Køle/frys igen
Fra : Roderiet

Dato : 07-06-09 09:26

Hej der I min søgen efter det optimale indenfor køle/frys til tursejlads,
er der en polemik på havnen som jeg ikke kan gennemskue. Nogle mener at
hårde hvidevarer til både er udviklde til skibes gang i søen, krængning ,
banke pæle, etc. andre at jeg lige så godt kan købe noget fra
campingudstyr. Med erfaringen for at bådeudstyrsforretninger tager sig
vældig godt betalt for deres respektive beliggenhed, er jeg noget i tvivl om
bådeudstyrsforretngerne ikke bare sælger den samme vare som campingfolket,
til " bådepriser ".
Her er det DIN erfaring kommer ind. Jeg lytter. mvh Niels F.

Fra : Klaus H

Dato : 07-06-09 09:30

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4a2b798b$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> til " bådepriser ".
> Her er det DIN erfaring kommer ind. Jeg lytter. mvh Niels F.

Mon der er den store forskel på, om køleskabet transporteres i en bumpende campingvogn eller en båd?
Jeg tvivler.

Klaus H

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 07-06-09 17:52

Det, jeg har hørt som det største problem, er krængningen. Et almindeligt
køleskab til et hus skal jo stå og "akklimatisere sig" et par timer, hvis
det har været lagt ned, før det tændes. Det er sjældent at en campingvogn
hælder, men ualmindeligt, at en båd ikke gør det.
Derfor er det vel meget sandsynligt, at det er rigtigt, at der skal
special-udstyr til.

--

Venlig hilsen

Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

"Får og beder kan ej forstå
længslers tog over bølgen blå"

Jeppe Aakjær

Fra : Klaus H

Dato : 07-06-09 21:30

"Mads Bo Falk" <mail@madsbofalk.dk> skrev i en meddelelse news:4a2bf027$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> det har været lagt ned, før det tændes. Det er sjældent at en campingvogn
> hælder, men ualmindeligt, at en båd ikke gør det.
cut

Jeg tvivler på at din krængning kommer op på 90 grader.
Under kørsel vil olien i skabet også "skvulpe" rundt.
Tror stadig ikke det vil gøre en forskel.

Klaus H

Fra : oem

Dato : 08-06-09 05:18

On 7 Jun., 22:29, "Klaus H" <khv...@6705e.dk> wrote:

> [...]
> Under kørsel vil olien i skabet også "skvulpe" rundt.
> Tror stadig ikke det vil gøre en forskel.

Tror største forskel på køl/frys til sejlads og til hjemmebrug (og
også til dels camping/bil) er strømforbruget. Men det er da heller
ikke uvæsentligt..

/Ole