Årlig afgift
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-09 20:40

Nogen der kender den årlige afgift /grøn afgift/vægtafgift eller hvad det nu
hedder på en
Opel Meriva 1,7 CDTi Activan 5d (gule plader)
Overvejer en model fra 2004

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-09 22:46

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nu hedder på en
> Opel Meriva 1,7 CDTi Activan 5d (gule plader)

Nu har jeg så i mellemtiden fundet en tilsvarende bil hos en forhandler,
hvor det er anført, at den koster 4030 kr. i vægtafgift. Er det incl.
misundelsesafgift m.m. eller? Min håbefulde søn mener, at den må koste
mindst 8000 kr. idet alene misundelsesafgiften på gulpladebiler efter 1998
skulle være på 5000 kr.

Kurt

Fra : Armand

Dato : 06-06-09 10:37

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> misundelsesafgift m.m. eller? Min håbefulde søn mener, at den må koste
> mindst 8000 kr. idet alene misundelsesafgiften på gulpladebiler efter

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk angiver også årlig afgift!
Se: <http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97274.asp> og læg dertil de
5.000,- i misundelsesafgift!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-06-09 21:19

> http://www.hvorlangtpaaliteren.dk angiver også årlig afgift!
> [...]

OK- tak for linket.

Kurt

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-06-09 23:14

> [...]
> misundelsesafgift m.m. eller? Min håbefulde søn mener, at den må koste
> mindst 8000 kr. idet alene misundelsesafgiften på gulpladebiler efter

Min svoger giver lige knap 10k årligt for begge afgifter samlet. Det er
en bil magen til dog lidt nyere.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 09-06-09 15:54

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
> Nogen der kender den årlige afgift /grøn afgift/vægtafgift eller hvad det
> nu hedder på en
> Opel Meriva 1,7 CDTi Activan 5d (gule plader)
> Overvejer en model fra 2004

Jeg har netop solgt min, af samme type og årgang, jeg gav 9040,- i alt,
årligt.

--
/Jacob
Alfa 156 SW