Deformationszoner virker.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-06-09 09:43

Endnu en fartgal idiot har gjort sig uheldigt bemærket.

http://ekstrabladet.dk/112/article1176955.ece

Men det er en fantastisk illustration af, at deformationszoner virker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 15:34

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Men det er en fantastisk illustration af, at deformationszoner virker.

Hvor har motoren "deformeret" sig hen?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-06-09 15:48

On Thu, 04 Jun 2009 16:33:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Hvor har motoren "deformeret" sig hen?

>--

Det er ikke godt at vide, men delikventen er blevet indlagt med
diverse kvæstelser, så den har sikkert givet ham en mavepuster.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 16:03

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det er ikke godt at vide, men delikventen er blevet indlagt med
> diverse kvæstelser, så den har sikkert givet ham en mavepuster.

Det er nok en benknuser....

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 04-06-09 12:01

On 4 Jun., 17:03, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> fol...@rasmussen.dk skriver:

> Det er nok en benknuser....
>
> Klaus
> --
>  Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
>                  http://home6.inet.tele.dk/moppe

Så meget motor er der vel heller ikke i sådan en ? Der er Toyota-
centerkapsler i fælgene, er det en Corolla ??

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 21:57

leo.5500@gmail.com skriver:

> Så meget motor er der vel heller ikke i sådan en ? Der er Toyota-
> centerkapsler i fælgene, er det en Corolla ??

Det er en corolla - ingen tvivl.

Fra : Brian

Dato : 04-06-09 20:32

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> Endnu en fartgal idiot har gjort sig uheldigt bemærket.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1176955.ece
>
> Men det er en fantastisk illustration af, at deformationszoner virker.

Det ligner en gammel Toyota Corolla fra midt 90'erne - var deformationszoner
virkelig noget man gjorde et stort nummer ud af, allerede dengang ?

/Brian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-06-09 20:34

On Thu, 4 Jun 2009 21:31:40 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>
>Det ligner en gammel Toyota Corolla fra midt 90'erne - var deformationszoner
>virkelig noget man gjorde et stort nummer ud af, allerede dengang ?

Det mener jeg heller ikke, men at dømme ud fra billederne, så minder
det da om det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 21:57

Brian skriver:

> Det ligner en gammel Toyota Corolla fra midt 90'erne - var deformationszoner
> virkelig noget man gjorde et stort nummer ud af, allerede dengang ?

Golf I har deformationszoner.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-09 10:07

> Brian skriver:

> Golf I har deformationszoner.

Det har de fleste (alle?) alm. personbiler (med selvbærende karosseri) fra
midt 60'erne og frem.
SVJH var det Mercedes der lavede den første serieproducerede tilbage i
50'erne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 05-06-09 10:33

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Det har de fleste (alle?) alm. personbiler (med selvbærende karosseri) fra
> midt 60'erne og frem.
> SVJH var det Mercedes der lavede den første serieproducerede tilbage i
> 50'erne.

Ja, men de gode og virksomme (for menneskekroppen), kom først midt i
firserne, og har så løbende fundet indpas hos de forskellige mærker op
gennem 90'erne...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-09 10:36

> Ja, men de gode og virksomme (for menneskekroppen), kom først midt i
> firserne, og har så løbende fundet indpas hos de forskellige mærker op
> gennem 90'erne...

Ja lige som alt andet, så er det jo blevet løbende forbedret, men et eller
andet sted skulle man jo starte.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 05-06-09 10:40

> Ja lige som alt andet, så er det jo blevet løbende forbedret, men et eller
> andet sted skulle man jo starte.

Ja, men der kom et gennembrud, vil jeg kalde det, midt i firserne. Før det
havde alle deformationszoner mere eller mindre været lige bjælker, som
skulle tage fra. Nogle krydret med små etaper, i et forsøg på at tage fra
rykvis...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-09 10:45

> [...]
> havde alle deformationszoner mere eller mindre været lige bjælker, som
> skulle tage fra. Nogle krydret med små etaper, i et forsøg på at tage fra

Det er det jeg vil kalde udvikling.
Alt nyt/smart der kommer frem, gennemgår jo en løbende udvikling/forbedring
og det er da kun godt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 06-06-09 22:19

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Endnu en fartgal idiot har gjort sig uheldigt bemærket.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1176955.ece
>
> Men det er en fantastisk illustration af, at deformationszoner virker.

Der er vist ikke tale om deformationszoner i aktion her.
Nærmere det uundgåelige resultat når man brager ind i en solid betonvæg
med høj fart.
Bilen er jo også en halvgammel toyota fra ´90erne...

Thore

Fra : Henrik B.

Dato : 07-06-09 18:16

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i meddelelsen

> Der er vist ikke tale om deformationszoner i aktion her.
> Nærmere det uundgåelige resultat når man brager ind i en solid betonvæg
> med høj fart.

Netop derfor viser det faktum at manden overlever sammenstødet, at
deformationszonen har virket...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 07-06-09 22:22

Thore Jensen Bergenstoff skrev:

> Der er vist ikke tale om deformationszoner i aktion her.
> Nærmere det uundgåelige resultat når man brager ind i en solid betonvæg
> med høj fart.

Jo, da!
Kabinen er da bemærkelsesværdigt fri for "sammenkrølning" forårsaget af
vægten bagude!

--
Armand.