Er der nogen der har modtaget DLSK 2009?
Fra : HKN

Dato : 10-06-09 08:16

Hej,

Jeg ville bare høre om der er nogen her i gruppen, som har modtaget
DLSK 2009? Og evt erfaringer - er der lavet væsentlige forbedringer?

Mange hilsner
Henrik

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-06-09 15:41

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

Jeg ville bare høre om der er nogen her i gruppen, som har modtaget
DLSK 2009? Og evt erfaringer - er der lavet væsentlige forbedringer?

Hej

Jeg har ikke fået DLSK 2009, da jeg leder efter en 2008 eller 2007 til
"indbytningspris", men det er måske ikke så let at finde?

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : Klaus H

Dato : 10-06-09 18:13

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse news:4a2fc671$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har ikke fået DLSK 2009, da jeg leder efter en 2008 eller 2007 til
> "indbytningspris", men det er måske ikke så let at finde?

Er modtaget her.

Klaus H

Fra : Henrik K

Dato : 10-06-09 11:33

Har du fået kigget på det?

Er der nogle nyheder?

Mh
Henrik

Fra : Klaus H

Dato : 10-06-09 21:54

"Henrik K" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4002a969-44c1-4522-a17a-434b783f6efb@j20g2000vbp.googlegroups.com...
Har du fået kigget på det?

Er der nogle nyheder?

cut

Har kikket på det.
Kan ikke give noget videre, da det er den første version jeg har.
Synes umiddelbart at kortene er besværlige at komme rundt i - endnu

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 16:23

Hvorledes har DLS det med Vista?
Erfaringer?

MVH
Egon

Fra : claus b.p.

Dato : 11-06-09 22:32

news tele dk wrote:
> Hvorledes har DLS det med Vista?
> Erfaringer?

Jeg har installeret -2007 på en laptop med Vista, ingen problemer.
Derimod er det ikke lykkedes mig endnu at få det til at køre under Linux.

Mvh. Claus

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-06-09 16:08

"news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorledes har DLS det med Vista?
> Erfaringer?

Her står at det ikke kører under Vista 64 bit:

http://www.sejlershoppen.dk/pi/Det_Levende_S%C3%B8kort_2009_1777_63.aspx

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : HH

Dato : 11-06-09 03:18

Har opgraderet fra DLSK2. Modtog det på udgivelsesdagen, og en
kammerat bestilte det i weekenden inden og modtog det tirsdag. Så ud
over den obligatoriske forsinkelse med at udsende kortet 2 måneder
inde i sejlsæsonen, så ser den nye version ud til at virke her.
Installerede problemfrit under XP og virker tilsyneladende fejlfrit.
Væsentligste nyskabelse som jeg har fundet (jeg har ikke været rundt i
hjørnerne) er at kortet åbner der hvor man var sidst og ikke som i de
første udgaver et eller andet sted i København - men det var vist med
i de seneste udgaver også?
AIS har jeg ikke.
Jeg noterede mig, at man selv skal sætte data for GPS-kommunikationen,
som standardmæssigt kommer op med 9600 baud - der skal man huske at
sætte port og hastighed svarende til GPS'ens data (hos mig 4800 baud
fra Garmin 128).
GPS-link er samme udgave som jeg havde tidligere, så ingen ændringer
her.
Jeg har i øvrigt henvendt mig til T-kartor i Sverige om integration af
svenske kort. Disse kan købes til download til en meget rimelig pris
(90 SEK pr. stk) for kort dækkende hhv. Sundet nordlige og sydlige
del.
Men der er den væsentlige mangel herved, at T-kartor ikke medleverer
det svenske tema som indeholder havneoplysninger og fyrsilhuetter m.v.
Det synes jeg er en skam.
Så jeg har nøjedes med at lægge mine gamle kort fra "Det levande
sjökortet" for vestkysten ind, og det går fint med lidt arbejde i
"stifinder".

Hans-Henrik