En dejlig trafikal oplevelse i går eftermi~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 02:40

Hej NG.

I går eftermiddag oplevede jeg en god trafikal oplavelse som danske
billister kunne lære en masse af.
Geografisk er vi nordgående på E45 mellem Hadsten og Sdr. Borup.
Jeg havde overhalet en stribe biler, heraf den forreste en engelsk
indreg. sølvfarvet BMW.
Jeg trak derefter ind til højre.
Et par kilometre sendere kommer vi op til en række lastbiler og de
fleste andre billister havde da ligge ude til
vestre for ikke at blive lukket inde, dette til trods for at
hastigheden ikke var større end i højrespor hvor jeg
befandt mig.
Da jeg kom op til lastbilerne ville jeg jo gerne trække ud og overhale
men der var ikke plads, så 2-3 biler kørte
forbi til trods for at jeg blinkede for at vise min hensigt. Da vi så
nåede til den engelske bil blinkede han med
fjernlyset og signalerede at jeg kunne trække ud. Han fik takke-blink
og en vinken med hånden. Han opførsel var
dejlig at se og han gjorde det til trods for at jeg havde overhalet
ham få kilometre siden.
Det har jeg ALDRIG oplevet danskere gøre.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Mathias

Dato : 10-06-09 11:10

>Det har jeg ALDRIG oplevet danskere gøre.

Tyskerne gør det også, og det er skønt!
Men prøv at gøre det ved en dansker, og de fatter intet men bliver liggende
i måsen af lastbilen

Mvh Mathias

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 13-06-09 06:59

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tyskerne gør det også, og det er skønt!
> Men prøv at gøre det ved en dansker, og de fatter intet men bliver
> liggende i måsen af lastbilen

Der er noget du har misforstået.
I Tyskland betyder blinken med lygterne, flyt røven for jeg har fart på.

Så hvis du har prøvet dette i Tyskland, så tror jeg ikke at du skal satse på
at han hilste på dig, nærmere at han sad og truede med en knyttet hånd.

Alle de glade historier om tyskerene kører bedre bil, er nogle folk der ikke
har kørt i Tyskland har fundet på.
Tyskerne kommer gladeligt kørende med 170+ kmt i 3 spor og overhaler dig,
for lige efter at trække lortet ud til højre og stille sig på bremsen, for
at spare 1 sekund inden de skal dreje af.
De fleste tyskere ville hellere se dig smatte ud på bagsmækken af en
lastbil, end slippe speederen og likke din ud, så du også kunne komme hjem.
Afstand og bremselængde findes slet ikke i Tyskland. Ligger du i vejen for
dem, ja så må du sgu se at forsvinde ud i den blå luft, for i Tyskland kører
de efter reglen, hurtigste bil har ret til det hele.

Frank

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-09 12:09

On Sat, 13 Jun 2009 07:59:23 +0200, "***Fr@nk***"
<Frank.opel@gmx.netdk> wrote:

> [...]
>dem, ja så må du sgu se at forsvinde ud i den blå luft, for i Tyskland kører
>de efter reglen, hurtigste bil har ret til det hele.

Jeg kunne stort set ikke være mere enig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-09 12:33

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tyskerne gør det også, og det er skønt!

Det var sgu godt nok noget af en påstand. Under mine mange km på tyske
motorveje - herunder et par tusinde stykker af slagsen i sidste uge - har
jeg aldrig nogen sinde oplevet den slags, tværtimod trækker tyskerne sammen
i venstre kørebane, så man netop ikke kan komme ud.

Til gengæld kan tyskerne så finde ud af andre hensynsfulde ting, men det er
off-autobahn!

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 04:21

On Jun 10, 12:10 pm, "Mathias" <baggadap_FJERN-DE...@hotmail.com>
wrote:

> Tyskerne gør det også, og det er skønt!
> Men prøv at gøre det ved en dansker, og de fatter intet men bliver liggende
> i måsen af lastbilen

Det er nok fordi at danskere opfatter sådanne blink som "Du skal d****
ikke trække ud foran mig !!!"

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-06-09 11:34

[...]

---------------------------

Få dig en større bil og træk så HELT ud til den hvide linje når du har
tændt blinklyset så skal der nok blive plads :D

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 04:49

On Jun 10, 12:34 pm, "oz3bto" <n...@here.dk> wrote:
> Få dig en større bil  og træk så HELT ud til den hvide linje når du har
> tændt blinklyset  så skal der nok blive plads :D

Efter devisen nyeste lak viger eller firmabiler trækker bare ud ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-06-09 13:29

> [...]
> tændt blinklyset så skal der nok blive plads :D

Efter devisen nyeste lak viger eller firmabiler trækker bare ud ?

----------------------

Størst kommer først

Man kan jo også vælge at gøre ligesom alle de andre danske billister også
blive i venstre sporet

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-06-09 11:53

Christian B. Andresen kom med følgende:
> Da jeg kom op til lastbilerne ville jeg jo gerne trække ud og overhale
> men der var ikke plads, så 2-3 biler kørte
> forbi til trods for at jeg blinkede for at vise min hensigt.

Nu er virkligheden vel sådan, at du ikke må blinke ud før der er plads
til at lave et vognbaneskift, det var der tydeligvis ikke i dit
tilfælde og du må selvfølgelig derfor blive i højre bane...

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-06-09 13:54

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu er virkligheden vel sådan, at du ikke må blinke ud før der er plads til
> at lave et vognbaneskift, det var der tydeligvis ikke i dit tilfælde og du
> må selvfølgelig derfor blive i højre bane...

Sådan har jeg egentlig også opfattet færdselsloven.
--
mvh/Preben

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-06-09 19:35

Preben Andersen tastede følgende:
> "Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Sådan har jeg egentlig også opfattet færdselsloven.

Egentlig ikke så mærkeligt, for sådan er færdselsloven... du må ikke
give tegn, ej heller foreta vognbaneskift med mindre der er plads til
dette. Det er simpelt og lavet så alle kan forstå det (øhm burde kunne)

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Leonard

Dato : 11-06-09 08:33

Brian Vestergaard wrote:

> [...]
> give tegn, ej heller foreta vognbaneskift med mindre der er plads til
> dette. Det er simpelt og lavet så alle kan forstå det (øhm burde

Netop vognbaneskift må gerne foretages selvom man er til ulempe, man må
blot ikke være til fare eller unødig ulempe. Det betyder at det faktisk
kan være nødvendigt for bagfra kommende at skulle lette på gassen og
måske endda bremse.
Selvfølgelig skal der være plads til at det kan ske uden fare, men det
må gerne genere de øvrige, hvis det ellers ikke er muligt at komme
videre. Er der kun 2-3 biler bagved en, så bør man vente, men er der
tæt trafik, så kan man ikke vente uendeligt på at skifte vognbane.

--
Leonard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-06-09 14:49

Efter mange tanker skrev Leonard:

> [...]
> videre. Er der kun 2-3 biler bagved en, så bør man vente, men er der
> tæt trafik, så kan man ikke vente uendeligt på at skifte vognbane.

Det vil jeg godt se på skrift fra færselsloven, i øvrigt er det vel
sådan, at hvis man foretager et vognbaneskift på motorvej uden der er
plads, og andre billister derfor skal bremse op... ja så er man vel
netop til unødig ulempe (vel også fare i det farten kan være 130km/t,
kontra 90km/t hvis man kommer fra bagenden af lastbil)

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Leonard

Dato : 11-06-09 17:58

Brian Vestergaard wrote:

> [...]
> netop til unødig ulempe (vel også fare i det farten kan være 130km/t,
> kontra 90km/t hvis man kommer fra bagenden af lastbil)

§18 stk 2 beskriver vognbaneskift.

og ser du så lige på §26 stk 5 om vigepligt kan du se et sted, hvor der
er forskel på ulempe og unødig ulempe.

Du er til ulempe, hvis en anden trafikant skal gøre noget p.gr.a. din
handling, men i nogle tilfælde må du gerne være til nødvendig ulempe,
fx ved et vognbaneskift.

--
Leonard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-06-09 18:19

Leonard sendte dette med sin computer:

> [...]
>
> Du er til ulempe, hvis en anden trafikant skal gøre noget p.gr.a. din
> handling, men i nogle tilfælde må du gerne være til nødvendig ulempe,

Det er vist et klart tolkningsspørgsmål, vil gætte på at den der ved at
skifte vognbane på motorvej, får det fulde ansvar ved uheld eller
andet.

Hvorfor i øvrigt blinke ud før der er plads ?! er ham der godt vil ind
midt i en 1km. lang trafik uden der er plads, bedre end ham der holder
farten og får trafikken til at glide, og derfor ikke træder på bremsen
??

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Leonard

Dato : 11-06-09 18:26

Brian Vestergaard wrote:

> Det er vist et klart tolkningsspørgsmål,

Den tolkning jeg giver kommer fra Færdselslære (en moppedreng på 1200
sider, hvor hele loven er kommenteret af 2 højt på strå
færdselsbetjente), altså ikke noget jeg finder på, men den fortolkning,
der bruges officielt (også i retten).

--
Leonard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-06-09 19:54

Den 11-06-2009, skrev Leonard:

> Den tolkning jeg giver kommer fra

Ændrer det på, at det er et tolkningsspørgsmål ?

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Leonard

Dato : 12-06-09 12:06

Brian Vestergaard wrote:

> Ændrer det på, at det er et tolkningsspørgsmål ?

Næh, for det er alt når det skal læses i en lov.
Men der er forskel på en tilfældig tolkning og så den tolkning, som
bruges officielt, bl.a. af domstolene.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-06-09 00:20

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> midt i en 1km. lang trafik uden der er plads, bedre end ham der holder
> farten og får trafikken til at glide, og derfor ikke træder på bremsen ??

Hvorfor er der egentlig ikke plads? Kører I for tæt?

Hvis der er holdt korrekt afstand burde der jo være plads til et
vognbaneskift uden at være til unødig ulempe. (= løfte foden, men ikke
bremse. Jvf. Leonard)

Men afstand er jo en generel mangelvare i trafikken.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Leonard

Dato : 13-06-09 11:39

Finn Guldmann wrote:

> Hvis der er holdt korrekt afstand burde der jo være plads til et
> vognbaneskift uden at være til unødig ulempe. (= løfte foden, men
> ikke bremse. Jvf. Leonard)

Det kan skam godt være, at det er nødvendigt at bremse også, det bliver
det ikke til andet end nødvendig ulempe af og altså tilladt ved
vognbaneskift.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-06-09 00:12

Brian Vestergaard skrev:
> Egentlig ikke så mærkeligt, for sådan er færdselsloven... du må ikke
> give tegn, ej heller foreta vognbaneskift med mindre der er plads til
> dette. Det er simpelt og lavet så alle kan forstå det (øhm burde kunne)

Fordi det er den almindeligt brugte metode er det ikke automatisk
ensbetydende med at det også er den rigtige.

Jeg ved godt at en stor del af bilisterne mener at man blinker og straks
er der (skal der være) plads til at skifte spor, og derfor sikker regner
med at sådan gør alle andre også. Men det gør det altså ikke rigtig.

Så kan du ikke lige citere de passager i FL du tolker til at man først
må blinke når der er plads, og ikke for at vise at man gerne vil skifte
vognbane?

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-06-09 08:35

> Jeg ved godt at en stor del af bilisterne mener at man blinker og straks
> er der (skal der være) plads til at skifte spor, og derfor sikker regner
> med at sådan gør alle andre også. Men det gør det altså ikke rigtig.

Har de nok lært af lastbilerne - får da godt nok testet bremser
regelmæssigt, når de kører således

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 10-06-09 04:55

On 10 Jun., 12:34, "oz3bto" <n...@here.dk> wrote:
> [...]
>
> Få dig en større bil  og træk så HELT ud til den hvide linje når du har
> tændt blinklyset  så skal der nok blive plads :D

Det skal da i hvert fald være en bil med en truende fremtoning, måske
godt brugt 4-hjulstrækker eller en håndværker- eller sælgerbil. En bil
der udtrykker: Jeg er ligeglad med et par buler og/eller jeg har
fandme travlt og chefen betaler også næste lak-job.
Selv en Lupo 3L flytter sig ikke for mine 1750 kg bil, men det er nok
pga den blanke lak og en totalhøjde på 135 cm. Jeg er nu ligeglad, jeg
har meget sjældent så travlt at det kan hidse mig op at køre 90 km/t
en kilometer eller to.

Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 04:57

On Jun 10, 12:53 pm, Brian Vestergaard
<mail2brianvesterga...@gmail.com> wrote:
> [...]
> til at lave et vognbaneskift, det var der tydeligvis ikke i dit
> tilfælde og du må selvfølgelig derfor blive i højre bane...

Sjovt nok, jeg regnede egentligt også med at der ville komme sådanne
indlæg selv om jeg kørte som man bør og slet ikke som langt
hovedparten af de andre gør...............

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-06-09 12:48

Christian B. Andresen:

> Sjovt nok, jeg regnede egentligt også med at der ville komme sådanne
> indlæg selv om jeg kørte som man bør og slet ikke som langt
> hovedparten af de andre gør...............

Du mener at fordi du bryder færdselsreglerne, så er det de andre der er
galt på den... sjovt nok så jeg den godt komme

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : SEJ

Dato : 10-06-09 17:25

Problemet er jo alle dem som ikke overholde reglerne med at holde til højre,
det fåtal som gør må jo så på en eller anden måde gøre opmærksom på
problemet.

Så punkt 1 dem som ikke overholder reglerne er dem som forbliver i venstre
bane.
Punkt 2 De som overholder reglerne i første tilfælde bliver nødt til at
bryde dem pga. ovenstående trafikanter, som er møg irriterende.

Jeg overhaler dog selv med glæde med 115 selvom brian kommer med 140 og
bliver nødt til at bremse ned og dernæst bliver møgirriterende fordi det går
for langsomt.

mvh

SEJ

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 23:55

Brian Vestergaard skrev:
> Du mener at fordi du bryder færdselsreglerne, så er det de andre der er
> galt på den... sjovt nok så jeg den godt komme

Nok nærmere at, trods det modsatte er den fremherskende opfattelse, man
viser hvad man gerne vil, ikke hvad man gør, når man blinker.

Fra : alexbo

Dato : 10-06-09 13:12

"Christian B. Andresen" skrev

>Sjovt nok, jeg regnede egentligt også med at der ville komme sådanne
>indlæg selv om jeg kørte som man bør og slet ikke som langt
>hovedparten af de andre gør...............

Det kender jeg godt, nogen gange kører de alle sammen den forkerte vej,
men jeg ved at det er mig der har ret, så indlæg der antyder noget andet,
ser jeg som noget bedrevidende vås.

Er der noget der kan skræmme mig er det en bilist der blinker lige før jeg
kører forbi ham, måske vil han skifte vognbane, måske vil han ud fra
kantstenen, det er ikke til at vide om han lige blinker to gange og så
kommer han lige ud i ens vognbane.
Så får man ham lige ind i siden, og forklaringen er selvfølgelig, jamen jeg
blinkede så du ikke det.

Man skal ikke blinke før der er plads, blinket er kun til at advare evt.
biler man har overset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 06:06

On Jun 10, 1:48 pm, Brian Vestergaard
<mail2brianvesterga...@gmail.com> wrote:
> Christian B. Andresen:

> Du mener at fordi du bryder færdselsreglerne, så er det de andre der er
> galt på den... sjovt nok så jeg den godt komme

Man skal give tegn før vognbaneskift og det gjorde jeg jo også.
citat:
§32 Stk. 2. Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af
vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn
før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets
placering til siden på motorvej. Ved vognbaneskift eller anden ikke
ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end
motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning
for den øvrige færdsel. Tegnet skal gives ved hjælp af blinklys, hvor
anbringelse heraf på køretøjet er påbudt eller tilladt, og i øvrigt
ved, at en arm rækkes vandret ud til siden.
citat slut.

Det man ikke må er lave vognbaneskiftet før blink (som utroligt mange
gør) og før der er plads og jeg gjorde ingen af de manøvrer, så jeg
kan egenligt ikke se at det er mig som gør noget galt. Det er jo op
til de andre trafikanter hvis de vil give mig plads og dette var der
så for en gang skyld én som gjorde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-06-09 19:39

Christian B. Andresen har bragt dette til verden:
> [...]
> vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn
> før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets

Er det = at alle andre billister skal bremse/sænke farten straks du
blinker af !? NEJ vel... selvfølgelig skal give tegn så andre kan se
hvad man vil, men at det er = at man bare kan blinke af, og så kaste
sin bil til venstre eller højre, hænger jo ikke sammen. Kom nu ind i
kampen og erkend, at du ikke har ret her.

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 10-06-09 23:16

On Wed, 10 Jun 2009 20:39:00 +0200, Brian Vestergaard <mail2brianvestergaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvad man vil, men at det er = at man bare kan blinke af, og så kaste
>sin bil til venstre eller højre, hænger jo ikke sammen.

Og det har han heller ikke gjort, så hvad er problemet?

> Kom nu ind i kampen og erkend, at du ikke har ret her.

Det kunne du passende selv tage til efterretning.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 23:57

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> hvad man vil, men at det er = at man bare kan blinke af, og så kaste sin
> bil til venstre eller højre, hænger jo ikke sammen. Kom nu ind i kampen

Kan du ikke lige vise hvor Christian har skrevet at han har gjort sådan,
eller har villet gøre sådan?

For mig ser det ud til at du skyder en anden noget i skoene vedkommende
slet ikke har snakket om.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 06:42

On Jun 10, 2:12 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> kommer han lige ud i ens vognbane.
> Så får man ham lige ind i siden, og forklaringen er selvfølgelig, jamen jeg

Jeg blinker inden jeg trækker ud, men bare fordi jeg blinker er det
ikke ensbetydende med at jeg trækker ud.
Det gør jeg kun hvis der er plads, min blinken er for at vise min
hensigt.

Din frygt skyldes vel alle dem som trækker ud og så blinker.

> Man skal ikke blinke før der er plads

Hvor står det ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Armand

Dato : 10-06-09 16:21

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
> dejlig at se og han gjorde det til trods for at jeg havde overhalet
> ham få kilometre siden.
> Det har jeg ALDRIG oplevet danskere gøre.

Jeg synes at opleve det relativt ofte, selv når jeg kører Fynske
motorvej på tværs i mesters 3½ton ladvogn: problemet er at spotte dé der
lige falder lidt tilbage ude i venstre stang således at man kan komme
til at klemme sig ud i yderbanen (mod forventning af at man trækker ind
i højre bane igen når muligheden kommer!)!

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-06-09 00:24

Armand skrev:
> [...]
> til at klemme sig ud i yderbanen (mod forventning af at man trækker ind
> i højre bane igen når muligheden kommer!)!

Uha. Dem skal du passe på med. Mange af dem ligger 50-100 m bag dig, med
en hastighed der er 5-15 km/t højere end din. Når du så er trukket ud i
2. spor er deres hastighed pludselig steget med 20-30 km/t, så de kan
komme op og bremse bag dig for at markere at der var det ikke meningen
du skulle ind.

Men du har selvfølgelig lov at være heldig at de bliver der nede og
reagerer som du beskriver.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 01:00

On Jun 10, 8:39 pm, Brian Vestergaard
> [...]
> sin bil til venstre eller højre, hænger jo ikke sammen. Kom nu ind i
> kampen og erkend, at du ikke har ret her.

Jeg har overhovedet ikke skrevet at jeg bare blinkede og kastede min
bil ud til højre.
Jeg er stadig overbevidst om at jeg har kørt efter reglerne indtil
andet er bevidst.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-06-09 14:45

> [...]
> bil ud til højre.
> Jeg er stadig overbevidst om at jeg har kørt efter reglerne indtil

Blinkede du ikke ud FØR der var plads til at trække ud ??

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-06-09 00:03

Brian Vestergaard skrev:
> Blinkede du ikke ud FØR der var plads til at trække ud ??

Jo, det skal han s*u da også!

Står der nogen steder at der skal være plads til at trække ud før du
ØNSKER at trække ud?

Han blinker, hvormed han viser at han gerne vil ud i den hurtigere
trafik i 2. spor. Og så venter han pænt til der er en der giver ham
pladsen.

Jeg kan ikke se andet end der skal noget misforstået et eller andet til
for at det kan blive et problem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 01:02

On Jun 10, 8:34 pm, Brian Vestergaard
> [...]
> give tegn, ej heller foreta vognbaneskift med mindre der er plads til
> dette. Det er simpelt og lavet så alle kan forstå det (øhm burde kunne)

Hvor kan du se at man ikke må give tegn for at vise sin hensigt ?

Bare fordi man giver tegn for at vise sin hensigt er jo ikke det samme
som at man bevidstløst bare trækker ud.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 01:03

On Jun 10, 5:21 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> til at klemme sig ud i yderbanen (mod forventning af at man trækker ind
> i højre bane igen når muligheden kommer!)!

Så er du langt mere heldig end jeg er, for jeg har ikke oplevet det
ret lange gange før denne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 01:39

On Jun 11, 9:32 am, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:
> [...]
> videre. Er der kun 2-3 biler bagved en, så bør man vente, men er der
> tæt trafik, så kan man ikke vente uendeligt på at skifte vognbane.

Der var biler i venstre spor så langt som jeg kunne se bagud i kurven,
dvs. måske 1 km.
Inde til højre hvor jeg kørte var der 10-20 biler på samme strækning.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 16:59

Skal vi tolke dit indlæg som en fornemelse
af danske bilister ? *S*
Eller skal vi blot glæde os over,
at du havde en god oplevelse dên dag
i trafikken ????
Jeg vil da håbe, jeg møder
dên bilist næste gang jeg
skal ud at køre på motorvej...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 14:13

On 11 Jun., 15:45, Brian Vestergaard <mail2brianvesterga...@gmail.com>
wrote:
> Christian B. Andresen har bragt dette til verden:

> Blinkede du ikke ud FØR der var plads til at trække ud ??

Jo, men jeg blinkede for at vise min hensigt / ønske, ikke for at vise
at jeg ville trække ud om 1 ms.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 14:15

On 11 Jun., 17:59, ">> Eque <<" <-> wrote:

> Skal vi tolke dit indlæg som en fornemelse
> af danske bilister ? *S*

Som min observation baseret på +50.000 km / år, 80% motorvej.

> Eller skal vi blot glæde os over,
> at du havde en god oplevelse dên dag
> i trafikken ????

Ja også det.

> Jeg vil da håbe, jeg møder
> dên bilist næste gang jeg
> skal ud at køre på motorvej...

Ja ikke ?

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-06-09 20:50

On Thu, 11 Jun 2009 13:14:36 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Som min observation baseret på +50.000 km / år, 80% motorvej.

>--

Det argument preller af på alle herinde.

Du véd jo godt at du ikke skal komme og føre dig frem, bare fordi du
har raget noget rutine til dig. Det siger Jante selv.

>--

>Ja også det.

>Ja ikke ?

>--

De er bare sådan henne i England. Der bliver altid givet plads hvis og
når du ønsker at skifte vognbane.

Har du et lille skilt bagpå, hvor der står: Left hand drive, så går de
helt bananas.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-09 01:32

On Jun 13, 12:57 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
> eller har villet gøre sådan?
>
> For mig ser det ud til at du skyder en anden noget i skoene vedkommende

Tak

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-09 01:36

On Jun 12, 9:50 pm, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Det argument preller af på alle herinde.
>
> Du véd jo godt at du ikke skal komme og føre dig frem, bare fordi du
> har raget noget rutine til dig. Det siger Jante selv.

Det ser ud som om at det har han nok ret i

> De er bare sådan henne i England. Der bliver altid givet plads hvis og
> når du ønsker at skifte vognbane.
>
> Har du et lille skilt bagpå, hvor der står: Left hand drive, så går de
> helt bananas.

De holder måske ligefrem ind til siden så ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-09 01:16

On Jun 16, 1:32 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> [...]
> jeg aldrig nogen sinde oplevet den slags, tværtimod trækker tyskerne sammen
> i venstre kørebane, så man netop ikke kan komme ud.

Jeg har samme opfattelse som dig.
En af mine kollegaer har arbejdet i UK og han bekræfter at englændere
er meget hensynsfulde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk