Hvor mange skribenter skal til LeMans ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 08-06-09 10:44

Hejsa

Det kunne være sjovt at aftale en mødeplads / tid - så os herindefra kan
mødes dernede.

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Tom

Dato : 08-06-09 19:01

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Det kunne være sjovt at aftale en mødeplads / tid - så os herindefra kan
> mødes dernede.

Mogens plejer da at være fast inventar hver gang

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 08-06-09 19:23

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Mogens plejer da at være fast inventar hver gang

Jep, men det kolliderer med min sommerferie i år. Derfor bliver det foran
mit TV, hvor den digitale veden bevirker, at jeg dels kan følge hele løbet
(alle 24 timer) inkl. træning og tidskørsler onsdag og torsdag samt dels kan
følge warm up og Legends Race om lørdagen !

Mit TV-program ser du hér - i fremragende kvalitet:
www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=lm2009itv

Fra : Tom

Dato : 08-06-09 19:28

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan følge warm up og Legends Race om lørdagen !
>
> Mit TV-program ser du hér - i fremragende kvalitet:

men det slår vel ikke den rigtige "feeling", at være der

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 08-06-09 19:34

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> men det slår vel ikke den rigtige "feeling", at være der

Nej, det må man da ikke håbe
(kommer først, når de kører udsendelsen i HD)

Fra : Jensen

Dato : 09-06-09 08:37

On Mon, 08 Jun 2009 18:33:56 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>Nej, det må man da ikke håbe
>(kommer først, når de kører udsendelsen i HD)

Ja, det sidder jeg også bare og venter på.
Og tak for linket. Så er der ingen undskyldning for at misse noget, bortset
fra det Eurosport 2 sender.

..oO Mon man skulle se at få købt det nye TV med DVB-C tuner, så man i det
mindste kan se det i digital kvalitet...*tænker højt*.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Mogens

Dato : 11-06-09 05:07

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Ja, det sidder jeg også bare og venter på.
> Og tak for linket. Så er der ingen undskyldning for at misse noget,

Så er vi igang - i silende regnvejr. Så det er da vist godt, at man ikke er
på Le Mans, fordi regnvejr på de midlertidige campingpladser (marker) er en
meget dårlig oplevelse (kaos)
Tom K's team er hurtigst over all
Jan Magnussen's team er hurtigst i sin klasse
Team Essex (Elgård) langt hurtigere end konkurrenterne i sin klasse

> mindste kan se det i digital kvalitet...

Flotte billeder i aftes/nat - kanon :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-09 05:13

Jensen skriver:

> .oO Mon man skulle se at få købt det nye TV med DVB-C tuner, så man i det
> mindste kan se det i digital kvalitet...*tænker højt*.

Kan man ikke bare klaske en digitaltuner til det nuværende?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jensen

Dato : 11-06-09 07:39

On Thu, 11 Jun 2009 06:13:17 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jensen skriver:

>Kan man ikke bare klaske en digitaltuner til det nuværende?

Desværre er vi tvangsopkoblet til Stofa, og oven i købet kollektivt
tilsluttet så vi ikke kan få internetforbindelse til Stofa.

Det betyder, at Craptor'en er udelukket, og dens forgænger, Samsung
DCB-H360R, fryser mere end en skaldet pingving i antarktis' mørkeste
vintermåneder. Så den er netop sendt på lossepladsen.

Derudover har jeg kun set DVB-C bokse med HDD, hvilket ikke er så smart, da
jeg ikke kan hive optagelserne ud på DVD, hvilket jo fylder HDD'en op
relativt hurtigt.

Af samme årsag fravalgte jeg Pioneer, da jeg ikke kan finde en egnet boks,
der er til at betale. Desuden er 50" for dominerende i min lille stue.

Desuden er mit nuværende TH-42PX80E ikke i Full HD, hvilket irriterer mig
lidt, da kiggeafstanden pga. visse omstændigheder er på 2,2 meter. Bevares
HDTV er jo fastsat til 720p i EU, men ved Blu-ray- og HDDVD-afspilning ville
jeg gerne have lidt mere ud af materialet.

Men det bliver alligevel ikke i forbindelse med Le Mans 2009, at jeg køber
det, for hos de seriøse steder er mit favorit-tv, Panasonic TX-P42V10,
nemlig udsolgt.

Og selvom jeg bed på krogen hos ét af de dyre steder i dag, ville jeg næppe
få det i morgen, fredag.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-09 16:20

Jensen skriver:

> Derudover har jeg kun set DVB-C bokse med HDD, hvilket ikke er så smart, da
> jeg ikke kan hive optagelserne ud på DVD, hvilket jo fylder HDD'en op
> relativt hurtigt.

Så kobler du en DVD optager til din DVB-C tuner og "spiller over". DVB-C
tunerne optager som regel den rå strøm fra kabelnettet og det er kodet,
derfor kan man ike bare kopiere det ud på en disk.

> Af samme årsag fravalgte jeg Pioneer, da jeg ikke kan finde en egnet boks,
> der er til at betale. Desuden er 50" for dominerende i min lille stue.

Pioneer kan ellers styre en masse settopbokse fra remoten.

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-06-09 12:35

> Så er vi igang - i silende regnvejr.

Æhm hvilket løb har du set? Torsdag og ugen ud var der høj sol, få skyer
og rigtig dejligt varmt med en stille brise.

Så det er da vist godt, at man ikke
> er på Le Mans, fordi regnvejr på de midlertidige campingpladser (marker)
> er en meget dårlig oplevelse (kaos)

Jep - så derfor var det dejligt at mudderet fra ugens tidligere regn
allerede var tørt ud på torsdagen

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-06-09 22:15

Den Wed, 17 Jun 2009 16:03:26 +0000 skrev Mogens:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> På Le Mans-banen var der den pågældende torsdag regnvejr

Det var lige godt... om natten eller? Dagen var tørlagt..

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-06-09 22:15

> Hvis du snakker om den samme LeMans bane som jeg var på, kom der altså
> ikke en eneste dråbe regn Torsdag.

Nej jeg så og mærkede godt nok heller intet.. tværtimod.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-06-09 09:28

> Mellem 19 og 24 - det er jo tidspunktet, man kører på den pågældende
> dag...

Ja der var tørt i hele området, ingen regn. Jeg var udenfor til noget ud
på natten og der var ingen regn.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-06-09 23:19

> Den pågældende dag var onsdag den 10/6 - træning. Regnen silede ned:

Ja det er jeg enig i. Men ikke torsdag og fremdeles..

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-06-09 23:20

> Le Mans -banen, som brugt til 24-timers løbet, er et kæmpe område.

No shit?

> Tyg i
> den forbindelse på begreberne lokale byger og front!

Ja da.. men nu bevægede vi os rundt over det hele (ja tro det eller ej)
og vi så hverken regn eller tegn på regn torsdag og frem. Kun søndag fik
jeg 3 dråber på mit objektiv ellers ikke..

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-06-09 23:21

> Mit indlæg er skrevet torsdag og på baggrund af onsdag aftens træning.

Ok jeg/vi er gået forbi hinanden For ja onsdag var der godt nok vådt..