Kan DHB publikumer ikke læse...
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-09 18:30

siden så mange blev snuppet?

http://jp.dk/indland/krimi/article1718243.ece

Den 4. og 5. juni blev der holdt fokus på fejl og mangler ved køretøjer og
ombyggede køretøjer, hvor der skulle betales yderligere registreringsafgift.
I alt blev ca. 1000 biler kontrolleret og det resulterede i:

a.. 267 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven primært for fejl og
mangler
a.. 6 nummerplader og prøveplader blev inddraget
a.. 2 sigtelser for kørsel i frakendelsestiden
a.. 8 afgiftssager på biler med en skønnet registreringsafgift på i alt
400.000 kr.
a.. 2 litauiske biler blev beslaglagt af skat, da de skulle have været på
danske plader. Registreringsafgiften på disse biler udgør i alt ca. 250.000
kr.
a.. 13 fogedforretninger, hvor den samlede restance udgør 7,5 mio. kr.
a.. Udlæg for restancer i 7 biler
a.. Smykker og kontanter for i alt 100.000 kr. blev beslaglagt af
fogederne.
Den 6. og 7. juni blev der holdt fokus på spirituskørsel og fejl og mangler
på køretøjer. I alt blev ca. 600 biler kontrolleret og det resulterede i:

a.. 3 sigtelser for spirituskørsel
a.. 2 sigtelser for kørsel i frakendelsestiden
a.. 7 sigtelser for overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen
a.. 56 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven primært for fejl og
mangler
Samtlige dage blev vejnettet omkring Vandel og Billund afpatruljeret med
civile patruljebiler med videoudstyr - de såkaldte Provida vogne - og det
resulterede i:

a.. 46 sigtelser for overtrædelse af færdselsloven vedr. hastighed og
overhaling heraf 11 til betinget frakendelse.
a.. 25 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven i øvrigt.
Stef

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-06-09 18:53

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> siden så mange blev snuppet?

...åbenbart ikke, LOL !

/Caspersen

Fra : Tom

Dato : 08-06-09 19:05

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> siden så mange blev snuppet?
>
> http://jp.dk/indland/krimi/article1718243.ece

hehe, har da været en indbringende dag for Staten. Går ud fra at Lars L.
Rasmussen sender et julekort som tak, til dem der har spyttet i kassen. Ser
ud til at være en nem måde at tjene lidt ekstra til statskassen.

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-09 19:07

> hehe, har da været en indbringende dag for Staten. Går ud fra at Lars L.
> Rasmussen sender et julekort som tak, til dem der har spyttet i kassen.
> Ser ud til at være en nem måde at tjene lidt ekstra til statskassen.

Ja der er jo åbenbart nogle der ligefrem higer efter at betale extra

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-09 20:29

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ja der er jo åbenbart nogle der ligefrem higer efter at betale extra

Ja de hellige får bræger i flok som altid.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-09 20:44

> Ja de hellige får bræger i flok som altid.

Ja og ?

Stef

Fra : Tom

Dato : 08-06-09 21:16

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:k6idnaG6_oPv-7DXnZ2dnUVZ_vGdnZ2d@giganews.com...

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ja de hellige får bræger i flok som altid.

hehe, har ikke fået mit xenon monteret igen efter bilen var til syn, så jeg
pudser lige glorien

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-09 01:03

On Jun 8, 9:28 pm, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:

> Ja de hellige får bræger i flok som altid.

Synes du det er bedre at de 7 mio bare forsvandt fra din og min
kasse ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 17:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
On Jun 8, 9:28 pm, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:

>Synes du det er bedre at de 7 mio bare forsvandt fra din og min
>kasse ?

Nu er der ikke tale om noget der forsvinder, men noget det ikke altid lykkes
at stjæle.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Leonard

Dato : 09-06-09 18:16

Kim Frederiksen wrote:

> Nu er der ikke tale om noget der forsvinder, men noget det ikke altid
> lykkes at stjæle.

De nævnte 7,5 mill. var restancer og det kan meget vel være penge der
udbetalt og dermed forsvundet fra den fælles kasse, så den holder ikke.

Jeg synes det er fint at optimere indsamlingerne ved at møde op til
arrangementer, hvor der forventes at være nem og god gevinst. Ligesom
at det også er oftere at det er pizzariaer og døgnkiosker, der har
problemer med kasseregnskab og antallet af ansatte end det er tilfældet
i andre brancher, så er der åbenbart en tendens til at bil- og
MC-interesserede har et lempeligt forhold til det med skat og afgifter.

--
Leonard

Fra : KASO

Dato : 08-06-09 21:37

> [...]
> overhaling heraf 11 til betinget frakendelse.
> a.. 25 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven i øvrigt.

Det sørgelig er at se BM's redaktør gå i selvsving over, hvor "forfærdeligt"
det var, at SKAT dukkede op. Hvad er problemet i at overholde loven?

http://bilmagasinet.dk/article/32211

Måske synes han også, at indbrudstyve, der lige har ryddet hans hjem, skal
have frit lejde, hvis de vil holde en kongres?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-09 21:50

KASO skriver:

> Måske synes han også, at indbrudstyve, der lige har ryddet hans hjem, skal
> have frit lejde, hvis de vil holde en kongres?

Nej, det er jo ikke sådan ment. Det er alle de små forseelser man skal
se gennem fingre med.

Se evt TV2 Syd, hvor chefen for forlaget Bejanmin sidder og "tuder" for
åben skærm.

Sammenligner vi med inbrudstyvene, mener han at smårapserier skal man se
gennem fingre med.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 08-06-09 22:06

> KASO skriver:

> Nej, det er jo ikke sådan ment. Det er alle de små forseelser man skal
> se gennem fingre med.

Nåå - så hvis nogen havde taget hans bilradio, skulle de slippe, men hvis de
havde taget hele bilen, måtte politiet godt fange dem?

Suk!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-09 01:05

On Jun 8, 10:37 pm, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Det sørgelig er at se BM's redaktør gå i selvsving over, hvor "forfærdeligt"
> det var, at SKAT dukkede op. Hvad er problemet i at overholde loven?
>
> http://bilmagasinet.dk/article/32211

Nej hvor er han tåbelig

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-09 10:31

> a.. 25 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven i øvrigt.
> Stef

Jeg var hjemadgående over fyn samtidig med at en del nok var på vej til
Vandel. På tankstationen Kildebjerg var der nogen der viste deres "niveu"
ved at lave burnouts og 360's mellem fodgængere og parkerede biler ... Havde
en betjent været der kunne han nemt have indraget en håndfuld kørekort inden
de overhovedet var noget til fastlandet ...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-06-09 11:50

Om ikke andet så fik man da fat i de dummeste.
Næste træk må så være at "lokke" de (meget)lidt klogere til at
gå i nettet næste gang.
Men politiet kunne jo bare kigge forbi udvalgte tankstationer
en fredag eller lørdag aften, der er masser af Brian'er der.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-09 11:56

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in

> Men politiet kunne jo bare kigge forbi udvalgte tankstationer
> en fredag eller lørdag aften, der er masser af Brian'er der.

Du mener, ligesom de gjorde en aften her i Esbjerg? Bedst som de var godt
igang med ræs på havnen blev alle veje ud fra området spærret af politi og
synsfolk og så blev alle køretøjer ellers gennemgået før de fik lov at
forlade området. Jeg mener ikke SKAT var med dengang dog, kun synsfolk og
politi.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-06-09 12:52

Henrik Stidsen kom med følgende:
> [...]
> synsfolk og så blev alle køretøjer ellers gennemgået før de fik lov at
> forlade området. Jeg mener ikke SKAT var med dengang dog, kun synsfolk og

Lige præcis. Så slipper de for at jage dem gennem den halve by hvor
uskyldig kan blive sagesløse ofre. Bare trist de ikke tog SKAT med.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-09 14:28

> Lige præcis. Så slipper de for at jage dem gennem den halve by hvor
> uskyldig kan blive sagesløse ofre. Bare trist de ikke tog SKAT med.

Det var vist før man begyndte på at tage SKAT med til den slags - pointen
var vist også lidt at gøre det u-attraktivt at deltage i de der streetrace
arrangementer, det var i en periode hvor folk kom helt fra Tyskland for at
være med og politiet var lidt i vildrede over hvordan man fik det stoppet.
En af tiltagene for at stoppe det var faktisk at et større industriområdet
fik sat indkørsel forbudt skilte op med undertavle om at mellem 18 og 06
var kun ærindekørsel tilladt. Streetrace er sjovt nok ikke gyldigt ærinde
så nu kunne de give bøder blot for at opholde sig på de områder der blev
brugt til race.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-06-09 15:21

Henrik Stidsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> så nu kunne de give bøder blot for at opholde sig på de områder der blev

Husker det godt i Hvidovre på Avedøre Holme tilbage i slut 80'erne,
der prøvede de også med skilte tricket. Desværre var der nogle iderige
unge der blot tog ud fredag eftermiddag og fjernede skiltet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 17:53

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Husker det godt i Hvidovre på Avedøre Holme tilbage i slut 80'erne,
> der prøvede de også med skilte tricket. Desværre var der nogle iderige
> unge der blot tog ud fredag eftermiddag og fjernede skiltet.

/Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 22:41

Andersen [3650] skrev:
> Husker det godt i Hvidovre på Avedøre Holme tilbage i slut 80'erne,
> der prøvede de også med skilte tricket. Desværre var der nogle iderige
> unge der blot tog ud fredag eftermiddag og fjernede skiltet.

Havde de nu været endnu mere idérig var de blot kørt ind på området
inden 1800.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 17:55

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Bare trist de ikke tog SKAT med.

Hvad er der sket med den gruppe her? Mage til frelste ligusterfascister skal
man sateme snart lede længe efter.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-06-09 18:35

Isang tao pinangalanan, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> nagsulat:

>"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

>Hvad er der sket med den gruppe her? Mage til frelste ligusterfascister skal
>man sateme snart lede længe efter.

Og?

Vores velfærdssamfund med alle dets goder, kræver at alle er med til
at betale hvad det koster...

Gratister må lære det på den hårde måde.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 22:46

Claus Frørup skrev:
> Og?
> Vores velfærdssamfund med alle dets goder, kræver at alle er med til
> at betale hvad det koster...
> Gratister må lære det på den hårde måde.

Hvis det skulle havde nogen betydning for vores velfærd ville der nok
være mere ræson i at sende betjentene på sprogkursus så de kunne andet
end løfte pegefingeren overfor de nassere der kommer fra østlandene.

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-06-09 14:49

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Hvis det skulle havde nogen betydning for vores velfærd ville der nok
>være mere ræson i at sende betjentene på sprogkursus så de kunne andet
>end løfte pegefingeren overfor de nassere der kommer fra østlandene.

Nu har de jo været på kursus og lært at tage told og skat med, så mon
ikke det snart begynder at skæppe i kassen?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-06-09 19:30

Claus Frørup skrev:
> Nu har de jo været på kursus og lært at tage told og skat med, så mon
> ikke det snart begynder at skæppe i kassen?

Ikke så længe de blot tager fra dem der er/bliver i landet. Så er det jo
blot at flytte pengene rundt.

Fra : KASO

Dato : 09-06-09 19:24

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:1oSdnQNcnNVBDrPXnZ2dnUVZ_oCdnZ2d@giganews.com...
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er der sket med den gruppe her? Mage til frelste ligusterfascister
> [...]

Jeg undrer mig da mere over personager, der som du ikke forstår, at et
samfund skal have regler - og at man er nødt til at bidrage til den fælles
kasse, hvis man vil nyde frugterne - f.eks. veje, sygehuse, skoler, .....

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 21:39

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kasse, hvis man vil nyde frugterne - f.eks. veje, sygehuse, skoler, .....

...eks. hende den ældre dame idag som fik benzin på hele kroppen og i øjet
men
ikke måtte komme på hospitalet fordi hun var brandfarlig...jo sikkerheden
kommer
sandelig først....

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-06-09 22:41

Kim Frederiksen udtrykte præcist:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er der sket med den gruppe her? Mage til frelste ligusterfascister skal
> man sateme snart lede længe efter.

Søg og du skal finde.
Engang havde man blot ti bud, men takket være Brian'er som dig er der
nu et digert værk som udgør loven med de regler og §'er som du og dine
ligesindede kan takkes for. Må herren være med dig, og vise dig lyset,
således du igen kan betræde dydens smalle sti.

Fra : N/A

Dato : 12-06-09 22:49

Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 10-06-09 05:09

On 9 Jun., 23:40, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:

> [...]
> ligesindede kan takkes for. Må herren være med dig, og vise dig lyset,
> således du igen kan betræde dydens smalle sti.

Jeg er ikke, og har aldrig været, en af de omtalte "Brian'er". Ingen
dødskørsel, ingen afsindige overhalinger eller dørtræk gennem
hovedgaden i Tørre-røvelse eller hvad man ellers kan læse om. Jeg
kører 80-100.000 km årligt i firmabil og hører til dem du ikke læser
om i medierne. Til gengæld sker det da at jeg kører lidt hurtigere end
man må. 140 Km/t på motorvejen og 80-100 stykker på landevejen hvor
der er plads til det. Det er der intet farligt i, og det ved du lige
så godt som jeg. Jeg er bare led og ked og træt af alt det hysteri man
skal lægge øre til, hver gang der er én der har kørt 55 km/t i byen..

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-09 12:40

wrote:
> [...]
> man må. 140 Km/t på motorvejen og 80-100 stykker på landevejen hvor
> der er plads til det. Det er der intet farligt i, og det ved du lige

Så det er du i stand til at vurdere, mener du. Brian mener at han er i stand
til at vurdere at 70-80 km/t er helt forsvarligt gennem hovedgaden i Nørre
Røvelse. Benny mener at det er i orden med 110 km/t på en bakket landevej
mellem Store Møddinge og Lille Vindpisserby.
Hvordan vil du forklare, at netop din vurdering er den rigtige, hvorimod
Brian og Benny er nogle dødsensfarlige fartdjævle? Fælles for jer alle er,
at i blæser reglerne en hatfuld.
Fartgrænserne er jo netop fastsat efter hvad de relevante myndigheder mener
er det forsvarlige de enkelte steder. Du kan være enig eller uenig i de
enkelte begrænsninger forskellige steder, og hvis du er uenig kan du forsøge
at overbevise de stedlige myndigheder om, at det skal være anderledes. Kan
du ikke det, er du altså pligtig til at overholde de grænser der er fastsat
i øjeblikket. Du har intet at lade hverken Brian eller Benny høre, i er
lovovertrædere af af samme slags.

Du kører små 100.000 om året, siger du. Så kører du næppe altid hvor dit
lokalkendskab er stort. Ergo kan det ligesågodt være dig vi skal læse om i
morgen, fordi du vurderede at en anden end den fastsatte fartgrænse var
rimelig, og at det så var dig der skønnede forkert og klippede et legende
barn midt over.

At argumentere for retten til at bryde reglerne er torskedumt. At alle,
eller de fleste, kan komme til at gøre det i et uopmærksomt øjeblik er noget
andet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 17:03

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Så det er du i stand til at vurdere, mener du.

Nej, det ved jeg.

> [...]
> Hvordan vil du forklare, at netop din vurdering er den rigtige, hvorimod
> Brian og Benny er nogle dødsensfarlige fartdjævle?

Jeg kan ikke udtale mig om Brian og Benny's dømmekraft. Derimod kan jeg med
sikkerhed sige at jeg altid holder en standselænge inde for det stykke vej
jeg kan se foran bilen. Jeg er også én af de få der holder afstand på
motorvejen.

> Fælles for jer alle er, at i blæser reglerne en hatfuld.

Ikke dem allesammen.

> Fartgrænserne er jo netop fastsat efter hvad de relevante myndigheder
> mener er det forsvarlige de enkelte steder.

Ja, med laveste fællesnævner. De faktiske forhold på stedet, trafik, vejr
osv. er dét der er afgørende for hvor hurtigt det er forsvarligt at køre.
Ikke faste hastighedsgrænser.

> [...]
> pligtig til at overholde de grænser der er fastsat i øjeblikket. Du har
> intet at lade hverken Brian eller Benny høre, i er lovovertrædere af af

Nej, det er vi ikke, da jeg aldrig kører uforsvarligt.

> [...]
> morgen, fordi du vurderede at en anden end den fastsatte fartgrænse var
> rimelig, og at det så var dig der skønnede forkert og klippede et legende

Nej det var det ikke. Det er det med forholdene igen. Hvis jeg ikke kender
vejens forløb er det næppe dér jeg vælger at sætte farten op.

> At argumentere for retten til at bryde reglerne er torskedumt.

Det er så din mening.

> At alle eller de fleste, kan komme til at gøre det i et uopmærksomt
> øjeblik er noget andet.

Nå, holder I ikke øje med hvad I laver da? Jeg troede da sådan nogle
perfekte bilister havde overskud til at holde øje med farten. Har I mon så
overskud til at holde øje med vejens forløb?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-09 17:27

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:q4udnTXGXeamRLLXnZ2dnUVZ_gednZ2d@giganews.com...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det ved jeg.

Det "ved" Brian og Benny også. Synes de selv. Ligesom dig.

> [...]
> vej jeg kan se foran bilen. Jeg er også én af de få der holder afstand på

Det mener Brian og Benny også. De vil til enhver tid påstå, at de har fuld
kontrol over situationen og umuligt kan havne i en farlig situation på grund
af deres kørsel.

> [...]
> osv. er dét der er afgørende for hvor hurtigt det er forsvarligt at køre.

Som du tillader dig at vurdere efter dit eget hovede. Nøjagtig som Brian og
Benny vil påstå at de gør.

> Nej, det er vi ikke, da jeg aldrig kører uforsvarligt.

Det gør Brian og Benny da heller ikke! Hvis du spørger dem selv.

> Nej det var det ikke. Det er det med forholdene igen. Hvis jeg ikke kender
> vejens forløb er det næppe dér jeg vælger at sætte farten op.

Så må vi håbe, at selvom vejen ser lige og bred ud, at der ikke gemmer sig
en legeplads eller en boldbane lige bagved de træer der inde til højre. Og
at der ikke uheldigvis lige er et barn der løber ud for at hente en bold,
det er de jo vant til at kunne, netop fordi det er sådan en god bred vej
uden megen trafik. Men der kom du lige, og havde skønnet omgivelserne
forkert

> Det er så din mening.

Ja.

> Nå, holder I ikke øje med hvad I laver da? Jeg troede da sådan nogle
> perfekte bilister havde overskud til at holde øje med farten. Har I mon så
> overskud til at holde øje med vejens forløb?

Ork jo, men alle bilister kender til at farten er sneget sig lidt op uden
man har lagt mærke til det. Især hvor fartgrænsen er meget lav over en
længere tilsyneladende øde strækning. Hvis man ikke er ligeglad opdager man
det hurtigt og får justeret hastigheden lidt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 23:13

Martin Bak skrev:
> [...]
> eller de fleste, kan komme til at gøre det i et uopmærksomt øjeblik er noget

Generelle hastighedsgrænser blev indført der engang i '70'erne med
energikrisen som undskyldning.

Da den så ikke kunne bruges mere, og man havde fundet ud af hvilket
pragtfuld bidrag det var til de offentlige finanser at bøde efter den
grænse, gik man over til at kalde det trafiksikkerhed.

Men at hævde at grænserne i §§ 42-43 har med trafiksikkerhed at gøre er
ude i hampen. De grænser er politiske. De bliver fastsat, og ændret,
efter aktuel politisk klima. Bare tænk på den argumentation der blev
taget i brug da de 110 blev til 130. Det var ikke småting der blev hylet
op om.

De rigtige, trafiksikkerhedsmæssige, hastighedsbegrænsninger er dem der
kommer af § 41.

Men de er ikke til at måle og gøre op i tal, så de kan give en stabil
bødeindtægt.

Prøv lige at overvej hvor længe siden det er du har hørt om en der har
fået en fartbøde efter § 41. Jeg har ikke kendskab til nogen.

Hvis du sk*der højt og flot på de generelle grænser, og konsekvent kører
efter forholdene (§ 41) vil du i højest 50% af tiden køre med en
hastighed der passer med de generelle grænser (§§ 42-43), mens du i
resten af tiden vil køre enten for hurtigt eller for langsomt efter de
generelle grænser.

De generelle grænser har så også medført at folk forventer at de har lov
til (krav på) at køre (kunne køre) det den aktuelle generelle grænse
fortæller. At indrette sin hastighed efter forholdene er ikke moderne.

Hvis Kim lever op til det han skriver vil han være en af dem der lister
forbi en skole, i "møde-ind-tiden" med 20-30 km/t, mens han nok kommer
forbi samme sted med 55-70 km/t samme sted, når tiden er kl l*rt om natten.

Jeg beklager at måtte meddele at jeg ikke har den store respekt for at
man blander skattepolitik ind i trafiksikkerheden.

For mig er §§ 42-43 "fartskattegrænser", intet andet.

Fra : alexbo

Dato : 10-06-09 12:52

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev

>Jeg er bare led og ked og træt af alt det hysteri man
>skal lægge øre til, hver gang der er én der har kørt 55 km/t i byen.

Så prøv at lægge øre til jammeren over kameraer og fotovogne, der er mange
tusinde indlæg om det forskrækkelige ved kontrol, der er næsten ingen om
fartoverskridelse.

Hele tiden er der indlæg fra de hysteriske kællinger der ikke kan tåle synet
af noget der bare ligner en kontrol.
De skræpper op og vækker hele hønsegården, der øjeblikkeligt hiver de sløve
travere ud af stalden, pengemaskine, bilisthader, jantelov, alle de gamle
krikker bliver slæbt rundt i manegen til publikums store jubel.

mvh
Alex Christensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-06-09 13:05

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 17:12

> Så prøv at lægge øre til jammeren over kameraer og fotovogne, der er mange
> tusinde indlæg om det forskrækkelige ved kontrol, der er næsten ingen om
> fartoverskridelse.

At køre hurtigere end forholdene tillader er altid åndsvagt.

> Hele tiden er der indlæg fra de hysteriske kællinger der ikke kan tåle
> synet
> af noget der bare ligner en kontrol.

Hvem er disse "hysteriske kællinger"? Jeg kan kun gå ud fra du mener sådan
nogle som mig. Jeg er til gengæld træt af alle de selvretfærdige narhoveder
der har åh så travlt med at kritisere andres kørsel og i bund og grund kører
akkurat lige som mig - lidt hurtigere end man må hvor der er plads til det,
men aldrig vildt. De ELSKER når andre bliver snuppet for akedemiske
forseelser. Jo større bøden er, jo bedre ... for "så kan de lære det" ...
allerhelst skulle kørekortet ryge hvis man får så meget som en
parkeringsbøde. Dette gælder naturligvis for alle andre end dem selv. Går de
selv i fælden bruger de samme argumenter som mig, nemlig sandheden om den
vestlige verdens snigskytter, fotofælderne.

> [...]
> travere ud af stalden, pengemaskine, bilisthader, jantelov, alle de gamle
> krikker bliver slæbt rundt i manegen til publikums store jubel.

At du forsøger at latterliggøøre valide argumenter, gør ikke disse mindre
relevante. Jeg VED at fotovognene er en pengemaskine. Udover at det er
latterligt indlysende for alle med et normalt forhold til trafik, så ved jeg
det fra politiet selv, da i hvert fald én betjent har indrømmet at han
konsekvent placerer fotovognen på steder hvor hastighedsgrænsen er sat
lavere end den burde, snarere end steder hvor der er reel risiko forbundet
med at køre "for stærkt".

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Tom

Dato : 10-06-09 20:26

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:lNudnYoY3rXMRrLXnZ2dnUVZ_uadnZ2d@giganews.com...
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> At køre hurtigere end forholdene tillader er altid åndsvagt.

så hører 90-95% af bilisterne vel til gruppen af åndsvage....nogen
overskrider bestemmelserne oftere og mere end andre, men tror nu nok at
absolut de færreste kan sige sig fri fra ikke at køre for hurtigt.

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-09 20:37

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> tror nu nok at absolut de færreste kan sige sig fri fra ikke at køre for
> hurtigt.

Prøv lige at læse det der selv

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 23:19

Tom skrev:
> så hører 90-95% af bilisterne vel til gruppen af åndsvage....nogen
> overskrider bestemmelserne oftere og mere end andre, men tror nu nok at
> absolut de færreste kan sige sig fri fra ikke at køre for hurtigt.

Du kommer lige til at belyse hvor mange af de 90-95% du mener
overskrider bestemmelserne i § 41 hhv. §§ 42-43.

Fartskattegrænserne i §§ 42-43 er ikke nævnt blandt de forhold man skal
holde sig efterrettelig i § 41.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-06-09 17:26

kim.frederiksen@gmail.com skrev 10.06.2009 13:08:48 i
<72c19986-17df-4882-87e5-fbd98ee546e5@s21g2000vbb.googlegroups.com> bl.a.:

>Jeg er ikke, og har aldrig været, en af de omtalte "Brian'er".

'Kim' kan måske erstatte udtrykket.

--
Niels

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-06-09 20:50

Niels P Sønderskov frembragte:
> kim.frederiksen@gmail.com skrev 10.06.2009 13:08:48 i
> <72c19986-17df-4882-87e5-fbd98ee546e5@s21g2000vbb.googlegroups.com> bl.a.:

> 'Kim' kan måske erstatte udtrykket.

Så hvad har vi nu: Brian, Benny og Kurt (fra rekvalmerne).
Så er der den nye dreng i klassen: Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-06-09 22:49

> [...]
> så godt som jeg. Jeg er bare led og ked og træt af alt det hysteri man
> skal lægge øre til, hver gang der er én der har kørt 55 km/t i byen.

Kim, det hedder "fartforskrækkelse" og hænger uløseligt sammen med
gloriepudsning.

Fra : N/A

Dato : 12-06-09 22:49