Søger hjælp til gammel svensk skærgårdstr
Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-06-09 16:59

Skal hjælpe en ældre dame på 75 med hendes Volvo 240 GL fra 1985.
Kan man pille lygten til blink og pos.lys ud ved blot at løsne de to
stag der er med til at holde glasset?
Hvorfor sidder der pærer med to glødetråde, når man inde i bilen ikke
(efter min bedste overbevisning) kan tænde den anden tråd?
Kunne godt tænke mig at få lidt indsigt i denne lygte inden hun kommer
for at få det ordnet. Al info omkring emnet er velkommen.
Også et sted hvor man kan få selv lygten som brugt reservedel.
(helst i nærheden af Ølstykke/Frederiksberg)

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-06-09 17:40

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvorfor sidder der pærer med to glødetråde, når man inde i bilen ikke
> (efter min bedste overbevisning) kan tænde den anden tråd?

Den ene tråd er kørelys, den anden er positionslys

> Kunne godt tænke mig at få lidt indsigt i denne lygte inden hun kommer
> for at få det ordnet. Al info omkring emnet er velkommen.
> Også et sted hvor man kan få selv lygten som brugt reservedel.

www.spare-parts.dk - Han har det du skal bruge, når der står Volvo på
bagsmækken.
Jeg har handlet med ham flere gange, og der er aldrig bøvl, når Søren siger
du har sagerne næste dag, så *har* du dem næste dag...
Butikken ligger i Stenløse.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-06-09 21:24

Brian Sørup forklarede:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
>
> Den ene tråd er kørelys, den anden er positionslys

Det lyder interessant. Hvorledes får man så liv i 2. tråd?
Skal der et kørelysrelæ til "oder was"?

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-06-09 21:33

> Brian Sørup forklarede:

> Det lyder interessant. Hvorledes får man så liv i 2. tråd?
> Skal der et kørelysrelæ til "oder was"?

Medmindre lyset er bygget om, skulle der gerne være lys i 2.tråd, den
skarpeste, når du starter bilen og lyskontakten står på OFF

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-06-09 21:52

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Medmindre lyset er bygget om, skulle der gerne være lys i 2.tråd, den
> skarpeste, når du starter bilen og lyskontakten står på OFF

Mnjah - det kan komme lidt an på hvilket marked, den model/årgang var
beregnet for.
Havde en 745 fra '89 der ikke havde kørelys. Den var solgt gennem Volvo
Diplomat Car Sales i Canada til - en ambassade i København og serviceret hos
Sommer i Upplaandsgade - tæt på min bopæl
Men det manglende kørelys havde ikke dobbelte poler i bunden af stikkene til
forreste positionslys - du kunne ikke bare sætte dobbelttrådede pærer i uden
at skifte fatningern. Hvordan ledningsnettet mon var mht kørelys ved jeg
ikke.
Men det var vist også den eneste forskel til DK-solgte udgaver af den
årgang.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-06-09 22:27

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved jeg ikke.
> Men det var vist også den eneste forskel til DK-solgte udgaver af den

Forresten - www.swedishbricks.net/contents.html plejer at være et udemærket
sted at på om Volvo - rep - ændringer - ombygninger - det meste er dækket

Fra : Aksel

Dato : 04-06-09 11:59

> Den ene tråd er kørelys, den anden er positionslys

Er du sikker på at det ikke er baglygterne ?
Hvis det er det, så er det position og stoplys.

Fra : Sørensen

Dato : 04-06-09 06:14

"Andersen > skrev .

http://www.classicvolvoparts.dk/