Det blev en CBF600N
Fra : Bo :o\)

Dato : 03-06-09 21:46

Hej

Til dem der har fulgt lidt med i mine tanker om hvilken MC jeg skulle købe
så får i lige her slutningen på historien.

Jeg havde jo haft lidt kig på en "mini Ninja" men flere skrev at en 250'r
nok blev for lidt i længden. Så fik min far og jeg lidt tilfældigt kig på en
Yamaha XJ6 og besluttede at køre en tur til KS-Motor i Vejle for at kigge på
en og med ret stor sansynlighed også købe en i fællesskab, vi var i hvert
fald ret tændte.
Nå men vi kørte ud til KS motor og efter at have gået rundt i en halv time
og overvejet om vi var blevet usynlige ventede jeg 5 minutter ved disken
hvorefter en meget ung medarbejder tog sig sammen til at spørge om jeg måske
ville noget nu når jeg gad at stå der og vente som den eneste kunde.
Joh..... jeg ville da lige høre om jeg måtte sætte mig op på den XJ6 der
stod i udstillingen, det var ok sagde han og gik igen !.
Man sad egentlig ret godt på den men vi besluttede at det var nok ikke lige
ved KS man skulle handle for hvis de var så ligeglade når man ville lægge
penge så ville det da gå helt galt hvis man kom tilbage med en reklamation.

Aftenen før havde jeg opdaget at Honda havde sat prisen ned på deres CBF600N
til 85 KKr. så vi sendte en sms til Minimotor i Kolding som straks ringede
tilbage og jo de havde da lige en rød på lager.
Turen gik derfor til Kolding og jeg skal da love for det var som at komme
fra ilden til vandet eller hvad man nu siger. Vi fik så udsøgt betjening hos
Minimotor at det var helt imponerende og nogle timer senere kørte min far
den nye maskine hjem !.

Nu har jeg ikke rigtigt kørt på den nye maskine endnu ,da jeg lige mangler
et par uger inden kørekortet er i hus, men jeg synes jeg sidder noget bedre
på den end på den XJ6 og vurderet fra bagsædet er jeg imponeret over så godt
den går i motor og gearkasse. Og der går nok temmelig lang tid inden jeg
skal prøve at fyre den helt af, synes den er ret vild selvom den kun har 75
hk.... og jer på de store maskiner må godt grine

Bo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-06-09 22:01

"Bo " <bo.oo.dk@fjerndetteGMAIL.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden jeg skal prøve at fyre den helt af, synes den er ret vild selvom den
> kun har 75 hk.... og jer på de store maskiner må godt grine

Jamen te'løgge til jer begge

75 hypper ? Selvom jeg har 50 kubik mer roder jeg kun rundt med ~50 hypper -
det er rigeligt til at få dig i ulykke !!
Selv den der bovlamme 2½'er, du havde kig på, havde været rigeligt til dig
som ny på hesten, Hvis du er vant til at køre bil tager det _nogen_ tid at
vænne sig til en MC's reaktioner på gashåndtaget. Der er meget få biler i
dette land, der reagerer ligeså prompte på gassen, og siden i køber en MC i
kompagniskab regner jeg ikke med at du har råd til en af de biler
Så vent med at fyre den af til du begynder at kende maskinen - og til et
sted, hvor der er plads ! For selvfølgeligt skal det der gashåndtag prøves
igennem......men pas for helvede på

Og go' tur derude - hvis ikke det regner alt for meget er det et andet
univers at bevæge sig i.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-09 22:05

Bo skrev:

> Og der går
> nok temmelig lang tid inden jeg skal prøve at fyre den helt af, synes
> den er ret vild selvom den kun har 75 hk.... og jer på de store
> maskiner må godt grine

75 hk. er faktisk en del

Min gamle Honda 7½ K0 havde vist 67 hk. standard og min XS 6½ havde 52 hk.
og dét var rigeligt til at bringe mig i uføre :D

Havde hestekraftantallet været det eneste parameter havde jeg beholdt
Hondaen
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 04-06-09 04:52

"Bo " <bo.oo.dk@fjerndetteGMAIL.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> inden jeg skal prøve at fyre den helt af, synes den er ret vild selvom den
> kun har 75 hk.... og jer på de store maskiner må godt grine

Din lille fortælling her synes jeg faktisk du skulle sende en kopi af til
KS.
Den minder lidt om scenen fra Pretty Women, hvor hun ikke kan få lov at købe
fint tøj i butikken.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 04-06-09 16:26

Matthias H Matthiessen skrev:

> Din lille fortælling her synes jeg faktisk du skulle sende en kopi af
> til KS.
> Den minder lidt om scenen fra Pretty Women, hvor hun ikke kan få lov at
> købe fint tøj i butikken.

Nej da, man skal møde op på sin nye motorcykel - Lige som ham fra min
tidligere skrevne anekdote!

Men henblik på aktualiteten er der vist lige plads til en gentagelse:

Da jeg købte min første motorcykel var der kun én motorcykelforhandler
og værkstedet i baggården var på fredag-eftermiddage warm-up lokale for
byens motorcyklister før den tilstødende weekends begivenheder (hvoraf
klubaftenen var det førstkommende faste emne).
Udstillingslokalerne lå ud til gaden ad en lidt snirklet gang fra
værkstedet, og en fredag eftermiddag stod der en sønderjyde og kiggede
forvirret på baglokalets hurlumhej, men forsøgte at få ejerens
opmærksomhed med et råb: "A ve' godt køwe", hvortil bixens ejer rejste
sig og holdt ham hen med "et øjeblik, så skal jeg være der" (som han
havde gang i noget meget vigtigt).
Scenen gentog sig et par gange førend det i det mindste lykkedes ham at
blive gelejdet ud imod udstillingslokalet hvor han kunne se sagerne an.
På et senere tidspunkt rejser mester sig med ordene "at han jo havde en
handel at klare", hvortil flere ensstemmigt kunne forklare at
"sønderjyden, han er skam kørt igen for længe siden!"

Et par uger senere gentog samme scenarie sig, men dennegang fik
sønderjyden ikke lov til så meget som at spørge til at købe, førend at
han blev vartet op.
Men det eneste der kom ud af det var en forklaring om at han kun kom for
at sige tak: For han vile egentlig have købt den nye sølvmetallic BMW
R100RS der stod i udstillingen, men da han havde måttet køre uforrettet
var han taget til KOK MC istedet og dér viste det sig at de havde RS'en
i den flotte gule farve som han ikke troede kunne købes herhjemme - Og
nu havde han lige været oppe at hente den og synes lige at han ville
takke mange gange

--
Armand.

Fra : VMX

Dato : 04-06-09 21:14

> [...]
>
> Da jeg købte min første motorcykel var der kun én motorcykelforhandler
> og værkstedet i baggården var på fredag-eftermiddage warm-up lokale for

Apropos KS:
Engang for ikke så længe siden, 2 måneder vel, var jeg så heldig at skue
et eksemplar af den nye Vmax i udstillingsvinduet hos KS.
Det var en søndag eftermiddag, derfor lukket. Men der var prisskilt på
maskinen ( hvilket kunne undre, idet denne maskine officielt kun kan
købes i dk ved at afgive bestilling til yamaha, nok om det )
Mandag eftermiddag ville jeg se og røre maskinen, frisk afsted til KS,
men ak, maskinen var væk. Efter at have trommet fingre i 15 minutter
indfandt der sig endelig en "ekspedient". " Hvilken maskine.. øh..
vrask ? nåe vmax, ja , nej, den var ikke til salg, det var en der var
klargjort til afhentning - den er vistnok hentet i dag....."
jaja. Men det bliver da bedre endnu;
En uge efter stod der igen en Vmax i vinduet. Med samme prisskilt,
og denne gang var det fredag eftermiddag og åbent !. Jeg ind butikken,
på maskinen ligger der et skilt; "Det er ikke tilladt at sætte sig op på
maskinen"
( og det er da forståeligt, der skulle jo nødigt komme ridser i lakken pga
en dum lynlås, eller en ukyndig sætter sig og vælter flere maskiner, fint
nok med det ) - problemet var bare, at jeg spankulerede rundt i biksen
i ca 25 minutter, ventede 10 minutter ved skranken alt imens en siddende
person talte i telefon... Kort sagt, der skete ikke en sk*d....
Lige indtil jeg tog sagen i egen hånd og satte mig op på maskinen.
På 4 sekunder stod der en herre ved siden af og formanede; "Det er
forbudt at sætte sig op på maskinen!, og i øvrigt er den solgt og bliver
snart hentet." jeg: "Aha, det må du undskylde, hvor lang tid har i haft den
stående ?" svar:"2 uger" ....

og så er den historie ikke længere.

Fra : Bo :o\)

Dato : 04-06-09 21:24

KLIP
> [...]
> forbudt at sætte sig op på maskinen!, og i øvrigt er den solgt og bliver
> snart hentet." jeg: "Aha, det må du undskylde, hvor lang tid har i haft

Den står der for øvrigt endnu, så måske er den ikke så meget solgt

Godt at jeg spurgte om lov inden jeg prøvesad den XJ6

Bo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-06-09 13:11

Tillykke! og fedt du valgte forhandleren med den gode service!

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Den længste

Dato : 04-06-09 14:37

"Bo " <bo.oo.dk@fjerndetteGMAIL.com> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Til dem der har fulgt lidt med i mine tanker om hvilken MC jeg skulle købe
> så får i lige her slutningen på historien.

Tillykke bo. Den skal du nok blive glad for. Husk at give dig selv et
kørekursus så du kan blive et med motorcyklen.

Hilsen Brian Laursen

Fra : TWL

Dato : 04-06-09 16:45

Bo wrote:
> Hej
<snip>
> [...]
> skal prøve at fyre den helt af, synes den er ret vild selvom den kun har 75
> hk.... og jer på de store maskiner må godt grine

Tillykke med din nye MC

CBF'en har rigeligt med trækkraft så du skal ikke være ked af 'kun' at
have 75 hk

Jeg kender ikke den nye model, men har de sidste par år trillet rundt
på en CBF600SA og det er ren fornøjelse.

Mvh Thomas

Fra : Jespr

Dato : 04-06-09 12:21

Tillykke med cyklen,

og i tilslutningsiveren til din bemærkning om "kun 75 heste", ja, det
er sgi' da rigeligt. Min har lille Honda CB500 har jo blot 57 af
slagsen, men prøv at regne ud hvad det giver af trækkraft pr. kilo du
skal transportere og så se hvilke biler du pludselig er i selskab med.
Jeg selv tænke at gå videre til noget vildere sports-tourer-halløj,
men tror jeg går cruiser-vejen i stedet - for det kan hurtigt gå for
hurtigt, og jeg gider ikke være en del af "den der" unævnelige
statistik.
Så, også herfra: god tur og pas nu på dig selv.

/Jesper

Fra : Jan Nielsen

Dato : 04-06-09 19:23

> [...]
> inden jeg skal prøve at fyre den helt af, synes den er ret vild selvom den
> kun har 75 hk.... og jer på de store maskiner må godt grine

Mange gange tillykke med den nye kværn.
Det er bare det ondeste at gøre ved en selv, at indkøbe MC før pappet er i
hus, jeg har selv en ny Yamaha MT-03 stående i garagen, og skal først til
teori den 15-6
Jeg havde også kig på Hondaen, jeg har en opfattelse af at Honda er lige
´det bedre end Yamaha og Suzuki, jeg ved egentlig ikke hvorfor, men sådan
har jeg det bare. Hondaen var bare lige de 15 KKR dyere end jeg bestemte mig
for at spendere.

Kan være vi ses en dag derude, nu vil jeg gå på nettet og se nærmere på
Hondaen.
Held og lykke til

Jan

Fra : Bo :o\)

Dato : 04-06-09 21:11

"Bo " <bo.oo.dk@fjerndetteGMAIL.com> skrev i en meddelelse

Hej alle

Tak for de mange gode kommentarer, i får lige et fælles svar her

Jo jo, jeg ved godt at 75 hk. er rigeligt til en nybegynder og min kommentar
om at der godt måtte grines var mest til dem der kører på store maskiner så
får man jo nok et andet forhold til 75 hk. end sådan en som jeg har.
Jeg har som sagt endnu ikke kørt på den men selv fra bagsædet er jeg ikke i
tvivl om at det vil i starten vil føles som at spænde sig på ryggen af en
vildfaren raket.
Selv min gamle veteranmaskine med 12 hk. som jeg har kørt en smule på synes
jeg faktisk trækker ret godt, så en gang moderne japansk teknik med 6 gange
så mange kræfter og en gearkasse der ikke direkte forsøger at modarbejde en
kan kun være godt

Med hensyn til den manglende interesse for os som kunder hos KS-Motor så har
jeg absolut ingen intentioner om at foretage mig noget i den retning.
Jeg fik jo den service og cykel som jeg tror jeg bliver bedst tilfreds med
og KS-Motor må jo mene at det er den måde de helst vil drive forretning på
så det skal de da have lov til.
Et eller sted må de jo også sælge en cykel eller 2 i løbet af årets for det
er et ganske imponerende udvalg de har på lager.
At jeg så undres, specielt i disse krisetider, over at man vælger at køre
sådan en arrogant stil er en helt anden sag.

Jeg vender tilbage med en rapport når jeg en gang har fået pappet og kørt
lidt på maskinen.

Og ja vi ses jo nok der ude

Bo

Fra : Peter

Dato : 04-06-09 22:19

Hejsa
Til lykke. Tror du bliver glad for valget.
Jeg har selv en CBF600SA fra 2008.
Ved ikke om det er samme motor, men min er helt suveræn.
"Kun" 78 hk, men det er måden!
Kiggede også på Suzikis Bandit 650, men valgte at spendere den pæne
merpris på Hondaen.Kvalitet og løsninger fandt jeg bedre. Også god
kørestilling.
Havde problemfri Honda forinden og forventer det igen.

Giv dig selv et kørekursus. Min hustru har lige været afsted på sin 800st og
det har
været positivt for selvtillid og kørelyst.

Apropos forhandlere og salgsteknik.
Mødte op hos en Odenseansk Hondaforhandler en torsdag for at erhverve
600SA'en.
Havde ikke nogen på lager. Sælgeren (ejeren) ringede til importøren.
Tjah...joe.. måske mandag....
Jeg spurgte, hvad jeg så skulle gøre. Jeg kunne jo henvende mig igen, lød
svaret.!
Det gjorde jeg så......til Motorhjørnet i Viborg på mail samme aften (der
stod en metallic rød).
Svar og snak fredag. Til Viborg lørdag, prøvekørsel mm, aftale og handel,
afhentning tirsdag.

Vi ses derude
Peter

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-06-09 08:23

Overvejede du en Yamaha Fazer med 98 hk til samme pris, og hvorfor valgte du
Honda'en istedet?

/jim

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-06-09 17:33

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Overvejede du en Yamaha Fazer med 98 hk til samme pris, og hvorfor valgte
> du Honda'en istedet?
>
> /jim

Har Fazeren til de 80KKR ikke "kun" 78 HK?

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-06-09 13:13

Jan Nielsen wrote:

> Har Fazeren til de 80KKR ikke "kun" 78 HK?

Den er meget nem at "fixe" så det bliver en 98hk version.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 18:11

.... snip ...
> [...]
> lige ved KS man skulle handle for hvis de var så ligeglade når man ville
> lægge penge så ville det da gå helt galt hvis man kom tilbage med en
.... snip ...

Jeg købte min første maskine, som 20 årig hos KS - og det var en
mandagsmodel - så jeg har brugt deres "service" i forbindelse med
reklamation.
Der sætter jeg aldrig mine ben igen - Sådan en flok snobber, utroligt at de
stadig eksisterer.
Men der må jo være nogle, der får god service der.

/Allan