Automatgear-bi til 175.000?
Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 10:05

Jeg leder efter en bil med automatgear til en pris så tæt som muligt - men
IKKE over - 175.510 kr.
Altså listepris.
Den skal bruges som invalidebil.

En masse søgning giver en masse forvirrende resultater, men er der nogen,
der kender en eller flere?

Hilsen Herman.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-06-09 10:22

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> wrote in

> Jeg leder efter en bil med automatgear til en pris så tæt som muligt -
> men IKKE over - 175.510 kr.
> Altså listepris.
> Den skal bruges som invalidebil.

Andre krav eller ønsker? Må den være på gule plader? Brugt?

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 11:24

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> wrote in

> Andre krav eller ønsker? Må den være på gule plader? Brugt?

Ups, det burde jeg have skrevet tydeligere:
Fabriksny på hvide plader.

Hilsen Herman.

Fra : Anders Majland

Dato : 04-06-09 10:38

> Jeg leder efter en bil med automatgear til en pris så tæt som muligt - men
> IKKE over - 175.510 kr.
> Altså listepris.
> Den skal bruges som invalidebil.

Smart Fortwo med pænt med udstyr ? - Har set en reklame hvor der var sat et
hejs bagi til til at tage kørestolen.

Tror det var Sahva eller lign der have stået for ombygningen

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 04-06-09 10:41

http://www.bt.dk/article/20090301/bil_og_camping/90228047/

Yep: Sahva Auto Smart - der er overtaget af http://www.handimobil.dk/

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 11:29

> Smart Fortwo med pænt med udstyr ? - Har set en reklame hvor der var sat
> et hejs bagi til til at tage kørestolen.

Helt så 'invalid' behøver bilen altså ikke at være. Ingen behov for kørestol
eller lignende.
Blot en ganske almindelig standard personvogn - med automatgear.

Hilsen Herman.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-06-09 11:44

> Blot en ganske almindelig standard personvogn - med automatgear.

FIAT Grande Punto 1.4 MTA 3-dørs. 169.030,-. Med 5 døre sniger den sig
desværre op på 175.530,- kr. Må sgu siges at være en dummeflad til FIAT
hvis grænsen for invalidebiler med tilskud er 175.510,- kr.

Er du til retro look så er der FIAT 500 1.2 Pop MTA til ca. 164.000,-

Ingen af dem har aircon.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-06-09 11:49

Hej!

Kent Oldhøj wrote:
> FIAT Grande Punto 1.4 MTA 3-dørs. 169.030,-. Med 5 døre sniger den sig
> desværre op på 175.530,- kr. Må sgu siges at være en dummeflad til FIAT
> hvis grænsen for invalidebiler med tilskud er 175.510,- kr.

Så hiver man da bare cigarettænderen ud inden man betaler
registreringsafgiften

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 18:39

> [...]
> desværre op på 175.530,- kr. Må sgu siges at være en dummeflad til FIAT
> hvis grænsen for invalidebiler med tilskud er 175.510,- kr.

Tak, fint - de får en mail om generel prisnedsættelse på 20 kr.

> Er du til retro look så er der FIAT 500 1.2 Pop MTA til ca. 164.000,-

Jeg er vild med den, tak.

> Ingen af dem har aircon.

Det er ligegyldigt, for jeg eftermonterer det. Koster vel 10-15.000 kr.

Hilsen Herman.

Fra : Mogens

Dato : 04-06-09 17:55

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Helt så 'invalid' behøver bilen altså ikke at være.

Vi var så ude at hente vores Smart idag, og man bliver slemt positivt
overrasket over den bil. Ikke mindst bagagerummet, som rummer plads til en
barnevogn !!

Fra : KASO

Dato : 04-06-09 19:11

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi var så ude at hente vores Smart idag, og man bliver slemt positivt
> overrasket over den bil. Ikke mindst bagagerummet, som rummer plads til en

Jeg var omvendt voldsomt negativt overrasket efter en prøvetur....

Bovlam som ingen anden bil, jeg har prøvet de seneste 20 år, tungt styretøj
og bremser, hoppende og dansende på motorvejen (dårlig belægning) og
udstyret med discountdæk. Men billig er den da....

Fra : Mogens

Dato : 04-06-09 20:09

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> styretøj og bremser, hoppende og dansende på motorvejen (dårlig belægning)
> og udstyret med discountdæk. Men billig er den da....

De 3 biler vi testede, kørte vidt forskelligt. Den der blev handlet, blev
monteret med anden dæk/fælge end standard, og den kører perfekt. Ligger
meget stabilt under alle forhold, hvilket bl.a. blev testet på keglebane.
Jeg er meget overrasket over den på det punkt (ESP er naturligvis stadard)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-06-09 20:33

On Thu, 04 Jun 2009 16:54:46 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Vi var så ude at hente vores Smart idag, og man bliver slemt positivt
>overrasket over den bil. Ikke mindst bagagerummet, som rummer plads til en

Hvad skal du med sådan en kalesche?

Det er måske noget firmabilshalløj?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 05-06-09 02:11

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad skal du med sådan en kalesche?

Nope - det er ikke en cab

> Det er måske noget firmabilshalløj?

Dér stopper festen sgu. Jeg kører for meget til, at en firma-Smart ville
være sagen (Leon'en vil idag runde 50.000 km - leveret i oktober '08)

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 12:56

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg leder efter en bil med automatgear til en pris så tæt som muligt - men
> [...]

Hvad med en Suzuki Splash 1,2 GLS Aircon Aut til 168.990 kr. plus levering.

Mvh

Thomas

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 19:06

"T. R" <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en Suzuki Splash 1,2 GLS Aircon Aut til 168.990 kr. plus
> levering.

Så oplagt en mulighed. Jeg skal bruge den med mest plads i.
Er Grande Punto ikke større end Splash?

Hilsen Herman.

Fra : KASO

Dato : 04-06-09 19:09

> "T. R" <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse

> Så oplagt en mulighed. Jeg skal bruge den med mest plads i.
> Er Grande Punto ikke større end Splash?

Det bliver vist tæt løb (uden at have siddet i Punto). Splash er faktisk
overraskende rummelig.

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 19:22

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det bliver vist tæt løb (uden at have siddet i Punto). Splash er faktisk
> overraskende rummelig.

Så må fruen og jeg ind til to forhandlere med målebånd og tommestok.

HH

Fra : KASO

Dato : 04-06-09 20:13

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Så må fruen og jeg ind til to forhandlere med målebånd og tommestok.
>
> HH

Jeps - men husk, at bagagerummet måles i liter - så I må hellere medbringe
et litermål og en masse vand også

Fra : Brian

Dato : 04-06-09 20:26

> Så må fruen og jeg ind til to forhandlere med målebånd og tommestok.

Tillige er Splash nem at stige ind i - modsat en Puto der ligner en bil man
sætter sig ned i.

/Brian

Fra : Herman Persson

Dato : 04-06-09 23:21

> "Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Tillige er Splash nem at stige ind i - modsat en Puto der ligner en bil
> man sætter sig ned i.

Det betyder såmænd ikke det store. Nuværende er en Honda CR-V på gule plader
(handicap-fryns = ingen løbende afgifter).
I Pinsen var jeg passager - og kørte en smule på lukket areal - i en Golf
GTI (5'er). Ingen problemer med ind- og udstigning.
Ejeren, syntes den larmede mere end 4'eren - og glæder sig til 6'er. Mon den
larmer mindre?
Hilsen Herman.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 23:21

Herman Persson skriver:

> Ejeren, syntes den larmede mere end 4'eren - og glæder sig til 6'er. Mon den
> larmer mindre?

6'eren er langt mere tyst.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Herman Persson

Dato : 06-06-09 10:49

> Herman Persson skriver:

> 6'eren er langt mere tyst.

Wauw - har du links? Jeg vil gerne overraske ham med oplysningen.

Hilsen Herman.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-09 20:45

Herman Persson skriver:

> Wauw - har du links? Jeg vil gerne overraske ham med oplysningen.

http://msnmand.dk/article/25787

http://www.globalopvarmning.dk/page79/page62/page62.html

http://www.clubgolfdanmark.dk/files/pdf/GS_3_2008_side_10-13.pdf

Jeg har selv været en tur ude i en 1,4TSI med 160 HK og automatgear.
Sådan en slæge kunne jeg nu godt venne mig til at køre i

Fra : Herman Persson

Dato : 08-06-09 13:48

> [...]
>

> Jeg har selv været en tur ude i en 1,4TSI med 160 HK og automatgear.
> Sådan en slæge kunne jeg nu godt venne mig til at køre i

Under ingen omstændigheder - jeg vil ha' en GTI 6.

Den koster kun 300.000 på gule plader, og jeg får støtte til de 175.000.
Det er kun 125 tusi..nja.....øh....plus dyrere forsikring, krav om GPS, en
bondegård for vinterhjul.

Næh, Grande Punto er nok bedre.

Tak for links - de er videresendt til ham med den gamle helt uværdigt
larmende 5'er.

Hilsen Herman.