Reparation på flaske - blødgøring a
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-06-09 20:40

Hej!

Jeg er blevet fortalt, at der skulle findes et mindlertidigt
mirakelmiddel til blødgøring af ventilstamme-pakninger. Nogen der ved
hvad det hedder og hvor det fås?

Jeg snakker nok med Mekonomen imorgen, men er der andre steder jeg kunne
være heldig?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lund

Dato : 08-06-09 22:24

Hvilket område er du fra?

Mvh. Torben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-06-09 23:03

Hej!

Lund wrote:

> Hvilket område er du fra?

Nordsjælland, Helsingør.

Hvorfor? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-09 07:55

> [...]
> til blødgøring af ventilstamme-pakninger. Nogen der ved hvad det hedder og

Der er en række produkter her, som påstår at kunne afhjælpe forskellige
problemer. Om det virker, eller om det er ren karl-smart ved jeg dog ikke.

http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=92&lev=3&mark=76

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 19:00

> Hej!
>
> Jeg er blevet fortalt, at der skulle findes et mindlertidigt mirakelmiddel
> til blødgøring af ventilstamme-pakninger

Jeg har til gengældt hørt, at det kan få 'resterne'
til helt at forsvinde...dvs. effekten blir' dårligere
end før 'behandlingen'.
Jeg undlod derfor at gøre forsøget da min kun
ryger ca. 30 sekunder efter koldstart efter den tynde
olie er sivet i forbrændingskammeret natten over.
Ellers er der intet røg at se og forbruget er ganske
behersket, sammenlignet med hvad man ellers hører
af historier og 'acceptabelt forbrug' på selv nyere biler.

Hvor stor er dit problem når det kommer til stykket ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-09 19:10

">> Eque <<" skriver:

> Jeg undlod derfor at gøre forsøget da min kun
> ryger ca. 30 sekunder efter koldstart efter den tynde
> olie er sivet i forbrændingskammeret natten over.

Det er den her "perfekte" bil der gør det?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-06-09 06:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">> Eque <<" skriver:
>
> Det er den her "perfekte" bil der gør det?

Det er jo et kompromis. Uanset hvor spændstige fordvognens simmerringe
er, så gør swedolen dem 100% friktionsløse, og den fine fuldsyntetiske
racingolie vil vandre forbi dem. Ondsindede rygter vil vide at ford
overvejer en "upside down" løsning efter længere tids dialog med deres
danske testkanin

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-09 13:30

Torben Scheel skriver:

> [...]
> racingolie vil vandre forbi dem. Ondsindede rygter vil vide at ford
> overvejer en "upside down" løsning efter længere tids dialog med deres

Skærmrens søges.....

Fra : Peter

Dato : 10-06-09 13:49

Hej!

Hvad med dette her ?

http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=92&lev=3&mark=76

hilsen
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-09 14:13

Peter skriver:

> Hej!
>
> Hvad med dette her ?
>
> http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=92&lev=3&mark=76

Jeg er ræd for at der kommer så megen knald på farverne at jeg bliver
blændet. Det bliver jo nærmest en "Lyrikjustering" af billedet.

"Lyrikjustering", jo se her:
http://luen.dk/lcd_04.JPG

"Normaljustering":
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/BBB.png

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-09 16:01

> Peter skriver:

> Jeg er ræd for at der kommer så megen knald på farverne at jeg bliver
> blændet. Det bliver jo nærmest en "Lyrikjustering" af billedet.

*LOL*

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : alexbo

Dato : 10-06-09 16:16

"Torben Scheel" skrev

> Ondsindede rygter vil vide at ford overvejer en "upside down" løsning
> efter længere tids dialog med deres danske testkanin

Det er lagervare.

http://www.wired.com/images/article/full/2008/03/ford_flatheadv8_500px.jpg

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 16:59

> [...]

Hvis du vil bruge ordet perfekt, så er det
ganske kærkommet og anvendeligt, når vi
snakker +413.000 km over små 23 år.
Røg i startfasen er ikke unormalt
ved brugte paraplyer og ikke en fejl, men
en indikation på et vist slid af en motordel.
Nye biler tillades desuden et vist forbrug, og
dette forbrug forekommer blot på anden vis
uden at kategoriseres som værende en fejl.
Sådan er dêt.

> [...]
> racingolie vil vandre forbi dem. Ondsindede rygter vil vide at ford
> overvejer en "upside down" løsning efter længere tids dialog med deres

Nu ligger landet sådan, at et tvivlsomt produkt som Swedol
og 'racingolie' ikke hører hjemme i en youngtimer som er på
vej mod den halve million...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-09 17:06

">> Eque <<" skriver:

> [...]
> Røg i startfasen er ikke unormalt
> ved brugte paraplyer og ikke en fejl, men
> en indikation på et vist slid af en motordel.

Det er vidst det vil kalder en "sliddel der skulle have været skiftet
for længst".