Hmmm...papegøjeplader er måske ikke så tos~
Fra : Jensen

Dato : 05-06-09 13:57

http://ing.dk/artikel/99246-papegoejeplader-giver-miljoesvineri-paa-vejene?utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder

Bare man var rask, så skulle jeg dælme være vaks ved havelågen...*suk*

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : .J.S...

Dato : 05-06-09 15:28

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> wrote in message
> http://ing.dk/artikel/99246-papegoejeplader-giver-miljoesvineri-paa-vejene?utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder
>
> Bare man var rask, så skulle jeg dælme være vaks ved havelågen...*suk*

Er der også totaløkonomi i det ?

5k ekstra i misundelsesafgift om året, og mon ikke den taber meget i værdi ?
Når den er ved at være nogle år gammel skal den være meget billig i forhold
til hvidplade udgaven, den nye ejer skal jo stadig betale de ekstra 5k om
året...

Men i øvrigt ..

Det største problem for planeten er jo overbefolkning, så det må være
miljørigtigt med en sportvogn uden plads til barnesæder

mvh/JS

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 05-06-09 20:16

Jensen wrote:
> http://ing.dk/artikel/99246-papegoejeplader-giver-miljoesvineri-paa-vejene?utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder
>
> Bare man var rask, så skulle jeg dælme være vaks ved havelågen...*suk*

Jeg så også artiklen og kom til a tænke på hvor smart det kunne være at
få en SMART eller anden lille pendlerbil til halv pris ved at køre på
papegøjeplader.

/Lars

Fra : Mogens

Dato : 05-06-09 20:29

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4a296ed6$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg så også artiklen og kom til a tænke på hvor smart det kunne være at få
> en SMART på papegøjeplader...

Mener at målet på lastrummet skal være mindst 80 x 120 cm...

Fra : Herman Persson

Dato : 06-06-09 10:45

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
> meddelelsen news:4a296ed6$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Mener at målet på lastrummet skal være mindst 80 x 120 cm...
Jeg tror, det er 120 cm i længden og 60 cm i både højde og bredde.
Hvis det bare er sådan at 'kassen' på 120x60x60 skal kunne være der, må der
være masser af kvikke sportsvogne, der kan indregistreres på papegøjeplader.

Er der nogen der VED det?

Hilsen Herman.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-09 08:14

> Jeg så også artiklen og kom til a tænke på hvor smart det kunne være at få
> en SMART eller anden lille pendlerbil til halv pris ved at køre på
> papegøjeplader.

Den er som de andre skriver for lille ...

Men "nøjes" man med en pure evt med lidt aircon til godt 100kkr så er der
faktisk ikke meget afgift...

Min der stod i 112.999,5 på plader er der kun betalt 20.002kr i
registreringsafgift på. Et tilsvarende beløb i moms og resten er så bil,
leveringsomkostninger og eftermonteret udstyr

/A

Fra : Jensen

Dato : 08-06-09 12:48

On Mon, 8 Jun 2009 09:13:55 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>registreringsafgift på. Et tilsvarende beløb i moms og resten er så bil,
>leveringsomkostninger og eftermonteret udstyr

Tricket giver nok også en større besparelse, hvis man f.eks. køber en Audi
TT Coupé eller en Porsche Cayman.
Der skal jo en vis besparelse til på registreringsafgiften til at
misundelsesafgiften kan betale sig.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'