Opfølgning: storsejl fra ZAR sails
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 09:37

Hej gruppe,

hermed den lovede opfølgning på mit indkøb af sejl fra Zar sails - dansk
firma - polsk producerede.

Jeg har nu fået monteret masten og sejlet er sat - kvaliteten er god,
tidsrammen blev overholdt og prisen er absolut i den lave ende.

Servicen fra firmaet er også rigtigt god - hvilket blev bevist, da der
p.g.a. en misforståelse (min manglende erfaring m.h.t. hvad man skulle
oplyse ved bestilling) ikke var monteret pariserringe og slæder ved
leveringen - sejlet blev prompte afhentet på min hjemadresse, ordnet og få
dage efter blev sejlet leveret personligt på min hjemadresse igen - meget
flot !

Andre (og mere erfarne) har set på sejlet og har udtrykt positiv
overraskelse m.h.t. udførelse/kvalitet/pris.

venlig hilsen

JN

Fra : Steffen Skov

Dato : 03-06-09 17:47

O-høj JN
Jeg kan ikke huske hvad det var for et sejl og hvor stort det er. Men er det
ikke et storsejl? Jeg vil selv have skiftet garderoben ud med nyt 14 m2
storsejl og 22 m2 genua, hvilket i DK vil koste ca. 32.000 kr. Hvad gav du
for dit nye sejl, og hvor stort er det?
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 18:45

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m2 storsejl og 22 m2 genua, hvilket i DK vil koste ca. 32.000 kr. Hvad gav
> du for dit nye sejl, og hvor stort er det?

Hej Steffen,

sejlet er et storsejl til min ældre LM27 (det gamle storsejl lignede en
udbanket nettopose) - der er ikke tale om en "rumteknologisk racerklud" ,
men et pænt, solidt cruising sejl på 16,6 M2 - pris ca. 5.000,- - inkl.
gennemgående sejlpinde, pose samt diverse.

venlig hilsen

JN

Fra : Steffen Skov

Dato : 03-06-09 18:53

O-høj
Det lyder som en rimelig pris i DK. Jeg skriver lige til dem og får et
tilbud.
Tak for oplysningerne.
Hilsen Steffen
---
www.steffenskov.dk

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-07-09 10:04

Hej JN,

Mit genbo kom lige slukøret hjem fra ferien i utide. En ufrivillig bomning
gav en stor flænge i hans gamle lm27 storsejl.

Har du "den gamle udbankede netto pose" liggende han kan købe for en slik
eller et par flasker rødvin. Staklen har halvanden uges ferie tilbage og
ingen stor sejl. Og alt har jo lukket nu.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 14:22

Hej Bjarke,

Det var da en værre historie - som vi må finde ud af at løse i en fart.

Jeg er dog i Sydøstsverige lige nu - men har sat svigermoderen til at kravle
på vores loft for at prøve om hun kan finde ud af at finde et sejl - jeg får
telefonisk besked indefor 1 time om hun kan finde ud af det. HVIS... så kan
det afhentes for et par flasker rødvin

Jeg ringer besked snarest.

venlig hilsen

JN

p.t. blæst inde i Karlshamn Vägga (enooormt hyggelig havn)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 21-07-09 19:13

MANGE TAK. Han blev meget glad! Jeg har hentet sejlet hos din svigermor og
efterladt to rimelig gode flasker vin. Sejlpindene fikser jeg for ham.

Jeg bli'r sku lidt glad for at være sejler når jeg oplever sådan en
hjælpsomhed. Så kan nitten-syre-tres generationens snik snak om solidaritet
og menneskelighed godt pakke sammen. Dette er ikke snak. Det er virkelighed
mine damer og herrer. Det er når mennesker vil hinanden det bedste.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 20:33

Hej Bjarke,

dejligt at kunne hjælpe !

Jeg glæder mig til hjemkomsten og en flaske rødvin (den anden fik svigermor
for kravleriet på loftet

Fortsat god vind til dig og din genbo.

venlig hilsen

JN

Fra : oem

Dato : 04-06-09 01:38

www.drabant22.dk fik vi undersøgt priserne på komplette
sejlgarderober til D22. Resultatet kan ses her:

http://www.drabant22.dk/trim_sejltilbud.html
http://www.drabant22.dk/tilbudpaasejl.pdf

Komplette sejlgarderober for under 20 kilo!!

Har selv på en tidligere båd (træbåd) fået leveret sejl fra Zar-sails,
uden problemer.

Alle baserer sig naturligvis på billig arbejdskraft fra østlandene
eller asien.

Nogen har derfor argumenteret for at bedre metoder kunne være at få
omsyet nyere (men aflagte) kapsejladssejl fra lignende både hos danske
sejlmagere.

/Ole

Fra : Bent Pedersen

Dato : 06-06-09 09:39

"oem" <oem@live.dk> skrev i en meddelelse
[...]

I disse for vores svenske broderfolks så svære tider, kan man også benytte
sig af den lave SKK-kurs.

Jeg købte rulle-system + genua hos Boding, som også får lavet sejl i Polen.
Furlex 100S-6 og genua på 29 kvm. for 16.700,- (2007). Inkl. nyt forstag.
Man skal selv montere, men det er ikke svært.

Jeg ved der tidligere har været problemer med Boding, vist nok i forbindelse
med generations-skifte, men jeg har intet at udsætte på firmaet. (og heller
ingen interesser i samme)

mvh
Bent