han er - ik' !!!
> http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Pescarolo

ja det er ikke en hr. hvem som helst

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 12-06-09 18:43

> Det missede jeg så. hørte godt noget om den protest men ikke konkret hvad
> den gik ud på

Men det hørte/så vi så på Eurosport 2

> Det er spin - Snyd og bedrag tror jeg

Nej, det er reel nok. Eurosport 2 havde et interview med Audi's
motorsportschef, hvor han for åben skærm nævnte, at Audi udskiftede en stor
mængde reservedele på de 3 biler, men generelt ingen store problemer havde.
Det skreg kommentatorerne ret meget af grin over (mange reservedele / ingen
problemer). På et senere tidspunkt fortalte McNish, at bilens balance er
elendig og ikke raceklar endnu (Audi 1 = Tom K)

Fra : HB

Dato : 12-06-09 22:15

> [...]
> / ingen problemer). På et senere tidspunkt fortalte McNish, at bilens
> balance er elendig og ikke raceklar endnu (Audi 1 = Tom K)

De (dieselbilerne) har fået 30 kg xtra strafvægt for konkurrencen med
benzinerne. Noget der blev vedtaget for meget nyligt. Mon ikke det er det
McNish mener..?
Audi har brugt mange resurcer på at fremstille en meget velafbalanceret
racer R15. Resultatet er at de ikke ved hvor de skal gøre af den strafvægt
og det dermed gør at bilen er mere ustabil.
Peugeot har af en eller anden grund bedre muliged for at "gemme" de xtra
30kg i bilen - Det hørte jeg fra Tom K.
Det er jo noget med dækslid og brænstofforbrug at gøre også - lig med
antallet af pitstops.
Der er som vanligt mange faktorer der kan afgøre det men tror at det i
sidste ende er reliability der sejrer som vanligt

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 05:18

> [...]
> Der er som vanligt mange faktorer der kan afgøre det men tror at det i
> sidste ende er reliability der sejrer som vanligt

Jeg holder med Audi, men tror, at Peugeot vinder i år. De virker modsat
sidste år velorganiserede, og i de indledende runder har Peugeot været
totalt overbevisende. For en gangs skyld er der ikke 100% styr på
Audibilerne inden løbet, hvilket i min verden er et dårligt tegn. Den store
fejl hos Peugeot sidste år var den panik, der rejste sig i løbets sidste
fase. Den fejl gør de ikke igen, IMO...

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 07:41

> [...]
> store fejl hos Peugeot sidste år var den panik, der rejste sig i løbets
> sidste fase. Den fejl gør de ikke igen, IMO...

Og hvad sker der så?
Jow, warm-up er netop startet, og Audi 1 (Tom K) holder i garagen, hvor man
skruer på den på livet løs. Og man skal lige huske på, at de havde hele
fredag til rådighed, da der ikke køres den dag !!

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 07:45

> [...]
> man skruer på den på livet løs. Og man skal lige huske på, at de havde
> hele fredag til rådighed, da der ikke køres den dag !!

Og nu kører Tom K ud på banen og smider den straks i gruset !!!
Bilen ryger nu en del, og han lister banen rundt til depot (14 km)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-09 07:47

Mogens skriver:

> Bilen ryger nu en del

Det er vel også en diesel?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 08:00

> Det er vel også en diesel?

En racerbil med dieselmotor ryger normalt ikke.
Der er fejl på motoren, og bremserne er ikke, som de skal være

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-09 08:23

Mogens skriver:

> En racerbil med dieselmotor ryger normalt ikke.

Cool min Golf er en racerbil

> Der er fejl på motoren, og bremserne er ikke, som de skal være

Hmm, de skal til at skynde sig lidt....

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 08:30

> Hmm, de skal til at skynde sig lidt....

Jep - men det kører ikke for Audi. Audi 3 har stort set fået skiftet ALT på
bilen (fungerer stadig ikke 100), og Audi 2 var tæt på en kollision i
warm-up. Marcus Werner (teamets mest erfarne kører) snittede bagenden af en
Porsche 997 og snurrede.

Fra : HB

Dato : 13-06-09 10:10

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Og nu kører Tom K ud på banen og smider den straks i gruset !!!
> Bilen ryger nu en del, og han lister banen rundt til depot (14 km)

Ja, det ser ikke for godt ud.
De må se at få skruet færdig på de biler.

--
/HB

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 09:44

HB skrev:

> [...]
> 30kg i bilen - Det hørte jeg fra Tom K.
> Det er jo noget med dækslid og brænstofforbrug at gøre også - lig med

Arrrh, come on!
Jeg ved godt at tingene skal optimeres ultra skarpt men hvor stor er
kørenes vægtforskel og kompenserer man for dét ved kørerskift? Og hvad
med vægten af brændstoffet der bruges i løbet af et stint??
15 kg placeret ca. midt i vognen skulle ikke kunne få skylden for
opsætningsproblemer :-|

Jeg tror snarere at der er et ny komponent som har vist sig svag eller
dårligt fungerende og at man ekspres-monterer 2008-stumper til
erstatning derfor - Og måske i dén forbindelse er inde i at skulle
opsætte bilen helt forfra :-/

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 09:49

> Jeg tror snarere at der er et ny komponent som har vist sig svag eller
> dårligt fungerende og at man ekspres-monterer 2008-stumper til erstatning
> derfor

Audi's 2009 Le Mans racer er en nyudvikling...

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 10:15

Mogens skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Audi's 2009 Le Mans racer er en nyudvikling...

Og netop så meget desto flere problemer hvis en ting viser sig
svag/dårlig her i sidste øjeblik !

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 10:27

> Og netop så meget desto flere problemer hvis en ting viser sig svag/dårlig
> her i sidste øjeblik !

Så ka' man jo ik' anvende en stump fra en '08-racer.
Tag dig nu sammen, mand

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 11:10

Mogens skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Så ka' man jo ik' anvende en stump fra en '08-racer.

Det er vel også derfor de kører af banen :-/

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 10:34

> [...]
> vægten af brændstoffet der bruges i løbet af et stint??
> 15 kg placeret ca. midt i vognen skulle ikke kunne få skylden for

Det står hér - det med vægten og problemerne:
www.sporten.dk/motorsport/peugeot-presser-tom-k

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 11:33

Mogens skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det står hér - det med vægten og problemerne:
> www.sporten.dk/motorsport/peugeot-presser-tom-k

Hvad står der dér?
At 'Gøjterne populært sagt har lettere ved at placere de 15 kg á i
fronten som kompensation for deres tungere motor?

Det er fint at du læser hvad der siges af undskyldninger, og for den
sags skyld røgslør, til motorjournalister, men læs lige mit indlæg også
og svar så lige på hvad jeg spurgte om á: Hvor mange kg brændstof har
sådan en LM P1? Og hvorfor bliver vognen ikke umulig at styre når dén
vægt forsvinder i løbet af et stint??

Et 15-kg's blylod kan ikke være så svær at placere uden at det generer
andet end samme vægt i brændstof :-|
Hvis ikke der var begrænsninger på det ville man sikkert heller ikke
være sen om at forøge tankens volumen med mere end svarende til 15kg
brændstof :-|

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 11:48

> Hvad står der dér?

Lidt understøttende lekture om vægtklodsproblematikken.
I don't care...

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 12:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Men det hørte/så vi så på Eurosport 2

Jeg kan også se Eurosport 2 og desværre sender denne sportskanal ikke i HD.

Desværre sendes Le Mans ikke HD overhovedet, ikke en gang på Motors TV..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 13:00

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan også se Eurosport 2 og desværre sender denne sportskanal ikke i
> HD.
> Desværre sendes Le Mans ikke HD overhovedet

Enig - havde gerne set det i HD, men udsendelsen er ikke således. Men
kvaliteten er sgu fin alligevel !

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 13:08

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig - havde gerne set det i HD, men udsendelsen er ikke således. Men
> kvaliteten er sgu fin alligevel !

Jep, men HD slår nu alt indtil videre.

Jeg har en del ægte HD-programmer på tossekassen samt i "rullevognen" findes
der pt. 1. Her kommer dog flere til hen under efteråret, trods "de kloge" jo
først hårdnakket har sagt i 2012..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 13:20

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, men HD slår nu alt indtil videre.

Præcis - naturudsendelser eller "en kamertur gennem et legeme" er som at
være der selv

> Jeg har en del ægte HD-programmer på tossekassen

Vi er tilbudt 5 stk i øjeblikket...

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 13:25

> Præcis - naturudsendelser eller "en kamertur gennem et legeme" er som at
> være der selv

> Vi er tilbudt 5 stk i øjeblikket...

Jeg har 6 i øjeblikket..samt 1 der lejlighedsvis laver særtransmissioner...

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 13:44

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har 6 i øjeblikket..samt 1 der lejlighedsvis laver
> særtransmissioner...

Korrektion efter optælling: 7 stk. samt den lejlighedsvise..;)

PS: Jeg orker ganske enkelt ikke kigge på alle de programmer, men de er
uundværlige til test.

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-09 13:27

On Sat, 13 Jun 2009 12:19:35 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Præcis - naturudsendelser eller "en kamertur gennem et legeme" er som at
>være der selv

>--

Du har helt ret. National Geografic, Discovery og BBC HD er godt nok
kræs.

>--

>Vi er tilbudt 5 stk i øjeblikket...

>--

Uden ekstra betaling?

Jeg giver 70 kr. for den pakke fra Yousee der indeholder alle
HD-kanaler de har på lager. Jeg ville godt bytte MTV mv. ud med noget
mere "fornuftigt".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 14:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Uden ekstra betaling?

Ja, det koster ikke ekstra...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-09 13:01

On Sat, 13 Jun 2009 13:34:26 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>--

Er der så lidt gang i erhvervslivet, at man må investere i
tilkøbspakker for at få tiden til at gå?

> [...]

>Desværre sendes Le Mans ikke HD overhovedet, ikke en gang på Motors TV..;)

Jeg er muligvis ikke den rette til at spørge, idet jeg fik mig en fæl
overraskelse, sidst jeg var i biografen, og der ikke sad en lille
brillantinebefængt mand bag et kinoorgel, men mener du ikke at dette
raseriløb bliver afviklet korrekt, fordi det ikke sendes i HD?

Nu som tilforn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 13:10

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der så lidt gang i erhvervslivet, at man må investere i
> tilkøbspakker for at få tiden til at gå?

Hvad mener du med tilkøb...))))

> [...]
> brillantinebefængt mand bag et kinoorgel, men mener du ikke at dette
> raseriløb bliver afviklet korrekt, fordi det ikke sendes i HD?

Naturligvis den herre, men i ægte HD ser det altså meget bedre ud en i
opskalleret SD ..

Nå, nogen må jo altid nøjes..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-09 13:22

On Sat, 13 Jun 2009 14:09:50 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad mener du med tilkøb...))))

>--

Gammel vane! Os med kabel-tv er vant til at skulle til lommerne, hvis
man vil se ting der ikke er indeholdt i "den store pakke"

>--

>Naturligvis den herre, men i ægte HD ser det altså meget bedre ud en i
>opskalleret SD ..

>--

Deri er vi ikke uenige.

>--

>Nå, nogen må jo altid nøjes..

>--

Jeg har jo måttet bløde en halvfjerdskroneseddel for at få alle
Yousee's HD-kanaler, men det interne finansministerium gik lidt i stå,
da forslaget om "mandekanalpakken" også blev vendt. .o)) Den
indeholder bl.a. Motors TV!

Demokratur, siger jeg bare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 13:27

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Yousee's HD-kanaler, men det interne finansministerium gik lidt i stå,
> da forslaget om "mandekanalpakken" også blev vendt. .o)) Den

Giv hende en ny symaskine, så får du det som du vil have det..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-09 16:12

On Sat, 13 Jun 2009 14:27:12 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Giv hende en ny symaskine, så får du det som du vil have det..

>--

Med lidt omtanke kunne du vel godt have fundet noget tungere, hun
kunne kaste efter mig? ,-)

En symaskine.....!!!! For satan da, mand!!! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mark

Dato : 13-06-09 13:54

"BJ" skrev i meddelelsen:

> Desværre sendes Le Mans ikke HD overhovedet, ikke en gang på Motors TV..;)

EuroSport HD sender live fra Le Mans i ægte 1080 HD kvalitet på YouSee
digital-kabelTV kanal 156.

/Mark.

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 14:01

"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> EuroSport HD sender live fra Le Mans i ægte 1080 HD kvalitet på YouSee
> digital-kabelTV kanal 156.

Mig bekendt transmitteres der slet ikke i HD fra Le Mans...

Men man kan naturligvis altid opskalere.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 14:02

"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> EuroSport HD sender live fra Le Mans i ægte 1080 HD kvalitet på YouSee
> digital-kabelTV kanal 156.

De skriver ellers, at Le Mans ikke "optages/filmes" i HD?

Fra : Mark

Dato : 13-06-09 14:14

> De skriver ellers, at Le Mans ikke "optages/filmes" i HD?

Sidder og kigger lige nu hvor der er ved at være tre Peugeot i front.

Et tryk på info knappen på fjernbetjeningen fortæller mig at udsendelsen er
1080/25Hz, hvilket er ægte HD kvalitet

Dog ikke i full HD 1080P eller 24P.

/Mark.

Fra : Jensen

Dato : 13-06-09 16:04

On Sat, 13 Jun 2009 15:14:18 +0200, "Mark" <no.mail@mail.dk> wrote:

> [...]

Gør de heller ikke.

>Sidder og kigger lige nu hvor der er ved at være tre Peugeot i front.
>
>Et tryk på info knappen på fjernbetjeningen fortæller mig at udsendelsen er
>1080/25Hz, hvilket er ægte HD kvalitet

Nej, signalet, som din boks modtager, er i 1080/25, men transmissionen fra
Le Mans er i SD. Det bliver så skaleret op hos Eurosport, men ægte HD er det
ikke.

Ellers så er mit analoge signal jo heller ikke 576i men derimod 768p, som
mit TV opskalerer det til, men det bliver det jo heller ikke ægte HDTV af.

--
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 23:14

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> ja det er ikke en hr. hvem som helst

Han er i år med for 33. gang

Fra : Benny

Dato : 12-06-09 00:44

Hej, I også Le-Mans fanatikere (galninger ifølge konen)

Jeg har læst at indsugningsbegrænsningen skal være den samme for
Diesel og Benzin, men er det fra i år eller først til næste år?

Benny

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 07:38

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej, I også Le-Mans fanatikere (galninger ifølge konen)

Sikkert - kvinder forstår sig ikke på biler, så hvorfor skulle de så kunne
forstå Le Mans

> Jeg har læst at indsugningsbegrænsningen skal være den samme for
> Diesel og Benzin, men er det fra i år eller først til næste år?

Regleren ændrer sig hele tiden, så det er svært at følge med. Næste er der
til eksempel ikke forskel på max kubik diesel- / benzinmotor som i år (5,5 /
6 liter)

Fra : HB

Dato : 13-06-09 14:00

Godt race til alle!!"

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 14:22

> Godt race til alle!!"

Lige over, tak !!

Fra : Jensen

Dato : 13-06-09 16:09

On Sat, 13 Jun 2009 14:59:46 +0200, "HB" <HB@@nomail.dk> wrote:

>Godt race til alle!!"

Undtaget Peugeot!

Njah, det vil sige, at jeg har spillet en 70-kroneseddel på, at Tom ikke
vinder i år.
Og som regel hjælper det, så han vinder sikker med stor margin.
Og det passer, for jeg satsede 50 kr. på Federers modstandere gennem hele
French Open, så naturligvis vandt han hver gang.

--
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-09 17:10

Jensen skriver:

> Undtaget Peugeot!

Pjat, bare fordi 2 af deres biler stødte sammen i pitten....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-09 22:38

Jensen skriver:

> Njah, det vil sige, at jeg har spillet en 70-kroneseddel på, at Tom ikke
> vinder i år.
> Og som regel hjælper det, så han vinder sikker med stor margin.

Så skal pøjgøjerne godtnok til at gå i stykker......altså mere end
audierne.

Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 23:01

> Så skal pøjgøjerne godtnok til at gå i stykker......altså mere end
> audierne.

Ja, det ligner en sejr for Peugeot, selvom Dr. Ulrich stadig tror, at
morgendagens regn vil bringe sejren i hus for Audi. Det er vi så nogle, der
ikke tror på.

En anekdote:
Vi er 4, som tager til Le Mans hvert år - men ikke i år, fordi vi "sidder" i
Brisbane (Australien), Kgs. Lyngby, Glostrup og Malmö, hvor vi følger løbet
på vidt forskellig vis (TV2 Sport, Eurosport, web-link). Lyden henter vi
alle fra le Mans Radio, og så kommunikerer og kommenterer vi ellers sammen
over en gruppe-samtale på MSN - fagre nye verden

Fra : Jensen

Dato : 14-06-09 09:07

On Sat, 13 Jun 2009 23:37:51 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jensen skriver:

>Så skal pøjgøjerne godtnok til at gå i stykker......altså mere end
>audierne.

Ja, jeg er bange for, at jeg satsede et par hundrede for lidt på Toms
nederlag.

Nå, men jeg krydser fingre for at Peugeot'erne lever op til 307'ernes rygte,
samt at Le Big Mag kommer sig snarligt, så de igen kan komme i front i
GT1-klassen...

--
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 14-06-09 09:19

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg er bange for, at jeg satsede et par hundrede for lidt på Toms
> nederlag.

Regnen kommer om en halv time !

> Nå, men jeg krydser fingre for at Peugeot'erne lever op til 307'ernes
> rygte,

Ville vel være synd...

> samt at Le Big Mag kommer sig snarligt, så de igen kan komme i front i
> GT1-klassen...

Nope - han ligger i pitten og har det skidt...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-09 09:52

Mogens skriver:

> Regnen kommer om en halv time !

Er den kommet?

Som jeg kan forstå det døjer Audi med at luftindtagene lukker til i
lort.

Fra : Mogens

Dato : 14-06-09 09:57

> Er den kommet?

Kun dråber

> Som jeg kan forstå det døjer Audi med at luftindtagene lukker til i
> lort.

Når jeg ser "Audi", har de slet ikke samme gejst som tidligere. Og det er
lige fra direktøren til lærlingen...

Fra : Mogens

Dato : 14-06-09 10:00

> Kun dråber

> Når jeg ser "Audi", har de slet ikke samme gejst som tidligere. Og det er
> lige fra direktøren til lærlingen...

Og det er afkøling af turboladerne, der er deres problem. De har måttet
reducere effekten, hvorved bilen er langsommere end Peugoet'erne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-09 10:04

Mogens skriver:

> Og det er afkøling af turboladerne, der er deres problem. De har måttet
> reducere effekten, hvorved bilen er langsommere end Peugoet'erne

Var de ikke det i forvejen?

Fra : Mogens

Dato : 14-06-09 10:11

> Var de ikke det i forvejen?

Jeg skulle måske have skrevet, at accelerationen er langsommere nu på grund
af den reducerede effekt. Hvad der kan undre een, er det faktum, at Audi til
i år har udviklet en ny bil, der er langsommere end den værste konkurrents,
og hvor de i forvejen kendte til konkurrentens bil. Det kan man sgu ikke
kalde "Vorsprung durch Technic"

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 10:22

> [...]
> konkurrents, og hvor de i forvejen kendte til konkurrentens bil. Det kan
> man sgu ikke kalde "Vorsprung durch Technic"

Der er gået laurbærblade i de fire ringe.
Men godt for Peugeot.
Audi er ikke unikt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-09 12:45

">> Eque <<" skriver:

> Audi er ikke unikt.

Korrekt, de har "kun" formået at vide Le Mans 8 gange i løbet af 9 år.

Hvor er det at Ford liggere henne her?
Nå jo, 4 sejre i træk i sluutningen af 60'erne.

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 12:35

Mogens skrev:

> [...]
> værste konkurrents, og hvor de i forvejen kendte til konkurrentens bil.
> Det kan man sgu ikke kalde "Vorsprung durch Technic"

Tjeah :-/
Man satsede på brændstoføkonomi og dermed længere/færre stints end Peugeot!
Men de tørre tal holder ikke derved at Peugeot tilsyneladende har lært
af sidste års lektie og brugt ca ét minut mindre i pitten trods det at
de som forventet har haft ét ophold mere (dertil kommer alle de omgange
som Audi #1 satte til med rep. på bagtøjet)

--
Armand.
Dansk Peugeot-ejer, som derved har helgardering omkring tilhørsforhold)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-06-09 12:05

Jan Magnussen har haft et voldsomt maveonde i flere timer og kan ikke
køre Men humøret er nu højt alligevel.

Han er blevet sendt i seng, og det holder han, men han har ringet hjem
til en TV2 redaktør og fortalt:

"Jeg ligger i sengen med kørerdragten på og venter på de giver grønt lys.
Jeg har ikke kastet op i et kvarter nu, og føler mig ret klar."

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 12:37

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> "Jeg ligger i sengen med kørerdragten på og venter på de giver grønt lys.
> Jeg har ikke kastet op i et kvarter nu, og føler mig ret klar."

Som hans teamchef sagde på skærmen:
"He pulls on his uniform and pick up his helmet and joins the battle -
That shows the kind of trooper he is!"

--
Armand.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 12:53

Kent Oldhøj skrev:

> "Jeg ligger i sengen med kørerdragten på og venter på de giver grønt lys.
> Jeg har ikke kastet op i et kvarter nu, og føler mig ret klar."

Det er dæleme den rette ånd :)

Hvis han nu får tømt mavesækken helt - det må feltlægen kunne klare - ER
der jo ikke noget at kaste op af, og så er det bare ud i dytten.

Fra : Leonard

Dato : 14-06-09 13:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis han nu får tømt mavesækken helt - det må feltlægen kunne klare -
> ER der jo ikke noget at kaste op af, og så er det bare ud i dytten.

Har du nogensinde prøvet at få tømt mavesækken helt?
- og derefter udført noget, der fik pulsen bare lidt op?

Det er fandme ikke sjovt og helt sikkert slet ikke sundt. Kroppen skal
bruge energi og selvom det primært er motoren, der gør arbejdet, så er
det at køre racerløb ikke at sammenligne med at ligge på sofaen og se
på det. Mit bud er han ikke holder mange omgange med helt tom mave før
der kommer sorte pletter for øjnene.

--
Leonard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 13:52

Leonard skrev:

> Har du nogensinde prøvet at få tømt mavesækken helt?
> - og derefter udført noget, der fik pulsen bare lidt op?

Nøh. Sidst jeg fik tømt mavesækken, gik der cirka 10 sekunder så sov jeg.

Måske kan lægen få ham over på fedtforbrænding ved samme anledning?

Fra : Leonard

Dato : 14-06-09 15:37

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Måske kan lægen få ham over på fedtforbrænding ved samme anledning?

Sidst jeg så ham var der ikke meget fedt at brænde af ...

--
Leonard